Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam

 

 

Może ktoś będzie wiedział co dzieje się w g/b że zebatka naciągająca tłok zrywa notorycznie 2-3 pierwsze zęby na tłoku. Jeżeli ktoś wie w czym problem to chętnie poczytam bo ręce mi opadają (4 tłoki do bani : średnio wytrzymywały 2- 3 miesiące ).

 

 

Fotka wyjaśniająca o co dokładnie chodzi (wyraźna nie jestst ale ')

http://img398.imageshack.us/img398/4744/2407072225kr0.jpg

 

Pozdrawiam...

Edited by TOMBMF
Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w ICSie. Okazało się, że nowe tłoki były MINIMALNIE krótsze od fabrycznego. Pierwszy ząb zębatki tłokowej nie zazebiał się idealnie z zębami tłoka. Jak w końcu skumałem o co chodzi (po jednym czerwonym tłoku Systemy i dwóch aluminiowych ICSa) to między tłok a głowicę tłoka dałem podkładkę grubości ok 1mm. Dzięki temu tłok wystawał z cylindra nieco bardziej, i już wszystko działało dobrze. Ale teraz i tak mam to gdzieś, bo kupiłem tłoczek DeepFire ze wszytskimi zębami stalowymi. I Tobie też bym to radził, bo w końcu niekoniecznie przyczyna musi być taka sama jak u mnie...

Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz stockowe części i tak się dzieje, to oddaj na gwarę jesli możesz - niech się z tym męczy sklep.

 

Owszem w wielu CA zęby są lekko nadszarpnięte, ale nie mają prawa się zrywać, przy tych parametrach.

 

Z podkładkami IMHO nie ma to nic wspólnego, ale właśnie z dopasowaniem zębów tłoka do zębatki tłokowej.

 

Jeśli zerwałeś już cztery tłoki, to przyczyny szukałbym w zębatce, porównaj ją z jakąś inną.

 

Ja mam M100 w P90 i aku 12V IB1400 (25k/s), reszta stock i żadnych problemów z tłokiem mimo morderczej eksploatacji. To jest kwestia dopasowania części po prostu.

 

Jesli nie możesz oddać na gwarancję to kombinowałbym tak jak Javelin. Tłok DF to rozwiązanie trochę mało subtelne :).

Link to post
Share on other sites

Siema

 

Tłok wymieniony na GUARDERA z policarbonu i na razie trzyma ale prawdopodobnie

zrobie tak jak mówi kolega bo też o tym myślałem i teraz widzę że nie ja jeden. Myślę że 1 mm grubości to odpowiedni dystans. Co do zębatki naciągającej tłok to zęby wyglądają ok ale i tak wchodzą na zęby tłoka na około 2,4 mm a przecież miejsca jest jeszcze dość.

 

 

Dzięki za wszystkie porady.

 

Pozdrawiam...

Edited by TOMBMF
Link to post
Share on other sites

Kumpel w MP5 Wella też miał podobny problem. Najpierw starł stockowy tłok. Potem wymienił go na żółty wzmocniony CA (ten kanciaty) i po jakimś miesiącu znowu stało się to samo. Ząbki poszły w pył.

 

Rozebrałem jego MP5, ściągnąłem płytkę selektora i ku mojemu zdziwieniu łożysko od zębatki tłokowej wpadło do środka. Był luz jak 150.

Okazało się że kumpel wymieniał wcześniej łożyska, sprężynę, prowadnicę i inne takie pierdołki i znalazł w GB mały metalowy pierścień (w sam raz na zębatkę tłokową) przyklejony na smarze koło zębatek. Teraz założyliśmy wszystko jak należy i czekamy na tłok Guardera. Się zobaczy jak będzie.

 

Moim zdaniem zbyt duże luzy zębatki tłokowej względem tłoka powodują ścieranie się zębów. Jeśli miała by być to wina podkładkowania to na prawde musiało by być ono parszywe. Sprawdź ze ściągniętą płytką selektora czy łożyska mają luzy.

 

PzdR

 

 

EDZIO

 

BTW A Tłok Deep-a może zabić zębatki a nie wyeliminować problem. W GB zasada "nic na siłę, wszystko młotkiem" się nie sprawdza :P

Edited by MaxXxi47
Link to post
Share on other sites

Jestem z siebie dumny - zarżnęłem tłok DF :) ten z wszystkimi zębami stalowymi. :) zębatki Super Torque UP z CA wyglądają jak nówki natomiast zęby na tłoku mają znaczne wytarcia i korpus tłoka pękł w 2 miejscach tuż przy pasie z zębami, przez co na M140 zęby tłoka były wypychane w górę przez zębatkę tłokową, a nie ciągnięte w tył jak ma to miejsce w sprawnym tłoku ;)

Link to post
Share on other sites

Ja w swoim stockowym tłoku TM też mam kilka zębów z przodu zjechanych i nie martwiłem się tym do póki nie przeczytałem tego tematu :D

Karabin śmiga jak ta lala już 9 miesięcy od pojawienia się tego defektu.

W GB wymieniłem tylko głowice tłoka na stockową CA.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Siema !

 

NO I PO PROBLEMIE !!!

 

 

Co się okazało to tłoki za mało wystawały z cylindra i tworzył sie za duży dystans między pierwszym dużym zębem natłoku a pierwszym zębem zębatki naciągającej. Problem nie tkwił w tłokach ani w zębatkach a w głowicy tłoka czyli plastikowego sietu za 17 ziko dodawanego w stoku ("wzmocniona głowica tłoka") :wink: , zamontowałem głowicę łożyskowaną-alu i jest ona grubsza od w/w o 2,8 mm więc teraz tłok wystaje tak jak powinien i po trzy miesięcznej eksploatacji ku mojemu zaskoczeniu zero jakiegokolwiek !!! zużycia :lol:

 

Poniższy link przedstawia rys.2 przed wymianą głowicy i po wymianie rys.2

 

http://s14.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?tk...&id=1204466

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...