Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

FN F2000 E-03 [JLS]


Recommended Posts

A przepraszam. Nie zgodzę się.

Jeśli już chcesz rozróżniać to są F2000 i FS2000. I obie są z FN. Ponadto jeśli chodzi o wygląd repliki to jedyne co może ją pchać w jedną lub drugą stronę to ta nieszczęsna lufa. Ale można ją odkręcić a tłumik płomienia wymienić. Bo kalibru w ASG zmienić się nie da.

 

Także pamiętajta ludziska żeby sobie samemu robić rekonesans i oceniać co jest czym.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wiem że obie są z FN HERSTAL (moja ulubiona firma produkująca broń), wiem że FS a F to różnica tylko przykładowo dałem też w nawiasie tą nazwę. No i nie wiem czy dało by się załatwić taki tłumik a przykładowo nie sądze czy warto by było dawać od 68PLN do 169PLN za taki detal. Nieważne ale czym dłużej się zastanawiam tym bardziej wątpię że go kupie. Mam jeszcze na oku FN FAL - Fusil Automatic Legere King Arms lub Heckler&Koch G3 SG-1 no ale zobaczymy pożyjemy.

Link to post
Share on other sites

Właśnie palnąłem się w czoło i przypomniałem sobie, że głowica cylindra jest lekko niestandardowa ze względu na większy otwór na cylinder w szkielecie i ma wymodelowaną "obrączkę", która z jednej strony opiera się o szkielet, a z drugiej o cylinder.

Dajcie mi zebrać fundusze, a kupię tego cudaka, rozbiorę i zmierzę. Ze zdjęcia nie jestem w stanie powiedzieć, jak gruba jest ta "obrączka".

Link to post
Share on other sites

No panowie, powiem, że niezłe to F2000, całkiem niezłe.

 

Oczywiście niezłe jak na tę cenę, jak na taniego aega, jak na JLS i jak na fakt, że nastepne F2000 będzie w 2008 i to raczej nie na początku. Jeśli pogodzić się z oczywistymi debilizmami (jak np. selektor ognia a la emka), to zasadniczych wad widzę tylko kilka.

 

Cóż ja moge dopisać do tego co zostało już powiedziane przez innych?

 

- jakość plastiku przełącznika on/off jest dośc haniebna

- reszta plastiku (body) jest bardzo ładna (poza miejscem gdzie włazi szczerbinka) - porównywalnie z P90 TM, choć nieco mniej starannie wykonane miejsca łączeń

- wszystkie metalowe części kwalifikują się do przesprayowania na czarno, ale za to potem będą wyglądać bardzo ładnie

- sprężyna powrotna zamka jest bardzo słabiutka, ledwo ma siłę odepchnąć rączke przeładowania, rączka sama w sobie lata luźno i dość kiczowato, ale da sie to znieść

- gumka HU oczywiście do wymiany, a co najmniej regulacji ostrej, docelowo komora do wymiany

- lufa oczywiście też, sieje na boki

- GB obecnie daje 330fps, trudno powiedzieć, czy po dopracowaniu zespołu lufy wzrośnie do obiecanych 370fps. To wyjdzie w praniu. Kultura pracy - no TM to to nie jest. Cieszy brak zgrzytów, cieszy fakt, że silnik nawet na 9.6 KAN 1100 pracuje lekko, zryw jest w porządku (ROF 16, czyli norma dla m110, ale chyba nienaładowany ten aku przyszedł. Na 12V IB1400 wszystko śmiga, także z tej strony jest OK). Zębatki wydaja natomiast lekki wizg/świst, podobnie jak np. zębatki helikalne TU Systemy. Nie jest to P90, czy G&G Gb v3 jeśli chodzi o kulturę pracy, ale nie jest to też emka CA, czy MP5 Wella/Cymy, a nawet AK47.

 

Nie nastawiajcie się na cuda techniki - konstrukcja jest prosta ja drut, a JLS nie splamił się żadnymi umilaczami w stylu obudowa kabli, zatrzaski lufy, no cokolwiek co wymaga choc odrobiny więcej plastiku, czy metalu.

