Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Długość preclufy a osiągi


Recommended Posts

Planuje wymianę lufy na precyzyjną i zastanawiam się, czy warto zakładać 509 mm zamiast 455 mm - czy te 5 cm mogą podnieść osiągi/precyzje etc.? Krótsza lufa zmieści się w tłumiku płomienia, natomiast dłuższa niesie ze sobą konieczność dokupienia tłumika dźwięku za min. 90 zł.

Czy warto?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Myślałem raczej o mad bullu - km head to nie ten poziom cenowy.

 

Ale może sprecyzuje pytanie: jak te 5 cm długości przekładają się na osiągi? Dłuższa lufa to dłuższy odcinek, na który kulka jest napędzana przez powietrze sprzężone w gearboxie - dobrze myślę? Czy w takim razie ta dodatkowa objętość, którą oferuje lufa 509 mm zwiększa w dużym stopniu prędkość wylotową? Czy zmiana z 430 mm na 455 mm będzie wymagała również zmiany dyszy? Czy zmiana dyszy może się przydać?

Link to post
Share on other sites

Praktycznie nie ma różnicy w skupieniu między 455 a 509. tak jak kolega mówił zamiast brać tłumik i preckę kup samą preckę ale dobrej jakości (KM HEAD). Będziesz miał lepsze skupienie na 455 niż na 590 madbulla.

 

Pisz poprawnie!

Link to post
Share on other sites

Zgodnie z tymi informacjami:

typ 0: do luf o długościach powyżej 460mm

 

typ 1: do luf o długościach 360 do 460mm

 

typ 2: do luf o długościach 210 do 360mm

 

typ 3: do luf o długościach 140 do 210mm

 

typ 4: do luf o długościach 100 do 140mm

--- za machinegun.pl

 

do lufy 455 mm pasuje (objętościowo) taki sam cylinder jak do 415 - 430 mm. Czy jakbym założył cylinder 0 to, biorąc pod uwagę większą ilość sprężanego powietrza, może nastąpić wzrost prędkości wylotowej?

Jeżeli już zmieniać to na uszczelniony typ 0 czy bore-up?

Link to post
Share on other sites

Czy jakbym założył cylinder 0 to, biorąc pod uwagę większą ilość sprężanego powietrza, może nastąpić wzrost prędkości wylotowej?

Może, ale cudów bym nie oczekiwał.

 

 

EDIT: Ubiegłeś mnie Jack ;)

Edited by Inferno
Link to post
Share on other sites

Większe znaczenie w tym przypadku ma jakośc komponentów i złożenia, a nie te kilka centymetrów :)

 

Sam tego nie będę składał ;)

Czy TAKI cylinder będzie w takim razie ok? Montaż będę robił u krakmanów, więc kupno części u nich upraszcza sprawę...

Teraz mogę sobie pozwolić tylko na preclufę, ale chciałbym już zmiany cylindra dokonywać pod kątem mocniejszej sprężyny (m110 albo m120) i jak rozumiem tutaj już będzie miało znaczenie, czy jest to bore-up czy zwykły typ 0?

Link to post
Share on other sites

Weż pod uwagę jeszcze jeden istotny fakt: nie wystarczy wymienić cylindra na Bore-Up, bo wtedy będzie kupa i całkiem odwrotny efekt. Do takiego cylindra, musisz dokupić głowicę cylindra o powiększonej średnicy, głowicę tłoka o powiększonej średnicy oraz dyszę o powiększonej średnicy - po prostu cały zestaw Bore-Up.

Zestawy takie bardz odobrze radzą sobie nawet z M160.

Link to post
Share on other sites

Gallain, dyszę też trzeba?

 

 

@michalll - chodzi o to, że gdy chcesz wykorzystać w pełni układ swojej repliki musisz zrobić tak, że przy końcu lufy na kulke działa taka sama siła wypychająca, jak ją hamująca - równoważą się.

 

Ogólnie to czy fpsy, czy nawet i celność wzrośnie to domysły, dowiesz się gdy zamontujesz. Na Twoim miejscu przy cylindrze 0, bez boreup'a i przy sprężynie m120 czy większej zostawił bym krótsza lufę, ale przy dłuższej lufie różnica (ujemna czy dodatnia) fps'ów była by nie duża.

