Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ghost Recon - Advanced Warfighter


Recommended Posts

Już objaśniam. Po pierwsze z taktyką ma niewiele wspólnego, grafika dość licha jak na obecne czasy, liniowa aż do bólu. Plansze to plątanina tak naprawde korytarzy i pudełek - raz na górze a raz na dole.

 

Dla porównania powiem,że jako osoba obdarowana nagłym przypływem czasu gram również w Full Spectrum Warrior Ten Hammers - i zdecydowanie ciekawsza mimo, że też w pewien sposób liniowa.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzikki, mówimy o wersji na PC? Ja wczoraj właśnie zassałem demo i puściły mi zwieracze. Moim zdaniem oprawa wywala z butów, sama gra też jest bardzo dobra. Do tego stopnia, że zastanawiam się, czy jednak nie kupić nowego kompa, bo na moim cienko pierdzi :o)

Link to post
Share on other sites

A no i widzisz Giersu - tutaj leży pies pogrzebany. Na komputerze to się pracuje a nie gra. Do gier to ja sobie jakiś czas temu kupiłem PS2, by sie odstresować. Czyli mówisz, że na PC jest lepiej. No cóż, nie będe sprawdzał.

Link to post
Share on other sites

Mi też się podoba - myślałem, że futurystyczne klimaty mnie zrażą, ale na początku gra wciąga - miasto jest świetne (z wyjątkiem drzew a'la grafika z 1992r.) animacje postaci genialne - szkoda jedynie, że do budynków nie można wchodzić...:)

Link to post
Share on other sites

Ok, ale powiedzcie mi, czy wersja na PC tak diametralnie różni się od tej na PS2 ? Bo w konsolowej jest to dość mocno nastawione na łupaninę, owszem można wezwać wsparcie i takie tam, operuje się oddziałem , wydaje rozkazy itp , ale jakoś tak mało taktyczna zabawa.

Link to post
Share on other sites

Cóż kupiłem konsole dla wyluzowania się od czasu do czasu. Żal, że idą po tak małej linii oporu psując charakter gdy.

 

W każdym razie jeśli ktoś ma ochotę , to niech wrzuci podstawowe plusy i minusy wersji na PC.

Link to post
Share on other sites

Na podstawie dema trudno wydawać jakąś poważną ocenę, ale:

 

+ grafika i dźwięk,

+ interaktywność terenu (przynajmniej w porównaniu z pierwszym GR),

+ poziom rozgrywki (naprawdę trzeba grać taktycznie, a nie tłuc na pałę),

+ kilka nowych "pomocy taktycznych" oraz to, że można je powyłączać :o)

 

- wymagania sprzętowe

Link to post
Share on other sites

Jesli idzie o FPP, to najbardziej "taktyczna" gra, w jaka gralem! Proba podejscia do tematu w stylu Rambo konczy sie w 10 sekund smiertelnym zejsciem.

 

Gra jest oczywiscie na swoj sposob liniowa, ale te same sytuacje mozna rozgrywac wielokrotnie roznymi metodami, obejsciem z roznych stron, silnie bronione pozycje najlepiej w ogole ominac. "Mozna rozgrywac roznie", a w zasadzie jest taka koniecznosc, bo niektore fragmenty gra sie po kilkanascie razy (gra jest trudna, momentami frustrujaca bym powiedzial) . Warto zaznaczyc, ze dowodzi sie w grze oddzialem i mozna robic czarna robote samemu, albo zlecac ja czlonkom oddzialu... Taktyka w grze jest wsparta mapą, na ktorej mozemy tez wydawac precyzyjne rozkazy. AI przeciwnikow naprawde niezle, kryja sie za przeszkodami, potrafia skontratakowac, albo zaczaic sie w ciemnej bramie. O snajperach na balkonach i dachach nie wspominjac, heh.

 

Klimat gry niesamowity, miasto pieknie oddane (na tabliczkach sa nawet nazwy poszczegolnych ulic, hehe). Inne detale tez fajne, np strzelajac w korone drzewa spadaja liscie, strzelajac w auto czasem wlacza sie alarm, szyby sie rozpryskuja, czasem drzwi samochodu sie otworza pokazujac wnetrze, auto "opada" po przestrzeleniu opon (to tylko przyklad, smaczkow jest znacznie wiecej)...

 

Jednym slowem - to trzeba zobaczyc! Niestety, u mnie gra sie dosc czesto wiesza, ale mam chyba jakas wersje beta-testowa (oczywiscie w celach zapoznawczych :wink: ). Jak tylko gra sie oficjalnie pojawi w Polsce, na pewno kupuje!

 

Poza zwiechami, to smiga mi naprawde plynnie przy full detalach na 1280x1024, ale mam dosc mocny konfig P4 2.8, 1GB RAM, GF7800GT.

Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanie czy u innych w demie celownik tez sie tak strasznie rusza we wszystkie strony ( mowie tu o patrzeniu przez aimpointa i lunete ) po prostu nie da sie celowac !! naboje leca i tak gdzie indziej niz w danej chwili jest celownik :| u mojego brata natomiast celownik stoi praktycznie w miejscu i da sie normalnie grac, nie zalezy to ani od ilosc dodatkow do broni czy tez poziomu trudnosci.

 

jeszcze mysle ze moze to miec zwiazek z tym ze mam win2000 a AGEIA PhysX potrzebuje win XP

Link to post
Share on other sites

Gram od 8 miesiecy w battlefield 2 i powiem, ze przez ten czas raczej nie probowalem nic innego. Odpalilem tego calego Ghost Recona i jakas rewelacja toto moim zdaniem nie jest. Grafika nie najlepsza, gra wydaje mi sie malo ciekawa. Zero interakcji, nie moglem wsiasc do zadnego pojazdu czy nawet stacjonarnego dzialka. Poki co czekam na nowe enemy teritorry.

 

ps. wlasnie - jak na taka grafike wymagania sa zbyt wygorowane.

Link to post
Share on other sites
Jesli idzie o FPP, to najbardziej "taktyczna" gra, w jaka gralem! Proba podejscia do tematu w stylu Rambo konczy sie w 10 sekund smiertelnym zejsciem.

To w niewiele grales. Wszystko co promowal tom clancy bylo dobre do czasu ostatnich wypustow rainbow sixa i wlasnie ghost recona. Drugi ghost recon ma z taktyka tyle wspolnego ile ja z osiedlowym kolkiem rozancowym - wlasciwie to seria zupelnie odbiegla od korzeni, popatrz chocby na nazwe. Niech sie developerzy naucza, ze poziom trudnosci nie rowna sie "ty masz mniej zycia i dodatkowo komputer widzi cie przez sciany" tylko faktycznie realistycznym algorytmom reakcji. Co to za "AI" jak biegne przed typem a on po 4 sekundach zaczyna cos drzec jape i gdziestam strzelac. Niby sie gdzies chlopaki chowaja za murki itd i stamtad cos probuja, ale sa to najzwyklej w swiecie otriggerowane obszary. Na srodku ulicy przeciwnik schowa sie conajwyzej za kurtyna ironii badz plaszczem olowiu z mojej lufy.

W pierwszym ghost reconie byl one shot one kill i byl faktycznie recon... tutaj mamy jakas parujaca kupe zawinieta w strasznie bijacy "tanim elektrykiem" kartonik...

 

Ad silnika.. Zwykle nierobstwo. UBI (bo to ubi wydaje chyba nei?) zmienilo dev team od wszystkch serii clanciego i popatrzmy co sie dzieje. Najnowszy rainbow to totalny crap sezonu.. ale przynajmniej silnik ma dobry. Pomijajac modele przeciwnikow (z zenujaco malej jak na dzisiejsze czasy liczby polygonow), modele broni swietne, calkiem zacny zasob pukawek.. Ale -co najwazniejsze- na moim poczciwym rigu dalo sie grac.. w full detalach z aax2 anizo x4 szlo okolo 40fps przy pelnej zadymie.

W nowym ghoscie mamy fajne modele postaci, w sensie fajny motion capture im zrobili, nic wiecej. Z tego ile zdazylem pograc zanim zwymiotowalem, problem tej gry tkwi w idiotycznym dzieleniu mapy na sektory (a moze zupelny brak ow). Niestety, nie kazdy ma giga ramu i nie kazdy ma gf7800 (gratuluje tam koledze wyzej). Zwykle pociecie stref na jakies loading times-y bylo by rozwiazaniem zwiekszajacym fpsy przynajmniej o 50 klatek na mid-endowym sprzecie.

Chlopaki z ubi zrobili inaczej. Napakowali najnowszej technologii (wsparcie dla sli, crossfire [ktorego notabene jeszcze nie ma], phisX [ktorego to juz w ogole nikt nie ma] bo i po jaka cholere skoro support dla tego bajeru jest tak marny jak obecny rzad..., do tego ladne shaderki 3.0) pytanie po co to komu ? Jak fascynujaca scena desantu z samolotu poprzeda 5minut wgrywania ?

 

gwoli scislosci. nie mam potwora w obudowie, ale wszystkie obecne gdy wspolpracuja bezproblemowo w rozdzialkach 1024x786, przy AAx2, anizo x4, wylaczonych cieniach (nigdy ich nie lubielm ;P ) i detalach na medium/high - zaleznie od gry. Panowie z dev studia ubi to smierdzace lenie i tyle... 0 optymalizacji kodu.

 

moj rig:

athlon1700@2.0gh, 512mbTwinMOS@400mhz, radek 9600xt od asusa (nie krecony) - wszystko ladnie siedzi na abicie nf7 zasilane przez modecoma gtf.

 

Wracajac do gry ? Nie polecam, jest wiele lepszych, chocby pierwszy ghost recon... do tego zawsze warto wrocic.