 

Czy warto kupić? Na szybko - wg mnie jeśli ktoś jest fanem F2000 - tak. Wygląd jest wystarczająco dobry, żeby nie było wstyd z nim chodzić. Po dopracowaniu będzie bardzo ładny (śruby ampulowe, przemalowanie metalowych elementów, tłumik płomienia, ciężarek na lufie, dokręcane sighty na ris, NB-13D).

 

Czy warto wahać się między F2000 a np. emka P&J2 na pierwszą replikę? Nie. I tylko z jednego powodu - do emki można wsadzić zwykłe GB v2 co gwarantuje dowolny tuning. Tu jak można się dowiedziec z netu, można stracić GB po wstawieniu M120 i zostajemy z ręką w nocniku. Kluczowe jest jednak to, że poza tym GB nie ma w tek replice rzeczy, których nie dałoby się satysfakcjonująco poprawić lub wymagałoby to koszmarnych kosztów, bądź wybitnie dużej ilości czasu, czy umiejętności.

 

Także jak już wspominałem jest to druga giwera i to raczej dla kogoś kto lubi sobie podłubać, jeśli ma to być replika na ścianę i na pole. Oczywiście wprost z pudełka daje się tym walczyć, ale może po prostu razić co większych purystów :) Żebyśmy się dobrze zrozumieli - ja ją porównuję z customowym Mk12Mod0 na częściach G&P i Prometheusa.

 

Jeśli po poprawieniu Chińczyków dociągnę do 420fps z borkiem to będę zadowolony. Akurat będzie to lekka, średnia giwerka, starszy braciszek mojego P90(330fps) który idealnie wpasowuje się pomiędzy CQB i Mk12Mod0(560fps).

 

No i na koneic - i tak ją kocham, a trzyma się ją po prostu genialnie ;)

Link to post
Share on other sites

Jak to szkielet się sypie przy M120? Aż tak źle? I co jest nie tak z tą dyszą?

Co do twoich 330 fps, pewnie gdzieś nawala szczelność, jeden gość w UK narzekał na swoją, że hałasuje jak kombajn i ciśnie ledwie 260, ale co się okazało - była zwyczajnie źle skręcona.

Link to post
Share on other sites

OK, znalazłem ten tekst o pękającym gearboxie. Zapomniałeś wspomnieć, że "geniusz" wpieprzył do środka aluminiowy tłok (zapewne z takąż głowicą), więc po prostu rozklepał głowicę cylindra na amen, aż wyszła razem z kawałkiem szkieletu.

Co martwi mnie bardziej - ta kusa dysza i niestandardowy cylinder/tłok. Niby da się to wymienić, ale tylko z tą "obrączką" na głowicy, żeby cylinder nie latał. Jeśli tylko mój nie będzie cisnął poniżej deklarowanych 350 (a stockowe potrafią i do 380 dobić), nie planuję się w tym grzebać i zmodyfikować tylko okablowanie/selektor na modłę steyrowską.

Dla ciekawskich - lufa ma długość standardowej od M4, można wstawić dłuższą. Gwint jest standardowy 14 mm prawoskrętny.

Link to post
Share on other sites

kurcze nie jestem pewny ale w SCARze JLS mam chyba też miejsce na taki pierścien... myślałem że to niedoróbka albo coś... teraz mam włożone stockowe częsci od SAM-R G&P (tłok, cylinder, głowica tłoka i cylindra, spręzyna) i wszystko chodzi przecudnie. Co najlepsze włożenie pełnego cylindra nie spodowało zmniejszenia celności (stockowa lufa 363mm CA)...

 

więc może można bez? tutaj fotka http://img462.imageshack.us/my.php?image=dsc01752bv1.jpg z topika o scarze, jeszcze przed częsciami z GiP. Spójrzcie na cylinder, o to chodzi?

