awful Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Dundee : pytanko- Tobie te łozyska 6mm chodzą na tej spręzynie bez bólu? słyszałem,ze 6mm kulki to do m110- potem padają... Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted April 12, 2007 Report Share Posted April 12, 2007 Przepraszam za porównanie ale to mniej więcej jak z pokonywaniem rzeki samochodem terenowym. Im szybciej się wjedzie tym większą fale "uderzeniwą" będziemy pchać przed sobą i wcale dalej nie dojedziemy niż ktoś, to wjechał powoli. Hmm chyba nie jeździsz terenówką.... Awful wszystko zależy jak masz poskładany komplet GB. Łożyska kulkowe są całkiem solidne czy to 6mm czy 7mm grunt żeby mogły pracować w odpowiednich warunkach. No i nic nie zapewni Ci takiego ROFu jak łożyska kulkowe no i czasu reakcji na "spust". Quote Link to post Share on other sites
AWR_sowiet Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 Hmm chyba nie jeździsz terenówką.... :roll: Ty chyba tez... Do pewnego stopnia ma racje. Quote Link to post Share on other sites
vandermann Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 O to chodzi, przecież nie będziemy tu podawać dokładnej techniku pokonywania przeszkody terenowej o wilgotności 100% :) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 Kompletnie nie ma racji... jedynym powodem powolnego pokonywania przeszkody wodnej samochodem jest to żeby łatwiej kontrolować zachowanie się fali przed pojazdem. Jeżeli potrafisz wjechać w wodę 50 na godzine w taki sposób żeby w trakcie nie przelała sięnad maską albo nie "odbiła" się od maski to spoko. I nie widze tu związku z masą i prędkością kulki... AWR_Sowiet masz racje nie jeżdżę terenówką... Quote Link to post Share on other sites
AWR_sowiet Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 Widzisz. Przy większych prędkościach chodzi tez o wodę pod samochodem. Do tego, zależy jakiej kategorii to przeszkoda wodna. Jeżeli jakiś płytki strumyczek, ok, można grzać. Jak coś głębszego, totalnie tracisz kontrolę. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 O widzę że się zrobiła rzeczowa rozmowa o ASG :D - nie ma co Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 Dziś rano mierzone: - SP140 - Borek Systemy - Lufa G&P 490mm - komora i gumka stock G&P - dystanser MB - teflon fix 557fps na pestkach 0.20 Tak, też nie mogłem uwierzyć. Ale sprawdziłem chrono na swoim P90 - 330fps. A potem na strzelance jeszcze giwery 20 osób. Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że to sprężyna SP150. Kupię nówkę to będę wiedział napewno. W każdym razie, gdyby ktoś nie wiedział - M150 to teoretyczne 492,1259843fps. Sprawdzę jeszcze na dwóch innych chrono, żeby każdego niewiernego Tomasza usatysfakcjonować. Pozdrawiam P.S. Nie znam się na rzekach i gazikach. Jak dociągę swoją snajpę do konkretnej prękości wylotowej to porównam zasięg z 450fps, 500fps. 530fps i 570fps. Uzyskany trend powinien coś powiedzieć na ten temat. Quote Link to post Share on other sites
AWR_sowiet Posted April 15, 2007 Report Share Posted April 15, 2007 Czekamy na informacje :) Quote Link to post Share on other sites
CHRIS506 Posted April 16, 2007 Author Report Share Posted April 16, 2007 mu mu no czyli sie zgadza że sprężyna to nie wszytsko i że licza się też pozostałe częsci na ktorych można jeszcze pare fps uzyskac :-F Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted April 16, 2007 Report Share Posted April 16, 2007 Noo jeszcze Chris jakbyś szybko biegł to jeszcze trochę fpsów zyskasz :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
CHRIS506 Posted April 16, 2007 Author Report Share Posted April 16, 2007 mu mu ale do przodu czy do tylu miałbym biec :?: :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
awful Posted April 16, 2007 Report Share Posted April 16, 2007 Hmm chyba nie jeździsz terenówką.... Awful wszystko zależy jak masz poskładany komplet GB. Łożyska kulkowe są całkiem solidne czy to 6mm czy 7mm grunt żeby mogły pracować w odpowiednich warunkach. No i nic nie zapewni Ci takiego ROFu jak łożyska kulkowe no i czasu reakcji na "spust". nie no ja mam świadomość,ze duzo zalezy od poskładania(w koncu jestem z tych co im się udalo odpalić SR4 na bateri 8,4V 600mah bez zacinek, na co mam dowody w postaci filmu ;) :D),ale chodzi mi co coś innego. wyczytałem gdzies,ze lozyska 6mm mają 'mniejsze' (kulki niz 7mm, co za tym idzie powierzchnia jest mniejsza,wytrzymałość itd), co w sumie owocuje szybszym zuzywaniem sie kulek na mocniejszych spręzynach i dlatego podobno nie mozna wstawiac więcej niz m110... (więc kupilem szkielet i 7mm kulki) pytanie było,bo chcialem tę informację zweryfikowac po prostu :). Quote Link to post Share on other sites
