TOMBMF Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 (edited) Witam Może ktoś będzie wiedział co dzieje się w g/b że zebatka naciągająca tłok zrywa notorycznie 2-3 pierwsze zęby na tłoku. Jeżeli ktoś wie w czym problem to chętnie poczytam bo ręce mi opadają (4 tłoki do bani : średnio wytrzymywały 2- 3 miesiące ). Fotka wyjaśniająca o co dokładnie chodzi (wyraźna nie jestst ale ') http://img398.imageshack.us/img398/4744/2407072225kr0.jpg Pozdrawiam... Edited July 24, 2007 by TOMBMF Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Jaką masz sprężyne,jaką masz baterie i jakie zębatki...wogóle co masz w środku.To troche nam pomoże. Quote Link to post Share on other sites
TOMBMF Posted July 25, 2007 Author Report Share Posted July 25, 2007 Cały g/b jest fabryczny z CA. Zero tuningu, tylko tłoki ciągle wymieniam, batka 8,4 1400 - czyli ok. karabin to AUG A1. Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Ja bym próbował na Twoim miejscu oddać na gwarancje,a po swojemu rozłożyłbym wszystko na części pierwsze i sprawdził podkładkowanie zębatek itp.pozdro. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Wiele classiców widziałem i w znacznej większości tak właśnie wyglądały tłoki... nadgryzione 2-3 pierwsze zęby. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że ścięcie pierwszego małego zęba pomaga :roll: (tak jak na tym zdjęciu). Quote Link to post Share on other sites
khakiprichi Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 moim zdaniem podkładki pod łożyskami nie są odpowiednio ustawione. Quote Link to post Share on other sites
javelin Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Miałem podobnie w ICSie. Okazało się, że nowe tłoki były MINIMALNIE krótsze od fabrycznego. Pierwszy ząb zębatki tłokowej nie zazebiał się idealnie z zębami tłoka. Jak w końcu skumałem o co chodzi (po jednym czerwonym tłoku Systemy i dwóch aluminiowych ICSa) to między tłok a głowicę tłoka dałem podkładkę grubości ok 1mm. Dzięki temu tłok wystawał z cylindra nieco bardziej, i już wszystko działało dobrze. Ale teraz i tak mam to gdzieś, bo kupiłem tłoczek DeepFire ze wszytskimi zębami stalowymi. I Tobie też bym to radził, bo w końcu niekoniecznie przyczyna musi być taka sama jak u mnie... Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Jeżeli masz stockowe części i tak się dzieje, to oddaj na gwarę jesli możesz - niech się z tym męczy sklep. Owszem w wielu CA zęby są lekko nadszarpnięte, ale nie mają prawa się zrywać, przy tych parametrach. Z podkładkami IMHO nie ma to nic wspólnego, ale właśnie z dopasowaniem zębów tłoka do zębatki tłokowej. Jeśli zerwałeś już cztery tłoki, to przyczyny szukałbym w zębatce, porównaj ją z jakąś inną. Ja mam M100 w P90 i aku 12V IB1400 (25k/s), reszta stock i żadnych problemów z tłokiem mimo morderczej eksploatacji. To jest kwestia dopasowania części po prostu. Jesli nie możesz oddać na gwarancję to kombinowałbym tak jak Javelin. Tłok DF to rozwiązanie trochę mało subtelne :). Quote Link to post Share on other sites
TOMBMF Posted July 28, 2007 Author Report Share Posted July 28, 2007 (edited) Siema Tłok wymieniony na GUARDERA z policarbonu i na razie trzyma ale prawdopodobnie zrobie tak jak mówi kolega bo też o tym myślałem i teraz widzę że nie ja jeden. Myślę że 1 mm grubości to odpowiedni dystans. Co do zębatki naciągającej tłok to zęby wyglądają ok ale i tak wchodzą na zęby tłoka na około 2,4 mm a przecież miejsca jest jeszcze dość. Dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam... Edited July 28, 2007 by TOMBMF Quote Link to post Share on other sites
MaxXxi47 Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 (edited) Kumpel w MP5 Wella też miał podobny problem. Najpierw starł stockowy tłok. Potem wymienił go na żółty wzmocniony CA (ten kanciaty) i po jakimś miesiącu znowu stało się to samo. Ząbki poszły w pył. Rozebrałem jego MP5, ściągnąłem płytkę selektora i ku mojemu zdziwieniu łożysko od zębatki tłokowej wpadło do środka. Był luz jak 150. Okazało się że kumpel wymieniał wcześniej łożyska, sprężynę, prowadnicę i inne takie pierdołki i znalazł w GB mały metalowy pierścień (w sam raz na zębatkę tłokową) przyklejony na smarze koło zębatek. Teraz założyliśmy wszystko jak należy i czekamy na tłok Guardera. Się zobaczy jak będzie. Moim zdaniem zbyt duże luzy zębatki tłokowej względem tłoka powodują ścieranie się zębów. Jeśli miała by być to wina podkładkowania to na prawde musiało by być ono parszywe. Sprawdź ze ściągniętą płytką selektora czy łożyska mają luzy. PzdR EDZIO BTW A Tłok Deep-a może zabić zębatki a nie wyeliminować problem. W GB zasada "nic na siłę, wszystko młotkiem" się nie sprawdza :P Edited August 2, 2007 by MaxXxi47 Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Jestem z siebie dumny - zarżnęłem tłok DF :) ten z wszystkimi zębami stalowymi. :) zębatki Super Torque UP z CA wyglądają jak nówki natomiast zęby na tłoku mają znaczne wytarcia i korpus tłoka pękł w 2 miejscach tuż przy pasie z zębami, przez co na M140 zęby tłoka były wypychane w górę przez zębatkę tłokową, a nie ciągnięte w tył jak ma to miejsce w sprawnym tłoku ;) Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Ja w swoim stockowym tłoku TM też mam kilka zębów z przodu zjechanych i nie martwiłem się tym do póki nie przeczytałem tego tematu :D Karabin śmiga jak ta lala już 9 miesięcy od pojawienia się tego defektu. W GB wymieniłem tylko głowice tłoka na stockową CA. Quote Link to post Share on other sites
TOMBMF Posted November 15, 2007 Author Report Share Posted November 15, 2007 Siema ! NO I PO PROBLEMIE !!! Co się okazało to tłoki za mało wystawały z cylindra i tworzył sie za duży dystans między pierwszym dużym zębem natłoku a pierwszym zębem zębatki naciągającej. Problem nie tkwił w tłokach ani w zębatkach a w głowicy tłoka czyli plastikowego sietu za 17 ziko dodawanego w stoku ("wzmocniona głowica tłoka") :wink: , zamontowałem głowicę łożyskowaną-alu i jest ona grubsza od w/w o 2,8 mm więc teraz tłok wystaje tak jak powinien i po trzy miesięcznej eksploatacji ku mojemu zaskoczeniu zero jakiegokolwiek !!! zużycia :lol: Poniższy link przedstawia rys.2 przed wymianą głowicy i po wymianie rys.2 http://s14.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?tk...&id=1204466 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.