hobbista Posted December 17, 2020 Report Share Posted December 17, 2020 Witam, jakiś czas temu kupiłem na allegro używaną replikę gazową z zapasem 76 naboi co2 12g, oraz 3ma magazynkami. Replika wg sprzedającego mało używana, więcej noszona w kaburze na strzelankach niż użyta do strzelania. Ze zdjęć widać otarcia i przetarcia metalu lecz ponoć szanowana i konserwowana. Po dotarciu repliki w moje ręce z repliki wystrzeliłem niecałe 2 magazynki na 1 naboju. Podczas wymiany naboju dokręcając śrubkę uszczelniającą wszystko ok, lecz po 1 sek od dokręcenia cały gaz nagle uciekł, przez dyszę w magu, wkładając magazynek udało mi się oddać 1 strzał a później replika bez oddania strzału wypuściła resztę gazu robiąc pssssssssss. Po włożeniu naboju do kolejnego magazynka szczelność zachowana magazynka lecz po wystrzeleniu 5-6 strzałów zamek repliki nie robił pełnego cyklu lecz bezwładnie cofał się i wysuwał do przodu na złudzenie przypominając serię podczas jednorazowego wciśnięciu spustu rzecz jasna i nagle słyszę psssss/ ,,pierdzenie przez lufę'' i nabój co2 pusty... Po ponownym nabiciu nabojem maga replika nie oddała żadnego strzału tylko od razu słychać psssss/ ,,pierdzenie przez lufę'' może ktoś mi wyjaśnić co powoduje zachowanie tej repliki ? bo magazynek rozumie trzeba przesmarować sylikonem w sprayu ? by była szczelność ? replika też wymaga wyczyszczenia pewnie ? Nie ukrywam że posiadam pierwszy raz replikę gazową więc proszę o wyrozumiałość. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted December 20, 2020 Report Share Posted December 20, 2020 Wszystkie 3 magazynki dają takie objawy? Quote Link to post Share on other sites
hobbista Posted December 21, 2020 Author Report Share Posted December 21, 2020 1 magazynek , reszta trzyma, bardziej mnie martwi zachowanie repliki, ktoś może coś doradzić co to może być ? Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted December 23, 2020 Report Share Posted December 23, 2020 Uszkodzenie mechanizmu spustowego, pęknięta dysza, nieszczelność dysza-głowica tłoka, uszkodzony mag. Może to być wszystko ale nie koniecznie coś poważnego ;) Trzeba zdjąć zamek i pooglądać mechanizm spustowy (np porównać ze zdjęciami z neta). Często usterki można łatwo znaleść i usunąć. Musisz sprawdzić cykl zamka "na sucho" czy nie ma oporów. Poczyścić i przesmarować. Nie warto wierzyć na słowo jak się kupuje używkę. Musisz niestety dać serwisantowi do zrobienia jeśli nie masz o tym pojęcia lub ogarnąć to sam z pomocą neta- na YT jest pełno filmów jak to rozebrać i poskładać do kupy. Gaziaki nie są takie straszne jak się wydaje jeśli chodzi o serwis, głównie to prosta mechanika. Choć na olx bywa sporo rozmontowanych pistoletów, których ktoś nie potrafił poskładać ;) i często brakuje jakichś drobnych części... Dlatego przemyśl czy chcesz się za to zabrać. Quote Link to post Share on other sites
hobbista Posted January 13, 2021 Author Report Share Posted January 13, 2021 Witam, rozumie, pozwoliłem sobie zajrzeć do środka i widzę że gdy odciągam zamek dysza jest zahaczona o lufę zew. dopiero gdy zamek odciągnę do końca dysza puszcza lufę zew i trafia na swoje miejsce czy to normalne ? Oraz głowica tłoka ma trochę luzu w cylindrze sprawdziłem to wkładając głowice w cylinder zatkałem palcem dziurę w cylindrze (dysza magazynka) a przez samą dyszę wdmuchiwałem powietrze i czuć było nieszczelność. Quote Link to post Share on other sites
