_Mnichu Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 (edited) Czy ktoś próbował może zmieniać cylinder na typ 1 w tym Boyiu? Przeczytałem ten temat i strasznie mnie toto zaciekawiło, jakie by to dało rezultaty. I druga sprawa, czy ktoś może wie, gdzie kupić suwadło stalowe do tego kauacha? Ujumała się ta rączka, próbowałem to połączyć ale znów pękło. Edited June 6, 2009 by _Mnichu Quote Link to post Share on other sites
sodi Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Ja u siebie posiadam cylinder NB 1 od Systemy , podobno Systema ma troszkę inną "skale" cylindrów , śmiga przyzwoicie Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Że tak spytam, a po jaką cholewkę chcesz zakładać typ 1? Quote Link to post Share on other sites
_Mnichu Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Ja u siebie posiadam cylinder NB 1 od Systemy , podobno Systema ma troszkę inną "skale" cylindrów , śmiga przyzwoicie Przyzwoicie, tzn lepiej niż na typ 0? Zauważyłeś jakieś zmiany w zasięgu/rozrzucie? Jeszcze zapytam, co oprócz cylindra wymieniłeś? grisza76 - nie wiem, czy przeczytałeś ten temat: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=65864 większość osób potwierdza, że po zmianie cylindra z 0 na 1, zmniejsza się widocznie rozrzut oraz zwiększa zasięg skuteczny repliki. Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 To miałoby znaczenie, gdybyście mieli cymę i lufę 455 mm ale macie 490 mm i zazwyczaj wstawia się preckę 509, a to już ewidentnie typ 0 Quote Link to post Share on other sites
sodi Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Ogólnie uszczelniony zestaw systemy czyli głowica tłoka cicha+głowica cylindra i wspomniany cylinder(dysza nie pasuje), dołożyłem do tego sprężynę Guardera 120 . Mam stałe 435 fps ,zasięg lepszy od stocka . Co do rozrzutu: pierwsze dwie strzelanki byłem zaskoczony poprawą , później przyszły spotkania w ulewach i zapewne muszę wszystko wyczyścić bo celność się troszkę pogorszyła ...stawiam na syf w lufie i na gumce. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 (edited) Masz cylinder bore- up czy zwykły? Strzelałeś w samoloty? Czy Ci kulki zmokły? Wydaje mi się że nawet jak deszcz pada to w środku nic Ci się nie syfi. W końcu układ lufy, komory HU i GB jest "Zamknięty". Jedyną droga jaką może dostać się syf to kulki i koniec lufy... Może wilgotność swoje zrobiła. Ale nie wiem, muszę kiedyś sprawdzić jaki wpływ na celność ma to że pada deszcz. Jedyne co zauważyłem, to to że kulka może skręcić, zmienić tor lotu gdy trafi w większą krople deszczu. Tworzy się wtedy taka malutka chmurka i kulka leci Bóg wie gdzie... Nawet fajnie to wygląda. Edited June 7, 2009 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
sodi Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Wiesz...w lufie syf zawsze się pojawia ,przy czołganiu czy innych wyczynach może troche nalecieć ale... wyczyściłem lufe i komore ... poprawy nie widać , być może gumka się już troszkę zanadto wytarła (guarder przeźroczysty zmieniany przed sezonem wiosennym) lub dystanser . Zauważyłem zależność sprzed tuningu ... co trzecia kulka leci w prawo. ...Cylinder zwykły,mam nadzieje tylko że zestaw nie stracił na szczelności po 4 strzelaniach . Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Ja bym wymył cały zespół komory hopa w wodzie z płynem do naczyń z pomocą patyczków do naczyń. Sam wycior niestety nie czyści wszystkiego. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 (edited) Mi tam gumka guardera starła się (widocznie) po jakiś 2000 strzałach! Jak sądzicie, jesli wstawię twardszą (Guarder-a polecana do powyżej 130 m/s, w swoim ak mam około 125 m/s) do tego kałacha to będzie tak samo jak z guarderem (białym). Ogólnie gumkę lepiej twardszą czy bardziej miękką;>? :mrgreen: Edited June 8, 2009 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
filon_swaj Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Skoro jest 130m/s < to musi być twardsza i generalnie nie powinna się zetrzeć. Przeźroczysty Guarder (ten do niższych prędkości wylotowych) jest bardzo delikatną gumeczką i już przy zakładaniu trzeba uważać. Moja gumka Systemy jest obecnie w 3 replice z rzędu i nadal bardzo dobrze kręci, pomimo tego, że jest już ostro skatowana. Łącznie przeszło przez nią ~ 70 k kuleczek. Quote Link to post Share on other sites
sodi Posted June 9, 2009 Report Share Posted June 9, 2009 Powiem tak ,wymieniłem gumkę u siebie i od razu jest poprawa(gumka w rodzaju systemy...bardzo miękka) i zasięg i celność wzrosły. Na twoim miejscu bym nie brał w ogóle guardera jeśli masz taką możliwość. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Weź Systemę. Polecam. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Siema! Jak sądzicie, dużo by dała wymiana łożysk z 7mm na 8mm (kulkowe, oba)? Sprężyna M130. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 nie da sie :) Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 To powiedz jak mi się udało ze stockowego gearboxa cymy (łożyska 6mm) wstawić łożyska 7mm? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 a na pewno 7mm ? dziwne... moż emiałes 7mm stock ? normlanie nie da sie. zeby włożyć wieksze łozysko trzea by rozwiercac gniazda łożysk a to jest dość trudne zeby rozwiercić precyzyjnie Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Ja podpiłowałem. Pilnikiem okrągłym. I wszystko bangla. Więc taki sam motyw chcę zrobić w GB bOYi, tylko moje pytanie czy jest sens (bo łożyska i tak wymieniam... Już rok czasu śmigają, nadszedł ich czas). Quote Link to post Share on other sites
Kajor Posted August 16, 2009 Report Share Posted August 16, 2009 8mm są świetne, ale wydaje mi się że nie potrzebujesz takich łożysk do czegoś bez kosmicznych FPS - zostań przy 7mm - tak jest łatwiej, taniej, a wytrzymałość i precyzja łożysk nie jest aż tak drastycznie różna. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 17, 2009 Report Share Posted August 17, 2009 no to powodzenia. ja bym tak nie robił bo mozna krzywo rozpiłowac i zębatki nie będą w osi i będą ścinać sie. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted September 16, 2009 Report Share Posted September 16, 2009 (edited) http://picasaweb.google.com/JacasgGROT/BerylAksuSzpej# Jeszcze kolba i okładziny... No i polowanie na taniego Eotka:P P.S. Końcówka z Silesa Factory (zaprojektowana prze ze mnie :mrgreen: ) Trzyma się sztywno i wydaje się być solidnie zrobiona. Troszkę kolorystycznie nie pasuje do reszty, aczkolwiek zastanawiam się nad jej pomalowaniem po swojemu:) Aczkolwiek zamontowanie paru szyn i ta końcówka sprawia ze mamy już "coś" co można nazwać "berylopodobnym" :) Edited September 16, 2009 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Grzegorz973 Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Jest gdzieś w Internecie opis fotograficzny podstawowych czynności do wykonania przy replikach AKS Boya, w stylu wymiana lufy/gumki HU/kabli/czynności konserwacyjnych? Mam replikę bez instrukcji i w sumie z jednej strony głupio tak ciągle liczyć na pomoc innych, a z drugiej jeszcze jej później (jestem początkujący) poprawnie nie złożę... :???: Jedyną przydatną rzecz, którą udało mi się znaleźć, jest recenzja RK02 ze zdjęciami wnętrza gearboxa. Jak to jest w końcu z tłumikiem - pasują wykonane w standardzie 14mm? Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted November 27, 2009 Report Share Posted November 27, 2009 Tłumiki pasują. Tylko najpierw trzeba odkręcić ten bodajże 22mm. (Przejściówka). A jak z opisem fotograficznym to nie mam pojęcia. Aczkolwiek jest gdzies tutaj opisane jak to wszystko zrobić. Quote Link to post Share on other sites
sgt.Chaos Posted November 27, 2009 Report Share Posted November 27, 2009 To co prawda o AKSU, ale może coś Ci się przyda http://rus.mil.pl/forum/discussion/440/aks...zeciach/#Item_1 Quote Link to post Share on other sites
Grzegorz973 Posted November 27, 2009 Report Share Posted November 27, 2009 W takim razie zaczynam przeszukiwać temat (szukajka nic nie znalazła) - gdyby jednak jakiemuś wyjadaczowi zechciało się pofatygować z aparatem, to byłbym bardzo wdzięczny. ;-) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.