poldeck Posted May 6, 2007 Report Share Posted May 6, 2007 (edited) Siemka! Każdy poleca aby przy wymianie sprężyny na mocniejszą niż, dajmy na to m110-120 zakładać zębatki Torque Up albo i Super Torque Up. Logika podpowiada, że twardszą sprężynę trudniej naciągnąć. Aby było łatwiej silnikowi trzebaby lekko zmienić przełożenie zębatek. I tu sie pojawia pytanie: czy zębatki TU i STU różnią się tylko wytrzymałością od standardowych, czy też mają inne przełożenie? I dodatkowo: czy te zębatki wytrzymają m120 ewentualnie m130? http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=822 Bo jeśli nie to wiadomo, że będę zmuszony wziąć te: http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=413 Nie chodzi mi o porównanie tych dwóch zestawów tylko o to, czy pierwszy może chodzić z m120... A te to czym się w praktyce różnią? http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=382 mogą chodzić z m120? Proszę mnie nie jechać... Na zębatkach się wcale nie znam dlatego proszę o wypowiedzi raczej praktyków, niż tych co to "wiedzą_bo_tak_powinno_pasować" :-F . Z góry dzięki za pomoc... Edited May 6, 2007 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted May 6, 2007 Report Share Posted May 6, 2007 TU i STU maja normalne przełożenia. Są oczywiście w sprzedaży zębatki o większej ilości zębów [większym przełożeniu] lub zębatki helikalne, które teoretycznie powinny zwiększać szybkostrzelność ale z takimi nie miałem jeszcze styczności :). TU i STU sa przeznmaczone już do dość mocnych sprężyn i napewno spokojnie wytrzymają M130 a napewno M120. Co do zwykłych stockowych zębatek CA to teoretycznie spokojnie chodzą na M120 ale jest to też loteria. Trafiają się takie które sypia się na stockowej spręzynie. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 (edited) Muszę grzecznie i uprzejmie sprostować wypowiedź mojego przedmówcy co do zębatek TU i STU otóż mają one WIĘKSZE przełożenie od standardowych zębatek, a (jeśli są z tej samej firmy ofkors) wytrzymałością materiału to one się nie różnią (zrobione są z takiej samej stali). Żeby było jasne - dane pochodzą z doświadczeń własnych oraz machineguna. Jeśli nie ufasz temu sklepowi policz sobie zęby na zdjęciach zębatek w obojętnie jakim sklepie... Jeśli zębatka pierwsza jest stosunkowo mała, środkowa ma duuże koło stykające się z zębatką silnikową i mało zębów napędzających ostatnią zębatkę (bo jak wiesz koła zębate w gearboxie składają się z dwóch rzędów zębów) no i oczywiście ostatnia zębatka jest większa to masz do czynienia z dużym przełożeniem... Co do pierwszych przez ciebie proponowanych zębatek to powiem ci że jedni mówią że dają radę z M120, inni że przy M100 im puszczały.... Co do helikalnych Original Torque to mają one troszkę lepszą wytrzymałość od powyższych, ale zdrowszym posunięciem będzie jednak zainwestowanie w większe przełożenie (bo napewno dłużej pożyją) chociarz te powinny wytrzymać (no i dawać większy ROF za sprawą większego przełożenia). To tak jak w rowerze - zmniejszasz przełożenie (sprzodu "trójka" a z tyłu "siódemka") i ciężko się to napędza, ale szybciej obraca kołem. Jeśli wrzucisz jedynkę, to możesz kręcić szybko pedałami (używasz mniejszej siły) ale za to możesz podjechać pod duuużą górkę (oi dużym stopniu nachylenia), ale przy małej prędkości. Prościej mówiąc o ile masz conajmniej stockowy silnik CA i batkę 9,6V na DOBRYCH i WYDAJNYCH ogniwach to zestaw powinien wystrzelić wiele kulek na helikalnych ze standardowym przełożeniem. Jeśli nie zależy ci na oszałamiającym ROFie to weź TU lub STU (jeśli planujesz mocniejszy tuning w przyszłości) Oczywiście nie myśl że na STU i TU będziesz miał rof na poziomie 10 - 12 bb/s....! To zależy od batki ale jakoś strasznie drastycznie się to różnić ine będzie (w przypadku TU ROF spadnie o jakieś 1,5 bb/s a STU o jakieś 2 - 3 bb/s W PORÓWNANIU DO STANDARDOWEGO (stockowego) PRZEŁOŻENIA), ale na pewno wystrzelisz więcej kulek (też nie jakoś drastycznie więcej) i zębatki pewnie dłużej pożyją. Wybór należy do Ciebie ;D PZDR Edited May 7, 2007 by misiek009 Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Zębatki: - high speed - normal/orginal - TU - STU - Max/Ultra/Infinite Różnią się włąśnie przełożeniem oraz wytrzymałością, materiałem