Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Well M4 Metal Gearbox - ki diabeł?


Recommended Posts

Witam...

zważając na to, iż od dłuższego czasu prowadzicie rozmowy na temat tej repliki chcialem o coś zapytać i prośić o obiektywną wypowiedź....

Co muszę dokupić ( w celu upgreadu rzecz jasna ) aby ów replika osiągami była porównywalna z TM bądź CA ? Chodzi mi o upgreade do stabilnego i bezawaryjnego działania ( zależy mi bardziej na zasięgu niż mocy ).

 

Pozdrawiam serdecznie, Stan młodszy

Link to post
Share on other sites
  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tego jest pełno tutaj

musisz kupić:

 

sprężyna 120-130%

głowica tłoka ca

prowadnica sprężyny metalowa ca

ewentualnie bateria 9,6 ale to raczej zbędne przy tych sprężynach...

 

[ Dodano: Czw 23 Mar, 2006 ]

Tego jest pełno tutaj

musisz kupić:

 

sprężyna 120-130%

głowica tłoka ca

prowadnica sprężyny metalowa ca

łożyska metalowe

ewentualnie bateria 9,6 ale to raczej zbędne przy tych sprężynach...

Link to post
Share on other sites

zasięg = moc (oczywiście na identycznych kulkach :wink: )

 

...a co do tuningu:

 

Bez wystrzelenia jednej kulki wstawiłem sprężynę SP100 Guarder'a.

W tej chwili zasięg całkowity na kulkach 0,25g to 40m, skuteczny około 35m. Oczywiście uzyskałbym lepsze efekty na 0,2 lub 0,23 ale teren na którym odbywają się moje strzelanki nie jest dość duży, poza tym zależało mi bardzo na celności :P

Link to post
Share on other sites

Witam koleżanki i kolegów!

 

Nie pisałem jeszcze na tym forum chociaż czytam je od dawna, ale pomyślałem że i ja dorzucę kilka kamyków do wellowskiego ogródka.

 

Moja przygoda z R6 zaczeła się nie dawno - na początku roku jakoś kiedy ten gun zastąpił taniego DE M83 (XM117). Po pierwszym momencie uniesienia okazało się, że gun nie strzela celnie tzn. celnie ale nie tam gdzie chcę - szybko doszedłem do tego, że celować muszę lewą obudową szczerbinki jakieś 0,5 cm nad muszkę i wtedy jest ok 8) - zabrakło skali w regulacji. Od razu przypomniały mi się strzelania z wojskowych kbk AK gdzie przy celowaniu w środek waliło się w prawy górny róg tarczy :?

Ogólnie R6-óstka sprawuje się dobrze - strzela w miarę celnie i przewidywalnie. Nie ma większych fajerwerków jeśli chodzi o zasięg, ale myślę, że swoje 250 fps osiąga. Obecnie wywaliła dwie butelki Exceli 0.20 (6000) i narazie nic się nie popsuło ani nie urwało z niej (jedyne co wywaliłem to ten tandetny pasek). Jedyna awaria jak mnie nęka to awaria blokady kulek w magazynku (po wyjęciu maga często cała zawartość "nakręconych" kulek wysypuje się na zewnątrz) - przyczyna to zbyt szeroka komora w której pracuje sprężynka zatrzasku powodująca kleszczenie się mechanizmu - spróbuję założyć tam jakieś "prowadnice" po bokach. Obecnie zastanawiam się nad dokupieniem jakiegoś locapa lub midicapa bo to szuranie kulek i kręcenie przyprawia mnie o... nieważne. Zastanawiam się tylko nad takim problemem: jaka jest rola skrzydełek plastikowych w problemie magazynkowym w R6 - co tak naprawdę daje ucięcie ich skoro w tej samej komorze jeszcze dalej w dół wystaje przednia część gearboxa; dodatkowo jak ma się do tego położenie zatrzasku trzymającego magazynek? Hmm... może coś źle zrozumuiałem z tej debaty. Pytanie - czy są magi lo/midi pasujące bez przerabiania?

Najgorsze jest to, że w Gorzowie królują AK oraz Mp5 i nie spotkałem ani jednej EMKI z grupy TM/CA by spróbować dopasować jakiegoś maga a kupować w ciemno to nie jest chyba dobry pomysł.

Co do pojemności hicapa wellowskiego - udało mi się zapakować do niego 370 kulek +/- 10 8O - ale naprawdę napchałem do pełna - normalnie tyle się nie ładuje - wydaje mi się, że da się wystrzelić około 330 - 350 kulek.

