Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z położeniem dyszy - SR25 A&K


Recommended Posts

Cześć,

Od jakiegoś czasu męczę się z następującym problemem:

Po złożeniu repliki, wszystko jest w porządku. Każdy mechanizm działa na sucho jak powinien. Po pełnym złożeniu body i podpięciu maga, dysza i listwa popychacza zostaje naciągnięta po paru strzałach. Przy naciskaniu dyszy nic się nie dzieje, jest zablokowana. Podczas strzelania mechanizm działa tzw dysza porusza się. Problem jest w tym, że kulki lecą na 10 m. W mojej replice mam tylko semi.

Próbowałem z dokładaniem opóźniacza listwy popychacza jak i bez niego. 

Co może być przyczyną? Mam podstawowy mosfet, ale bez AB. Nie mniej chciałbym uniknąć wyższych kosztów. Zauważyłem, że po otwarciu listwa jest zawsze mocno wygięta w stronę tłoka. Listwa nie jest nigdzie pęknięta. Obecnie mam dysze 24.75mm (chodzi dosyć ciężko, więc ją wymienię) , wcześnie miałem 24.00 mm (bardzo luźno chodziła) i było tak samo. 

W załączeniu przesyłam filmik jak wygląda gearbox zaraz po otwarciu. Dodam jeszcze, że przy wyjmowaniu silnika, zębatka silnikowa została w środku, myślicie że to normalne ?

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

To że dysza zostaje w tylnym położeniu jest spowodowane lekkim overspinnem. Można temu zaradzić używając mosfetu z AB. Ale nie ma to wpływu na fpsy, w lepszych mosfetach i tak zazwyczaj używa się precockingu który jest w sumie wymuszonym overspinnem.
Wygięta listwa to też nic niezwykłego. normalnie zębatka tłokowa cofnęła by listę z dyszą, ale na otwartym GB łatwiej jest się jej wygiąć niż cofnąć.
Ustaw zębatkę tłokową tak że by nie dotykała listy, zamknij GB i powciskaj dyszę, powinna się lekko i szybko poruszać.
Za długa lub za krótka dysza może powodować nieszczelność. Dla dyszy 0,1 mm ma znaczenie. Oczywiście nieszczelność może być też gdzie indziej.

W dniu 2.06.2020 o 11:10, Riasrock napisał:

Dodam jeszcze, że przy wyjmowaniu silnika, zębatka silnikowa została w środku, myślicie że to normalne ?

Tego nie rozumiem.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Rozwiązaniem problemu była zmiana gumki hop up i wymiana dyszy na ciut krótszą. Ale jestem prawie pewny, że zasięg 10-15m to była kwestia gumki w której pewnie nieudolnie zrobiłem flat hopa.

Druga kwestia czyli pozostającą zębatką silnika w środku gearboxa przy wyjmowaniu silnika była spowodowana kablem, który blokował zębatkę silnikową podczas wyjmowania silnika

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2020 o 14:41, Riasrock napisał:

Druga kwestia czyli pozostającą zębatką silnika w środku gearboxa przy wyjmowaniu silnika była spowodowana kablem, który blokował zębatkę silnikową podczas wyjmowania silnika

Myślę ze to raczej źle zamontowana zębatka na silniku. Niewystarczająco mocno i dlatego dałeś radę zahaczając o cokolwiek ją zdjąć.

Nie wiem jaki to typ zębatki, ale opcje są tylko dwie,  więc albo była źle nabita albo niedokręcona śruba mocująca.

 

A odnośnie ogólnego problemu, ahh jak ja kocham niezgodność dyszy z komorą i gumką hop siupa ... zakichany brak standardów w ASG w produkcji i projekcie, jakieś ISO by się przydało ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...