Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] M4A1 [ICS]


Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

właściwie to powinno to iść w wątku o ICSie z plazdiku ale trudno.

 

fotki pod tym linkiem ICS oczywiście składamy w odwrotnej kolejności nic na siłę, delikatnie, box będzie się blokować o imitację zamka ale wystarczy utorować mu drogę palcami i wszystko będzie ok.

 

 

a co do dyszy "niby" bore-up z zestawu D. jestem prawie pewny że nie jest ona wymiarów bore-up. zakupiłem dyszę bore DF i ma znacznie większe luzy na krućcu głowicy cylindra (mimo uszczelniającego oringa) niż oryginalna "niby". pewność osiągnę po przymiarce uszczelnionej dyszy standardowych rozmiarów

Link to post
Share on other sites

Posiadam eMke ICSa od lipca 2008 roku. Przez ten czas używam jej regularnie co tydzień, razem z różnymi magazynkami typu low-cap ( pasują wszystkie! ) oraz akumulatorem Sanyo 8,4V lub 9,6V ( w zależności od mojego humoru ).

Przez ten cały okres, replika nie odmówiła mi posłuszeństwa ani razu, w żadnych warunkach ( słońce, deszcz, śnieg czy mała burza piaskowa ). Ani razu jej nie czyściłem w środku, bo nie było takiej potrzeby. Nie zdarzyło mi się, by jakieś zabrudzenia dostały się do środka. Mam chyba szczęście.

 

43781959mm6.th.jpgthpix.gif

 

Jak widać na zdjęciu, replika trzyma się nieźle. Jest poobijana tu i ówdzie, ale to dlatego że jej nie szczędzę.

 

56543988gl1.th.jpgthpix.gif

 

To jeden z powodów dla których kupiłem ICSa. Oznaczenia COLTa. Piękne.

Po drugiej stronie, niestety bajka się kończy...

 

67352428hx0.th.jpgthpix.gif

 

Wszystkie elementy metalowe wykonane jak należy, cieszą oko i nie tylko.

 

82458601pl4.th.jpgthpix.gif

 

Oto kolba. Ma bardzo ładną, lekko chropowatą fakturę. Również wykonana z należytą precyzją.

 

78903749tc5.th.jpgthpix.gif

 

Chwyt przedni. Chyba najsłabsza część repliki. Wygląda jakby z innej bajki, zupełnie inne tworzywo, faktura. Nie boję się powiedzieć, że ten element jest po prostu brzydki. Już od dłuższego czasu noszę się z wymianą na chwyt od G&P, który ma podobną fakturę jak koba w ICSie. Na pocieszenie tylko powiem, że w G&P które oglądałem, sytuacja ma się dokładnie na odwrót. Pięknie wykonany chwyt oraz tandetna kolba. Zemsta Bogów?

 

82053664tv6.th.jpgthpix.gif

 

Największy bajer ICSa. O zaletach nie będę pisał, słowa są zbędne, wystarczy zdjęcie.

 

33502939fu9.th.jpgthpix.gif

 

98239382di3.th.jpg

 

Lufa zewnętrzna wraz z kablami. Zdarzyło mi się już ją nawet zdeptać. Trzyma się dalej.

 

42646422fj6.th.jpgthpix.gif

 

10vg7.th.jpgthpix.gif

 

A to już dwa GB które posiadam. Oba w 100% złożone z części ICSa. U góry stockowy ( sprężyna M100), a na dole "zestaw D" ( bore-up i M120 ).

Czym się różnią? Na oko laika, to inny jest tłok ( plastikowy vs metalowy ), cylinder, prowadnica sprężyny oraz sama sprężyna. Na pewno jeszcze coś, ale ja potrafię stwierdzić tylko tyle.

Dysza w obu zestawach jest taka sama.

