Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Aug blokada trybu ognia


Recommended Posts

JG0447A AU-4G [J.G.WORKS]

Bore-up + preclufa+ mosfet + sp150 (bubel)+ 12v lipo

 (tak było kiedyś)

Gearbox v3 aug

 

Witam

Planuje naprawić mojego auga który po pewnym czasie zaczął wariować z trybem ognia.

Plan jest taki: blokada trybu ognia na TYLKO semi. Repka jest skrócona i akuracik sprawdzi się w cqb.

Potrzebuję osoby z doświadczeniem w aug która doradzi mi jak zablokować auga.

 

Teraz powiem co wstępnie robiłem:

Po tuningu działała wspaniałe jednak po pewnym zużyciu zaczął mi wariować tryb ognia i po strzelaniu ogniem różnym (długa rozgrywka w lesie) nagle zablokowała się i wypluła mi seria cały mag. Tylko wypięcie baterii pomogło. Po jakimś czasie po rozebraniu wymieniłem przerywacz i kostkę stykową. Jednak dalej mi blokuje na serii. Ponownie po jakimś czasie wróciłem do auga i zrobiłem blokade mechaniczną trybu full auto. Przez obudowę kolby przechodzi płytka plastikowa która ulokowana jest między spustem a stykiem.

Jednak!!!! Nie pyklo rozwiązanie i muszę blokować tryb serii na stałe.

 

Tweraz pytanie: jeśli bym zdemontował styki umiejscowione ZA spustem to wtedy nie będę miał full auto?

Nie znam zasady działania gearbox w augu. Tym bardziej miesza mi ten mosfet (zwykły jakiś) 120zl Perun lub podobny.

Bo jeśli wystarczy spust zdjąć to oddam do serwisu na "leczenie" i demontaż spustu.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, KajetanFortepian napisał:

nagle zablokowała się i wypluła mi seria cały mag. Tylko wypięcie baterii pomogło

To jest oznaka spalonego mosfetu lub zablokowanej kostki stykowej. W AUGu może też się spust zablokować z tylnym położeniu, ale to byłoby widoczne z zewnątrz bo po prostu spust byłby wciśnięty i nie odskakiwał.

10 godzin temu, KajetanFortepian napisał:

Jednak dalej mi blokuje na serii.

A mosfet był wymieniany? Na semi działa? Jak działa to nie problem mosfetu tylko kostki.

10 godzin temu, KajetanFortepian napisał:

Tweraz pytanie: jeśli bym zdemontował styki umiejscowione ZA spustem to wtedy nie będę miał full auto?

Tak. Ja jak miałem AUGa DMR i musiałem mieć zablokowane auto to po prostu zakleiłem izolką te styki za spustem.
Jak chcesz mieć tylko semi to zaklej/wywal drugie styki. Jak chcesz mieć semi i auto to trzeba popatrzeć co jest nie tak.

10 godzin temu, KajetanFortepian napisał:

Nie znam zasady działania gearbox w augu. Tym bardziej miesza mi ten mosfet (zwykły jakiś) 120zl Perun lub podobny.

Najtańsze mosfety nie mają co mieszać, one tylko chronią styki. Ale w AUGu chyba trzeba mosfet podłączyć do obu styków, nie pamiętam dokładnie, dawno nie miałem AUGa w rękach. Może ktoś źle podłączył mosfet i stąd problem.

Z bardziej zaawansowanych mosfetów to Tytan ma tryb AUG, czyli lżejsze naciśniecie spustu to semi, mocniejsze to auto.
Z resztą z Tytanem takie coś można zrobić w każdej replice.

Link to post
Share on other sites

Z daleka nie wymacasz. Jak wyżej - albo upalony mosfet, albo zwarcie, albo się dźwigienki w body poblokowały. Zaślepienie zworki na tym, czym normalnie jest spust, to najszybszy sposób na wycięcie auto, ale trochę gorzej jak Ci cykl na przerywaczu stanie, ale i na to są partyzanckie sposoby. Jak masz gdzie, to ślij na serwis, albo sam szukaj.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź,

Co do mosfetu to obejrzę go i zobaczę czy się nie popalił jednak bardziej celuje w kostkę stykową.

