Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[ICS M4A1] @ 360-380fps - jak i za ile?


Recommended Posts

Są połączone. ICS stockowo tak jak TM stosuje połączenie tłoka, jego głowicy i sprężyny. Żeby ją wyjać trzeba "wybebeszyć" głowicę, żeby dostać się do śruby, która mocuje śrubę. Tak więc najlepiej wymienić wszystkie trzy części choć na forum były jakieś patenty jak rozkręcić i skręcić tą głowicę.

 

 

Są dwie drogi. Pierwsza - wyciągasz ze środkowej części czoła głowicy tłoka taką okrągłą zaślepkę. Ma w środku mały otworek (chyba) więc polecam użyć korkociągu :D Czubek wciskasz w ten otworek i podważasz. Uzyskasz wtedy dostęp do śruby która scala tłok, głowice tłoka i sprężynę. Rozbebeszasz to, wyciągasz sprężynę a resztę skręcasz tak jak było.

 

Druga opcja, mniej inwazyjna. Bieszesz tłok w rękę, a głowicę tłoka ściskasz zębami przez ścierkę, ewentualnie mocujesz lekko w imadle lub chwytasz kombinerkami (oczywiście również przez ścierkę). Następnie przekręcasz tłok i jego głowice w przeciwnych kierunkach i rozkręcasz. Reszta tak samo jak poprzednio. Robiłem tak ze swoim ICSem i z Marujcem kolegi.

 

Do ICSa pasują wszystkie tłoki. Testowałem czarny Systemy, czerwony Systemy, aluminiowe ICSa i Systemy. Najpierw zwykłe, a od roku ze zwężonymi zębami. Obecnie od kilku dni tłok Deep Fire z tytanowymi zabkami :) Musiałem to zrobić, bo mam zjechany ostatni ząb zębatki tłokowej, i niszczym mi on tłoki. Więc albo trzeba było wymienić zębatki albo tłok. A tłok był tańszy :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim!!

Wreszcie rozkręciłem, nie miałem pojęcia, że są połączone teraz się zastanawiam czy poskręceniu nie trzeba będzie jednak wymienić i tłoka i głowicy. Choć póki co hula na nowej spręzynie i starym tłoku. Mam nadzieję, że nic mi tam nie pęknie...

Link to post
Share on other sites

Wstawiłem M110 i wzmocnioną prowadnicę sprężyny z łożyskowaniem, o łożyskach też pomyślałem bo na plastikach to długo nie pociągnie tylko nie wiem jakie wstawić. Ale z łożyskami to już sobie raczej nie poradzę sam. Trzeba wysłać do serwisu jakiegoś. Zastanawiam się tylko jakich kulek teraz używać bo gun będzie miał około 360-370 fpsów, 0,23 czy 0,25.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Witam.

W swojej m16a3 ics-a obecnie wstawiłem sprężyne m120 , łożyskowaną prowadnice sprężyny, łożyskowaną głowice tłoka , tłok CA ( nowszy typ ) , gumke guardera , Silnik G&P m120 + Batka G&P 9,6 3300.

Efekt grzejącego sie silnika też u mnie występuje ale aeg działa dalej :)

Natomiast problem tkwi w zasięgu ...juz na stocku nie strzelał najlepiej , więc zdecydowałem sie na lekki upg. Po wstawieniu wyżej wymienionych części wszystko chodziło idealnie lecz jak na ironie gumka stockowa hop up się wyrobiła, więc wymieniłem na guardera ....musiałem troche postrzelać zeby sie dostosowała do kulek .( korzystam z 0,25 ) Ostatnio strzelał bardzo słabo , tak jakby coś było nie szczelne...zaniosłem go do kolegi , który go "doszczelnił" po paru magazynkach wyglądało ze strzela juz dobrze. Mam nadzieje ze tak zostanie aczkolwiek jezeli usterka zacznie sie znowu powtarzac dokupie "firmowy" upg od ICS.

Pozdro.

Edited by sebas
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam.

W swojej m16a3 ics-a obecnie wstawiłem sprężyne m120 , łożyskowaną prowadnice sprężyny, łożyskowaną głowice tłoka , tłok CA ( nowszy typ ) , gumke guardera , Silnik G&P m120 + Batka G&P 9,6 3300.