hobbista Posted January 13, 2021 Author Report Share Posted January 13, 2021 Jaki porządny serwis możecie mi polecić ? Quote Link to post Share on other sites
hobbista Posted January 20, 2021 Author Report Share Posted January 20, 2021 ktoś może mi pomóc ??? Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted January 22, 2021 Report Share Posted January 22, 2021 Myślę że mogę Ci pomóc. Co prawda mam kp-13 KJW i na nim ćwiczyłem usuwanie usterek i upgrady. Ale zasada każdego CO2 w standardzie TM jest taka sama. Tylko że problem jest taki, że w zależności od modelu są stosowane trochę inne kluczowe elementy typu dysza, tłoczek dyszy. tłoczek bow-back i parę innych. W Twoim przypadku pierwsze co musisz zrobić to porządek z zaworami podającymi w magazynkach. Chodzi o uszczelnienie przylegania tego teflonowego krążka do czoła zaworu. https://www.youtube.com/watch?v=IuCeQa8-80c Filmik gdzieś tak od 28-mej minuty to pokazuje. Ale nie ma potrzeby obwijania taśmą teflonową całego tego teflonowego krążka jak mumię. Wystarczy Plasterek taśmy teflonowej pod ten krążek, wcisnąć na to krążek i obciąć w około nadmiar np. nożyczkami do mani cure czy jak tam zwał. Druga rzecz sprawdzić czy sprężynka zaworu porusza się swobodnie i sam element w który uderza młoteczek zbijaka spustu. Czyli ta część która wystaje z zaworu. Nazwijmy ją zwalniak zaworu. Dobrze, mocno wkręcić śrubę w ten zwalniak zaworu ( dobrze zastosować kropelkę kleju na gwint). Bo poluzowanie się tego gwintowanego połączenia to na bank każdy nowo wkręcony nabój CO2 idzie w atmosferę. Z tego co piszesz, to z innych podstawowych rzeczy nad którymi musisz popracować. To zapewnienie szczelności tłoczek-dysza i tłoczek od blow-back. Bo te fabryczne a szczególnie z drugiej ręki, to różnie bywa a często bardzo źle. Nie mają nic wspólnego ze szczelnością. A to podstawa. Chociaż CO2 ze względu na duże ciśnienie dużo wybacza w tej kwestii. Nie cofanie się dyszy po oddaniu strzału do położenia wyjściowego . Jak już masz załatwioną szczelność to. Za słaba sprężynka powrotna dyszy (Loading Nozzle Spring). Niedobrana gumka hop-up. W tym sensie że końcówka dyszy za ciasno wbija się w nią i utrudnia cofnięcie się. Bywa też tak że dla niektórych gumek dysza posiada za małą przerwę między wylotem dyszy a tym "cyckiem" pod spodem dyszy i w tym miejscu klinuje się na krawędzi gumki w miejscu spotkania z gumką. Generalnie. To. No nie wiem na ile Cię stać. W sensie wiedzy. Ale na pewno będziesz musiał też trochę zainwestować złotówek żeby to działało jak ma działać. Sporo "ulepszonych" części można kupić u nas na Spec czy Taiwan. Można też kupić tylko trochę drożej np. tu : https://www.begadi.com/tuning-internals/gas-co2-pistols-tuning.html Szkoda że tak daleko mieszkasz ode mnie (ja Szczecin). Bo chętnie bym Ci to zrobił za darmo. Bo lubię się w tym grzebać. Koszt to ewentualne części. Ale powodzenia. Może znajdziesz kogoś bliżej. Quote Link to post Share on other sites
hobbista Posted January 28, 2021 Author Report Share Posted January 28, 2021 Witam, Na wstępie chciałbym podziękować za ,,konkretną'' odpowiedź na mój problem. Uszczelnianie zaworu w magu wygląda faktycznie ,,banalnie''. Gorzej się ma temat z pracą samej repliki, lecz cóż będę próbował a jak mi się nie uda to wyślę do serwisu specshop gdyż wątpię by ktoś zajmował się takimi naprawami z okolic Rzeszowa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.