Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z otwartym GB


Recommended Posts

a czy którakolwiek zębatka po zamknięciu GB może latać czy powinna być sztywno.

|  <  |
|]-=-[|
|  <  |

objaśnienie:

< ząb zębatki

| - GB ścianki

][ - łożyska

-=- - oś obrotku zębatki

wydaje mi się ze ta zębatka napędzana zębatką silnikową porusza się o ok. 1 mm w osi obrotu i nie wydaje mi się żeby było to dobre a nie mam pojęcia czym to ew. wyeliminować bo nie wiem z czego mógłbym wykonać podkładki :/

 

___

Po zlozeniu gb z ruszającą się zębatką po kilku strzałach zablokowało się coś i objawy są jak po zużyciu się baterii silnik troszkę rusza i koniec ale bardzo się grzeje batka i kable. Jutro spróbuję na innej baterii bo dziś mi się nie chce GB już rozkręcać :/

Edited by Kosmo
Link to post
Share on other sites

Zestaw podkładek do GB systemy kosztuje ok 18zł. Zębatki powinny być tak wypodkładkowane żeby nie chodziły w łozyskach a miały jedynie niewielkie luzy [mm to zdecydowanie za dużo]. Zęby powinny się zazębiać jak największą powierzchnią z tym, że również trzeba zostawić niewielki prześwit coby powierzchnie zębatek o siebie nie tarły.

 

Podkładkujesz zębatki po kolei, składasz gb z samymi zębatkami i sprawdzasz palcem jak chodzą. Powinny chodzić luźno, bez większych oporów.

 

Polecam pooglądać filmiki instruktarzowe na TEJ stronie

 

zbyt mała to pierdółka żebym brał GB do serwisu

 

Akurat wypodkładkowanie zębatek to problem dość istotny aczkolwiek nie mówie że trudny. Wystarczy troche rozumu i na logike każdy jest w stanie to zrobić poprawnie ;)

Edited by Tomkower
Link to post
Share on other sites

Zębatki trzeba podkładkować tak, żeby miały jak najmniejszy luz poprzeczny, ale jednocześnie żeby chodziły bez żadnych oporów. Kiedy już będziesz miał skręconego GB, zakreć zębatką tłokową - kiedy zrobi z rozpędu ze dwa obroty, to znaczy że GB jest dobrze spodkładkowany.

 

Podkładkowanie rób w tej kolejności:

1. Wywal wszystkie bebechy z gearboxa - zostaw tylko zębatki (ew kable)

2. Ustaw zębatkę silnikową względem silnika - najlepiej poprzez dołożenie silnika do połówki (w gb v.3 nie ma problemu, w v.2 silnik umieszczony w chwycie)

3. Skręć gb, wyjmij silnik, sprawdź czy zębatka nie lata na boki, jednocześnie gładko się kręcąc - nie przykładaj i nie ściskaj połówek gb, tylko go po prostu skręć, bo potem możesz się zdziwić, że "wczesniej działało, a teraz jest za mocno" - pamiętaj, że tu chodzi o odległości rzędu 0.1mm

4. Zrób to samo ze środkową zębatką.

5. Nastepnie to samo z tłokową.

 

Pamiętaj, że zębatki nie powinny trzeć o swoje boczne ścianki, tylko powinny mieć jakieś 0,2mm luzu między sobą.

Na koniec skręć szkielet (bez bebechów) i zakręć zębatką tłokową - jeśli siłą bezwładności wykonają ze 2-3 obroty, to znaczy że są dobrze spodkładkowane.

A i jescze jedno - używaj smaru litowego i nie kładź go za dużo, bo zwiększysz opoty na zębatkach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...