Bo z nią od zawsze miałem problem. Wcześniej po kilku strzelankach zdarzało się że dusząc spust ten mały popychacz ZA spustem zamiast przesunąć kostkę to ją podnosił.

Sprawę poprawił BOREup ponieważ po montażu mniej miejsca tam jest jednak ostatecznie wypełniłem plastikiem żłobienie w listwie popychacza żeby zabrać luźne miejsce do ewentualnego podnoszenia kostki stykowej. Szukałem innych producentów jednak wszystkie do v3 mają taką wadę że w przypadku gorszej jakości materiałów (producent JG) istnieje ryzyko unoszenia jej a nie popychania. A co do samego blokowania na full auto mam pytanie:

W GB v3 aug jak nacisnę spust ( 1 skok) to wtedy kolejność semi wygląda tak:

Spust-popychacz-kostka stykowa zwarta (obwód zamknięty) -sygnal do mosfetu który wysyła napięcie na silnik- silnik to i obrót na zębatki- po jednym obrocie COŚ uruchamia przerywacz - kostka stykowa cofa się na swojej sprężynie -

I tutaj pytanie: co uruchamia przerywacz i co on powinien zrobić? Bo wydaje mi się że nie działa płynnie a za małą mam wiedzę żeby wywnioskować. Sprężyna od niego jest dobra ale jest to mała sprężynka więc mechanicznie nie ma jakieś mocnej funkcji. 

Czy macie jakiś sposob na nie podnoszenie się kostki stykowej?

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, KajetanFortepian napisał:

ten mały popychacz ZA spustem zamiast przesunąć kostkę to ją podnosił.

Nie wiem o co chodzi.

3 godziny temu, KajetanFortepian napisał:

co uruchamia przerywacz i co on powinien zrobić?

Na zębatce tłokowej jest taka łezka, która teoretycznie co obrót powinna podnosić przerywacz. Przerywacz podnosząc się lekko podnosi ruchomą część kostki stykowej, dzięki czemu spust jej już nie dopycha i wraca na swoje miejsce.

 

image.png.1fb013a8be6b085eb7160de95ed31b70.png

Link to post
Share on other sites

Łebłeże, trochę mi zmieniłeś pogląd. Dziękuję za cenną informację

 

Zacznę od tego czego nie rozumiesz:

Ja myślałem że kostka stykowa popchnięta przez spust powinna się tylko przesunąć. W moim przypadku ze względu na luzy i niska jakość części to po naciśnięciu spustu zamiast popchnąć popychaczem ruchomą część kostki stykowej poziomo w stronę styków by zamknąć obieg (boleć dotyka dwóch styków)

Moja kostka stykowa najpierw się podnosiła do góry a popychacz przesuwał się dalej i tak naprawdę przeskakiwał ZA kostkę stykową. Po kilku szybkim naciśnięciu spustu wracało to do normy. Jak powoli wciskałem spust w zdemontowanym gearboxie to widziałem jak co któryś raz lub w przypadku za szybkiego wysuszenia popychacz przeciskał się między kostka stykową (wewnętrzną ruchomą) 

 

TERAZ wiedząc że przerywacz po jednym strzałem podnosi ta kostkę która z pomocą swej sprężynki cofa się widzę jak to powinno działać.

Jak będę miał chwilę to rozbiore brzydala, ale już wiem że moje blokowanie kostki stykowej tak by się nie podnosiła tak naprawdę uszkodziło przerywacz lub same kostki stykowej, lub tą łezkę na zębatce.

Dziękuję bardzo za info i szczegółowe odpowiedzi. Jak naprawie to napiszę co było nie tak (ale potrzebuję teraz chwili)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...