zgred Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 Witam! Na wstepie chcialbym powitac uzytkownikow tego forum w moim 1 poscie ;) A teraz odrazu przejde do sedna sprawy. Jako ze pisze pewne opowiadanie, potrzebuje rzetelnych informacji na kilka tematow, od znajomego dostałem adres tego forum, pisał ze tu uzyskam wiele odpowiedzi na nurtujace mnie pytania :D A oto pytania: Po 1) ZSRR, rok 1986, do transportu powietrznego, jakich typów helikopterów używał Specnaz ? Czy były to jakies Hindy, czy moze coś innego ? Chodzi o przerzuty mniejszych oddziałów Specnazu (od 5 do 20 ludzi), na lini: Moskwa - Kursk - Shostka - Chemitiv - Czarnobyl (trasa podana tak na oko, w sumie zamiast Shostki oraz Chernihiru mozna podac Kijów, jak komus by sie chcialo by mzna obliczyc o jakie miasta, lecac z moskwy, by musiał zachacyc transport dla uzupelnienia paliwa... ), po 2) Czy służba w 1986 roku w ZSRR była obowiazkowa, jak tak to od jakiego wieku i na jaki okres czasu, i jakie były kryteria zeby wstapic do Specnazu. Czy 23 letni żołnierz z dobrmi wynikami mógłby probowac wstapic do Specnazu ? Albo jesli mialby dobre wyniki to zostac tam poleconym :> ? po 3) Czy zna ktoś jakies nazwiska (pewne) jakis ze slawniejszych dowdzcow Speznacu wlasnie z roku 1986 ? [nie smiejcie sie wiem ze to glupie pytanie, ale ja potrzebuje kazdego szczegolu, a nóż widelec moze ktos cos wie ;) ], po 4) Specnaz był pod kontrola GRU w tych czasach, GRU dowodził, ge. Piotr Iwaszutin, były oficer NKWD i KGB, kto z oficerów Speznacu składał mu raporty i przyjmował od niego zadania ? Prosze o wyrozumiałość, licze na drobizagową odpowiedz :) Zgred ;] Quote Link to post Share on other sites
Arthur Currie Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 Po 1) ZSRR, rok 1986, do transportu powietrznego, jakich typów helikopterów używał Specnaz ? Czy były to jakies Hindy, czy moze coś innego ? Chodzi o przerzuty mniejszych oddziałów Specnazu (od 5 do 20 ludzi), na lini: Moskwa - Kursk - Shostka - Chemitiv - Czarnobyl (trasa podana tak na oko, w sumie zamiast Shostki oraz Chernihiru mozna podac Kijów, jak komus by sie chcialo by mzna obliczyc o jakie miasta, lecac z moskwy, by musiał zachacyc transport dla uzupelnienia paliwa... ), Mi-8/17 po 2) Czy służba w 1986 roku w ZSRR była obowiazkowa, jak tak to od jakiego wieku i na jaki okres czasu, i jakie były kryteria zeby wstapic do Specnazu. Czy 23 letni żołnierz z dobrmi wynikami mógłby probowac wstapic do Specnazu ? Albo jesli mialby dobre wyniki to zostac tam poleconym :> ? słuzba była w ZSRR obowiązkowa minimum 2 lata do specnazu brali z pierwszej półki lojalności politycznej (jeśli pobór) lub wcielani dodatkowo jesli gdzieś ktoś odkrył idealnego członka dodatkowo werbowani byli sportowcy Quote Link to post Share on other sites
zgred Posted December 12, 2005 Author Report Share Posted December 12, 2005 do 2) od jakiego wieku brali przymusowo, od 18 ? i od jakiego wieku można było sie zgłaszać samemu ? no i prosze tez o odpowiedz na pyt. 3 i 4 jesli ktos zna bo mi sie to przyda bardzo, dzieki za szybką odpowiedz Arthur Currie ;) Dodałem: Mi-24V - ile posiada miejsca na pasażerów i ekwipunek ? i ile paliwa zuzywa na kilometr, albo w skrocie jaki jest jego zakres operacyjny (z bazy i z powrotem ;) ), Quote Link to post Share on other sites
Punisher Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 http://venus.ci.uw.edu.pl/~animal/military...wce/mi-24_hind/ Quote Link to post Share on other sites