Bateria: przy stockowym wnętrzu bateria dostarczana z gunem jest zupełnie wystarczająca - mi starcza na dwie strzelanki każda od 9:30 do 14:00 i zostaje jeszcze na trzecią ale wolę już ją rozładować i ładować na nowo by się nie zdziwić - myślę, że jak będzie cieplej to będzie zupełnie starczała na 3. Mam zamiar dokupić jakąś baterię 8.4V o ogniwach NiMh mieszczącą się do handgripa R6 - może macie jakieś propozycje w tym temacie?

Kulki - po wielu próbach wydaje mi się, że do stockowego R6 zdecydowanie waga 0.20 jest optymalna, chyba że walka odbywa się na małych dystansach wtedy warto zejść do 0.25. Ja używam kulek Excell 0.20 oraz wpadły mi ostatnio Gold Fire 0.20 - przy zwykłej lufie zupełnie dobre. Jak do tej pory replika nie zacięła się jeszcze ani razu.

Body: no cóż - full plastic, po pewnym czasie zaczęło trzeszczeć w okolicach połączenia tylnej rękojeści z body, sworzeń łączący w tylnej części górę z dołem body radośnie wypadł sobie podczas strzelania - dobrze że go znalazłem - teraz podklejam go czarną taśmą izolacyjną by go nie zgubić - przedni trzyma się mocno.

W grupie gorzowskiej są jeszcze dwa R6 i w jednym z nich urwał się uchwyt (atrapa) dźwigni ręcznego dosyłacza suwadła i zamka (ta, która jest z prawej strony body) teraz zieje tam dziura :( bo uchwyt zaginął - ma być zastąpiony jakąś imitacją imitacji :)

W drugim wysiadł oryginalny hicap - chyba padła sprężyna bo przez obrót kołem uzyskiwało się podanie JEDNEJ kulki i po strzale znów trzeba było kręcić. Myślę, że to szybkie do naprawy (wymiana sprężyny) zobaczymy co powiedzą koledzy w niedzielę. Reszta mechanizmów działa jak narazie we wszystkich trzech dobrze.

Tak więc mogę śmiało powiedzieć, że Well R6 jest taki jak o nim piszą - wiem co kupowałem i nie oczekując po nim osiągów TM CA czy ICS uzanję go za dość sprawną giverę z taniej półki.

Co do tuningu - nie zamierzam nic w nim wzmacniać - myślę raczej o zakupie dobrej bazy wyjściowej (CA) i nie chcę topić kasy w Wellu - on poprostu musi doczekać do czasu zakupu nowej repliki i wtedy trafi do demobilu lub na allegro. Mam tylko nadzieję że wytrzyma ;)

 

P.S. W naszym teamie pojawił się ostatnio model MP5 firmy Well miałem okazję postrzelać z niego i podopasowywać trochę sprzętu z bardziej markowych piątek i muszę stwierdzić że jest bardzo kompatybilny (magi, handgripy). A co do niezawodności to za wcześnie się wypowiadać - poczekajmy aż trochę postrzela.

 

Pozdrawiam, Ząbek.

Link to post
Share on other sites
Mam zamiar dokupić jakąś baterię 8.4V o ogniwach NiMh mieszczącą się do handgripa R6 - może macie jakieś propozycje w tym temacie?

 

Mam też pytanie z tego tematu: czy ta bateria z MG o przekroju poprzecznym w kształcie litery ,,U" wejdzie bez żadnych przekóbek :?:

Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać, że ogniwa oryginalnej bateri też są typu NiMh (pojemność baterii 1050).

 

czy ta bateria z MG o przekroju poprzecznym w kształcie litery ,,U" wejdzie bez żadnych przekóbek

 

Powinna chyba wejść bo wewnątrz handgripa w zasadzie nie ma nic oprócz bezpiecznika i miejsca jest raczej sporo, ale na 100% to nie powiem bo nie sprawdzałem empirycznie.

Link to post
Share on other sites

Tak bateria "stockowa" jest całkiem całkiem, ale jeśli chcesz jechać gdzieś w głuszę na więcej niż jeden dzień to warto mieć coś w zapasie poza tym w miarę użytkowania jej wydajność będzie powoli maleć.

U nas w ekipie jest jeszcze sporo ludzi ze sprężynami i wtedy R-6 musi odgrywać rolę broni wspierającej a co za tym idzie dużo strzela i zużywa sporo prądu - przy dwudniowej imprezie z noclegiem w terenie bateria może nie wystarczyć na całą zabawę (chociaż narazie się to nie zdarzyło jeszcze).

Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie czy konieczna jest metalowa prowadnica spręzyny przy wsadzeniu do srodka :

sprezyny PDI 130%

wzmocnionej glowicy tloka CA

silikonowej gumki Hop Up'a

 

Czy może gun obejdzie sie bez tego fantu i nie rozwali sie po kilku strzelankach (i czy nigdy sie nie rozwali przez to ze skąpie na tą prowadnice :P)

Link to post
Share on other sites
Witam mam problem z swoim R6. Byłęm dziś na strzelance było OK  

Po powrocie strzelałem w doniczki w domu(musze 3 odkupić  ) i nagle w 1 momencie padł..  

nie wiem jakby cos moze delikatnie strzelilo i cisza po nacisnieciu spustu cisza. nie wiem moze ktos takie cos mial wiec niech mi pomoze. wystrzelilem ze 1200 kulek

Sprawdź batke , kable .... wszystko co mozesz sprawdzic bez rozkręcania i jak nie bedize dzialać to dawaj go na gwarancje.

 

Maxavelli - psują te tuningowane. Czoper rozochocił ludzi do tuningowania tej repliki. Nie żebym miał z tym jakiś problem bo starał się on jak najbardziej obiektywnie opisać replike w co także trzeba ująć podatność na tuning, jednakże ludzie którzy kupują te karabiny to najczęściej laicy w dziedzinie aeg. Rozkręcają aegi, wymieniają, coś źle zrobią i aeg sie sypie. Wszyscy wierzą w to że to właśnie ich replika bedzie działać bez zarzutu na tej 120%. A prawda jest taka że jeżeli kogoś nie stać na aega za 1000 zł to powinien sie zadowolić tym co ma.

Link to post
Share on other sites

Na czerwono, ponieważ to jest post moderatorski.

 

Nastąpiło ponowne „czyszczenie wątku”. Od tej chwili jeśli ktoś ma problemy z działaniem repliki proszę zakładać oddzielne wątki, żeby tutaj nie było „zbędnego balastu”. Wątek i bez tego jest bardzo rozbudowany. Tutaj można pisać o udoskonaleniach, częściach, zamienności itp.

 

Posty nie stosujące się do tego tworzące „szum informacyjny” itp. będą natychmiast usuwane.

 

Pozdrawiam

 

Medium

Link to post
Share on other sites

R6 Well – M4A1

 

Wykonanie:

Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka było jak najbardziej pozytywne – dzięki temu, że jest to mój pierwszy elektryczny karabin. Po bliższym przyjrzeniu się replice można dostrzec duże napisy widniejące na korpusie karabinu, z jednej strony: MB–R6 WELL, a z drugiej: Made In China, oraz małe napisy. Ogólnie replika wykonana jest w całości (body) z plastiku. Przedni Grip się nieco rusza, (warto ją czymś usztywnić). Następnym ’’plastikowym’’ elementem jest rączka transportowa – wykonana z niezłą precyzją – aż dwa ruchome elementy/ustawienia. Zdejmując rączkę widzimy metalową szynę ris na której możemy zamontować lunetę czy kolimator. Kolba została zrobiona (i tu duży minus) też z plastiku, nie jest odporna na przypadkowe złamania. Wejście uniwersalne jak w tanich replikach za 30zł (kolega dał Kolbe od M16 cymy i pasowała do R6) – czyli można zamontować wiele plastikowych kolb od tanich replik. Kolba ta ma trzy punktowe ustawienie, co pozwala nam na wygodne dopasowanie kolby do naszych potrzeb. Niestety kolby od TM, CA oraz innych dobrych firm nie pasują do tego korpusu, więc przy zmianie kolby trzeba zmieniać całe body. Magazynek został wykonany również z plastiku, lekki – dla jednych jest to wada a dla drugich zaleta. Mieści w HiCapie ponad 250 kulek – co pozwala na nie wyjmowanie w czasie walki.

W środku replika wykonana jest znacznie lepiej, dużo elementów melatowych, między innymi: gearbox, silnik, lufa wewnętrzna oraz dużo innych małych części narażonych na jakąś usterke.

Hop-Up:

Jest to solidnie zrobiona część w tej broni. Zabezpieczona przed niechcianym uregulowaniem plastikowym, sztywnym kawałkiem plastiku. Żeby „dotrzeć” do hop-up’u trzeba odciągniąć zamek, wtedy z prawej strony otworzy się klapka (sztywnym kawałkiem plastiku) i jak odciągniemy do końca to otworzy się zabezpieczenie hop-up’u i ujrzymy pokrętko, którym bez problemu, szybko wyregulujemy hop-up. Kręcąc do góry gumka hop-up’u idzie do lufy, a kręcąc w dół gumka idzie w dół. Pierwszy raz hop-up regulowałem przez jakieś 15min. Aż po wyregulowaniu kulki latały naprawdę daleko.

