Talib Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Witam Wsadziłem sobie zestaw cichych głowic Systemy. Głowica tłoka jest łożyskowana i tu pojawia sie problem.. otóż karabin trochę postrzelał, ale zacinał sie w tylnej pozycji, jednak po kilku naciśnięciach spustu znów dawał radę... jednak po 3 razie postanowiłem obejrzec go w srodku jeszcze raz... okazało się, ze pękł stalowy ząb tłoka a trzy kolejne dosłownie zerżnęło...(tłok poliwęglanowy Guardera) moja hipoteza: Po wsadzeniu łożyskowania do tłoka, 170 PDI ściskała się maksymalnie, jednak tłok był jakieś 5-7mm dalej niż bez łożyskowania... totez zęby zębatki jeszcze z niego nie zeszły, a on nie miał juz miejsca, by sie cofnać dalej...wobec czego zębatka zrywała je... Czy to mozliwe?? Wobec tego moje pytanie.. na prowadnicy sprężyny (mosiężna, stock CA GB v.2) znajduje się plastikowa podkładka... Czy można ja zdjać, tak aby tłok miał sie gdzie cofnać?? Czy nic nie uszkodzę?? Pytam się bo zlot się zbliża a już sam nie wiem co zrobić... Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Na moje jest to mało prawdopodobne. Miałem PDI170% z obustronnym łożyskowaniem w M15, właśnie zestaw Systemy o którym piszesz, i wszystko było ok. Jaki masz rof? aku? Wg, mnie powody zerwania tłoka należy szukać gdzie indziej. Podkładkę mżesz zdjąć, ale jak pisałem sprężyna powinna się mieścić bez problemów. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 22, 2006 Author Report Share Posted June 22, 2006 Tez mi siet ak wydaje, a jednak... Baterie to 9.6 1200 i 8.4 1500 dziwne, bo tłok jezeli się blokował to zostawał w tylnym połozeniu i nie mógł się zwolnić, tj bateria lekko go dociskała do tyłu, lecz nie mogła zwolnić..możliwe ze cos go blokowało (moze włąsnie zab zębatki, który nie zszedł) Bo Gear był raczej złożony dobrze, w końcu to nie pierwszy raz jak go rozbieralem.... aha jeszcze jedno... gdy podłączyłem kable od kolby, zdarzało sie zaciecie, aby je zniwelować wsadzałem baterie bezposrednio pod gear, bez bezpiecnika i kabli od kolby..na trochę przechodziło, ale za trzecim raze juz nie dało sie go odblokować...a nistety przy rozkładaniu spręzyna mi strzeliła i nie zobaczyłem w jakiej pozycji jest zębatka i tłok... Kable zostały sprawdzone przez elektryka i są w dobrym stanie, zadnych przebić , poluzowanych styków itp... Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Trochę słabe aku do pdi170%. Ja bym dał KAN 1400 12V :). Prawdopodobnie kiedy tłok się zaciął, a Ty naciskaś spust to obciążyłeś te zęby. Tylko trochę nielogiczne jest to, że aku dał radę zerwać zęby, a nie dał pociągnąć spręzyny. Chyba, że podłączyłeś dużo silniejszy aku. Wtedy mogło sie tak teoretycznie zdarzyć. ZAuważ, że pierwszy ząb tłoka jest bardzo duży, a potem już zawsze chwytają co najmniej dwa. No w każdym razie teraz trudno do tego dojść :) Zobacz, czy na batce na ogniwach large będzie chodził OK. I podaj model ogniw - możesz sprawdzić opór na stronie Sanyo itp. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 22, 2006 Author Report Share Posted June 22, 2006 baterie sa obie dobre, wcześniej, tj przed wsadzeniem głowic, normalnie śmigały na 170 PDI A spręzynę mogły nasiagnać i widocznie miały tyle siły zeby zerwać zęby.. Popróbuje jeszcze bez tej podkładk plastikowej, sprawdze jeszcze raz poziom zębatek i zobaczymy... tylko musze najpierw skołować finanse na nowy tłok:D Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Łożyskowanie kompresuje sprężyne, więc siłą rzeczy trudniej ją naciągnąć. To się zdarza. W moim MP5 RAS z łożyskowaniem z obu stron Hurricnae M100 nie dawało rady nawet na 12V 600 (Sprężyny Hurricane są dość długie, dodatkowo łożyskowanie Hurricane też jest nieco grubsze), a z łożyskowaniem z jednej strony było ok. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 22, 2006 Author Report Share Posted June 22, 2006 Wiem, ale jak napisalem, po założeniu karabin nie ma problemu z jej naciagniecim, lecz ze zwolnieniem.... :( tłok zostaje w tylnej pozycji... a gdy naciskam spust w tej pozycji dochodzi on do prowadnicy, lecz nie spuszcza tłoka, tak jakby blokowały się własnie zęby a łożyskowanie mam z jednej strony, tylko na tłoku.. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 zwolnienie to właśnie naciąganie :) kiedyś przez 6 miesięcy walczylem z zacinaniem się tłoka z tył w m15. Poczytaj wątek o zacinaiu się M15, może coś Ci się skojarzy. U mnie były to źle ułożone kable w gripie - po obu stronach silnika, zamiast po jednej. Quote Link to post Share on other sites
