0L0 Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 Gearbox składa się z 4 podstawowych zespołów części: 1. szkieletu 2. zespołu pneumatycznego (tłok, cylinder, sprężyna...) 3. przekładni zębatej 4. mechanizmu spustowego Foto, Foto Ad. 1. Szkielet nie ma zbyt wielkiego wpływu na działanie wewnętrznych mechanizmów (jego zadanie ogranicza się do utrzymania wszystkiego na miejscu) więc na tym zakończę jego opis ;) Ad. 2. To co nazwałem zespołem pneumatycznym składa się z: tłoka, głowicy tłoka, cylindra, głowicy cylindra, dyszy; oraz z elementów bezpośrednio z nimi współpracującymi: tappet plate'a (popychacz dyszy), głównej sprężyny i prowadnicy sprężyny. Foto Ad. 3. W gearboxie są 3 zębaki: 1- Bevel gear Foto 2- Spur gear Foto 3- Selector gear Foto Ja je po prostu nazywam odpowiednio: zębatka 1, 2 i tłokowa. Antireversal - zatrzask przeciwpowrotny. Dzięki niemu zębatki mają możliwość obracania się tylko w jedną stronę. Foto Ad. 4. Zespół spustowy składa się z: języka spustowego, kostki stykowej, blaszek stykowych w oprawie, przerywacza i blokady spustu. Foto Pociągając za spust następuje zamknięcie obwodu elektrycznego. Foto Semi auto - czyli tryb półautomatyczny. Po pociągnięciu za język spustowy silnik zaczyna napędzać zębatki. Można śmiało powiedzieć, że najbardziejh zapracowaną zębaką jest zębatka tłokowa ;) W pierwszej fazie rozpoczyna się naciąganie tłoka i popychacza dyszy. Foto Foto [Foto Foto W tym momencie zostaje pobrana kulka kulka z magazynka. Następnie popychacz zostaje zwolniony, kulka zostaje wprowadzona przy pomocy dyszy do komory HopUp. Tłok za chwilę zsunie się z ostatniego zęba zębatki tłokowej. Foto Po zwolnieniu tłoka rozpoczyna się przerywanie obwodu elektrycznego: - Minośród, będący częścią zębatki tłokowej, popycha dźwigienkę przerywacza w dół. - Dźwigienka przerywacza podnosi kostkę stykową z języka spustowego. - Kostka stykowa odskakuje do tyłu, obwód elektryczny zostaje przerwany. Foto Foto Foto Tu i teraz trzeba raz na zawszę zapamiętać, że zębatki swoją bezwładnością obracają się nadal. Wychamowują dopiero na tłoku i popychaczu dyszy co powoduje cofnięcie dyszy (zazwyczaj maksymalne) i naciągnięcie tłoka (o nie więcej jak 1cm). Jest to jak najbardziej normalne zjawisko. Foto Selector plate - płytka selektora ognia znajduje się po drugiej stronie gearboxa. Jej zadaniem jest: - zablokowanie spustu i dodatkowe przerwanie obwodu elektrycznego przy ustawieniu na safe Foto - przy ustawieniu semi auto Foto - przy ustawieniu na full auto zostaje odciągnięta i zablokowana dźwigienka przerywacza Foto i w zasadzie to jest jedyna mechaniczna rzecz, która odróżnia tryb semi od full auto. Kostka stykowa zamyka obwód elektryczny do czasu, aż zdejmiemy palec ze spustu ;) Link to post Share on other sites
Marrtinez Posted August 26, 2012 Report Share Posted August 26, 2012 Animacja cyklu pracy gearbox'a. http://www.youtube.com/watch?v=13b6kNuP2A0&feature=related Link to post Share on other sites
Recommended Posts