elvis1991 Posted April 21, 2008 Report Share Posted April 21, 2008 (edited) Witajcie drodzy maniacy! Otóż mam m16 P&J choć z P&J już nic tam chyba nie ma Wpakowałem do emki kit tuningowy z asgshop'u: Kompletny zestaw do tuningu M16 - M120 Zdecydowałem się na stworzenie broni snajperskiej na bazie właśnie mojego m16. Moje pytanie, wręcz prośba o pomoc w doborze części do tuningu, oraz doradzenie mniej więcej do ilu fps powinienem ja wzmocnić. Oczywiście mówię tylko o samym Gb czyli części wew. Dziękuje za wszelką pomoc. Edited April 21, 2008 by elvis1991 Quote Link to post Share on other sites
Crusher Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Tu niestety Cię trochę zmartwię... emki słyną z niepowtarzalności strzałów. Nie mówię już o chińczykach, które zupełnie sie nie nadają jako typową snajperkę... Jeśli juz tak chcesz być tym 'snajperem' to weź sobie tuning to 450fps, wiecej nie trza. Pamiętaj o precce (KM, Prometeus) oraz dobrej gumce HU. Jak nie chcesz aby była tak niska powtarzalnosć strzałów, to kup najlepiej komora HU King Arms'a. To takie minimum. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Wszyscy mowią, że dodatkowe FPSy to znikomy przyrost zasięgu... Skoro tak to załóż M120 i przetestuj. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Komora HU KA to jedno, ale potrzebujesz jeszcze dobrej gumki (czarny Guarder) i dystansera - coś na wzór Big Out H (np DF z asgshopu), co poprawi powtarzalność strzałów. Poza tym - ze sprężyną mniejszą niż M150 nie ma nawet co myśleć o zabawie w snajpera. Quote Link to post Share on other sites
jackobi Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Wg najważniejsza i tak jest wymiana body :P w pjcie masz body, do którego pasuje 2 częściowa komora i taką właśnie komorę, więc przygotuj się na wymianę body i komory. Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Wiesz jaka jest różnica między M130 a M140?? 500 zł i 5 m dodatkowego zasięgu... Ja w swojej Emmie mam m120 (na razie zaraz wsadzam m130) i śmiga. Jestem zadowolony. A te 5 metrów zasięgu to ja wolę sobie niepostrzeżenie podejść i mieć satysfakcje z zaoszczędzonych 500 zł. Polecam Ci cichą głowicę tłoka (ogólnie maksymalne wyciszenie repliki) Lufę precyzyjną km heada nawet dłuższą niż lufa zewnętrzna karabinu a wystającą część zakryj tłumikiem dźwięku np tym: http://taiwangun.com/index.php?str=product&prId=692 enjoy Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Wiesz jaka jest różnica między M130 a M140?? 500 zł i 5 m dodatkowego zasięgu... Ta, takie bzdury to można sobie między bajki włożyć... :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 "Ta, takie bzdury to można sobie między bajki włożyć... " Jak już zmieniasz sprężynę z m130 na m140 to KONIECZNY jest wzmocniony gearbox dobrej firmy (jakieś 240-300zł) zębatki które wytrzymają jakoś 130 na pewno padną na 140 (chyba że ktoś do 130 kupił już jakieś potężne) rof drastycznie spada przez wolne przełożenia zębatek więc trzeba kupić silnik. Najlepiej Systema magnum (choć ponoć o połowe tańsze ICS-y dają rade m180). Silnik jest bardzo prądożerny więc wypadałoby kupić batkę... Mam wymieniać dalej?? Poza tym masz coś takiego jak zasięg maksymalny już osiągany przy mniej więcej 460 fpsach (jeśli ma się dobrą lufę) jest to około 70m. Każdy następny upgrade powoduje nieznaczny wzrost odległości. (pomijam fakt że lekki wiaterek na dystansie 70 metrów potrafi drastycznie zmienić tor lotu kuli). Opłaca się?? chyba nie... Ale to moje skromne zdanie... I to samo powie Wam każdy kto się troszkę bawi w asg i strzela na duże dystanse. Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 "Każdy następny upgrade powoduje nieznaczny wzrost odległości. " Prawda. "pomijam fakt że lekki wiaterek na dystansie 70 metrów potrafi drastycznie zmienić tor lotu kuli" Im masz więcej fpsów tym bardziej masz stabilniejszy lot kulki na te "lekkie wiaterki" Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 (edited) "Ta, takie bzdury to można sobie między bajki włożyć... " Jak już zmieniasz sprężynę z m130 na m140 to KONIECZNY jest wzmocniony gearbox dobrej firmy (jakieś 240-300zł) zębatki które wytrzymają jakoś 130 na pewno padną na 140 (chyba że ktoś do 130 kupił już jakieś potężne) rof drastycznie spada przez wolne przełożenia zębatek więc trzeba kupić silnik. Najlepiej Systema magnum (choć ponoć o połowe tańsze ICS-y dają rade m180). Silnik jest bardzo prądożerny więc wypadałoby kupić batkę... Mam wymieniać dalej?? Poza tym masz coś takiego jak zasięg maksymalny już osiągany przy mniej więcej 460 fpsach (jeśli ma się dobrą lufę) jest to około 70m. Każdy następny upgrade powoduje nieznaczny wzrost odległości. (pomijam fakt że lekki wiaterek na dystansie 70 metrów potrafi drastycznie zmienić tor lotu kuli). Opłaca się?? chyba nie... Ale to moje skromne zdanie... I