macgyver Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 Witajcie! Zrobiłem tunning AK47 DE. Ma on w stocku zębatki, niby XYT ale jakiś starszy typ. Tu moje pytanie, czy na spręzynę M100 z podwójnym łożyskowaniem (głowica i prowadnica) lepiej kupić używane, stockowe zębatki CA (koszt około 70zł) czy nowe firmy ELEMENT (dostępne na zbrojowni za 95zł, nie dam linku, bo nie umiem skopiować) Czekam na opinie. Quote Link to post Share on other sites
_domino Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 (edited) Ja bym poczekał czy XYT wytrzymają ;) A jak chcesz koniecznie zmienić dowiedz się które z tych co chcesz kupić mają np. 4 zapadki przeciwpowrotne. Edited May 9, 2007 by _domino Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 Zostaw XYT. A jak padną (co się przez bardzo długi czas nie stanie), to kup CA. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted May 9, 2007 Author Report Share Posted May 9, 2007 Zostałem zapewniony przez ASGshop, że we wszystkich replikach DE, które tunningowali, zębatki siadały po 1-3K kulek. Też mam taki zamysł, aby narazie XYT zostawić. Skoryguję je dobrze i może wydadzą. Opracowuję tylko plan awaryjny. Ale jeżeli zębatki się zwalą w jakimś krytycznym momencie, np. na zlocie, to za lufę i o drzewo :twisted: Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 Troszkę zdziwko że ASGSHOP tak pisze.... może mieli na myśli tuningi powyżej M100... Ja na twoim miejscu bym zostawił XYTy i zajął się dozbrajaniem innych części zamiast wywalać kasę na zębatki które na M100 będą huulać przez ładne kilkanaście tysięcy kulek :D. Ciekawostką jest to że u niektórych, zębatki TOKYO MARUI chodzą bez problemu na M110 chociarz są z jakiegoś stopu aluminium (napewno nie duraluminium)... XYT są stalowe więc jeżeli podejmiesz odpowiedni shimming to pocieszysz się nimi długo :D Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 A po co je wymieniać? U kolegi ciągną od około 3-4K kulek na m120 i no problem... Quote Link to post Share on other sites
aNaRkI Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 XYT to loteria mi zerwało zęba ze środkowej zębatki po jakiś 500-1000 kulek. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted May 10, 2007 Author Report Share Posted May 10, 2007 Dodam tylko, że po 10K kulek nie ma żadnego śladu zużycia, nawet na czarnej (oksydowanej?) powłoce. Dobra, spodkładkuję ten szpej, jak siądzie, to zawsze, można dorwać zębatki używane CA, lub, ostatecznie, nowe elementa. @Misiek009: Nie mam już czego wymieniać. Wstawiam cały zestaw TUK. Został Gearbox (na M100 wyda stockowy), elektryka, tłok i popychacz dyszy. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 Elektrykę to koniecznie wymień bo w cymie jest psiej jakości. Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 Hmm... Ja bym proponowal o ile masz mozliwosc zaczekac okolo miesiaca i beda dostepne ~250-300 zestawy ftk firmy Element bez cylindra tylko (ale zebatki sa!) I na temat zebatek elementa moge sie wypoeidziec mniej wiecej tak: CA wytrzymaly mi na m130 2k kulek... Elementa 10k i zero sladu zuzycia! Zebatka byla wstawiona dla testu ale teraz moge do nich przekonywac i innych :) A ja osobiscie stracilem sympatie do CA :P Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted May 10, 2007 Author Report Share Posted May 10, 2007 Ok, dzięki towarzyszu Mojopl :wink:. Testaw TUK hurricane już kupiłem. Narazie działają zębatki XYT. Jak się sypną, zbrojownia ma cały czas ELEMENTa w cenie używek CA. Dzięki, więc za odpowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
gall_anonim Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 a w jakim sklepie zapowiadają się zestawy ftk elementa?? Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 (edited) A jaki sklep ma jako jedyny czesci Elementa? :P Edited May 10, 2007 by mojopl Quote Link to post Share on other sites
gall_anonim Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 zbrojownia? Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted May 11, 2007 Author Report Share Posted May 11, 2007 Brawo, niestety nic nie wygrałeś:]. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted May 11, 2007 Author Report Share Posted May 11, 2007 Korzystając z założonego tematu. Po założeniu zestawu M100 z podwójnym łożyskowaniem (wg zapewnień sklepu, 360-370 fps) zasięg po linii prostej wynosi 57 kałachów ~51 metrów. Czy to dobrze, przy lufie 45cm i opytmalnym ustawieniu hop up? Czy precyzyjna lufa i komora hop-up da mi poprawę mocy/zasięgu/skupienia, jeżeli założeniem będzie używanie kulek 0,2g? Po złożeniu gearboxa i dmuchnięciu w dyszę, były ubytki powietrza. Lekkie, ale ubytki. Czy to istotne, czy tak ma być? Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 Bardzo dobry zasięg. Ale używaj 0.25. lecą dalej i celniej. Owszem precka znacznie poprawia skupienie, zwłaszcza na auto. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 Hehe..U kolegi założyłem w Cymie ak74 zestaw TUK Hurricane`a M120 i zębatki CA z tej nowej wersji (nówki w spadku po koledze i jego tuningu), do tego zmiana kabli na grubsze i aku żelowy 7,2 Ah/12V... Do tego precka z SRC (nie kupujcie nigdy w życiu! Skupienie jest do dupy!) 510 mm, i SRC komora HU... i jest... mocno jak cholera (coś ponad 400 fps) ale lufa nie daje oczekiwanego skupienia. Przynajmniej na 0,2. Jeszcze jutro potestujemy cięższe. Podsumowując: jak masz ok 370 fps to kulki 0,23-0,25, jak zrobisz większy tuning to ciut cięższe... Ładny zasięg osiągnąłeś. Naprawdę ładny... Co do dymania dyszy: możesz pomiędzy dyszę (tą czarną) a dyszę głowicy cylindra walnąć trochę gęstego (i to bardzo) smaru... Powinno częściowo pomóc jeśli to tędy luft ucieka. Jeśli ucieka między tłokiem a cylindrem to nic nie poradzisz. Niektóre cylindry Hurricane`a są trochę niewymiarowe. Ja tak też miałem dlatego mam cylinder CA a resztę Hurricane`a... Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Tego smaru jednak ja bym osobiscie nie dawal... Jak ci dysza zacznie tym pluc to bedzie lekko przesrane :) Silikon wedlug mnie w zupelnosci wystarczy Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Zależy w które miejsce (przy samym dole) i jak gęstego smaru. Kolega walnął makabrycznie gęstego grafitowego i jest gicik. :wink: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.