Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z Gearbox'em V3


Recommended Posts

Siemka!

Mam problem z gearboxem, mianowicie zabrałem się za delikatny tune repliki (cylinder, tłok, głowice cylindra i tłoka, wymianę zębatek 13;1, wymianę zębatki silnika oraz zmiany batki na 11.1 Li-po, perun AB).

Problem, polega na tym, że po wsadzeniu wszystkich komponentów do środka, replika strzeli ze 3/4 razy po czym sam gearbox się blokuje i silnik nie potrafi tego ruszyć.

Próbowałem to rozkręcać smarować itd. i nic.

Pewna osoba, która lutowała mi mosfet, wrzuciła bezpiecznik na minus na kablach. Może to mieć jakiekolwiek znaczenie ? (aktualnie nawet  nie potrafię włączyć/wyłączyć tego mosfetu).

 

 

 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, AxA napisał:

Zebatki Tornado

Sprawdź podkładkowanie na skręconym szkielecie. Sprawdź czy nie ma oporów. Sprawdz czy zębatka tłokowa dobrze zgrywa się z tlokiem i zęby zębatki nie nachodzą na korpus tłoka. Ponad to sprawdz czy tlok wspolgra z zębatką tłokowa (szyna tloka może być zbyt niskl względem zębatki przez co tlok będzie unoszony).

21 godzin temu, AxA napisał:

Cylinder point

Głowice point 

Wyciszone? 

21 godzin temu, AxA napisał:

Tłok mi nie znany (od ziomka) 

Tu może być problem. Tak jak wyżej, sprawdź czy tlok swobodnie porusza się w prowadnicach przy zamkniętym gearboxie. Sprawdzi jak daleko zębatka cofa tłok i czy nie koliduje on z prowadnicą sprężyny. 

21 godzin temu, AxA napisał:

M120 (jeśli to ma znaczenie)

Jaka marka? 

Sprawdź czy swobodnie wchodzi do tloka i na prowadnicę sprężyny. Dodatkowi wciśnij prowadnice sprężyny wraz ze sprężyną do tłoka - powinny schować się całe. 

 

21 godzin temu, AxA napisał:

Gumka zielona guarderka

A nie G&G? 

Link to post
Share on other sites

Ostatnio robiłem przegląd w moim V3, po czyszczeniu, wymianie łożysk ślizgowych i podkładkowaniu również podobna sytuacja. Okazało się że mimo delikatnego luzu na złożonym korpusie (po włożeniu najcieńszej podkładki już występowały opory) opory podczas pracy rosły. Pomogło odjęcie z grubości podkładek po odpowiedniku tej najcieńszej. Po tym zabiegu chodzi elegancko. Zakładam że zębatki ustawione są z odpowiednim dystansem między sobą i korpusem.

Zwróć uwage czy zębatka tłokowa nie jest za blisko tej dźwigni trybu pracy ze sprężynką mniejwięcej pod ową zębatką.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...