izi Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Zatrzask przeciwpowrotny? Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Chyba chodzi o zwolnienie w sensie "spadnięcie" tłoka z ostatniego zęba zębatki tłokowej. W każdym razie ja tak zrozumiałem. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 23, 2006 Author Report Share Posted June 23, 2006 Tak jest Jack, tlok nie spada z ostatniego zęba (ostatnich kilku) Objaw taki, jakby miał za mało miejsca...choć dziś próbowałem na sucho, to cała prowadnica wchodzi do tłoka ze sręzyną Zębatki są wypoziomowane, spróbuje to jeszcze raz rozwiazac jak tylko dostane tłok Quote Link to post Share on other sites
omglol Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Przepraszam ze mega glupie pytanie , ale czy dopchnałes mocno glowice do tłoka? Tzn nie ma nic pomiedzy glowica a tłokiem? Bo ja w swoich z powodu niewiedzy nie wcisnalem do konca głowicy w tłok , przez co caly zespoł tłoka byl o kilka mm dłuższy i tez mi spiłowalo 3 zęby z tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 23, 2006 Author Report Share Posted June 23, 2006 Omgol, wszystkie czesci zamontowałe dobrze dzis spróbowałem z nowym tłokiem, CA standard... to samo... pierwszy strzał, od razu zaciecie... tłok został w tylnym położeniu i nie chce wrócić do cylindra... klops jakieś pomysły, bo ja już kompletnie straciłem głowę.. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 A na normalne batce? Typu 9.6 1800SCE? Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 23, 2006 Author Report Share Posted June 23, 2006 Hmmm..nie mam za abrdzo jak tego sprawdzić... narazie rozładowałem i nałąduję swoją do pełna, moze się faktycznie opor zwiekszył i bateria nie daje rady... sprawdzę jak bateria bedzie pełna... Quote Link to post Share on other sites
wally Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Ja bym obstawiał, że winą należy obarczyć zbyt słabą baterię. Tzn. ogniwa o słabej wydajności prądowej. Też miałem podobny problem. Bateria na ogniwach KR-1700AUL nie była w stanie naciągnąć sprężyny 150% PDI, dopiero wymiana ogniw na N-1700SCR spowodowała, że nawet sprężyna 210% nie jest w stanie zmniejszyć zabójczej szybkostrzelności. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 I ja na to stawiam. Quote Link to post Share on other sites
Talib Posted June 23, 2006 Author Report Share Posted June 23, 2006 Panowie, baterie te są w stanie uciagnać 170 pDi, ponieważ już od dłuższego czasu czyli jakieś 7 miesiecy ją ciagnęły... dopiero ostatnio wsadziłem ciche głowice, cylinder zerówkę i zaczeło się siepac... powtarzam jeszcze raz, karabin na nich jechał juz długo na 170PDI wina musi lezec gdzieś w karabinie... Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Witam. Z podwójnym łożyskowaniem sądzę że masz pdi 170% skompresowaną do pdi 190% więc może 170 pdi to górny próg twej batki?? Tak jak pisali przedmówcy stestuj na silniejszej batce ;). Dla przykładu: ja miałem pdi150% z podwójnym ułożyskowaniem. Wynik 130 m/s - czyli ok. 426 fpsów (aug) - to nie jest wynik nieściskanej pdi 150% tylko pdi 170% Quote Link to post Share on other sites