 

edit: link do posta z fotkami http://wmasg.pl/forum/index.php?s=&sho...st&p=547719

Edited by Superrzuf
Link to post
Share on other sites

OK, znalazłem ten tekst o pękającym gearboxie. Zapomniałeś wspomnieć, że "geniusz" wpieprzył do środka aluminiowy tłok (zapewne z takąż głowicą), więc po prostu rozklepał głowicę cylindra na amen, aż wyszła razem z kawałkiem szkieletu.

 

Może. Trik polega na tym, że skoro to jest kopia v2 w górnej części, to jeśli np. ścianki są jak w TM, to niestety może to przy M120 klęknąć zupełnie naturalnie.

 

Rozpatruję to w kategoriach ryzyka i ew. kosztów/możliwości naprawy. A wypada to wtedy bladziutko.

 

Ciekawostka - do tej giwery zmieści się prawie każdy GB :) v2, v3, kwestia dopasowania wytłoczeń w środku. Najlepszy byłby v3, albo v6, bo ma ramkę na silnik. Ale to takie SF, że nawet wolę ni emysleć o koecznościach takich modów.

 

Co martwi mnie bardziej - ta kusa dysza i niestandardowy cylinder/tłok. Niby da się to wymienić, ale tylko z tą "obrączką" na głowicy, żeby cylinder nie latał.

 

No właśnie. Jeszcze tego nie rozebrałem, ale na zdjęciach ta przezroczysta dysza z shit-plastiku jest dłuższa niż standard, w każdym razie od M4. Komora HU z F2000 ma takie wypustki z tył, które trzymają ją w nieco dalszej pozycji niż w M4. Widocznie tak im pasowało. Na oko musi to być nieszczelne.

 

Przymierzyłem się już do jednoczęściowej komory i nie będzie problemu. Teflon fixa też się zrobi, a nawet będzie można całość prowizorycznie zestalić.

 

I kłopot jest właśnie z dyszą. Raz, że bore-upa może być ciężko dobrać, dwa, że w zabawach z komorami HU przydają się jednak jakieś standardy.

 

Co do obrączki i cylindra/tłoka, to nie wiem, jak rozbiorę GB to pomierzę wszystko suwmiarką i porównam z TM. Zauważ, że ma znaczenie co tam jest tak naprawdę przesunięte - czy tylko dziura ma cylinder jest dłuższa z przodu i głowica inna? A może coś jeszcze?

 

W sumie rozwiązanie nie jest bardzo głupie - chyba nieco lepiej rozkłada obciążenie na GB z przodu niż montaż głowicy na samych "kołkach" w środku.

 

Jeśli tylko mój nie będzie cisnął poniżej deklarowanych 350 (a stockowe potrafią i do 380 dobić), nie planuję się w tym grzebać i zmodyfikować tylko okablowanie/selektor na modłę steyrowską.

 

:/ Nie wiem, czy się da. To jest faktycznie v2 z wyciętą dziurą pod cięgno spustu. Możesz mieć kłopot ze zrobienim czegoś co Ci przestawi płytkę selektora.

 

Jak w każdej giwerze, tak i w tej imho warto wymienić lufę na preckę. A jak w każdej taniej - komorę i gumkę HU. I potem się zobaczy.

 

Dla ciekawskich - lufa ma długość standardowej od M4, można wstawić dłuższą. Gwint jest standardowy 14 mm prawoskrętny.

 

No właśnie ... można zapomniej o popularniejszych tłumikach 14-. Lufa wejdzie max 410mm, czyli można wstawić 407mm bez krępacji. Oczywiście nie możemy już wtedy zrobić wersji CQB. Tylko, że lufe tak łatwo się zmienia, że można nawet mieć dwa zespoły luf i zmieniać.

Link to post
Share on other sites

Jack, napisałem "steyrowskie rozwiązanie" - chrzanić płytkę selektora, będzie cały czas na semi, tylko dam drugi obwód omijający układ selektora i przekierowujący zasilanie prosto na silnik. Tylko nie wiem, gdzie dać mikroswitch - czy przy lewarku sterczącym z g-boxa, czy przy języku spustowym.

