MIchu1884 Posted July 8, 2021 Report Share Posted July 8, 2021 (edited) Stockowo jest m120 - chyba, tak jest na stronie, ale ja nie mam chrono Ogólnie to jestem nowy i nie bardzo się znam ale rozkręciłem gearboxa już kilkanaście razy i wymieniłem dysze, cylinder głowice i tłok reszta stock (bardzo dobra kompresja). Aż dzisiaj kilka ząbków odpadło, obliczyłem że mam stosunek 18:1 i jak już pękły to przy okazji bym zmienił stosunek na i tu mój wybór nie wiem czy dobry 16:1. Chce zmienić sprężynę na teoretyczne wartości m100 -m110 ze względu na dziwne zasady na lokalnym polu "Tryb auto dopuszczalny dla replik o mocy poniżej 1.1J (350fps na kulkach 0,2g) Tryb single wymagany dla replik o mocy od 1,1J do 2,3J (od 350 do 500 fps na kulkach 0,2g)" Nie chce na razie wymieniać silnika, stockowo mam CHYBA 20000rpm 16:1 - bo chciałbym jak najszybszy RoF i trigger response jak to możliwe bez wymiany silnika (przynajmniej na razie) Edited July 8, 2021 by MIchu1884 Quote Link to post Share on other sites
MIchu1884 Posted July 8, 2021 Author Report Share Posted July 8, 2021 Edit: Jeżeli miałbym kiedyś wymieniać silnik na taki Silnik Tornado F1 High Torque gen.2 - długi https://gunfire.com/pl/products/silnik-tornado-f1-high-torque-gen-2-dlugi-1152209297.html To czy nie lepiej teraz włożyć np 13:1? Quote Link to post Share on other sites
_Czarny_ Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 (edited) Jeśli poleciały Ci zębatki od CYMY przy sprężynie m120 to albo ta sprężyna nie była m120, albo coś nie tak z podkładkowaniem/ AOE. EDYTA: no jeszcze ewentualnie te zębatki były jakieś felerne, ale byłbym zdziwiony. Nie ma problemu abyś zmienił sobie zębatki an 16:1, tylko należy pamiętać aby AOE było dobre, sporo serwisantów np wywala jeden z zębów tłoka, czasem coś usuwają z zębatek. Ma taki silnik, jestem z niego zadowolony, tylko żre szczotki jak gupi ;) Edited July 9, 2021 by _Czarny_ Quote Link to post Share on other sites
MIchu1884 Posted July 9, 2021 Author Report Share Posted July 9, 2021 Cytat albo coś nie tak z podkładkowaniem Ostatnim razem bardzo się zdenerwowałem i dałem podkładki byle jak - ale żeby po 20 strzałach to miało taki skutek?? Cytat AOE. Nic nie ruszałem. Cytat Nie ma problemu abyś zmienił sobie zębatki an 16:1, tylko należy pamiętać aby AOE było dobre, sporo serwisantów np wywala jeden z zębów tłoka, czasem coś usuwają z zębatek. Dobra ale ja się pytam czy przy stokowym silniku mógłbym bez większych problemów włożyć 13:1 i m110-m100? Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 Nie sadze aby stary i nowy tłok były identyczne, więc po wymianie zmieniłeś AOE. Które zęby się wysypały? Quote Link to post Share on other sites
_Czarny_ Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 46 minut temu, MIchu1884 napisał: Ostatnim razem bardzo się zdenerwowałem i dałem podkładki byle jak - ale żeby po 20 strzałach to miało taki skutek?? Tak, podkładkowanie jest dosyć ważne. Nie sadze aby CYMA dawała zębatki Helikalne więc zwykłe podkładkuje się w godzinkę, (czasem 8 jak ja bo musiałem zebatce srodkowej skracać pewien element bo się nie kręciła w GB po skręceniu ( jak ja nienawidzę G&G i ich posranych standardów) włącznie z uwzględnieniem wypodkładkowania silnikowej. Quote Link to post Share on other sites
MIchu1884 Posted July 9, 2021 Author Report Share Posted July 9, 2021 (edited) Cytat Które zęby się wysypały? środkowy ząb - dolny pierścień (większy w średnicy) (spur gear), i ten sam tylko ten górny (mały) pierścień Edited July 9, 2021 by MIchu1884 Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 W takim razie zawiniło niepoprawne podkładkowanie. Quote Link to post Share on other sites
MIchu1884 Posted July 9, 2021 Author Report Share Posted July 9, 2021 Ja dalej podtrzymuje pytanie Cytat Dobra ale ja się pytam czy przy stokowym silniku mógłbym bez większych problemów włożyć 13:1 i m110-m100? Quote Link to post Share on other sites
MIchu1884 Posted July 9, 2021 Author Report Share Posted July 9, 2021 A co do AOE to jest sens ruszać tłok który ma stalowe zębatki? Quote Link to post Share on other sites
_Czarny_ Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 Poradzę Ci w prosty sposób, tylko nie obraź się, bo o to mi w tym chodzi, oddaj replikę do Serwisu. Jesteś nowy, jeśli masz problem z tak podstawową rzeczą jak wypodkładkowanie zębatek to możesz popsuć wszystko. Ale jeśli sie uprzesz, i chcesz koniecznie samemu, to YT i filmiki, naucz się na początek podkładkowania porządnie a potem rozkminiaj zagadnienie AOE, przełożenia zębatek itp itd. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 8 godzin temu, MIchu1884 napisał: Dobra ale ja się pytam czy przy stokowym silniku mógłbym bez większych problemów włożyć 13:1 i m110-m100? Stockowy silnik powinien sobie z tym spokojnie poradzić. 7 godzin temu, MIchu1884 napisał: A co do AOE to jest sens ruszać tłok który ma stalowe zębatki? Zawsze warto ustawić AOE. 4 godziny temu, _Czarny_ napisał: Poradzę Ci w prosty sposób, tylko nie obraź się, bo o to mi w tym chodzi, oddaj replikę do Serwisu. Jesteś nowy, jeśli masz problem z tak podstawową rzeczą jak wypodkładkowanie zębatek to możesz popsuć wszystko. Ale jeśli sie uprzesz, i chcesz koniecznie samemu, to YT i filmiki, naucz się na początek podkładkowania porządnie a potem rozkminiaj zagadnienie AOE, przełożenia zębatek itp itd. Prawda. Samodzielne grzebanie w replice to duża część tego hobby, ale ciężko bez chrono coś konkretnego zrobić. Skąd masz wiedzieć co Ci tak naprawdę wyszło. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.