z którego są wykonane - wszystko zależy od producenta. Na M120 spokojnie pociągniesz na zwykłych zębatkach CA. Owszem mogą się uszkodzić, ale nie słyszałem o wielu takich przypadkach, zwykle w sytuacji zacięć itp, kiedy to nie można jasno wskazać powodu uszkodzenia. Na SP120 z aku 9.6V na 1600 4/5SC moje M15 CQB miało 23k/s i wszystko śmigało. Jeśli chodzi o M130/140 i silniejsze, to zębatki STU stosuje się też, żeby raczej poprawic zrywność, prędkośc reakcji, nie zarżnąć silnika, nie zerwać tłoku. Sprawa zależy tez od wydajności akumulatora. Wracając do przełożenia zębatek, bardzo łatwo je policzyć po prostu mnożąc przez siebie stosunki liczby zebów na kolejnych stykach. I tak na przykład: Prometheus Standard 18.72 Prometheus Double Torque 23.79 Prometheus Triple Torque 26.43 Prometheus High Speed 16.46 Co znaczy, że ostatnia zębatka kręci się X wolniej niż silnik. BTW np. na Machingunie liczą jakoś od drugiej strony ;) Zębatki helikalne natomiast maja inną konstrukcję teoretycznie zapewniającą cichszą pracę i wiekszą wytrzymałość. Ja akurat jestem do nich sceptycznie nastawiony, bo zjechałem dwa komplety helikalnych zębatek Systemy, a kultura pracy też nie jest wg mnie lepsza. Po prostu dźwięk bardziej przypomina wizg niż zgrzyt. Misiek - małe sprostowanie do ROF. TO zależy od silnika i akumulatora. Na stockowym silniku ROF może spaść np. z 18 do 12-13. Ale po wstawieni Systema Magnum wraca ;) To po prostu zależy od sprezyny, wydajności aku i parametrów silnika. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Misiek - małe sprostowanie do ROF. TO zależy od silnika i akumulatora. Na stockowym silniku ROF może spaść np. z 18 do 12-13. Ale po wstawieni Systema Magnum wraca ;) To po prostu zależy od sprezyny, wydajności aku i parametrów silnika. Quote Link to post Share on other sites
awful Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Tomkower: mhmm Ja mam jakies czarne zębatki (stu miały być jak kupowalem ;););) ) i zębatka środkowa ma MNIEJ zębów niż stockowa CA. Pozostałe zębatki mają tyle samo. Z racji drobnego faktu,ze jeden z zębów na rzeczonej 'srodkowej czarnej' jest walnięty(swoją drogą jedyny przypadek kiedy w swojej krótkiej karierze widziałem na oczy skopaną zębatkę srodkową dla por: 6 tłokowych i 2 silnikowe wymieniłem różnym ludziom)-po dokonaniu pomiarów- wsadziłem stock CA i wszystko bangla. Z ciekawych rzeczy: stocki wella są niezłe-mój egzemplarz łaził na m120,teraz rozpracowuje m110 i ...zero śladów zużycia. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 7, 2007 Author Report Share Posted May 7, 2007 Mój egzemplarz wella buja na m100 a były testy i z m120 :-F . Zębatki rzeczywiście nie mają śladów zużycia... U kumpla niby te same w AK74 Cymy poszły na stockowej sprężynie ale to z naszej winy, bo prowadnica wymieniona była ciut niepasowna ze sprężyną i klinowała tłok... Poszły tam 3 zęby na tłokowej... Między innymi stąd ten temat:D Teraz do tej Cymy złożyliśmy wszystko nowe oprócz tłoka i silnika a zębatki to stock CA, które zostały komuś po tuningu. I tak wymienimy na STU... Póki co buja na m120 tylko batkę trzeba wymienić. :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 (edited) szalony jack pirat - Sprostowanie do sprostowania - to także zależy od zębatek :P To można łatwo wytłumaczyć (przeczytaj mój kawałek z rowerem... silnik obraca jednakowo szybko w przypadku STU i Original ale z racji tego że przełożenie STU jest większe, silnik musi się okręcić więcej razy żeby naciągnąć tłok - rozumiesz już o co mi chodzi? :D Edited May 7, 2007 by misiek009 Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 8, 2007 Report Share Posted May 8, 2007 Nieważne. Chodzi o to, że przy dużym upie, a słabym silniku ROF jednak mocno spada po założeniu STU. Owszem silnik mniej się męczy. Quote Link to post Share on other sites
Strober Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Mam pytanie: Jak fizycznie rozpoznać różnice pomiędzy helikalnymi zębatkami Standardowymi CA, Torque UP CA i Super Torque Up CA mając tylko jedne w ręce?Zapewne jest to różna w ilości zębów, ale mając jedne ciężko je porównać. Więc może wie Ktoś ile zębów mają poszczególne rodzaje zębatek lub chociaż standardowych(wtedy będzie można po zwiększonej ilści poznać że jest to np.Torque UP)?! A może są jakoś oznaczone, np.przez wybite w stali każdej zębatki symbol? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Policz zęby na fotkach sklepów internetowych... To działa! Quote Link to post Share on other sites