Kurde, z czego by tu zrobić sztywniejszą dźwignię odpowiadającą za naciskanie spustu? Tak na wypadek, gdyby ten drut jednak był za bardzo sprężysty i spust wolno reagował...

Link to post
Share on other sites

Hopsa hola! Radosna nowina.

 

1) Zamontowałem jednoczęściową komorę CA, gumkę Systemy i preckę Systemy 6.04. Przestał podawać (czego się spodziewałem). Rozłożyłem GB i wmontowałem dyszę od M15. Przy okazji obejrzałem flaki. O tym za chwilę. Podaje ok, czasem leci dublet (czego się spodziewałem) dysza jeszcze jest minimalnie za krótka, trzeba dopchnąć komorę na maksa do GB (czyli wstawić dystanserek odpowiedni). Także z tej strony nieźle, nieźle, dobrze rokuje to na borka. Celność i tor lotu - bardzo ok, na poziomie porządnego AEGA.

 

Radosna nowina - po lekkim modzie można nawet zachować wyciąganie zespołu lufy razem z całą komorą.

 

2) Mniej radosne nowiny - GB to po prostu jeden wielki, 12 calowy gwóźdź w du..e. Nie umordowałem się tak od czasu mojej pierwszej M15 z serii "dziurki w GB nie zawsze w osi".

 

Żeby zamknąć GB potrzebowałem 1,5h (zwykły v2 TM - 4 minuty). Jakość wykonania na maksa chińska, z pewnymi wyjątkami. Przykład - łożyska misiężne, żeby weszły w nie zębatki trzeba pieprznąć. Ale żeby antireversal i zębatka silnikowa nie wyleciały trzeba zamykac ostrożnie. Ot taka zagadka do rozwiązania.

 

Przypomina to grę zręcznościową, wiecie, taka zamknięta kopułka, a w środku cztery malutkie dziureczki i cztery kuleczki i te kuleczki muszą trafić w te dziureczki, szkoda, że to po czym się kulają jest półokrągłe ...

 

3) Części

 

- łożyska - 1/6

- zębatki 4+/6

- tłok 3+/6

- głowica tłoka 3+/6

- cylinder 3/6

- głowica cylindra 3/6

- prowadnica 3/6

 

Sprężyna to wg mnie M120. W każdym razie jest tak samo twarda i długa (a nawet nieco bardziej "sztywna") niż G&G M120, co najmniej tak twarda jak Guarder M110 (czyli normalne M115).

 

Zapomniałbym o shimmingu, dopóki nie zmieni się łożysk. A potem nie wiadomo ...

Link to post
Share on other sites

Da radę. Zębatki są niezłe, ale zamiast podkładek + porząden łozyska zastosowano rozwiązanie mosiężne tulejki + wystające łożyska. Jest to pewnie tanie. Niby działa. Ale w przypadku jakiegokolwiek grzebactwa nie zostawia żadnego marginesu.

 

Nie sprawdzałem czy i jakie łożyska tu wejdą. Pewnie spróbuje najpier zwykłe CA, potem może Guardera 6mm kulkowe.

 

Aha, silnik typ krótki, jak w G36 itp. co było do odgadnięcia. Prowadnica v3 (ma skrzydełka p obokach, a nie takie patyczko-wypustki jak v2 :) ).

 

Z modem auto al a Stayer nie będziesz miał żadnych problemów.

 

Na pierwszy i drugi rzut oka będzie pasował przełącznik trybu ognia od P90.

 

Jednego jestem pewien - jeśli G&G nie da ciała, to ich AEG ma szanse być najlepszą repliką. F2000 jest po prostu genialne jako platforma.

Link to post
Share on other sites

A to zależy co chcesz z niego wyciągnąć.

