Vlad Posted January 23 Report Share Posted January 23 Chcę Was koledzy zaprosić na zakończenie walk we Włoszech w 1944 r., z polskim akcentem wyzwolenia Ankony. Z uwagi na dosyć odległy termin gry jest to zapowiedź pierwsza. Przewidywany czas gry 10:00 - 17:00. Teren niektórym jest nam znany z "Alternatywy Pattona" vol 1., nieco górzysty z pewnymi umocnieniami w terenie. Strony gry: Jak zwykle dobrze znane! Niemcy: Grupa Armii C Feldmarsch. Albert Kesselring Alianci: Amerykanie: 5 Armia, gen. Mark Clark Brytyjczycy: 8 Armia, gen. Olivier Leese Polacy: II Korpus Polski, gen. Władysław Anders Po 15-03-2024 podam więcej szczegółów związanych z zasadami, zapisami i organizacją. Zapraszam Wszystkich chętnych ! Vlad, interpunkcja i końcówki proszę... - D. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted January 31 Report Share Posted January 31 I to jest dobra wiadomość. Oby frekwencja dopisała i podejście nie skończyło się fiaskiem jak przy "Ardenach". Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted March 12 Author Report Share Posted March 12 Podaję zasady gry Data gry: 06-07 września 2024 r. (sobota, piątek wieczór dla chętnych ) Czas gry głównej: 10-16, start: 10:00 dla chętnych piątek 20:00-22:00 Wiek: min. 18 lat Wpisowe: Zostanie podane po ustaleniach z lokacją „ Julianówka ” UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 01 września zbierze się minimum 40 opłaconych graczy w zbalansowanych stronach. Zapisy: wyłącznie na adres wqurek@gmail.com wg wzoru: ksywka, strona, funkcja. Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz, saper, snajper, kaemista. Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz, piątek, sobota. Dla chętnych: w piątek wieczorem chciałbym zorganizować grę nocną ok 3 godz i spotkanie integracyjne przy ognisku ! Nocleg w namiotach na terenie sioła " Julianówka" MECHANIKA GRY: Ograniczenia co do replik i ich mocy: 360fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby; 450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne 500fps - karabiny wsparcia i snajperskie. Repliki niehistoryczne nie grają !!! Dopuszczam jedynie repliki 4 takt typu Well, Cyma, strzelby. Amunicja Amunicja indywidualna graczy. Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej: a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek; b) pistolety maszynowe – 300 kulek; max 6 mag /50 BB c) KM – 500 kulek w magazynku + 500 w skrzynce amunicyjnego; d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego). Amunicja dla strony znajduje się w Skrzyniach Amunicyjnych. Doładowanie będzie możliwe tylko w określonych punktach zaopatrzenia. O jego umiejscowieniu decyduje dowódca strony. Doładowanie odbywa się prostej zasadzie „do obowiązującego podanego powyżej limitu”. Nie doładowujemy replik w polu gry. Jedyny wyjątek od tej zasady to KM-y. Amunicyjny przenosi skrzynkę z „ dodatkową taśmą” i po zużyciu pierwszej „ taśmy” można w polu ją uzupełnić ze skrzynki. Przesypujemy całość zasobu ammo. Amunicyjny może zabrać pustą skrzynkę i wrócić do pkt amunicyjnego w celu uzupełnienia do podanego powyżej limitu. W skrzynce amunicyjnej konieczne jest posiadanie np. pudełka, torebki na tzw. drugą „taśmę” z oznaczeniem ilości kulek. Pirotechnika: Nie gramy w tym terenie. Zasady powrotu do gry: Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci". Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką. Kryterium ran 1- 3 rana lekka sanitariusz bandażuje ranę. 4 - 5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi 2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu następuje założenie bandaża. 6 gracz nie żyje i wraca do Respa. Wyjścia z Respa: Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu ilości graczy i zbalansowaniu stron. Saperzy i przeszkody inżynieryjne Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach oraz stawiania min oraz wysadzania określonych obiektów. Zostaną przeszkoleni. Saper może dobrać sobie 1 pomocnika do pracy. Do przecinania zasieków saper powinien posiadać specjalny sprzęt, ( np. nożyce do drutów, sekator. ) 1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów 2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów. Łączność: Radiowa: à Radia obsługują RTO czyli operatorzy radiowi oraz dowódca strony. Dowódca może wyznaczyć sobie operatora, który mu cały czas towarzyszy. Częstotliwości à PMR pasmo zgodnie z zasadami. Radiostacja ma być stylizowana 1radio na oddział + Radio dowódcy strony. Łącznicy: à Można wykorzystać łączników do zadań łącznikiem może być każdy żołnierz wyznaczony w danej chwili przez dowódcę strony lub oddziału Snajperzy i karabiny maszynowe: W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą. Snajper zgłasza się do organizatora w zgłoszeniu i na zbiórce. Może posiadać własną amunicję w ilości 100 BB W każdym oddziale (min 8os. razem obsługą Km) może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny). Umocnienia: Na terenie gry znajdują się instalacje rowerzystów crossowych, które możemy wykorzystać jako miejscowe umocnienia. Ponadto możliwie jest przygotowanie dodatkowych punktów umocnionych przez obrońców w terenie, typu lekkich bunkrów z okolicznych materiałów typu leżące luźno gałęzie. ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA: Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują. Alianci: Mundury alianckie US, GB, stylizowane na formacje aliantów Niemcy: Mundury niemieckie dowolnych formacji. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted April 25 Author Report Share Posted April 25 Informacja : Po rozmowach z siołem "Julianówka" wstępnie zarezerwowałem miejsce dla chętnych na nockę z 6 na 7 września. Możemy zaparkować samochody, rozbić namioty, zrobić ognisko. Planuję zrobić krótki nocny scenariusz i integrację. Dla chętnych, do wynajmu 4 domki z wygodnym spaniem i sanitariatami. Po weekendzie utworzę wydarzenie na FB w naszym profilu ASH. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.