Zasięg:

Pierwsze strzały oddane z tego guna były bardzo bliski – jakieś 15-20metrów, ale to przez nie rozgrzany silnik i nie wyregulowany hop-up. Po wyregulowaniu i rozgrzaniu kulki spokojnie leci na jakieś 35-40 metrów prostym torem. Jak ustawimy na auto to kulki również lecą daleko, lecz gdzieś na 25m. rozchodzą się lekko w boki. Replikę testowałem na kulkach 0.20 STTi. Jednak gdy wsadziłem kulki 0.12 (jakiejś chińskiej roboty) to wszystkie leciały do góry, we wszystkie strony. Tak więc kulki jakie polecam to 0.2.

Bateria:

Do zestawu dołączany jest akumulator 1050 mAh 8.4V – która trzyma bardzo ładnie, nie tnie się – strzelałem w temperaturze 6*C i bardzo dobrze chodziła. Jeśli na dworze temperatura nie przekracza 10*C to warto tę baterie czymś owinąć (będzie lepiej działać).

Podsumowanie:

Za dokładnie 379zł (taiwangun.com) mamy bardzo dobrą replikę, która porównywalna jest z AEG-ami z TM. Osiągi R6-ki sprawiają, że strzelając z niego wydaje się że się strzela z M4 Tokyo Marui. Dużym plusem jest również to że w zestawie dostajemy również baterie i ładowarkę. Mimo wszystko replika należy do tych tańszych lecz lepszych „zabawek” i dzięki temu wiele osób, które mają 400zł mogą kupić właśnie R6. Plastikowe wykonanie może jest zauważalne, lecz szybko można się do niego przyzwyczaić. R6 było dopiero na jednej strzelance, lecz bardzo dobrze się spisało. Polecam ten sprzęt początkującym jak i zaawansowanym!!!. Moja ocena za sprzęt to 4.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Chciałem powrócić do usuwania tych obrzydliwych napisów z dolnego body. 6Rstka jest właśnie w drodze do mnie (kupiłem nówke na Allegro z licytacji od Krakmanów za 305 zł :P ) i jest to mój 1 AEG (tym bardziej Mka) więc nie będę miał od czego przemontować owej obudowy. Obmyśliłem sobie już plan jak zrobić resztę rzeczy, żeby ten gun wyglądał porządnie ale na usuwaniu napisów się nie znam. Wiem, że kilka osób już pisało jak to zrobić jednak tylko pobieżnie więc prosiłbym żeby ktoś opisał jak przebiega procedura od samego początku (co gdzie kupić, jak gruby papier wziąć, czy potrzeba do tego "czarnego mata" sprzętu do malowania czy można go nabyć w sprayu, czy pomalować całe body czy tylko częśc, na której zeszlifujemy napisy, jak najlepiej zrobić nowe trademarki itd...). Przepraszam, jesli gdzieś to na forum jest dokładnie opisane ale opcja szukania ostatnio działa jak działa (czyli nie działa ;) ) więc proszę o wyrozumiałosć :] Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Samcrk, jak dostaniesz to napisz czy bankowo pasują bo też bym sobie zakupił takie cuś ;) I przy okazji prosze o odpowiedź na mojej poprzednie pytanie o napisach ;] A tak w ogóle to chciałem jeszcze zapytać, czy ktoś z was może prubował pokombinować coś z tą kolbą, żeby zrobić w niej metalowy teleskop? Nie mam jeszcze guna w ręku ale wydaje mi się to nie trudne a mogłoby choć trochę ograniczyć ryzyko połamania.

Link to post
Share on other sites

o napisach to nie wiem..... ale nie kupuje jednak tamtego....

klik

od tego kolesia kupuje samą chłodnicę z risami, rączkę pistoletową przednią i szynę ris na uchwyt do noszenia. cena za samą chłodnicę z risami 15zł u niego. reszty jeszcze mi nie podał ile kosztuje. chłodnica na pewno pasuje, nie wiem po co kupować całą replikę aby potem wyrzucić reszte co nie jest potrzebne bo body na 100% nie pasuje, kolo sprawdził i lipa. tylko chłodnica i od biedy kolba pasuje. :wink:

Link to post
Share on other sites

A ja odnosnie postu o zywotnosci baterii i ciagnieciu mocniejszych sprezyn... Prawie od samego poczatku urzywam baterii na ogniwach SANYO 8,4V Szybkostrzelnosc jest na Systema M100(130PDI) srednio 2 razy wieksza. Te stockowe baterie po prostu nie trzymaja napiecia pod obciazeniem, sa strasznie kiepskie. Wzialem ta baterie od kumpla to wogule mi nie chce uciagnac tej sprezynki zaciecia sie robia(nic a nic nie rusza tloka). Konkluzje - Jak bateria musi wiecej energi wlozyc w naciaganie sprezyny to tez krucej wytrzymuje.