AWR_sowiet Posted April 16, 2007 Report Share Posted April 16, 2007 Witam Jeszcze tak przy okazji. Mógłbyś dokładnie napisać co robisz w ramach teflonfixu? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 Pozwolę sobie zacytować swój post z tematu o G36CA: ------------- ODP: Dokładnie kilka elementów: 1 - Połąśczenie Cylinder/głowica cyl. - z dwa zwoje taśmy (0,075mm) na upszednio grubo posmarowane elementy smarem teflonowym (bądź innym). Można także do podwójnie uszczelnionej głowicy wsadzić pomiędzy dwie uszczelki kawałek zrolowanej teflonówki (coś na kształt trzeciej uszczelki) oczywiście wysmarowanej smarem teflonowym... 2 - Wyjąć lufę z komory HU , zdjąć z niej gumkę HU i od początku lufy (tzn od strony otworku na HU) obwinąć teflonówką (0,075mm) oczywiście lufę upszednio posmarować smarem tef. żeby teflonówka się trzymała Myślę że jedna - dwie warstwy wystarczą , z resztą , jak gumka HU nie będzie chciała wejść to odwiń jedną warstwę;). Na ostatnią warstwę należy zaaplikować trochę smaru. PS - nie zapomnij wyciąć w taśmie otworku na HU 3 - jak już nałożysz gumkę , nasmaruj ją i kawałek lufy smarem tef. i obwiń mniej więcej od połowy gumki do około 4cm lufy. Wystarczy jeden - dwa zwoje. To uszczelni łączenie - gumka/lufa. Wierzchniej warstwy już nie smaruj. 4 - Posmaruj smarem styk komory do gearboksa (to w co wchodzi dysza) i nawiń jedną warstwę cienkiej teflonówki. Dociśnij komorę do gearboksa i nawińtrochę taśmy pomiędzy złączony gearboks i komorę. Jeśli komora została umieszczona za blisko gearboksa - dysza nie będzie podawała kulek - to musisz dodać trochę taśmy aż uzyskasz optymalny efekt. 5 - Obsmaruj łączenie komory HU z lufą (od zewnątrz) i obwiń to łączenie teflonówką (od 2cm od łączenia po stronie komory do około 4 cm na lufie). Myślę że nie wejdzie więcej niż 2 warstwy bo wtedy komora nie wejdzie do body. 6 - GOTOWE - tylko teraz trzeba włożyć wszystko do body. --------------- Mam nadzieję że pomogłem ;P :D Quote Link to post Share on other sites
vandermann Posted April 19, 2007 Report Share Posted April 19, 2007 Wracając jeszcze na chwilę do tych prędkości i zasięgu, bo nie odpowiedziałem. Ogólna zasada jest taka ze aby lot jakiegokolwiek pocisku był stabilny musi lecieć z prędkością albo znacznie mniejszą od prędkosci dźwięku (ok 335m/s czyli ok 1100fps) albo znacznie większą, nic nie będzie lecieć stabilnie jeżeli prędkość będzie bliska prędkości dzwięku. Poniżej jest ok, powyżej także ale jak jest blisko V dźwieku to sie dzieją cuda na kiju. Druga sprawa ze kształt pocisku. Musi być dobrany do jego prędkości (dla pocisków ponaddźwiękowych kształt musi być mocno stożkowy, inaczej też będą działy sie cuda) a ponieważ nie mamy innej możliwości niż kulka- o zachowaniu się podczas coraz wyższych prędkości decyduje masa. Wszystko to sprawka zawirowań powietrza za i przed pociskiem, inaczej rozkładają sie przy prędkościach poniżej V dzwieku inaczej powyżej a jeszcze inaczej i najbardziej nieprzewidywalnie przy prędkości dźwięku. Tyle, że przy naszych masach kulek 0,33, czy nawet 0,4 prędkość wcale nie musi być bliska 335m/s. Nie wiem, gdzie leży granica dla kulek ale pamiętam że dla okrągłego śrutu exacta o wybitnych własnościach aerodynamicznych wartość krytyczna była na 280m/s (900 fps). Dla "naszych" lżejszych kulek będzie zatem o wiele niżej. A co do zasięgu to ciężko na to pytanie odpowiedzieć ale tak jak mówiłem- waga ma tu bardzo duże znaczenie, nie mniejsze od predkosci. Gdybyśmy nadali jakiemuś ciału prędkości nawet kilkukrotnie większe od predkości dźwieku ale masa tego ciała będzie bardzo mała to zasięg nie będzie wcale duży, bo opór powietrza z łatwoscią wyhamuje lekką masę. Trzeba znaleźć optimum a to już ciężka sprawa... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.