Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Linia Gotów - Ankona 1944" - Julianówka k. Mińska Maz., 7 września 2024 r.


Recommended Posts

1986484063_LiniaGotw.thumb.jpg.4d5c1314dba7e0ac0ff95d973367fd88.jpg

Chcę Was koledzy zaprosić na zakończenie walk we Włoszech w 1944 r., z polskim akcentem wyzwolenia Ankony.

Z uwagi na dosyć odległy termin gry jest to zapowiedź pierwsza.  Przewidywany czas gry  10:00 - 17:00. 

Teren niektórym jest nam znany z "Alternatywy Pattona"  vol 1., nieco górzysty z pewnymi umocnieniami w terenie.

Strony gry:  Jak zwykle dobrze znane! 

Niemcy: Grupa Armii C Feldmarsch. Albert Kesselring

 

Alianci: 

Amerykanie: 5 Armia, gen. Mark Clark

Brytyjczycy: 8 Armia, gen. Olivier Leese

Polacy:  II Korpus Polski, gen. Władysław Anders

 

Po 15-03-2024  podam więcej szczegółów związanych z zasadami, zapisami i organizacją. 

Zapraszam Wszystkich chętnych !   

Vlad, interpunkcja i końcówki proszę... - D.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Linia Gotów - Ankona 1944" - Julianówka k. Mińska Maz., 7 września 2024 r.
  • 1 month later...

Podaję zasady gry

Data gry:  06-07 września 2024 r.  (sobota, piątek wieczór dla chętnych )
Czas gry głównej: 10-16, start: 10:00   dla chętnych piątek 20:00-22:00
Wiek: min. 18 lat
Wpisowe:  Zostanie podane po ustaleniach z lokacją „ Julianówka ”      

 UWAGA!

Gra odbędzie się jeżeli do dnia 01 września  zbierze się minimum 40 opłaconych graczy w zbalansowanych stronach.
Zapisy: wyłącznie na adres wqurek@gmail.com  wg wzoru: ksywka, strona, funkcja.
Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz, saper, snajper, kaemista.
Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz, piątek, sobota.    

 Dla chętnych:   w piątek wieczorem chciałbym zorganizować grę nocną ok 3 godz  i spotkanie integracyjne przy ognisku !  Nocleg w namiotach na terenie sioła " Julianówka"  

MECHANIKA GRY:
Ograniczenia co do replik i ich mocy:
   
360fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby;
450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne 
500fps - karabiny wsparcia i snajperskie.
Repliki niehistoryczne nie grają !!! Dopuszczam jedynie repliki 4 takt  typu Well, Cyma, strzelby.

Amunicja

Amunicja indywidualna graczy. Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:
    a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek;
    b) pistolety maszynowe – 300 kulek; max 6 mag /50 BB
    c) KM – 500 kulek w magazynku + 500 w skrzynce amunicyjnego;
    d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego).


Amunicja dla strony znajduje się w Skrzyniach Amunicyjnych.   

Doładowanie będzie możliwe tylko w określonych punktach zaopatrzenia. O jego umiejscowieniu decyduje dowódca strony. Doładowanie odbywa się  prostej zasadzie „do obowiązującego podanego powyżej limitu”. Nie doładowujemy replik w polu gry.

Jedyny wyjątek od tej zasady to KM-y.

 Amunicyjny przenosi skrzynkę z „ dodatkową taśmą” i po zużyciu pierwszej „ taśmy” można w polu ją uzupełnić ze skrzynki.  Przesypujemy całość zasobu ammo.  Amunicyjny może zabrać pustą   skrzynkę  i wrócić do pkt amunicyjnego w celu uzupełnienia do podanego powyżej limitu. W skrzynce amunicyjnej konieczne jest posiadanie np. pudełka, torebki na tzw. drugą „taśmę” z oznaczeniem ilości  kulek.     

   
Pirotechnika:  Nie gramy w tym terenie.


Zasady powrotu do gry:

Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci".
Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką.

Kryterium ran

1- 3 rana lekka sanitariusz bandażuje ranę.  

4 - 5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi  2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu  następuje założenie bandaża.

6 gracz nie żyje i wraca do Respa.  

Wyjścia z Respa:   Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu  ilości graczy i zbalansowaniu stron.

Saperzy i przeszkody inżynieryjne
Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach oraz stawiania min oraz wysadzania określonych obiektów.  Zostaną przeszkoleni. Saper może dobrać sobie 1 pomocnika do pracy. Do przecinania zasieków  saper powinien  posiadać specjalny sprzęt, ( np. nożyce do drutów, sekator. )
1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów
2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów.

Łączność:
Radiowa:  
à Radia obsługują RTO czyli operatorzy radiowi  oraz dowódca strony.  Dowódca może wyznaczyć sobie operatora, który   mu cały czas towarzyszy. 

Częstotliwości à PMR pasmo zgodnie z zasadami.  Radiostacja ma być stylizowana 1radio na oddział + Radio dowódcy strony.     

Łącznicy: à Można wykorzystać łączników do zadań  łącznikiem może być każdy żołnierz wyznaczony w danej chwili przez dowódcę strony lub oddziału

Snajperzy i karabiny maszynowe:
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą. Snajper zgłasza się do organizatora w zgłoszeniu i na zbiórce. Może posiadać własną amunicję  w ilości 100 BB

W każdym oddziale (min 8os. razem  obsługą Km)  może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny).

Umocnienia: Na terenie gry znajdują się instalacje rowerzystów crossowych, które możemy wykorzystać jako miejscowe umocnienia.

 Ponadto możliwie jest przygotowanie dodatkowych  punktów umocnionych przez obrońców w terenie, typu lekkich bunkrów z okolicznych materiałów typu leżące luźno gałęzie.

    

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

Alianci: Mundury alianckie US, GB, stylizowane na formacje aliantów

Niemcy: Mundury niemieckie dowolnych formacji. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Informacja :

Po rozmowach z siołem "Julianówka" wstępnie zarezerwowałem miejsce dla chętnych na nockę  z 6 na 7 września.  Możemy zaparkować samochody, rozbić namioty, zrobić ognisko. Planuję zrobić krótki nocny scenariusz i integrację.  Dla chętnych, do wynajmu 4 domki z wygodnym spaniem i sanitariatami.

Po weekendzie utworzę wydarzenie   na FB  w naszym profilu ASH.  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...