 

~m

Link to post
Share on other sites

Mnie sie gra podoba i ze spora przyjemnoscia powoli przechodze kolejne misje, ktore okazuja sie dosc urozmaicone, zarowno pod wzgledem celow do wykonania, jak i otoczenia (pozniej wychodzimy z nowoczesnego centrum do slumsowatych przedmiesc).

 

Mlin, co do technicznego "belkotu", to niezbyt wiele zrozumialem, bo sie na tym nie znam (i przyznam, ze malo mnie to obchodzi, co tam autorzy uzyli - wazny jest efekt koncowy), ale wynika, ze bedziesz musial troche doinwestowac swego kompa (Radek 9600 nie obsluguje chyba nawet DX9)... Wcale sie nie dziwie, ze wiekszosc bajerow uznajesz za zbedne, skoro i tak efektow nie widzisz! :lol:

 

Co do interakcji i wsiadania do wszelkich mozliwych pojazdow, to faktycznie jak ktos lubi arcadowe strzelanki, to niech lepiej zostanie przy BF2 (albo sobie odpali Flashpointa, to odpadna problemy sprzetowe, heh)!

Link to post
Share on other sites

Grałem w demko i musze przyznac że gra jest całkiem całkiem(może gdyby do każdego pudła dawali nową karte graficzną było by super).

Ale jakie moim zdaniem są największe różnice międzi 1 a 3(2 częśc była chyba tylko na konsole).

-Planowanie działania było znacznie lepsze w 1.Tam mieliśmy do czynienie z otwartą przestrzenią i w miare możliwości mogliśmy obejśc wroga, otoczyc go itd.W 3 zaś mamy miasto ogrodzone budynkami itd.Niby mamy dużo dróg do wyboru ale po wyjściu za "strefę misji" gra się kończy.Czyli właściwie mamy do wyboru dwie drogi które i tak niepozwolą nam okróżyc przeciwnika.

-Nasz team.W 1 mieliśmy podział na drużyny, każda mogła liczyc po 2 osoby(tzn. w misji było 6 żołnierzy)i mogliśmy w każdego z nich się wcialac. AI naszego teamu było ok.ale w porónaniu do 3 wypada słabo.W 3 nasie ludzie potrafią schowac sie za róg i prowadzic zza niego ogień.

Jednak(przynajmniej w demo)mamy tylko 3 ludzi+ty, oraz niemożesz przejmowac kontroli nad każdym z nich.Zrezygnowanie z 6 osób można wytłumaczyc tam że tych 4 ma najnowocześniejsze wyposażenie itd.

-"Ghost Recon". W filmikach z 3 widziałem jak heli naparzał do piechoty wroga. Jeżeli tak będzie wyglądałą gra to to niebedzie już Recon a już napewnio nie Ghost.W 1 niebyło wielkich bitew tylko kilkusekundowe wymiany ognia(tzn my strzelaliśmy). Zaś w 3 przy braku opcji okrążenia wroga jesteśmy skazani na walke pozycyjną z użyciem granatników i snajperek.

 

 

To chyba 3 najwieksze różnice (jeżeli chodzi o rozgrywkę) w Ghost Recon i Ghost Recon 3

Link to post
Share on other sites

Jestem aktualnie w 6 misji i moge powiedziec, ze jednak jest ten Recon :) Oczywiscie wiekszosc akcji dzieje sie w terenie zurbanizowanym, jednak zdarzaja sie smaczki jak misja 5 - sam w nocy w parku.

Odnosnie ilosci ludzi.. 4 to chyba standardowy fireteam, takze ta ilosc nie jest taka glupia. Mozna takze i w miescie w miare po cichu zdejmowac wroga z boku, wystarczy sie przylozyc 8)

AI naszych towarzyszy potrafi doprowadzic czasami do szewskiej pasji, bywalo tak ze wydalem rozkaz do przejscia na pozycje, 2 poszlo normalna droga, trzeci natomiast zawrocil i poszedl sobie naokolo zachaczajac o pare stanowisk wroga.

Link to post
Share on other sites
Mlin, co do technicznego "belkotu", to niezbyt wiele zrozumialem, bo sie na tym nie znam (i przyznam, ze malo mnie to obchodzi, co tam autorzy uzyli - wazny jest efekt koncowy), ale wynika, ze bedziesz musial troche doinwestowac swego kompa (Radek 9600 nie obsluguje chyba nawet DX9)... Wcale sie nie dziwie, ze wiekszosc bajerow uznajesz za zbedne, skoro i tak efektow nie widzisz!

zadaj sobie tyle trudu i zobacz czym sa te wszystkie wymienione przezemnie rzeczy zanim zaczniesz pisac, ze nie widze efektow... Akurat w branzy growej siedze na tyle dlugo zeby moc sobie pozwolic na takie konskie dawki ironii.

i dla Twojej wiadomosci r9600 ma pelny suport dx9 i opengl 1.4 - efekty widze wszystkie (z wyjatkiem shaderow 3.0)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...