tobola Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Witam! Miałem podobny problem w mojej eMce. Jak się okazało prócz za słabej baterii, tlok blokowała prowadnica sprężyny ( mosiężna CA), która wyskakiwała z danego jej miejsca blokując tłok w tylnej pozycji. Spróbuj dokładnie umieścić prowadnice i spróbować na mocniejszej batce. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted June 23, 2006 Report Share Posted June 23, 2006 Kiedys w swojej emce mialem podobny problem lecz jednak mniej zlozony. tlok blokawal sie w tylnej pozycji kiedy zostal przerwany doplyw pradu. kiedy jednakc naciskalem spust ponownie slychac bylo tylko jak silnik prubuje poruszyc tlok, ale poza tym nic sie nie dzialo, podlaczalem wiec baterie na "krotko" czyli omijajac bezpiecznik oddawalem pojedynczy strzal by zwolnic tlok i spowrotem wszystko dzialalo. Do tej pory nie wiem co bylo tego przyczyna, wszystko bylo w pozadku do puki nie strzelalem auto. Jednak wszystkie drogi prowadzily do baterii, gdyz na innych dzialo jak nalezy. ewentualnie moznaby obwiniac jeszcze styki. __________________________________ Z tego mozna wywnioskowac ze CA to shit, nie slyszlaem o tego typu problemach z tokyo-marui Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted June 24, 2006 Report Share Posted June 24, 2006 mozliwe, ze sprezyna lekko odchyla tlok, a on w tylnim polozeniu blokuje sie na prowadniczkach wyzlobionych w szkielecie gb. sprawdz czy tlok ladnie wchodzi w prowadniczki za otworem w tylnej czesci gb Quote Link to post Share on other sites
blachy Posted July 22, 2006 Report Share Posted July 22, 2006 Troche stary ten temat ale spróbuje: Otóż mam taki problem w Ca36c.Sprężyna i prowadnica stockowa.Tłok się blokuje i silnik nie daje rady go ruszyć (słychać stukanie,silnik i batka robią się cieplutkie-prąd dochodzi).Bateria strzela na każdej innej replice a na mojej nie. A jak włoże baterie naładowaną na full i już odblokuje tłok to dalej strzela z każdej innej baterii (aż do następnego zblokowania).Wina leży gdzieś w mechanice GB a nie w bateriach.Może na 9,6V by blokowało mniej ale powinno przecież działac na 8,4 w stocku.Styki też chyba sa niewinne.Kable oporu nie mają. Co do tłoka to u mnie siedzi on troszke dziwnie i być może wypada z szyn GB.No ale jak obudowa jest skręcona i spręzyna jest zluzowana to siedzi ładnie.Albo to prowadnica się może przekrzywia i blokuje.Lecz uszy prowadnicy elegancko siedzą w otworach GB.... sam już nie wiem :( . Jak by tak obudowa GB była przeźroczysta to bym zobaczył co jest nie tak :roll: Czy ktoś kto miał ten problem zna sensowne rozwiązanie? Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 A ja właśnie spotkałem się z problemem niewracającego tłoka w m15 CA. Sytuacja była całkiem podobna do tj opisywanej na początku. Czyli prowadnica sprężyny i głowica tłoka były łozyskowane, jedyna roznica polegała na stokowej sprężynce. Replika oddala jeden strzal a potem zrobila "wiertarke". Myslalem ze moze cos z zebatkami, ale okazalo sie ze poprostu tlok wbil sie w lozysko prowadnicy i blokowal !! Po rozkreceniu GB normalnie wyjąłem tłok ze sciśnięta sprężyna oraz wbitą prowadnicą sprężyny do wnętrza tłoka... Potem miałem zagwozdkę jak to rozminować... ale to inna bajka. Proponuje dokladnie zdiagnozowac wewnetrzny stan tloka. Jesli sie tam znajda slady swiadczace o blokowaniu lozyska prowadnicy to mamy winowajce. W takim przypadku poprostu powinno starczyc zamienienie łozyskowanej na zwykłą prowadnicę. Quote Link to post Share on other sites
DrDestruktor Posted October 23, 2006 Report Share Posted October 23, 2006 Witam Mam problem a własniwie dylemacik związany z montażem łzyskowanych części . Czy istnieje różnica w funkcjionowaniu kombinacji : łożyskowana głowica tłoka + standardowa metalowa prowadnica sprężyny czy standardowa metalowa głowica tłoka + łozyskowana prowadnica spręzyny Nie wiem czy przez to że sprężyna bedzie sie skręcała z jednej strony a z drugiej nie to czy istnieje możliwość że scharci sie coś... np plastikowy tłok poniewaz przy prowadnicy bedą łozyska a w tloku nie ?? Prosze o szybką odpowiedz Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.