Kosmo Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 Właśnie rozłożyłem GB v.2 i mam pytanie. Czy głowica cylindra powinna uszczelką oprzeć się na cylindrze czy powinna w cylinder wejść? Mam nadzieję że ludzie którzy otwierali GB wiedzą o co mi chodzi. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 Powinna wejć do środka [dobrze jest jak stawi lekki opór, znaczy to że połączenie jest wówczas dośc szczelne]. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted June 10, 2007 Author Report Share Posted June 10, 2007 (edited) a czy którakolwiek zębatka po zamknięciu GB może latać czy powinna być sztywno. | < | |]-=-[| | < | objaśnienie: < ząb zębatki | - GB ścianki ][ - łożyska -=- - oś obrotku zębatki wydaje mi się ze ta zębatka napędzana zębatką silnikową porusza się o ok. 1 mm w osi obrotu i nie wydaje mi się żeby było to dobre a nie mam pojęcia czym to ew. wyeliminować bo nie wiem z czego mógłbym wykonać podkładki :/ ___ Po zlozeniu gb z ruszającą się zębatką po kilku strzałach zablokowało się coś i objawy są jak po zużyciu się baterii silnik troszkę rusza i koniec ale bardzo się grzeje batka i kable. Jutro spróbuję na innej baterii bo dziś mi się nie chce GB już rozkręcać :/ Edited June 10, 2007 by Kosmo Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 u mnie w GB V.3 to byla sprawa podkladek pod lozyska Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted June 10, 2007 Author Report Share Posted June 10, 2007 No wlasnie tez mi sie tak wydaje :/ tylko nie mam takich już i nei wiem z czego ew. można je wyszarpać. Ma ktoś jakiś sprawdzony patent? Bo zbyt mała to pierdółka żebym brał GB do serwisu :P Quote Link to post Share on other sites
khakiprichi Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 kup zestaw podkladek nie wielki koszt a bedzie dobrze Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted June 11, 2007 Report Share Posted June 11, 2007 (edited) Zestaw podkładek do GB systemy kosztuje ok 18zł. Zębatki powinny być tak wypodkładkowane żeby nie chodziły w łozyskach a miały jedynie niewielkie luzy [mm to zdecydowanie za dużo]. Zęby powinny się zazębiać jak największą powierzchnią z tym, że również trzeba zostawić niewielki prześwit coby powierzchnie zębatek o siebie nie tarły. Podkładkujesz zębatki po kolei, składasz gb z samymi zębatkami i sprawdzasz palcem jak chodzą. Powinny chodzić luźno, bez większych oporów. Polecam pooglądać filmiki instruktarzowe na TEJ stronie zbyt mała to pierdółka żebym brał GB do serwisu Akurat wypodkładkowanie zębatek to problem dość istotny aczkolwiek nie mówie że trudny. Wystarczy troche rozumu i na logike każdy jest w stanie to zrobić poprawnie ;) Edited June 11, 2007 by Tomkower Quote Link to post Share on other sites
koonik Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 Akurat wypodkładkowanie zębatek to problem dość istotny aczkolwiek nie mówie że trudny Ja bym powiedział, że jest to najtrudniejsza czynność przy składaniu GB. Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted June 13, 2007 Report Share Posted June 13, 2007 Nie jest to szczególnie trudne, ale ważne dla sprawnego działania GB. Jeśli dobrze pamiętam był na forum temat gdzie ładnie opisano jak to zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted June 13, 2007 Report Share Posted June 13, 2007 Zębatki trzeba podkładkować tak, żeby miały jak najmniejszy luz poprzeczny, ale jednocześnie żeby chodziły bez żadnych oporów. Kiedy już będziesz miał skręconego GB, zakreć zębatką tłokową - kiedy zrobi z rozpędu ze dwa obroty, to znaczy że GB jest dobrze spodkładkowany. Podkładkowanie rób w tej kolejności: 1. Wywal wszystkie bebechy z gearboxa - zostaw tylko zębatki (ew kable) 2. Ustaw zębatkę silnikową względem silnika - najlepiej poprzez dołożenie silnika do połówki (w gb v.3 nie ma problemu, w v.2 silnik umieszczony w chwycie) 3. Skręć gb, wyjmij silnik, sprawdź czy zębatka nie lata na boki, jednocześnie gładko się kręcąc - nie przykładaj i nie ściskaj połówek gb, tylko go po prostu skręć, bo potem możesz się zdziwić, że "wczesniej działało, a teraz jest za mocno" - pamiętaj, że tu chodzi o odległości rzędu 0.1mm 4. Zrób to samo ze środkową zębatką. 5. Nastepnie to samo z tłokową. Pamiętaj, że zębatki nie powinny trzeć o swoje boczne ścianki, tylko powinny mieć jakieś 0,2mm luzu między sobą. Na koniec skręć szkielet (bez bebechów) i zakręć zębatką tłokową - jeśli siłą bezwładności wykonają ze 2-3 obroty, to znaczy że są dobrze spodkładkowane. A i jescze jedno - używaj smaru litowego i nie kładź go za dużo, bo zwiększysz opoty na zębatkach. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.