baalp Posted November 13, 2005 Report Share Posted November 13, 2005 Mam problem ze złożeniem gearbox-u w mojej mp5. prosił bym o zdjęcia i fszelki możliwe pomoce. Główny problem to ustawienia zembatek Quote Link to post Share on other sites
tofik___ Posted November 13, 2005 Report Share Posted November 13, 2005 A jaki masz problem z tymi zębatkami ? Bo one nigdy odrazu nie wpasują się w drugą połówkę geara, trzeba trochę pokombinować. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted November 13, 2005 Author Report Share Posted November 13, 2005 czy to jest wina prowadnicy spręzyny?? Bo chyba pękła a silnik nie może naciągnąć tłoka. Ajeśli już go naciągnie to nie może go zwolnić?? prosił bym też o fotke gearboxu tuż przed złożeniem Quote Link to post Share on other sites
turek007oxasgteam Posted November 20, 2005 Report Share Posted November 20, 2005 witam mam identyczne problem z mp5 cała wina twki w zebatce przy silniku która z pewnościa jest starta i przeskakuje podczas naciśniecią spustu pozdro Quote Link to post Share on other sites
Witchdoctor Posted November 20, 2005 Report Share Posted November 20, 2005 ja bym stawiał na podkładki. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 20, 2005 Report Share Posted November 20, 2005 A ja proponuję rozebrać gearbox i zbadać organoleptycznie ;) Quote Link to post Share on other sites
NAT_Mastah Posted November 20, 2005 Report Share Posted November 20, 2005 czy to jest wina prowadnicy spręzyny??Bo chyba pękła a silnik nie może naciągnąć tłoka. Ajeśli już go naciągnie to nie może go zwolnić?? prosił bym też o fotke gearboxu tuż przed złożeniem 1. Jesli prowadnica by pękła to silnik i tak ją napnie. Gorzej może być po zwolnieniu. 2. Zwolnienie nastepuje automatycznie i jeżeli tłok sie cofnie do końca to musi sie zwolnić. cała wina twki w zebatce przy silniku która z pewnościa jest starta i przeskakuje podczas naciśniecią spustu Wtedy wydobywa się specyficzny odgłos który tu nie został wspomniany' date=' a pozatym trudno stwierdzać że to zębatka od silnika skoro nie udało się złożyć gearboxa. A ja proponuję rozebrać gearbox i zbadać organoleptycznie Przeczytaj pierwszy post. Problem jest ze ZŁOŻENIEM GB. Do brzegu: Jakiej firmy jest ta replika? Jeśli to CA albo ICS to mogę pomóc. Napisz tylko dokładnie jaki jest problem (najlepiej pw). Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted November 21, 2005 Author Report Share Posted November 21, 2005 Gear box został już złożony. Dzięki za tyle pomocnych postów. Co do zębatki to raczej nie. Problem był z ułożenim zapadki anty rewersowej. I niejestm pewien jak działa przerywacz i prosił bym was jescze o shemat jego działania. Jeszcze raz dziękuje. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Na ostatniej zębatce masz taki mimośród, on powoduje (poprzez dźwigienkę przerywacza) podniesienie kostki stykowej z języka spustowego. Kostka odskakuje do tyłu, obwód elektryczny zostaje przerwany... co tu więcej pisać ;) Quote Link to post Share on other sites
NAT_Mastah Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Do wypowiedzi ola - ten mimośród jest pod spodem także żeby go zobaczyć musisz zdjąć sector gear (zębatka napędzająca tłok i poruszająca tappet plate'm). EDIT: Pamiętaj żeby złożyć GB z "wciśnietym" Tappet Plate'm, naprzykład przyciskając GB do ściany. Jak już wciśniesz tappeta to ustaw sector gear tak żeby pierwszy ząb dotykał swojego miejsca na tłoku. Musisz to robić już po włożeniu sprężyny. Tym prostym sposobem unikniesz dubletów. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Pamiętaj żeby złożyć GB z "wciśnietym" Tappet Plate'm, naprzykład przyciskając GB do ściany. Jak już wciśniesz tappeta to ustaw sector gear tak żeby pierwszy ząb dotykał swojego miejsca na tłoku. Musisz to robić już po włożeniu sprężyny. Tym prostym sposobem unikniesz dubletów. Bez obrazy, ale nie wiem skąd takie teorie bierzesz... U mnie jak i we wszystkich AEGach, które rozbierałem (a trochę ich było) ustawiałem zębatkę tłokową w bliżej nieokreślonych pozycjach (ale takich, żeby dysza była w zwolnionej pozycji) i w żadnym nie było problemów z pobieraniem kulek :roll: Zresztą jaki jest sens w ustawianiu tej zębatki jak po naciśnięciu spustu i tak wszystko idzie w diabły :D Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Tym prostym sposobem unikniesz dubletów. Kolejna bzdura w wykonaniu kolegi Mastah'a, ktora czytam w ostatnim czasie na forum... :? Bylo o tym wiele razy, ze ustawianie zebatek NIE MA zadnego wplywu na dzialanie tappet plate'a. Swoja droga, moze by ktos sporzadzil liste airsoftowych mitow? Ustawienie zebatek mialoby tu chyba pierwsze miejsce! :wink: Edit: widze OLO ze ubiegles mnie! :lol: Quote Link to post Share on other sites
