AxA Posted March 18, 2020 Report Share Posted March 18, 2020 Siemka! Mam problem z gearboxem, mianowicie zabrałem się za delikatny tune repliki (cylinder, tłok, głowice cylindra i tłoka, wymianę zębatek 13;1, wymianę zębatki silnika oraz zmiany batki na 11.1 Li-po, perun AB). Problem, polega na tym, że po wsadzeniu wszystkich komponentów do środka, replika strzeli ze 3/4 razy po czym sam gearbox się blokuje i silnik nie potrafi tego ruszyć. Próbowałem to rozkręcać smarować itd. i nic. Pewna osoba, która lutowała mi mosfet, wrzuciła bezpiecznik na minus na kablach. Może to mieć jakiekolwiek znaczenie ? (aktualnie nawet nie potrafię włączyć/wyłączyć tego mosfetu). Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted March 18, 2020 Report Share Posted March 18, 2020 Jakie części są zamontowane? Quote Link to post Share on other sites
AxA Posted March 18, 2020 Author Report Share Posted March 18, 2020 Zebatki Tornado Dysza shs Cylinder point Głowice point Tłok mi nie znany (od ziomka) Mosfet perun AB M120 (jeśli to ma znaczenie) Gumka zielona guarderka Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted March 19, 2020 Report Share Posted March 19, 2020 Sprawdź czy tłok luźno się przemieszcza na skręconym GB Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted March 19, 2020 Report Share Posted March 19, 2020 21 godzin temu, AxA napisał: Zebatki Tornado Sprawdź podkładkowanie na skręconym szkielecie. Sprawdź czy nie ma oporów. Sprawdz czy zębatka tłokowa dobrze zgrywa się z tlokiem i zęby zębatki nie nachodzą na korpus tłoka. Ponad to sprawdz czy tlok wspolgra z zębatką tłokowa (szyna tloka może być zbyt niskl względem zębatki przez co tlok będzie unoszony). 21 godzin temu, AxA napisał: Cylinder point Głowice point Wyciszone? 21 godzin temu, AxA napisał: Tłok mi nie znany (od ziomka) Tu może być problem. Tak jak wyżej, sprawdź czy tlok swobodnie porusza się w prowadnicach przy zamkniętym gearboxie. Sprawdzi jak daleko zębatka cofa tłok i czy nie koliduje on z prowadnicą sprężyny. 21 godzin temu, AxA napisał: M120 (jeśli to ma znaczenie) Jaka marka? Sprawdź czy swobodnie wchodzi do tloka i na prowadnicę sprężyny. Dodatkowi wciśnij prowadnice sprężyny wraz ze sprężyną do tłoka - powinny schować się całe. 21 godzin temu, AxA napisał: Gumka zielona guarderka A nie G&G? Quote Link to post Share on other sites
WMasgAGAT Posted March 20, 2020 Report Share Posted March 20, 2020 Ostatnio robiłem przegląd w moim V3, po czyszczeniu, wymianie łożysk ślizgowych i podkładkowaniu również podobna sytuacja. Okazało się że mimo delikatnego luzu na złożonym korpusie (po włożeniu najcieńszej podkładki już występowały opory) opory podczas pracy rosły. Pomogło odjęcie z grubości podkładek po odpowiedniku tej najcieńszej. Po tym zabiegu chodzi elegancko. Zakładam że zębatki ustawione są z odpowiednim dystansem między sobą i korpusem. Zwróć uwage czy zębatka tłokowa nie jest za blisko tej dźwigni trybu pracy ze sprężynką mniejwięcej pod ową zębatką. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.