 

13gj2.th.jpgthpix.gif

 

Ciekawostka: dziś całkiem przypadkiem, zauważyłem iż w zestawie D

poluzowała mi się śruba imbusowa trzymająca prowadnicę sprężyny. Oczywiście od razu ją dokręciłem. Podobnie zrobiłem w GB stockowym, choć tam luz praktycznie nie występował. Może właśnie poluzowanie tej śruby jest przyczyną waszych awarii w "plastikowych" ICSach?

 

Jeśli chodzi o osiągi, to GB stokowy, wraz za założoną prec lufą Systemy daje mi równe 340fpsów. Bez precki było w granicach 335fpsów. Z "zestawem D" miałem więcej przygód. Kilkakrotnie go reklamowałem z powodu wadliwej dyszy ( była źle odlana, ponoć wada całej serii... ). Dopiero po pół roku doczekałem się sprawnego zestawu, także używam go dopiero od maja. Od tego czasu, nie zanotowałem już więcej problemów. Niestety, nie miałem też okazji przetestować go na chrono. Serwis mnie zapewniał o 420fpsach. Oj, jak bym chciał to zweryfikować. Niemniej, prędkość kulki jest zauważalnie większa. Zasięg praktycznie pozostał bez zmian, ale ten już stoku był bardzo duży, a obecnie po założeniu gumki i dystansera produkcji Tokyo Marui naprawdę nie mam na co narzekać.

 

11cf1.th.jpgthpix.gif

 

12yp3.th.jpgthpix.gif

 

Na zębach tłoków nie widać żadnych oznak zużycia. Miło, tym bardziej, że oba zestawy są głównie używane na akumulatorze 9.6V Sanyo. Rof przyzwoity, też nie mogę złego słowa powiedzieć.

 

15ah3.th.jpg

 

Zębatki i inne elementy dolnego GB również mają się świetnie. I mam nadzieje że tak jeszcze długo pozostanie.

 

14qp4.th.jpgthpix.gif

 

Plastikowa komora. Wykonana dobrze. Regulacja bez zarzutu, starczająco precyzyjna. Nie ma tendencji do samoistnego rozregulowania się.

 

Około 30 min zastanawiałem się, do czego mógłbym się przyczepić w mojej replice. I znalazłem kilka takich rzeczy. Wspomniany wcześniej chwyt przedni, napis "CYBERGUN" po drugiej stronie korpusu, brak imitacji jednego pina koło selektora ognia, brak imitacji rury gazowej. To chyba największe bolączki ICSa. I chyba jedyne, bo o mechanice, nie mogę złego słowa powiedzieć.

 

Kupując ICSa bałem się ogromnie. Wcześniej posiadałem jedynie aegi produkcji TMa, także zostałem niejako przyzwyczajony do bezawaryjności. Dzięki Bogu, ICS na razie spełnił moje oczekiwania, i wiecie co? Ani myślę go wymienić na cokolwiek innego.No dobrze, zamierzam... ale nie sprzedać, nie mógłbym. Tylko coraz głośniej myślę nad WA z konwersjami G&P. No ale to nie jest aeg...

 

Do zakupu przekonała mnie jedna opinia przeczytana kiedyś na forum: "Kupisz TMa, sprzedasz. Kupisz CA, sprzedasz. A ICSa nie oddasz nigdy". Święte słowa...

Link to post
Share on other sites

sprawdziłem właśnie boxa po pierwszej strzelance. składany samodzielnie sprężyna 120 guardera, nylonowy tłok i głowica DFreszta gratów z zestawu D madoniona.

 

zero śladów zużycia :wink: po 3000 kulek. rof rewelacja ale na batce 10v, 9 nie pociągnie tej sprężyny. zasięg skuteczny 45m - bez problemu trafiam z tej odległości cel o wymiarach 40x40 cm.

 

wymienię jeszcze gumkę hopa z dystanserem i na tym chyba koniec gmerania w bebechach.

Link to post
Share on other sites

Nie, spokojnie, nie dostałem. To dokupiony DF, tamten mi się nie podobał :mrgreen: . Co do tłoka, nie chodzi o pierwszy ząb (z mojego też na początku zeszła farba + trochę alu z wierzchu i tak już zostało), tylko o następne. Na zdjęciu, które zamieścił noah zęby są jakby obudowane po bokach jak w hard pistonie Prometheusa - chyba mi się nie wydaje.

Moja M4 obecnie zasuwa na M130 Guardera i 10,8V, na wszelki wypadek z lekkim tłokiem POM G&P i bez łożyskowania prowadnicy. Jeżeli po kilkunastu 1000 kulek nic się nie będzie działo, to tak już zostanie bo jest super duper 8-) (na razie poszło około 1000)

Link to post
Share on other sites

@noah - piszesz, że masz M4 od lipca 2008, a potem, że dodatkowego zestawu używasz od maja :?:

 

@PRESTON - 3000 kulek to jest NIC, jak napiszesz, że po 30.000-40.000 kulek nie ma śladów zużycia, to będzie dopiero jakaś opinia ;)

 

Co do baterii - większy prąd zabije Ci silnik, tłok i całą resztę po kolei. A można uzyskać taki sam efekt stosując baterię na dobrych ogniwach o dużej pojemności np. SANYO 9.6V 3600 mAh RC. Postrzelasz cały dzień, a nawet dwa z dużym ROF'em, ponieważ bateria może oddać "na raz" więcej prądu niż małe. Dodatkowo nie krzywdzi to tak GB :uśmiech:

 

Poza tym ROF możesz podnieść odpowiednio dobranymi zębatkami i silnikiem. A do M130 polecam zębatki STU. Nie dlatego, że stock nie wytrzyma, ale dlatego, że mają dobrane inne przełożenie, żeby silnik się nie męczył (i tym samym ROF ma się lepiej).

Edited by mag
Link to post
Share on other sites

dodam że batka 10v była już po całym dniu niedzielniej strzelanki tak więc nie jest to max jej możliwości.

 

a poza tym zamierzam męczyć replikę ile się da. ostatecznie nie kosztowała majątek i 18 miechów gwarancji do czegoś zobowiązuje.

 

podjąłem świadomą decyzję o ciągłym grzebaniu w boxie, eksperymentowaniu i uczeniu się na błędach. jeśli dowiem się wszystkiego i nic nie będzie tajemnicą rzucę to w diabły :twisted:

Link to post
Share on other sites

Mam pytanko. Czy jest sens do ICS'a ktory ma lufe 6.08 jest sens kupowac precke np Systemy? Czy sa tego zauwazalne efekty? Co jeszcze wypada wymienic w stockowej wersji bo np w wielu replikach wymieniaja ludzie gumke HU na systeme badz guardera. Nie potrzebuje fps tylko bardziej celnosci i niezawodosci choc wiekszy zasieg przy tej samej ilosci fps'ow bylby super ale wiem ze to niemozliwe;]

 

 

@ hary934 Co robi ten Mosfet?

Link to post
Share on other sites

Nie ma baterii 10V... 10,8V owszem jest.

Przy takiej baterii, tracisz automatycznie gwarancję...

Automatycznie do repliki na gwarancji (mam dwie) używam baterii 9,6v 8-)

 

@ wiedzmin85-

zmieniłem lufę na KM Head 6,04 i właśnie poprawiło się skupienie.

Edited by zulu
Link to post
Share on other sites

10v to skrót myślowy, każdy wie o co chodzi.

 

co do zmiany gumki hopa, przez weekend będę testował dystansery DF (czarny i biały) i samą gumkę ale jeszcze nie wiem którą wybrać. wszystko zależy od wyników na chrono.

 

mosfet? masz to dla przykładu link mosfet

Edited by PRESTON
Link to post
Share on other sites

w temacie dystanserów DF, pierwsze wrażenia

 

- bardzo ciężko je zamontować w komorze ICS-a, trzeba wepchnąć na siłę inaczej nie da rady,

- dystanser do poprawy skupienia (czarny) nic takiego nie zrobił, a chyba pogorszył się zasięg,

 

testy był przy gumce czarnej guardera. terez przetestuję dystaner biały do zasięgu na stokowej gumce, następnie dalsze kombinacje z stokową gumą, zestawem dystansera i gumą guardera.

 

możliwe że nie jest to najlepszy zestaw konkretnie do mojego boxa, zmierzone 430 fps to taka wielkośc przy której nie wiadomo co lepiej użyć guardera silikon czy czarnego. poza tym dziś mocno wiało co też niepozostaje bez wpływu na wyniki.

 

jak obiecałem poświęce się i znajdę najlepsze rozwiązanie :lol:

Link to post
Share on other sites

Witam, mam egzystencjalny problemik.

 

Zakupiłem sobie górny GB (D). Pominę fakt, że nie mogę go złożyć do kupy tak żeby działał (w końcu się pewnie uda, chociaż mam wrażenie że muszę podpakować palce ;) )

Kwestia, która mnie frasuje - czy tych bebechów nie wypadałoby czymś nasmarować or smth przed uruchomieniem?

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

jak masz problem to mogę Ci dokładnie opisać co i jak.

 

ja pierwszy raz składałem niby o wszystkim pomyślałem ale i tak się rozleciał w 10 minut.

 

jak mawiają nauka kosztuje i wsadziłem w ten box jego drugą wartość. teraz chodzi bajecznie.

 

przed weekendem bedę ponownie go rozbierał i składał tak więc mogę zamieścić fotki.

Link to post
Share on other sites

Witam, mam egzystencjalny problemik.

 

Zakupiłem sobie górny GB (D). Pominę fakt, że nie mogę go złożyć do kupy tak żeby działał (w końcu się pewnie uda, chociaż mam wrażenie że muszę podpakować palce ;) )

Kwestia, która mnie frasuje - czy tych bebechów nie wypadałoby czymś nasmarować or smth przed uruchomieniem?

 

pozdrawiam

 

Sprawa jest dość prosta i nie trzeba mieć mułów jak Arnold S.

- kładziesz jedną połówkę obudowy na stole (jak jesteś praworęczny to do góry nogami tak żeby prowadnica wypadała po prawej),

- wkładasz cylinder z założoną wcześniej głowicą, dyszą i wsunietym tłokiem montując jednoczesnie plastikowy dinks poruszający dyszą,

- zakładasz sprężynkę na plastik i bolec w obudowie (najlepiej pensetą),

- nakładasz sprężynę na prowadnicę (zagęszczone zwoje w stronę prowadnicy) i wsuwasz ten komplecik do tłoka - na razie na luzie,

- do dziury w prowadnicy wsuwasz śrubokręt krzyżakowy albo jakiś pręt jako stabilizator i trzymasz to prawej mańce,

- lewą otwartą dłonią przytrzymujesz to co wcześniej złożyłeś w pierwszej połówce obudowy, a prawą trzymając śrubokręt i prowadnicę jednocześnie ściskasz springa i umieszczasz prowadnicę w gnieździe - cały czas osiując śrubokrętem prowadnicę ze sprężyną,

- jak już prowadnica ze sprężyną siedzi dobrze, wskazującym palcem lewej dłoni przyciskasz ją w dół nie puszczając cylindra, a prawą - uwolnioną od śrubokręta ręką - nakładasz drugą (górną) połówkę obudowy zaczynając od strony prowadnicy,

- potem trzeba sprytnie przejść dowolnym paluszkiem lewj dłoni od góry przez prostokatny otwór w drugiej połówce obudowy żeby przytrzymać cylinder i złożyć wszystko do kupy.

Przy odrobinie szczęścia nie powinno wystrzelić w kosmos :mrgreen:

Gotowe. 8-)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...