 

Ja mam w M4A1 obecnie springa pdi 150 (czyli coś pomiędzy m110 a m120), zamierzam wstawić m120 z łożyskowaną prowadnicą sprężyny (łożyskowaną głowicę tłoka już mam, razem z zestawem boreup CA). Moje pytanie czy przy wstawieniu M120 nie trzeba wymienić stockowych zębatek ICS na jakieś wzmocnione, np. super torque od CA? Jak widziałem w tabelach części wymienianych w tuningach na MG i asgshop, to już przy m120 wymieniają zębatki. Macie jakieś doświadczenia co do wytrzymałości stockowych zębatek ICS, bo według mnie wyglądają naprawdę solidnie.

 

Poza tym chciałem wymienić cylinder na typ 1 Systemy (poszerzony), mam typ 2. Według widełek podawanych przez asgshop nadaje się ale może macie jakieś inne zdanie na ten temat wyrobione w praktyce.

 

Pozdrawiam ISC-owiczów ;-)

Link to post
Share on other sites

(...)o łożyskach też pomyślałem bo na plastikach to długo nie pociągnie tylko nie wiem jakie wstawić. Ale z łożyskami to już sobie raczej nie poradzę sam. Trzeba wysłać do serwisu jakiegoś.

 

Ja wstawiłem stalowe ślizgowe systemy, takie:

http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1066

 

i już od ponad pół roku działa ok. przy springu PDI 150. Poradzisz sobie sam, grunt to w miarę delikatnie wypychać plastiki a potem wbijać stalowe, czasami zdarza się, że jak za mocno będziesz wybijał stare albo wbijał nowe to można odkształcić szkielet GB, co prawda minimalne odkształcenia można skorygować podkładkami ale po co. Czyli zdecydowanie ale z umiarem, jak masz w domu mniejszy i większy młotek użyj mniejszego :-F

Link to post
Share on other sites

hmm....poczytałem i mam wątpliwości czy kupić ICSa :/ Boje się tych problemów.

 

A jezeli już kupię, to czy borek Systemy będzie pasował? A jeżeli nie to moge zrobić tak, że wstawie wszystko systemy a tylko dysze ICSa?

 

Pozdro...

 

.

Link to post
Share on other sites

Aha, a czy będzie pasowała do ICSa to od borka Systemy? Tzn słyszałem, że jest różnica w długości.

 

I czy obawiać się awarii? Bo czytałem o problemach z anti reversalem (nie wiem czy dobrze pisze) i z kabelkami. Ale nowa seria ma niskooporowe wiec może nie będzie problemu? I czy przy SP120 konieczna jest wymiana prowadnicy i łożysk? (mowa o nowej serii)

 

Pozdro...

 

.

Link to post
Share on other sites
Aha, a czy będzie pasowała do ICSa to od borka Systemy? Tzn słyszałem, że jest różnica w długości.

 

Turek od nas z teamu wsadzał bore-upa, ale bodajże Guardera do siebie i nie było problemów.

 

Ale nowa seria ma niskooporowe wiec może nie będzie problemu?

 

To jest jakaś nowa seria?

 

I czy przy SP120 konieczna jest wymiana prowadnicy i łożysk? (mowa o nowej serii)

 

Powiedz co ta "nowa seria" ma w środku za bebechy, bo jeszcze jej chyba nigdzie nie widziałem (jedynie limitowaną serie urodzinową).

Link to post
Share on other sites

http://madonion.eu/wyswietl_produkt.php?id...f299a8dfb1aff41

 

Cytat:

- silnik Turbo 3000 - (współpracuje ze sprężynami do M180 włącznie bez utraty szybkostrzelności)

- okablowanie i przełączniki niskooporowe

- wzmocnione stalowe zębatki (współpracują ze sprężynami do M140 włącznie)

 

Nie wiem czy to nowa seria, ale Mad Onion uważa, że ma w stosunku do starszych egzemplarzy pewne zmiany. Na wgc jest ta starsza podobno (czy to prawda?bo jeżeli nie to kupiłbym tam, jak jest?

 

Pozdro...