Link to post
Share on other sites

ja swój problem rozwiązałem czarnym matem za 50zł u lakiernika :lol: ..... wygląda jak rasowy metal 8O ..... teraz to musial bym się wzrokowo namęczyć aby wella od TM odróżnić .... a nawet wygląda lepiej ..... trochę kasy będzie to się po koleju wymieni wszystko na metalowe i będzie replika z prawdziwego zdarzenia na "raty" :twisted:

Link to post
Share on other sites

AKMa tak, Tantala nie, ale jego łoże przednie - tak. Straszliwie bije po oczach (było z wczesnej serii, jakieś takie tworzywo które miało chyba udawać drewno - tylko po co?)

 

Co prawda to prawda, po zabiegach szpachlowo - lakierniczych R6 może wyglądać rewelacyjnie. To samo zresztą dotyczy kazdej repliki, o ile podchodzi się do tego z wiedzą i wyobraźnią.

 

Body w eMkach można malować grafitowo (repliki starszych eMek - taki kolor jak Marui albo ICS), albo matowo czarno (najnowsze egzemplarze).

 

Ale bywają przypadki beznadziejnie - kolega który nabył ode mnie XM177 Marui pomalował całość czarną, błyszczącą emalią. Masakra... raz że błyszczy, dwa że całość w jednym odcieniu co jest bzdurą, trzy - że najstarsze eMki ('NAM) były szare, dużo jaśniejsze od A2, a tymbardziej od najnowszych, już czarnych, serii.

 

Moja skromna recepta na wizualne podrasowanie plastikowej repliki - w sam raz dla R6 ale sprawdza się oczywiście we wszystkim innym:

 

Oczyścić replikę, wysuszyć, pociągnąć sprayem do felg (srebrnym, oczywiście - bardzo wytrzymała powłoka), i dopiero na to czarny lub grafitowy mat lub półmat, w zależności od modelu. Po paru miesiącach na krawędziach mamy obicia a wokół kabłąka spustowego i rękojeści delikatne przetarcia. Póki siętego do ręki nie weźmie - metal, jak w mordę strzelił :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Ale najpierw - Distal :] Szpachlujemy napisy, malujemy grafitowym matem np. dolne body i kolbę, a resztę czarnym matem. W ten sposób mamy chiciaż 2 odcienie i jest wypas. Fajnie też przejechać napisy: "save" na biało i "auto/semi" na czerwono. Mam ktos jakiś pomysł jak łatwo wygrawerować napisy (może być i trudno byle by było tanio i porządnie ;) )? Da sie to zrobić ręcznie? A jeśli tak to najlepiej czym?

Link to post
Share on other sites

Grawerka to skomplikowana i droga sprawa - przerobienie M15A4 Rifle na Diemaco C7A1 kompletem trademarków kosztuje 300 zeta i mało który grawer siętego podejmuje - zazwyczaj idą na łatwiznę i chcą grawerować tylko w małych mosieznych płytkach.

 

Co do malowania kolby matem... nieeee, niech zostanie czarna. W oryginale też jest plastikowa. Grafitem polecam maznąć obie części body oraz "rączkę transportową", ale oczywiście bez samego zespołu szczerbinki. Oczywiście innych elementów ruchomych body także nie malujemy...

 

Lufę i żerdź kolby można pociągnąć za to czarnym matem, ale już rękojeść i przednie łoże zostawiamy - w oryginale są błyszczące :)

Link to post
Share on other sites

Ja tam bym wolał body na "kolorowo" :D ale jak kto lubi to już indywidualna sprawa ;) Z tą kolbą to może w sumie masz racje. A odnośnie grawerki to już nie chodzi mi o logo tylko o to, żeby napisać powiedzmy z 1 strony tylko cosw typie "M4A1 Carbine" i machnąć nr seryjny. Nie dałoby sie tego ręcznie wyskrobać? Aż chyba sprubuje na jakimś kawałku plastiku i napisze jakie efekty :D

 

[ Dodano: 04 Maj 2006 22:33 ]

No a jak już sie okaże, że się nie da, to jakby można zrobić napisy na body? Np costakiego jak Maxavelli? Chociaz jego dzieło akurat średnio mi sie podoba ale chętnie wysłucham wszystkich propozycji ;]

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...