Zygfryd Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Mam zapytanie: proszę o jakiś namiar na schemat rozłożenia podkładek w gb. :roll: Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Nie ma uniwersalnego schematu podkładkowania. Trzeba to zrobić metodą prób i błędów. Quote Link to post Share on other sites
Zygfryd Posted February 21, 2007 Author Report Share Posted February 21, 2007 Widziałem gdzieś zamieszczony temat z linkami do zagranicznych stron na których to właśnie było, tylko nie mogę tego nigdzie znaleźć teraz :wink: Poza tym jak to metodą prób i błędów :???: tzn ze co mam zakładać jakiś układ i testować, a jak sobie wyobrażasz objawy złego rozłożenia?? :???: do tego w komplecie są 3 rodzaje po 6 szt :???: więc schemat musi być :lol: Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 (edited) Są przykładowe schematy, które jednak zazwyczaj nic nie dają bo każde łożysko, zębatka i gearbox jest inne. A zębatki testuje się na sucho :wink: bez składania GB tylko nakładając same zębatki czy chodzą wystarczająco luzno. Edited February 21, 2007 by woma Quote Link to post Share on other sites
Zygfryd Posted February 21, 2007 Author Report Share Posted February 21, 2007 W końcu znalazłem to czego szukałem :lol: zobacz sam: http://21stcenturyairsoft.com/21cashimguide.php Myślę że link odpowiada na moje pytanie :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 (edited) Jeżeli wg. tego schematu ułożysz podkładki i wszystko będzie pięknie cicho i płynnie działać to masz u mnie piwo*:F *Oczywiście bezalkoholowe Edited February 21, 2007 by Diablo Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Chcecie schemat? proszę bardzo: Zacząć należy od drugiej zębatki, dać jedną podkładkę na spód (np. 0,5mm), a na górę tyle, żeby nie było luzu i żeby mogła się swobodnie obracać. Na spodzie zębatki pierwszej trzeba dać tyle podkładek, żeby część, po której jeździ antireversal, nie szorowała po drugiej zębatce. Na górę dołożyć podkładek w zależności od potrzeb. Zębatka tłokowa podobnie jak pierwsza. Jeżeli wszystko się ładnie obraca to trzeba uwzględnić jeszcze współpracę zębatek silnikowej i pierwszej. Trzeba pierwszą ustawić tak, żeby zębatka silnikowa miała z nią kontakt możliwie największą powierzchnią zębów. Można to zrobić np. przekładając po jednej podkładce ze spodu na górę, lub na odwrót. Jeżeli zębatka pierwsza powędruje zbyt wysoko względem drugiej to konieczne będzie podniesienie pozostałych zębatek. Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Jak bardzo prawdopodobne w przypadku złego podkładkowania jest zjechanie zębatek? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 Bardziej prawdopodobne będzie to, że usłyszysz, że coś jest nie tak ;) Quote Link to post Share on other sites
Zygfryd Posted February 22, 2007 Author Report Share Posted February 22, 2007 Dzięki bardzo za pomoc :uśmiech: złoże tak jak na schemacie, a potem wezme wskazówki Ola i z takiego miszmszu może coś będzie :uśmiech: jeszcze raz dzięki pozdro. Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 Bardziej prawdopodobne będzie to, że usłyszysz, że coś jest nie tak Coś więcej? :wink: Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 Głośna praca zębatek, regulacja silnika nic nie da :P i kapniesz sie że coś nie gra. Quote Link to post Share on other sites
cooler404 Posted February 24, 2007 Report Share Posted February 24, 2007 czy to normalne, ze z prawej strony gb pod zebatka tlokowa nie bylo zadnej podkaldki, a pod srodkowa byly az 3? Tak mialem fabrycznie... Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted February 24, 2007 Report Share Posted February 24, 2007 troche źle moim zdaniem :P bo ząbatka chyba nie powinna bezpośrednio stykać się z łożyskiem..a co do środkowej jak po prawej stronie gb są 3 podkładki do dosc dobrze , bo za to po lewej nie ma ich za wiele a zebatka środkowa zdecydowanie musi być najbardziej przesunieta w lewą stronę (ale nie za bardzo:P) Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Powiem tak kupując zębatki helikalne systema macie tam instrukcje jakie powinno być podkładkowanie... dal łożysk kulkowych jak i ślizgowych... Niestety nie mogę tego zeskanować ponieważ producent sobie nie życzy :P Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 A wie ktos może jaka się ustawia silnik? Tzn jak daleko ma nachodzic zebatka osi silnika na zebatkę silnikową? A jeśli chodzi o shimingowanie to polecam dla leniwych: PHOENIX High Protection Super High Cycle Gear Set Installation should be performed by experts only. Suitable for M110 - M120 Spring Features quoted from PHOENIX: 1)Shock absorbable construction makes Gears,Piston,and Bearing will last longer 10x more 2)No trouble on Over 300,000 BB`s shooting test 3)Keeping an incredible durability without any modifications 4)Equipped automatic Shim adjustment it easily can be installed gears set in properly without mess of it 5)Reinforced Steel can be made extremely precise and Incredible long lasting durability gear set 6)Their teeth of Bevel gear are curved shape by cutting obliquely on the angular faces of the gears that make them spiral like helical gear mean gears rotates extremely smooth without unwanted noises in operation => http://uncompany.com/ => wpisz w wyszukiwarce phoenix => enter >>>> Dla bardzo leniwych: ZEBATKI SAME SIE USTAWIAJA! czy jak kto woli podkladkuja :P Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Czyli podobny patent który jest zastosowany w AK VFC, tam są podobne zębatki (metoda podkładkowania)... Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Nie widziałem wnętrza AK VFC, ale słyszałem jak strzela. Jest cichszy niż CA, ale głośniejszy niż TM. Czyli bez rewelacji - lepiej przysiąść i porządnie ustawić zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 A jak z tym ustawianiem silnika? Ktoś cos sie na tym zna? Czy na ucho to trzeba robic? Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Czy na ucho to trzeba robic? Lepiej na ucho niż na oko. A tak na serio: czy spodziewałeś się że ktoś ci powie ile obrotów imbusem zrobić? Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Heh.. o ile ustawianie zebatkek jest dziecinnie proste lecz czasochlonne to zastanawia mnie jak jest z silnikiem? Czy jest jakis sprawdzony sposób? Nikt nic nie pisz to znacze ze trzeba to zrobic tak zeby karabin strzelal a zebatka nie rozpadla sie po 2 tygodniach... :] Chociaz ja mysle ze dobra opcja bedzie rozlozenie GB V3 na dwie czesci tak zebym mial dobry wglad na zebatke silnikowa i... przylozenie silnika :) Zobacze wtedy jak daleko silnik nachodzi na nia :) Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Chociaz ja mysle ze dobra opcja bedzie rozlozenie GB V3 na dwie czesci tak zebym mial dobry wglad na zebatke silnikowa i... przylozenie silnika Tak też można ;) Pierwszą zębatkę należy spodkładkować tak, żeby zazębiała się z zębatką silnikową możliwie największą powierzchnią (dolna krawędź zębów zębatki silnikowej powinna pokrywać się z zewnętrzną średnicą pierwszej zębatki... ale to też zależy od typu zębatki silnikowej, bo jest ich kilka ;)). Silnik najlepiej regulować z wyjętym antireversalem, tłokiem, sprężyną itp. Quote Link to post Share on other sites
Strober Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 Mam pytanie, prosze o szybką odpowiedź bo jestem w trakcie składanie gearbox'a. Czy można nie dawać np. z jednej strony zębatki podkładki, tak żeby siedziała bezpośrednio na łożysku(stalowym,nie kulkowym)?Bo łożyska już troche wystają(wbijałem je i dalej nie chciały wejść bo nie ma jak) i służą już za dystans. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 Czy można nie dawać np. z jednej strony zębatki podkładki, tak żeby siedziała bezpośrednio na łożysku Tak, można. Tylko nasmaruj porządnie miejsce styku zebatki z łożyskiem. Quote Link to post Share on other sites
Strober Posted June 13, 2007 Report Share Posted June 13, 2007 Wielkie dzięki!Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.