zgred Posted December 12, 2005 Author Report Share Posted December 12, 2005 umiem używać google.pl ;] na tej stronie byłem, ale tam jest napisane ogolnie a ja sie pytam o konkretny model, nie znalazlem tego o co pytam (o konkretach Mi-24V - zasieg działania, ilość miesca dla pasażerów z ekwpiunkiem), ;] a tu moze ktos z uzytkownikow forum wie :) ? Konstrukcja jest typowa dla śmigłowców tego typu, z siedzeniami dla dwóch członków załogi, tandem, z tylnim siedzeniem podniesionym oraz ciężkim uzbrojeniem na skrzydełkach bocznych. W kadłubie miejsce dla 8 żołnierzy. Elementy napędowe zaadaptowane z Mi-8. Skrzydełka zaklinowane pod kątem 19° i odchylone od poziomu o 12°. Podczas lotu skrzydełka zapewniają około 25% siły nośnej. Wirnik główny pięciołopatowy z głowicą metalową. Płaty o konstrukcji aluminiowej i wypełnienie typu plaster miodu. Wirnik ogonowy trzyłopatowy, aluminiowy. Hamulec wirnika głównego. Kadłub metalowy, półskorupowy z belką ogonową. Zintegrowany pancerz ze wzmacnianej stali, grubości 5 mm. Skrzydła metalowe bez powierzchni sterowych. Statecznik pionowy i dwa małe stateczniki poziome. Podwozie trójzespołowe, wciągane w locie, ze sterowanym 2 kołowym zespołem nosowym i pojedynczym zespołem głównym z amortyzatorami olejowo-gazowymi. Napędem są dwa silniki turbowałowe TV3-117MT o ciągu 1434 kW, obok siebie nad kabiną. Sekcja silnika opancerzona. Pojemność wewnętrznych zbiorników paliwa o pojemności 1500 kg. Możliwość zainstalowania dodatkowego zbiornika w kabinie pasażerskiej o pojemności 1000 kg, a także do czterech zbiorników paliwa pod skrzydłami o pojemności 500 litrów każdy, na 4 wewnętrznych pylonach. Wyloty silników mogą być wyposażone w rozpraszacze termiczne. Kokpit dwuosobowy. Pilot siedzi na tylnym siedzeniu, operator niżej na przednim. Obydwa fotele opancerzone. Indywidualne owiewki. Zdwojone systemy kierowania lotem, Szyba przeciwodłamkowa pomiędzy fotelem pilota i operatora uzbrojenia. W kabinie pasażerskiej miejsce dla ośmiu żołnierzy desantu. Drzwi desantowe, dzielone na dwie części (górna i dolna) ze zintegrowanymi stopniami. Szyby kabiny kuloodporne. Kabina ogrzewana i wentylowana. Zdwojony system energetyczny z trzema generatorami prądu stałęgo i zmiennego. Światła lądowania / kołowania wysuwane. Światła nawigacyjne i antykolizyjne. System odladzający dla wirników. Pomocniczy generator APU Al-9 V. Czy to jest w kadym modelu ? Jak tak, czy ten konkretny model rozni sie czyms od podanych wyze standardow. ORAZ najwazniejsze, czy posiada wyciszony tryb lotu ? Quote Link to post Share on other sites
MATI12 Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 mi-24v wydaje mi się że chodzi tu o mi-24W (polskie oznaczenie) czyli modernizację mi-24D z 1980r różnisię od "D" tym że zastosowano nowy system uzbrojenia "Szturm" z naddźwiękowymi pociskami 9M 114 odpalanymi z wyrzutni rurowych oraz nowym uzbrojeniem niekierowanym npr b-8 zasobniki upk-23-210 zasobnik z dwulufowym działkiem Gsz-23, zasobnik z km 9-a-624 i dwoma km 9-a-622 oraz kilka zmian w awionice.Reszta powinna zgadzać się z"D".Jeżeli chodzi o specnaz to polecam książkę Wiktora Suworowa "Specnaz historia sił specjalnych Armii Radzieckiej" Quote Link to post Share on other sites
zgred Posted December 12, 2005 Author Report Share Posted December 12, 2005 Tak juz mam fragmenty o szkoleniu, uzbrojeniu oraz działaniu specnazu, ale Suworow koloruje ;) a te pytanie ktore zadalem, niestety w ksiazce nie ma na nie odpowiedzi (nie czytalem calej to glowy sobie nei dam urwac), to prosz tylko o odpowiesz czy posiada tryb lotu - wycioszony (w/w helikopter), no i moze ktos odpowie na 3 i 4 pytanie, oraz doda cos wiecej o wstepowaniu do armii oraz Speznacu, [odpowie na pytania ktore napsialem wyzej, o wiek poborowych - chetnych], Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 zgred nie ma śmigłowców które mają "wyciszony tyb lotu" Sa konstrukcje które z założenia mają być odpowiednio cichsze niż przeciętny śmigłowiec. Taki np AH-64, RAH-66, PAH Tiger (EUROCOPTER). LynX. Generalnie takiej "krowy" jak Mi24 w dowolnych wersjach nikt normalny na ciele i umyśle nawet nie próbowałby wyciszać bo to tylko szkoda kasy, nerwów, pracy i innych nakładów a efekt zerowy. Zespół napędowy tego śmigłowca to poprostu jeden wielki HAŁAS. Co do wersji V. Mi-24V to na świecie znany Mi-35 różnice w stosunku do np Mi-24D to zastosowanie jak pisał MATI12 systemu pocisków Szturm V (stąd oznaczenie śmigłowca V) a następne pocisków i systemu ATAKA. Poza tym to zwykły Mi-24D. Wersja V oznaczana jest także jako Hind E w kodzie NATO. Opis który podałes tyczy się wszystkich wersji Mi-24 różnią się w zasadzie tylko między sobą avioniką i uzbrojeniem. Do kazdego możesz załadowac 8 żołnierzy ze sprzętem. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
