Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Rozmieszczenie podkładek


Recommended Posts

Widziałem gdzieś zamieszczony temat z linkami do zagranicznych stron na których to właśnie było, tylko nie mogę tego nigdzie znaleźć teraz :wink:

 

Poza tym jak to metodą prób i błędów :???: tzn ze co mam zakładać jakiś układ i testować, a jak sobie wyobrażasz objawy złego rozłożenia?? :???: do tego w komplecie są 3 rodzaje po 6 szt :???: więc schemat musi być :lol:

Link to post
Share on other sites

Są przykładowe schematy, które jednak zazwyczaj nic nie dają bo każde łożysko, zębatka i gearbox jest inne.

 

A zębatki testuje się na sucho :wink: bez składania GB tylko nakładając same zębatki czy chodzą wystarczająco luzno.

Edited by woma
Link to post
Share on other sites

Chcecie schemat? proszę bardzo:

Zacząć należy od drugiej zębatki, dać jedną podkładkę na spód (np. 0,5mm), a na górę tyle, żeby nie było luzu i żeby mogła się swobodnie obracać.

Na spodzie zębatki pierwszej trzeba dać tyle podkładek, żeby część, po której jeździ antireversal, nie szorowała po drugiej zębatce. Na górę dołożyć podkładek w zależności od potrzeb.

Zębatka tłokowa podobnie jak pierwsza.

 

Jeżeli wszystko się ładnie obraca to trzeba uwzględnić jeszcze współpracę zębatek silnikowej i pierwszej. Trzeba pierwszą ustawić tak, żeby zębatka silnikowa miała z nią kontakt możliwie największą powierzchnią zębów. Można to zrobić np. przekładając po jednej podkładce ze spodu na górę, lub na odwrót.

Jeżeli zębatka pierwsza powędruje zbyt wysoko względem drugiej to konieczne będzie podniesienie pozostałych zębatek.

Link to post
Share on other sites

troche źle moim zdaniem :P bo ząbatka chyba nie powinna bezpośrednio stykać się z łożyskiem..a co do środkowej jak po prawej stronie gb są 3 podkładki do dosc dobrze , bo za to po lewej nie ma ich za wiele a zebatka środkowa zdecydowanie musi być najbardziej przesunieta w lewą stronę (ale nie za bardzo:P)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Powiem tak kupując zębatki helikalne systema macie tam instrukcje jakie powinno być podkładkowanie... dal łożysk kulkowych jak i ślizgowych... Niestety nie mogę tego zeskanować ponieważ producent sobie nie życzy :P

Link to post
Share on other sites

A wie ktos może jaka się ustawia silnik? Tzn jak daleko ma nachodzic zebatka osi silnika na zebatkę silnikową?

 

 

A jeśli chodzi o shimingowanie to polecam dla leniwych:

 

 

PHOENIX High Protection Super High Cycle Gear Set

Installation should be performed by experts only.

Suitable for M110 - M120 Spring

Features quoted from PHOENIX:

1)Shock absorbable construction makes Gears,Piston,and Bearing will last longer 10x more

2)No trouble on Over 300,000 BB`s shooting test

3)Keeping an incredible durability without any modifications

4)Equipped automatic Shim adjustment it easily can be installed gears set in properly without mess of it

5)Reinforced Steel can be made extremely precise and Incredible long lasting durability gear set

6)Their teeth of Bevel gear are curved shape by cutting obliquely on the angular faces of the gears that make them spiral like helical gear mean gears rotates extremely smooth without unwanted noises in operation

 

=> http://uncompany.com/

=> wpisz w wyszukiwarce phoenix

=> enter

 

 

phoenix-hp-gear-set_big.jpg

 

 

>>>> Dla bardzo leniwych: ZEBATKI SAME SIE USTAWIAJA! czy jak kto woli podkladkuja :P

Link to post
Share on other sites

Heh.. o ile ustawianie zebatkek jest dziecinnie proste lecz czasochlonne to zastanawia mnie jak jest z silnikiem? Czy jest jakis sprawdzony sposób?

 

Nikt nic nie pisz to znacze ze trzeba to zrobic tak zeby karabin strzelal a zebatka nie rozpadla sie po 2 tygodniach... :]

 

Chociaz ja mysle ze dobra opcja bedzie rozlozenie GB V3 na dwie czesci tak zebym mial dobry wglad na zebatke silnikowa i... przylozenie silnika :) Zobacze wtedy jak daleko silnik nachodzi na nia :)

Link to post
Share on other sites
Chociaz ja mysle ze dobra opcja bedzie rozlozenie GB V3 na dwie czesci tak zebym mial dobry wglad na zebatke silnikowa i... przylozenie silnika

Tak też można ;)

Pierwszą zębatkę należy spodkładkować tak, żeby zazębiała się z zębatką silnikową możliwie największą powierzchnią (dolna krawędź zębów zębatki silnikowej powinna pokrywać się z zewnętrzną średnicą pierwszej zębatki... ale to też zależy od typu zębatki silnikowej, bo jest ich kilka ;)).

 

Silnik najlepiej regulować z wyjętym antireversalem, tłokiem, sprężyną itp.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Mam pytanie, prosze o szybką odpowiedź bo jestem w trakcie składanie gearbox'a.

Czy można nie dawać np. z jednej strony zębatki podkładki, tak żeby siedziała bezpośrednio na łożysku(stalowym,nie kulkowym)?Bo łożyska już troche wystają(wbijałem je i dalej nie chciały wejść bo nie ma jak) i służą już za dystans.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...