Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Operation Overlord - D-Day 1944" - Karolew k. Łodzi, 6. czerwca 2026 r.


Recommended Posts

DDayLoadingScreenMin.jpg.a1f1359694fcc8e645866526efa36c96.jpg

“Four years ago, our nation and empire stood alone against an overwhelming enemy, with our backs to the wall. Now once more a supreme test has to be faced. This time the challenge is not to fight to survive but to fight to win the final victory for the good cause. At this historic moment, surely not one of us is too busy, too young, or too old to play a part in a nation-wide, perchance a worldwide vigil of prayer as the great Crusade sets forth.”- Król Jerzy VI

Zespół MASH-OSS ma przyjemność zaprosić Was na długo wyczekiwaną grę, traktującą o zmaganiach w największej operacji desantowej z dnia 6. czerwca 1944 roku, czyli Operacji Overlord. Akcji, wrażeń i potu ma być mnóstwo. Niesamowita przygoda czeka zarówno weteranów edycji z 2020 roku, jak i nowych graczy. 

FORMALNOŚCI:

Miejsce:  GO-System Military Club - Karolew k. Łodzi: https://www.google.pl/maps/place/GO+System+Military+Club/@51.8647658,19.2422426,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471bb2487a09a571:0xbe102ff9ec2b392f!8m2!3d51.8647625!4d19.2444313

Data: 6 czerwca 2026 r. (sobota)

Czas:  9-17 (tylko dzień)

Wiek: min. 18 lat.

ZASADY
Link do dokumentu z zasadami (w tym Order of Battle):
https://docs.google.com/document/d/1hn7-jPZN01Tz72yyE9GbWC1Hy0QPv55Q9lDhlKnbLBU/edit?usp=sharing

Link do tabeli limitów mocy i amunicji:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1u6AocCgyqQ22staBlpo6fNm7DheJjhhEfxL4HZCwIL4/edit?usp=sharing

ZAPISY:
Tylko i wyłącznie na adres e-mail i zgodnie ze wzorem podanym ww. dokumencie.

Zapisy ruszą 9 listopada br.

Wpisowe: płatne przelewem (blik).
70 zł do 30.04.2026
90 zł od 30.04.2026 do “Gate Closed” (48h przed otwarciem rejestracji w dniu gry).
120 zł w dniu gry na miejscu (gotówka lub blik).

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli zbierze się minimum 42 opłaconych graczy do dnia 30.04.2026!

Edited by Guzol1
Link to post
Share on other sites
  • Guzol1 changed the title to "Operation Overlord - D-Day 1944" - Karolew k. Łodzi, 6. czerwca 2026 r.

Juz widzę że nie opłaca się poddawać. Jeżeli dobrze zrozumiałem zasady to jako jeniec spędzam w niewoli 30 minut plus 20 minut w punkcie powrotu do gry. Razem 50 minut wyłączenia z gry.

W przypadku "zgonu" udaję się na respa tylko na 20 minut.

Takie postawienie sprawy będzie motywowało do utrzymania pozycji do ostatniego człowieka a nie do poddawania się. Sugerowałbym odwrócić te proporcje.

 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Guzol1 napisał:

Opcja brania jeńców (przez poddanie się lub opatrzenie przez wrogiego medyka) sama w sobie jest dodatkiem, a nie głównym założeniem gry. ;)

Nie no Guzol, ja rozumiem, tylko przy zaproponowanych zasadach według mnie lepiej będzie - z punktu widzenia gracza - zrobić szarżę Banzai, niż się poddać, bo "martwy" szybciej wraca do gry. Poddanie się, jako zachowanie z gruntu bezpieczniejsze powinno być premiowane, bo to w obopólnym interesie - atakujący zajmują pozycję, a "jeniec" nie przyjmuje na klatę serii z StG-ów czy Thompsonów.

Link to post
Share on other sites

Pytanie organizacyjne, wybieramy się całą ekipą na wyposażeniu posiadamy PIAT'a strzelającego bezpiecznymi rakietkami VORTEX/NERF (piankowe rakietki do rzucania).