to samo powie Wam każdy kto się troszkę bawi w asg i strzela na duże dystanse. Jasne. Tak się składa, że mam elektryki 320, 340, 420, 430 i 640 fps, a wcześniej miałem jeszcze 360 i 490 fps. Dodatkowo sam je wszystkie tuningowałem, więc coś na ten temat wiem. I np różnica między M120, a M140 na takich samych częściach jest zdecydowanie większa niż 5 metrów. Podobnie między M140 i M170. A to, że zębatki, które wytrzymują M130 padną na M140 to już w ogóle śmiech na sali. Postrzelaj z różnych replik długi czas, na różnych kulkach, potuninguj je sam, zobacz ile jaka wytrzyma na jakiej części i dopiero potem się wypowiadaj, bo takimi postami to tylko się kompromitujesz. Edited April 23, 2008 by Gallain Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 Gallain - sam SJP pisywał, że donośność replik zmienia się o 5 metrów na 100FPS. On też jest wiarygodnym źródłem... Co do tych zębatek - niektóre stockowe zębatki ciągną M130 ledwo co nie oznacza, że M140 pociągną (bo po pierwszym strzale padną). Taki test robił koleś z repliką z zębatkami XYZ. Nie objeżdżaj kolesia tak odrazu bo racji też trochę ma... Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 (edited) Pisałem w 1 poście, że tam już z pj nic prawie nie zostało. Obecnie w emce mam: HopUp systemy, Gumkę guardera, Lufę precyzyjna 6.03mm SRC, Baterię 4000mAh Firefoxa Oczywiście body na metalowe też zmieniałem. W gb: Sprężyna M130 Łożyskowana głowica Uszczelniona Dysza Łożyskowana Prowadnica sprężyny Wzmocniony poliwęglanowy tłok Stalowa głowica cylindra Chromowany Cylinder Zębatki typu “Oryginal”(M120) Wzmocniony popychacz Stalowe łożyska Stalowe podkładki Wszystko w/w do gb firmy guarder (kit ze sprężyną m120). Złożyłem wczoraj zamówienie: tłumik Zestaw zębatek Max Torque wraz ze wzmocnionym tłokiem łożyska kulkowe 6mm Systema Sprężyna SP150 Guarder Gumka Silikonowa - Czarna - Guarder Jak myślicie jaką sprężynę maksymalnie pociągną tak zestawione części? Rozumiem, że jeśli będę używać tylko trybu Semi to można nadwyrężyć trochę tą granice wytrzymałości? Aha no i co z wytrzymałością Gb? Edited April 24, 2008 by elvis1991 Quote Link to post Share on other sites
kossaa Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 łożyska kulkowe 6mm Systema To może byc słabym ogniwem. Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 Jak to? to jakie zastosowac? bo teraz mam wzmocnione metalowe ale ślizgowe. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 To zostań przy ślizgowych. Generalnie nie ma różnicy czy to 6mm czy 7 czy 50m. Nigdy w życiu nie widziałem zniszczonych łożysk z powodu ich średnicy... Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 no 1mm aż wielkiej różnicy nie robi. Ale nie w tym rzecz. Więc zostanę przy ślizgowych. Pytanie tylko jaką maksymalnie sprężynę to pociągnie? Czy max m150? Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 no 1mm aż wielkiej różnicy nie robi. Ale nie w tym rzecz. Więc zostanę przy ślizgowych. Pytanie tylko jaką maksymalnie sprężynę to pociągnie? Czy max m150? M210, bo większych nie produkują :) Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 (edited) haha Gallain prosze o poważną odpowiedz xD Ok już was nie męczę i tak już się wiele dowiedziałem... :P Edited April 24, 2008 by elvis1991 Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 haha Gallain prosze o poważną odpowiedz xD Ok już was nie męczę i tak już się wiele dowiedziałem... :P Serio mówię. Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 haha Gallain prosze o poważną odpowiedz xD Ok już was nie męczę i tak już się wiele dowiedziałem... :P Gallain naprawde dobrze mówi - łożyska kulkowe są dość delikatne i raczej używa się ich do słabszych sprężyn. Natomiast ślizgowe nadadzą się do każdej sprężyny w AEGu :) Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 to to ja wiem. Rozumiem ze kulkowe zapewniają mniejsze tarcie ale są delikatniejsze a ślizgowe odwrotnie. Dobrze myślę? A co do tego czy serio czy nie to chodziło mi o sprężynę :) poprostu zależy mi na każdym fps'ie ;) . Jutro może przyjdzie paczka ze specshopu włożę zębatki i m150 i zobaczę jak działa... Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Ślizgi to nic innego jak stalowe (mniej lub bardziej :D ) tulejki. Weź wsadź taką tulejkę w imadło i powoli zaciskaj - zobaczysz jak trudno to wygiąć, a w gearboxie działają duuuużo razy mniejsze siły. Łożyska to grunt żeby była stal, inne parametry takie jak np. średnica tulejki nie mają żadnego wpływu na wytrzymałość... Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Ile byś tych FPSów do repliki nie upchał, tak czy inaczej żadna z tego snajperka nie będzie "a jeno" emka z lunetą. Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 zależy kto czego się spodziewa. Sam fakt bycia snajperem w asg nie umywa się ani trochę do rzeczywistości. