jenot Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Witam! Mam SR4 firmy SRC (właściwie z SRC niewiele już tam zostało :lol: ) i mam problem z silnikiem. Otóż majstrowałem sobie przy gunie (wymieniałem body na metalowe). Składałem go już do kupy i po włożeniu silnika oraz przykręceniu tej zaślepki ze śrubką regulacyjną położenia silnika w rękojeści, karabin strzelał bez zarzutu. Wywaliłem z niego jakieś 400-500 kulek. I nagle nastąpił dziwny odgłos - zgrzyt na zębach. Zaznaczam, że niczego nie zmieniałem w ustawieniu silnika. Silnik pracował, ale nie działał gearbox. Postanowiłem wkręcić trochę śrubkę regulującą położenie silnika. I karabin zaczął znowu strzelać. Po chwili znów nastąpił zgrzyt na zębach. Kolejny raz wkręciłem śrubkę regulacyjną do samego końca i znowu zgrzyt na zębach. Co mogło się stać? Czy mogła zużyć się zębatka przy silniku? Wcześniej miałem batkę 8,4 V, a teraz jest mocniejsza - może to ma znaczenie na szybsze zużycie się zębatki przy silniku? Dodatkowo w środku rękojeści po wyciągnięciu silnika zauważyłem duże ilości pyłu grafitu (chyba ze szczotek), ale same szczotki w silniku są jescze OK. PS. Mam w środku gearbox CA, który pracował wcześniej bez zarzutu przez jakieś 3000 kulek(zębatki stockowe XYZ, sprężyna M100 CA), batkę 9,6 V 2200mAh, okablowanie silikonowe CA, silnik jest SRC, preclufa JBU, metalowa komora HopUp, metal body SRC. Jak ktoś ma jakieś sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam! Jenot Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Możliwe przyczyny 1. Nie dokręcony silnik. 2. Może zgubiłeś podkładkę pod śrubę regulacyjną silnika i pracujący silnik wykręca śrubę. 3. Zmielone zębatki. Quote Link to post Share on other sites
jenot Posted August 23, 2007 Author Report Share Posted August 23, 2007 Możliwe przyczyny 1. Nie dokręcony silnik. 2. Może zgubiłeś podkładkę pod śrubę regulacyjną silnika i pracujący silnik wykręca śrubę. 3. Zmielone zębatki. Silnik jest dokręcony, podkładka jest na miejscu. Pewnie zębatki się rozpadły. Pytanie tylko, które: czy silnikowa, czy ta pierwsza w gearboxie. No cóż, muszę rozebrać kolejny raz i sprawdzić. Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Jenot - Wyciągnij silnik i zobacz czy ta na silniku jest cała - takie trudne? :D Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Zobacz też czy dokręciłeś rączke do GB:P właśnie taki efekt to daje. Quote Link to post Share on other sites
jenot Posted August 24, 2007 Author Report Share Posted August 24, 2007 (edited) Jenot - Wyciągnij silnik i zobacz czy ta na silniku jest cała - takie trudne? :D Trudne to nie jest - tylko trzeba na to mieć jeszcze czas :lol: Ale udało mi się go wczoraj wyciągnąć. Zębatka osi silnika ma lekko starte zęby. Zębatka silnikowa w gearboxie wygląda na dobrą. Więc chyba to zębatka osi silnika ma winę wina leży po stronie zębatki silnika. Edited August 24, 2007 by Foka Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Jak masz możliwość to zrób zdjęcie tej zębatki. Quote Link to post Share on other sites
jenot Posted August 24, 2007 Author Report Share Posted August 24, 2007 (edited) Trudne to nie jest - tylko trzeba na to mieć jeszcze czas :lol: Ale udało mi się go wczoraj wyciągnąć. Zębatka osi silnika ma lekko starte zęby. Zębatka silnikowa w gearboxie wygląda na dobrą. Więc chyba to zębatka osi silnika ma winę wina leży po stronie zębatki silnika. Dzięki Foka za poprawkę. Jestem dzisiaj jakiś rozkojarzony :lol: Pozdro!!!! Jak masz możliwość to zrób zdjęcie tej zębatki. Postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić link. Pozdrawiam! Edited August 24, 2007 by jenot Quote Link to post Share on other sites
jenot Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 Zdjęć nie wrzucę bo nie ma już potrzeby! Zębatka na osi silnika była zmielona :cry: Wymieniłem przy okazji silnik i jest OK! Temat można zamknąć :lol: Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
luk4as Posted October 6, 2007 Report Share Posted October 6, 2007 ja mam pytanko odnoscnie tego teamtu poluzowała mi sie srubka w silniku mp5 wella i strzeliłem teraz jak dokrecam gb to jest takie mielenie ale silnik nie porusza zebatki silnikowej , czy moge wymienic to zebatke osiową na silniku czy musze kupic odrazu cały silnik nowy? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.