NAT_Mastah Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Tak, tematów o pozyconowaniu jest prawie tyle ile opini na ten temat. Ktoś (chyba ty Pikace) udowadniał nawet matematycznie że pozycjonownanie jest nieistotne. A praktyka pokazuje inaczej. Tak czy siak, jest grono osób - które wcale nie uważają się za guru i mentorskimi radami nikogo nie ośmieszają (Tu głównie do 0l'a) a jednak naprawiają repliki w swoim otoczeniu i co dziwne te repliki działają. O wciskaniu tappet plate dowiedziałem się właśnie od jednej z takich osób (nie będe pisał o kogo chodzi, teraz możecie sobie ze mnie poszydzić a nie z nas 2). Sposób ten o dziwo dał jakieś rezultaty (może to przypadek) tematy na temat dubletów przeczytałem od deski do deski i zarówno w Polsce jak i za granicą ludzi mają na ten temat różno poglądy. Jednakże prawdopodobnie największą role może odegrać zmiana anti reversala na 4 (albo wiecej) dzielny. Aha no i skoro się pomyliłem (nie miałem racji), można było w jakiś kultularny sposób (nie z Waszym mentorskim podejściem) zwrócić uwagę. Ja tylko chciałem pomóc. A ta propos to żadna z dwóch powyższych wypowiedzi nie wnosi nic do tematu - baalp nic więcej się nie dowiedział ponadto, że za mną nie przepadacie (albo mi sie zdaje). :D Ten fragment był zbędny. Medium. Generalnie sprzeczając się marnujemy energie którą moglibyśmy wykorzystać na coś pożytecznego - a nawet mi sie pomysł nasuął. Co wy na to żeby zrobić Airsoftowych Pogromców Mitów - już jeden jest do obalenia (i nawet drugi - "Dłuższa lufa"). Ale to kwestia na osobny wątek. - Ten fragment też jest zbędny "dłuższą lufę" mamy już rozpracowaną. Medium. Ten fragment był zbędny. Medium. Edit: Przespałem się z tym problemem i postanowiłem rano przed pracą rozebrać GB żeby sprawdzić czy istotnie podano mi jakiś debilny sposob i ośmieszyłem sie na forum. Ale co sie okazuje: Jeżeli będziemy składali GB z odsunietym tappetem i ustawioną do niego zębatką to mimośród pod sector gearem jest na początku swojego cyklu (musi wykonać pełen obrót żeby odłaczyć zasilanie). W takim razi nieistotne jest w jaki ped mają zebatki - wiadomo że nie jest on wystarczający żeby naciągnac tlok więc zębatka ztrzymuje się jak pierwszy ząb dotknie tłoka (sporo pędu pochłania też cofanie tappeta). Ta metoda zaczyna nabierać więc sensu. ale to tylko dywagacje. Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted November 23, 2005 Report Share Posted November 23, 2005 Na czerwono - ponieważ piszę jako moderator. Piszemy na temat - co zbędne usunę, sporo już usunąłem. Jak będzie ciąg dalszy wojny - wątek usuwam i wnioskuję przynajmniej o czasowego bana. Pozdrawiam. Medium. Quote Link to post Share on other sites
NAT_Mastah Posted November 23, 2005 Report Share Posted November 23, 2005 Ok! Przyjełem, toporek zakopalem nawet już saperke wyczyściłem. :lol: Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted November 28, 2005 Author Report Share Posted November 28, 2005 Dzięki. Zlokalizowałem usterke w gearbox-ie Jest to mechabizm stykowy. Uniemożliwia on wystrzelenie a sprężyna nadal jest prawie do końca naciągnięta. Jest to gearbox z ics-u i niemożna nigdzie normalnie zdobyć tej części. Mak toś może jej dokładny opis lub jakieś zdjęcia :?: Prosze o pomoc Quote Link to post Share on other sites
Witchdoctor Posted November 29, 2005 Report Share Posted November 29, 2005 Hmmm niewiem. MIałem ten sam problem co ty (zacinanie się tłoka w tylnej pozycji). Pierwsza moja diagnoza - podkładki pod zębtakami. Wyczyściłęm cąły GBX (styki i cały mechanizm spusty również), ułożyłem od nowa podkładki (poprzedni właściciel modelu, chyab o tym zapomniał), nasmarowałem porządnie i AEG śmiga. Być może winne były podkładki, być może zapadka (ta przy mechaniźmie spustowym) się zablokowała. Przeczyszczenie, zrobienie podkłądek i ponowne nasmarowanie pomogło. Opisz może coś więcej. Co się dokładnie stało z tym mechanizmem? części do ics'a można dostac na military.pl. Porozmawiaj z nimi, może sprowadzą co potrzebujesz. Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted December 7, 2005 Author Report Share Posted December 7, 2005 Mam jescze jedno pytanie: Czy standardowy Łącznik styku gearboxu będzie pasował do mojej mp5 (machingun.pl):?: Jak rozmieścić podkładki :?: Quote Link to post Share on other sites
plus Posted July 21, 2007 Report Share Posted July 21, 2007 A jaki masz problem z tymi zębatkami ? Bo one nigdy odrazu nie wpasują się w drugą połówkę geara, trzeba trochę pokombinować. Pozdrawiam może mi ktoś z was podać jakieś sposoby na te zębatki najlepiej kilka bo mnie zaraz coś trafi przez nie :/ :wink: :wink: :poddanie: :wink: Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 21, 2007 Report Share Posted July 21, 2007 Ale o co chodzi? Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted July 21, 2007 Report Share Posted July 21, 2007 koledze chyba chodzi o to ,że mu zębatki nie chcą sie wpasować w łożyska w lewej połówce przy zamykaniu gb ;) Quote Link to post Share on other sites
plus Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 dokładnie o to chodzi :) ma ktoś jakiś pomysł jak z tym sobie poradzić bo ja juz :poddanie: się Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 Ehhh... bierzesz mały płaski śrubokręcik i naprowadzasz ośki zębatek przez otwory w łożyskach, to samo z antireversalem. Quote Link to post Share on other sites
plus Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 no dobra już to zrobiłem ale teraz mam inny problem silnik jakoś dziwnie warczy Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 uzyj śruby regulacyjnej Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.