Link to post
Share on other sites

Racja Gallain - miałem oczywiście na mysli cały zestaw.

 

@Szreder. Owszem dyszę też trzeba.

 

Bore-up po prostu zależnie od sprężyny daje Ci dodatkowe 20-50fps, bo ma większy przekrój.

 

Zmiana cylindra na 0 i wstawienie długiej lufy (509mm) może wpłynąć na fps i celność. Wiele zależy tu od ogólnej szczelności układu. Np. AUG TM jest bardzo celny i dobrze się upgraduje właśnie dzięki długiej lufie i dobremu HU (prawdopodobnie). Dobrze się upgraduje - znaczy, że z bore-upem osiąga np. 415fps na M110.

 

Nie można tego powiedzieć o wszystkich replikach i w każdym przypadku. Jeśli chce się wyciągnąć coś z takiej operacji, to niestety trzeba to robić samemu. Raz, że wymaga to często kilkukrotnego złożenia repliki i mierzenia na chrono, dwa, że zdarza się, że trzeba to np. po miesiącu poprawić, bo fps spadną.

Link to post
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy nie czuję się na siłach, żeby samemu się za to zabierać. Tak czy inaczej to jeszcze kwestia raczej dłuższego czasu to pełnej modyfikacji.

 

Na pewno podstawa to wymiana lufy na precyzyjną, niezależnie od późniejszych działań - tutaj mam do wyboru 455 mm albo 509 mm + tłumik, co znacznie podnosi koszty. Obecnie mam lufę stockową BE i prawdopodobnie taka wymiana już sporo pomoże.

 

Do tego pewnie gumka guardera.

 

Kolejnym krokiem zaś będzie zestaw bore-up i M110. Jeżeli to da razem 400 fps, będzie super.

 

Kwestią jest tylko wytrzymałość reszty gearboxa - głównie zębatek. W karabinie (hk33 BE) są zebatki stalowe XYT i stalowe łożyska - czy to wytrzyma powyższy zestaw?

 

Czy jeżeli stockowa komora hu jest do niczego to warto ją wymienić na metalową?

Link to post
Share on other sites

Tylko tu jest problem:

zakładać preckę z tłumikiem 0 a potem zamieniać na bore-up'a?

 

Rozumiem, że cylinder 0, chociaż ma większa objętość, to takiej funkcji (podnoszącej solidnie moc) jak bore-up nie spełnia.

 

Innym rozwiązaniem jest pominięcie bore-up'a i założenie mocniejszej sprężyny + wszystkie potrzebne do tego elementy. Może nawet taniej wyjść, jeśli się nie mylę?

Link to post
Share on other sites

Jak zależy Ci na kasie, to po prostu daj sobie luz. 509mm z tłumikiem + cylinder 0 + M110 z precką da Ci spokojnie 380fps i bardzo przyzwoitą celność. 380fps, a 410fps to nie taka znowu różnica.

 

Bez chroni i repliki w ręce to nie można za dużo powiedzieć, ale z 455mm powinno być podobnie. Tak jak pisałem największe znaczenie ma jakośc komponentów, szczelność itp.

Link to post
Share on other sites

bateria jest 9,6 v.

 

kwestią jest też wytrzymałość samego gb :/

nie wiem jaka jest różnica w obciążeniu m120 a m110... Słyszałem też zresztą że ten zestaw bore-up DF, chociaż pracuje już przy m110 to też obciąża gb.

 

Jack - w zasadzie chodzi o to, czy ta 5 cm dłuższa lufa, która wymaga założenia tłumika za te 100 zł naprawdę coś zmienia? Czy ta różnica w porównaniu do 455 będzie warta zachodu?

 

Założenie mocniejszej sprężyny wiąże się z utratą gwarancji u Krakmana, chyba że założę zębatki Torque-up, które swoje kosztują, a jak piszecie nie są wydatkiem koniecznym. Gwarancje mam jeszcze przez rok no i w sumie to jej trochę szkoda...

Ze sprężyną no i ewentualnym bore-upem troszkę się jeszcze wstrzymam w związku z tym :/

Edited by michalll
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...