Oczywiście przygotowane w taki sposób żeby przypominały realną rakietę nie zabawkę.

Czy na grze uwzględnione zostaną dzięki temu jakieś "modulatory" odnośnie trafień i obrażeń, np. osób w ostrzeliwanym forcie. 


Duża Rakieta Piankowa Rzutka Ręczny Pocisk Do Rzucania Miękka Bezpieczna

Link to post
Share on other sites

Dominiku,

Najczęściej jeńcy są brani poprzez opatrzenie rannego. W takim przypadku to sanitariusz ryzykuje trafienie i premią jest wyłączenie przeciwnika z gry na dłuższy czas, niż w przypadku pozwolenia mu na wykrwawienie się. Trudno powiedzieć, które stanowisko jest lepsze. Niech decydują orgowie.

 

Link to post
Share on other sites

Robercie, zgadzam się z Tobą, ale właśnie moja propozycja jest nakierowana na to by zwiększyć liczbę "jeńców" niebędących rannymi.

Twoja propozycja jest z "ofensywnego" punktu widzenia, moja z "defensywnego".

Wg mnie pozytywnie wpłynie to na bezpieczeństwo, ponieważ np. przy zdobywaniu punktów umocnionych ostatni z załogi będzie wolał się poddać - wiedząc że niewola oznacza szybszy powrót do gry - niż walczyć do końca, ryzykując wymianę ognia na bliskim dystansie.

Oczywiście ostatnie słowo będzie należało to Organizacji.

Link to post
Share on other sites

Update:
Podjęliśmy decyzję o usunięciu sekcji "Niewola i jeńcy". Dobrowolne poddanie się (np. z obawy o własne bezpieczeństwo) należy zasygnalizować wyciągnięciem pomarańczowej kamizelki i skutkuje traktowaniem jak po zwykłym trafieniu (gracz czeka na medyka jak każdy inny ranny) [pkt.6 System medyczny i trafienia]. Oczywiście jeżeli ktoś chce odegrać scenkę "larpowego" poddania się, to nie odbieramy mu takiej możliwości. Musi wtedy postępować zgodnie z ww. zasadą.

277391513_larpowepoddaniesie.jpg.f2c148190803cb117406ebd703520853.jpg

W dniu 16.10.2025 o 18:26, Loczekk96 napisał:

Pytanie organizacyjne, wybieramy się całą ekipą na wyposażeniu posiadamy PIAT'a strzelającego bezpiecznymi rakietkami VORTEX/NERF (piankowe rakietki do rzucania).

Oczywiście przygotowane w taki sposób żeby przypominały realną rakietę nie zabawkę.

Czy na grze uwzględnione zostaną dzięki temu jakieś "modulatory" odnośnie trafień i obrażeń, np. osób w ostrzeliwanym forcie. 

Nie przewidujemy udziału pojazdów na grze, więc PIAT (jako broń stricte przeciwpancerna) byłby w takim przypadku zupełnie bezużyteczny. Możecie sobie je nosić dla dekoracji, ale nie będzie on miał zastosowania w scenariuszu (bez możliwości oddania strzału).

Link to post
Share on other sites

Z twoim PIATem jest ten sam problem, jak z każdą inną repliką broni, która razi nie poprzez bezpośrednie uderzenie w człowieka. - Jak cel ma zarejestrować trafienie? Jeśli pocisk w postaci piankowej rakietki trafi w pojazd, nie w przednią szybę, to może być niezauważony przez załogę. W przypadku ostrzału bunkra lub pozycji umocnionej podobnie, jeśli nie wpadnie do wnętrza przez strzelnicę. Tym bardziej, że bunkry i umocnienia polowe mogą być ostrzeliwane kulkami i zarejestrowanie dżwięku uderzenia w ścianę bunkra lub nasyp okopu rakietką może być niezauważalne.

To może doprowadzić do sporów, przerw w grze w celu wyjaśnienia sytuacji itp.

Taka sama sytuacja jest w przypadku użycia atrap ręcznych granatów.

Tego typu pociski powinny mieć co najmniej element hukowy, który zwraca uwagę celu na trafienie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...