Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning A4M1 (R6) Well


Recommended Posts

Pytanie raczej do tych, co rozbierali go na czynniki...

Zachciało się przeróbek i mam...

Ale do rzeczy.

Oczywiście zachciało mi się, stuningować nieco, więc

 

1. problem pękającego zaczepu do kolby i ładnego lower body z numerkami Colta. - udało mi się kupić dość ładne body od sprężynowca CG prawie pasujące do Wella. Prawie, bo jak sie okazało w przedniej część body brak miejsca montażowego do rurki doprowadzającej kulki do komory HopUP. - Dorobiłem z płytki metalowej, pomierzyłem na ok wygląda ok.. Miałem to, co chciałem, fajne lower body z w miarę porządnym zaczepem do kolby i fajna kolbą. Na pinach chodzi idealnie, pasuje jak ulał, no oprócz koloru ..ale to pikuś.

2. Gearbox - no oczywiście trzeba było zrobić - więc wymiana łożysk kupione na oko nowe. I dalej właśnie nie wiem czy tu nie umarłem, kupiłem na aukcji na allegro „części wyjęte po tubingu nowego MP5 CA” obejmujące Żółty tłok, prowadnice sprężyny metalową nie plastik z Well-a, cylinder CA, dysza uszczelniona + głowica cylindra… Namęczyłem się z montażem.. ale udało się… test na baterii ok., kręci, tłok chodzi i to dość szybko . No włożyłem magazynek, i rozpacz.. kulki wypadają z karabinu tuz za końcem lufy regulacja HopUP nic nie dała… i teraz nie mam siły.

Czy ktoś by pomógł… Bo najpierw pół roku leżał rozgrzebany karabin a teraz następny sezon w plecy bo nie strzela .. Już sam nie wiem czy to wina części gearbox-a czy tej dorobionej części w body.

 

Help!!!!!! :-((( :???:

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Oj to kwestia wyzwania a nie samego tuningu. Wiadomo ze można było kupić wtedy już porządniejszą emkę STTI lub TM Która łatwo przerobić...

Moje pytanie było raczej skierowane do kogoś kto powie mi co sprawdzić:

np jak sprawdzić czy nie ma luzów na tłoku (nie puszcza bokami), czy głowica jest ok, czy dysza nie puszcza itd.

Może ta pierdółka..

 

A swoja droga to na porządny zbieram ale na razie są inne priorytety.. emke z Wella chce doprowadzić do jako takiego stanu.

Najwyżej dam synowi do zabawy, będę miał gwarancje ze nikomu w oko nie trafi:-), dla pewności jeszcze coś wyjmę.

Link to post
Share on other sites

Możliwe że zamontowałeś komore HU w nowym body na tyle pechowo że dysza nie tworzy z gumką HU odpowiedniej szczelności,przez to pluje.Sprawdź też szczelność zespołu cylindra,już tłumacze: wyjmij głowice cylindra,cylinder,dysze i tłok z jego głowicą.Jak już będziesz miał to w rękach to po kolei,głowice cylindra umieść w cylindrze,załóż dysze,z drugiej strony cylindra wepchnij tłok ale wcześniej zatkaj wylot powietrza przy dyszy.Jeżeli tłok wejdzie bez oporów to znaczy że szczelne to to nie jest.Potem dmuchnij przez dysze a z drugiej strony przytrzymuj tłok.Jesli wszystko byłoby super szczelne to sprężynowałoby jak na poduszce....

Link to post
Share on other sites

Zauważcie, że miked wymienił tylko DOLNE body, a w górnej części znajduje się komora hop-up. Tak samo wymieniłem body w mojej ś.p. eMce, wszystko chodziło dobrze.

 

Zobacz czy widełki od popychacza trzymają dyszę. Gdy pierwszy raz apgrejdowałem R6 to właśnie było przyczyną jego niedziałania, kulki też mi spadały zaraz za lufą.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Frostu właśnie o to mi chodizło.

popraw mnie jeśliś się mylę.

 

Przy prawidłowo działającymi układzie w momencie strzału (tj zwolnienia tłoka) popychacz powinien przesunąć dyszę do przodu, co z komorą HopUP, która jak słusznie zauważyłeś przymocowana jest do górnego body (nie do dolnego które zmieniałem) tworzy układ pół zamknięty. Czyli idąc dalej kulka pobrana z magazynka powinna zostać dopchnięta prze przesuwająca sie dysze do komory HopUp i.. strzał, czy tak?

Jaki był u Ciebie objaw błędnie zmocowanych widełek?

 

Zauważyłem że gdy zatkam dysze palcem nie przesuwa sie (czy tak powinno być?) a tłok wydaje z siebie takie jakby "pierdniecie":-)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Objawem będzie brak ruchu dyszy.

Twój objaw może być spowodowany również timmingiem calego ukladu, gdy składasz GB i tłok jest wsunięty to bolec na zebatce tłokowej, który odciąga popychacz powinien być na godzinie 2. Wtedy dysza zgra się z momentem wystrzału(będzie w komorze HU).

Pozdro

Link to post
Share on other sites
Twój objaw może być spowodowany również timmingiem calego ukladu, gdy składasz GB i tłok jest wsunięty to bolec na zebatce tłokowej, który odciąga popychacz powinien być na godzinie 2. Wtedy dysza zgra się z momentem wystrzału(będzie w komorze HU).Pozdro

Nie sądziłem, że są jeszcze osoby wierzące w te bzdury ;)

Zauważyłem że gdy zatkam dysze palcem nie przesuwa sie (czy tak powinno być?) a tłok wydaje z siebie takie jakby "pierdniecie":-)

Jak zatkasz dyszę palcem i oddasz strzał to ona się nie ruszy... a tak poza tym to w ten sposób możesz bardzo łatwo uszkodzić tłok i zębatki.

Link to post
Share on other sites

Żeby była jasność, przy obserwacji działania samego Gear boxu wygląda na to ze jest ok Przy strzale dysza przesuwa sie do przodu, po strzale wraca. Co do zniszczenia to strzeliłem tylko ze 2 razy. Więc myślę że nie uszkodzi się.

 

Wiec prośba o info jak sprawdzić czy stopień kompresji jest ok. Niestety jak zamknę górne body to nic nie widać. Wydaje mi się że przyczynami mogą być:

 

1. Nieszczelność w gearbox... stąd słaba kompresja?

2. problem na styku dysza - głowica (czy dysza powinna chodzić luźno czy ciężko?)

3. problem na styku dysza -hopup- czyli dysza źle wchodzi do komory hopup?

 

Może znacie jakieś miejsce lub kogoś w Wawie gzdie podjechałbym i zajrzałby do tego mojego wynalazku.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Kompresję sprawdzasz trzymając w ręku tylko cylinder z głowicą cylindra i dyszą (lekko odsuniętą, nie dociśniętą do głowicy). Teraz zatykasz dyszę palcem, ale nie dociskając jej do głowicy i wciskasz tłok z głowicą tłoka do środka cylindra.

Tłok powinien:

- zasprężynować przy idealnie szczelnym układzie

lub

- dać się wcisnąć z wyraźnym oporem i słyszalnym syczeniem przy układzie niezbyt szczelnym

lub

- poruszać się w cylindrze bez oporów przy kompletnie nieszczelnym układzie

 

Dysza na głowicy cylindra powinna poruszać się bez żadnych oporów.

 

Jak złożysz gearbox i dysza będzie maksymalnie wysunięta to przyłóż do niej komorę HU wraz z gumką. Dysza powinna stykać się z kołnierzem gumki lub lekko wchodzić do niego.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...