poldeck Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Witam! Wprawdzie awaria jest z gatunku tych "nienaprawialnych" ale opisać można ku przestrodze potomnych. Strzelałem sobie spokojnie do kolegi kiedy nagle karabin zamilkł. Co sie stało tym razem? Tym razem odkręciła się połówka prowadnicy łożyskowanej firmy Systema. jak wiadomo posiadaczom, prowadnica składa sie z "palca" i "podstawki" i te dwa elementy sie skręca do kupy, nakręcając palec na podstawkę. Ja w swej naiwności licząc na zdolności dokręcające producenta nie sprawdziłem tego. Jak łatwo przewidzieć co mogło sie rozkręcic to sie rozkręciło. Luźny "palec" zablokował tłok, bardzo gwałtownie zablokował tłok. i tu pokazał pazurki silnik HighTorque CA. Okazał sie na tyle mocny, że WYRWAŁ jeden z zębów ze środkowej zębatki z zestawu Helical SuperTorqueUp CA :poddanie: . A niby takie dobre zębatki. Lepszych CA nie robi... Bateria to tylko 9,6 i to przy m130 więc całość śmigała dość powoli. Prowadnice skręciłem zabezpieczając gwint przed odkręceniem. Kropelką. Wsadziłem STU Systemy. Póki co działa. Morał? Jak coś sie może rozkręcić to nie licz, że sie nie rozkręci tylko "kropelcz" gdzie tylko można! Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 25, 2007 Report Share Posted August 25, 2007 Miałem podobną przygodę z prowadnicą King Armsa, ale na szczęście zauważyłem, że coś nienaturalnie chałasuje wewnątrz gearboxa. Klej + dobre skręcenie załatwiło sprawę ;) A niby takie dobre zębatki. Lepszych CA nie robi... Zębatki CA można różnie nazywać, ale napewno nie są dobre ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 25, 2007 Author Report Share Posted August 25, 2007 (edited) "Dobre" jak na CA oczywiście... Teraz ujeżdżam Systemy i one sprawiają dużo lepsze wrażenie. A nic mi w GB nie hałasowało bo zacinka przyszła od razu w momencie rozkręcenia prowadnicy. Edited August 25, 2007 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted August 25, 2007 Report Share Posted August 25, 2007 swego czasu zauważyłem ,że coś grzechotało mi w GB . po rozebraniu okazało sie że prowadnica HurricanE również się rozkręciła i jej przednia część wraz z śrubką poruszała sie radośnie wewnątrz sprężyny :wink: Całe szczęscie nie wyżądziła żadnych szkód . Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 25, 2007 Author Report Share Posted August 25, 2007 U kolegi w AK74 Cymy było to samo z Hurricańską prowadnicą, ale akurat przód został na miejscu a sama śrubka zablokowała tłok i sprężynę. Pamietam , że ją też skręciliśmy na "Kropelkę". Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.