Strober Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Myślałem o tym, ale nie ma odpowiedniego rzutów perspektywicznych zdjęć :uśmiech: aby można było dokładnie policzyć, a po drugie zuważyłem że zdjęcia nie odzwierciedlają faktycznego produktu, inaczej mówiąc jedno zdjęcie jest przypisane do np.2 rodzajów zębatek. Jeżeli wiesz gdzie znaleźć dobre i wierne fotki, proszę o linki-chętnie policze :uśmiech: Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 asgshop Quote Link to post Share on other sites
Strober Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 No fotki mają w miarę niezłe, ale czy wystarczajace to się okaże jak zaczne liczyć zęby. Natomiast jeżeli mielibyście gotowe dane dot. ilości zębów to chętnie przyjmę. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
chaota Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) I dodam tylko apropos helikalnych. Jedyna różnica to to ,że zęby są skośne tj. jednocześnie zazębiają sie dwa a nie jeden ząb oraz pow. styku jest dużo większa. Te dwa atuty powodują ,że te zebatki są DUŻO wytrzymalsze. dodatkowym efektem UBOCZNYM jest cichsza praca wynikająca z delikatniejszego obciążenia i zazębiania/rozzębiania kolejnych zębów... Za to mają dużo mniejsza tolerancję na nieudolny shiming... A przełożenie liczymy za pomocą proporcji i nie ilości zębów a średnic... Edited June 16, 2007 by chaota Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Chaota - Normalnie ameryke odkryłeś... i na dodatek przyznałeś mi rację (jeśli ma większą średnicę to i zębów więcej :| ) Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Mala obserwacja : M15A4 CA + M110 + KAN 9,6 V -> nie uciaga, trzeba wymienic MP5A2 CA + M120 + CA STU + TEN SAM KAN 9,6V -> bangla az milo! Czy zatem zebatki maja wplyw na "uciagalnosc" sprezyny przez baterie? Ach, STU halasuja jak powalone - chyba sobie zafunduje (cel : ultraglosna eMka). Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 :):):) Chyba zgrzyt zębatek to nie ten odgłos, o który chodzi :) JAsne, że mają wpływ, przecież o to właśnie chodzi w zębatkach o zwiększonym przełożeniu. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Może maxavelli myślał (tak jak z resztą wiele osób błędnie uważa), że zębatki STU TU itp. wykonane są poprostu z lepszego materiału... Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 :):):) Chyba zgrzyt zębatek to nie ten odgłos, o który chodzi :) JAsne, że mają wpływ, przecież o to właśnie chodzi w zębatkach o zwiększonym przełożeniu. To jedyne sensowne wytlumaczenie az takiej roznicy w odglosie. No bo przeciez nie prowadnica i nie sprezyna, a juz na pewno nie precka i gumka hop-up -_-'. Obaj mamy bore-up'y. Kumpel - wyciszony Guarder, ja - ultraglosny Deep Fire. Jedyne wytlumaczenie tego halasu u niego widze w zebatkach. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Ale Jackowi chodyio o cođ innego :) Napisałeś, że Twoim celem jest ultlragłośna eMka - czyli cośzblizone do odgłosu wystrzału, a nie zgrzytu zębatek :) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Nie kumam, przecież zębatki hałasują przed uderzeniem głowicy, więc dokładnie wiadomo, który dźwięk jest od czego? Ja mam taka teorię, że STU hałasują bardziej bo mają większe zęby i wolniej się kręcą. Stąd większe zgrzyty. Choć teoria trochę podupada przy emce Kmiecia, który ma taki shimming, że dźwięk zębatek jest jak stockowy. A ma 530fps. Quote Link to post Share on other sites
Szarak Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Takie mam pytanie. Jeżeli mam teraz sprężynę M120 Guardera i zębatki helikalne Super Torgue Up, to czy mogę teraz do tych zębatek wymienić sprężynę na M110 Guardera ? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 No raczej.... Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Aczkolwiek to troche bez sensu, kiepska kultura pracy, słaby ROF. Te zębatki są do spręzyn typu M140-M150. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.