zgred Posted December 13, 2005 Author Report Share Posted December 13, 2005 Ok, dzieki, szkoda, wiec jednak oddział bede musiał wysadził kawałek przed celem, reszte przejda z "buta" ;) a co do pytan 3 lub 4 ? (albo rozwiniecie punktu nr. 2), bym był bardzo wdzieczny ;) PS: jak juz zaczne pisac, to dam znac i temat bedzie mozna zamknac :) z góry THC ;] Quote Link to post Share on other sites
Królik Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 Moskwa - Kursk - Shostka - Chemitiv - Czarnobyl A ja byłbym wdzięczny, gdybyś pisał w polskiej transkrypcji i nie stosował anglojęzycznych potworków. A nawet jeśli już je stosujesz, to konsekwentnie - według Twojej formy zapisu powinno być CHERNOBYL i Moscow. Quote Link to post Share on other sites
zgred Posted December 19, 2005 Author Report Share Posted December 19, 2005 Zyje w biegu i ciaglym pospiechu robie kilka rzeczy naraz, dostosowuje sie do sytuacji, jak moge pisze dokladnie i bez bledow, a jak nie moge, to pisze szybko i z literowkami, tak na przyszlosc mowie :mrgreen: wiec :? ? [ Dodano: 19 Gru 2005 16:19 ] To sie jeszcze spytam czego uzywał Specnaz do transportu na wieksze odleglosci (Transport powietrzny) ? Powiedzmy z Moskwy do Kijowa ? (Bo chyba helikopterem w razie sytuacji awaryjnej to troche za długo, moze lecieli jakims typem samolotu ? jakby co poprosze o nazwe zebym mogl sobie poszukac na google info o nim), z góry THX EDIT: no ile taka podroz by trwała ( z Moskwy do Kijowa), Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Ile km jest z Kijowa do Moskwy? Jak odpowiesz sobie na to pytanie to policz sobie ile leciałby samolot który ma predkość przelotową(podróżną) w okolicach 500-600 km/h i będziesz miał odpowiedź co do czasu podróży. Specnaz na 100% używa/ł do transportu na zasadach przebazowania standardowych środków transportowych armii ZSRR. Wybierz sobie dowolny samolot transportowy i będziesz wszystko miał wyjaśnione. Jeżeli chodzi o transport do celu ze zrzutem to skolei przejrzyj "ofertę" maszyn transportowych służących do desantowania wojska i sprzetu. Jest tego "skolka godno" dlatego nie wypisuję typów maszyn ale możesz zacząć od Antonowów, przez Iliuszyny do takich np Tupolewów. No i po drodze jest trochę "wynalazków" Powodzenia :) Quote Link to post Share on other sites
g86robert Posted March 13, 2006 Report Share Posted March 13, 2006 Cześć Kolego widze że Ci bardzo zależy na tych odpowiedziach powiem tak że znam odpowiedź tylko na drugie pytanie więc chętnie je udziele: do diś służba w Specnazie trwa od 18 roku życia i ciągnie się przez dwa lata. Zeby mieć "pecha" tam trafić trzeba było być sprawnym fizycznie. Różni przedstwaiciele resortu obrony obserwowali różnych ludzi na zawodach jakiś konkursach sportowych najlepsi trafiali do Specnzu, taki sportowiec musi mieć budowę popularnie nazywanego - "pakerka" czyli niski mężczyzna krępej budowy ciała silny choć trafiali się też zupełnie inni resztę na paewno się domyślasz końskie zdrowie i tak dalej życzę powodzenia jak jeszcze mi się cos przypomni to Ci napiszę pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Pesus the Hunter Posted March 13, 2006 Report Share Posted March 13, 2006 "Specnaz" do pojęcie troche ogólnosciowe, wkońcu na siły specjalne ZSRR składały sie różne jednostki i jak mi sie zdaje z również z innymi wymaganiami rekrutacji. Przykładem może być rekrutacja do oddziałów "Alfy" (też niektórzy zaliczają te jednostke do specnazu) gdzie minimalny wiek to 25 lat. Tak więc "rekrutacja do Specnazu" jest pojęciem dość wzglednym i wartym sporej uwagi. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.