 

Byłem dziś na strzelance i wrażenia sią takie:

- z kolimatorem na L-montażu trzeba się ciasno składać nawet w x800. W x500 raczej nie da się celować, trzeba mieć wyższy montaż. Jest mniej wygodnie niż w P90 Standard.

- Giwerka jest dłuższa niż P90 (kolba) i np. emka ze składaną kolbą. Jest długości (dystans od stopki do spustu) jak emka ze stałą kolbą. Czyli długołapym pasuje, krótkołapym - mniej.

- nosi się znakomicie, bardzo wyważona, krótka, poręczna, świetnie leży i świetnie się z nią leży. Fajnie z nią się truchta celując, lepiej niż emką (mniej sie majta).

- dobrze, że zmieści się akumulator na SC, bo na smallach nie można sobie za bardzo posiać ;)

- przeróbka na komorę jednoczęściową i dyszę od emki sprawdziła się 110%. Ostatecznie usunałem teflon fix i wstawiłem silniejszą spręzynkę dobijającą komorę do GB i podaje każdą kulkę.

 

Będę walczył dalej ;) mam koncepcję jak z tej giwery zrobić prawdziwego wymiatacza :)

Link to post
Share on other sites

Czyli rozwiązanie standardowa dysza + standardowa komora dobrze dopchnięta podaje bez problemu?

Już mam na oku konkretny hardware do rozwiązania kwestii spustu. Muszę jeszcze obejrzeć drut ciągnący dźwignię spustu i prawą połówkę body up close'n'personal.

Link to post
Share on other sites

Tak. Zwykła komora i dysza od M15.

 

Wycziłem niestety jedną głupią rzecz. Silnik iskrzy jak cholera i co drugą serię zwalnia na auto. Objaw jest wypisz wymaluj jakbym aku siadał, ale przy nastepnej serii jest ok. Jakby jeden zwój był rozwalony, albo jakby silnik słabował. No mistrzostwo świata to ten silnik nie jest, niestety krótki i takiego nie mam na wymiane na szybko.

 

Zrobić Ci fotki prawej strony? To banał jest. Zamiast spustu od emki/mp5 jest taki zaczep, który wystaje przez szczelinę w GB (dodatkowa) i do tego jest cięgno przyczepione. Proste jak drut, którym w istocie jest ;)

 

I faktycznie Twój patent zadziała i to bez większych problemów.

 

Pisałeś coś o mikrostyku. Będziesz przerabiał pokrętło pselektora na 3 pozycyjne? Dajesz MOSFET?

Link to post
Share on other sites

Fajna?

Zakochalem sie w Brzydalu.

Jak paczka dojdzie na czas, to do wieczora wstawie preclufe, sylikon systemy i dystanser

madbulla.

Nie jestem pewien co mi wyjdzie, bo zostawiam stara komore.

 

Jack, pisales o wymianie sprezynki.

Czy to ta, co wystaje z komory hop i jest dociskana do "lufy zewnetrznej" (sprezynka jest pomiedzy komora a "lufa zewnetrzna")?

Gdzie mam szukac tej sprezynki?

Edited by pablo79
Link to post
Share on other sites
Zrobić Ci fotki prawej strony? To banał jest. Zamiast spustu od emki/mp5 jest taki zaczep, który wystaje przez szczelinę w GB (dodatkowa) i do tego jest cięgno przyczepione. Proste jak drut, którym w istocie jest ;)

Bardzo chętnie, muszę wiedzieć, czy znajdzie się 6mm miejsca między gearboxem a body i zastanawiam się, gdzie dać ten przełącznik - przed zaczepem czy pod nim.

Pisałeś coś o mikrostyku. Będziesz przerabiał pokrętło pselektora na 3 pozycyjne? Dajesz MOSFET?
Tak, mikrostyk już wiem, gdzie i jaki kupić (podobny do tego użytego w zespole spustowym CA249), jeszcze przyda mi się trójpozycyjny przełącznik suwakowy i link do instrukcji, jakiego MOSFETa użyć i jak go podłączyć.
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...