 

.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Ja wstawiłem stalowe ślizgowe systemy, takie:

http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1066

 

i już od ponad pół roku działa ok. przy springu PDI 150. Poradzisz sobie sam, grunt to w miarę delikatnie wypychać plastiki a potem wbijać stalowe, czasami zdarza się, że jak za mocno będziesz wybijał stare albo wbijał nowe to można odkształcić szkielet GB, co prawda minimalne odkształcenia można skorygować podkładkami ale po co. Czyli zdecydowanie ale z umiarem, jak masz w domu mniejszy i większy młotek użyj mniejszego :-F

 

Właśnie a'propos tych łożysk. Ostatnio próbowałem wymienić standardowe plastiki na stalowe SYSTEMA. Sytuacja ta zaszła pod wpływem problemu który nastąpił zaraz po upgrad'zie. Kupiłem ICS'a nówkę nie śmiganą M4A1 R.I.S. Pobawiłem się jedną strzelankę i stwierdziłem że warto by te stockowe (300? 305 FPS'ów?) podciągnąć więc do wymiany poszła:

- lufa na lufę precyzyjną Guarder 6.03 363mm

- dusza na dyszę uszczelnioną Guarder

- gumka Hop-Up na silikonową gumkę Hop-Up SYSTEMA

- sprężyna na sprężynę... i tu jest dziwna kwestia ponieważ sprężyna stockowa została zastąpiona w prawdzie mocniejszą ale pochodzącą z jednych z pierwszych sprężyn karabinka XM177. Stosowane tam były sprężyny 130% czyli ok M110 (informację tą wykopałem po długich poszukiwaniach).Ponoć nawet Borax taką ma w swoim ICS'ie.

- dokupiona bateria 9.6 1100mAh Sanyo

Od momentu tego tuningu zaczęły się problemy. Karabinek w kółko się zacinał, na tyle mocno ,z ę często nawet dopychacz zamka nie przynosił skutku i trzeba było wybić tylni pin, rozchylić body by sprężyna puściła i wystrzeliła kulkę. Ostatnio doszedłem do wniosku (po namowach kumpla, BTW Awful), że skoro zębatki latają mi luźno na boki to nie ma co się dziwić, że się zacina i należy je wypodkładkować. Podczas rozbierania dolnego GB doszliśmy do wniosku, ze warto by od razu wymienic łożyska na stalowe skoro akurat nówki SYSTEMA leżały obok. Zdziwienie było jednak ogromne gdyż 6mm stalowe łożyska zdawało by się jednej z najleszych firma na rynku za diabła nie chciały wejść, nawet po dość mocnym klepaniu odwrotną stroną śrubokrętu. No i utknałem ze stalowymi łozyskami, a ekma dalej jak się zacinała tak niedziała w cale. Any ideas??

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Hehe, elektryka to podobno od 3 lat tam jest niskoprądowa, przynajmniej od zawsze tak piszą, zębatki pewnie bez zmian, te co ja mam ciągnęły M150 nawet. Jedyna nowość, to silnik, podobno dobry.

 

Nie wiem jak elektryka bo jak kupiłem mojego ICS to miał już wymienione okablowanie. Zaraz po kupnie uwaliłem płytke selektora i rozebrałem GB pogubiłem podkładki itp. Nie mając ani doświadczenia ani czasu kupiłem drugi dolny GB i porównałem je przy okazji, i różnice są w stosunku do tego pierwszego, zębatki są grubsze i metalowa są łożyska. GB kupiony w styczniu 2007.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Desolo Animus, jeżeli chodzi o łożyska to u mnie też te Systemy nie weszły luźno, powiem kolokwialnie, że dobiłem je małym młotkiem.

Jeżeli chodzi o zacinki to wszystko zależy, którą masz wersję ICS jeżeli tą z przed "liftingu", a fakt, że masz w stocku plastikowe łożyska oznacza że masz właśnie tą starą wersję to zębatkę silnikową masz z dwiema a nie z czterema zapadkami przecipowrotnymi. Wymiana tej zębatki na nowego typu:

http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...6978a491454e8e0

powinno rozwiązać problem. U mnie było tak samo.

W nowszej wersji są zębatki metalowe (na oko wygląda że mosiężne) i nie ma potrzeby aby je zmieniać.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...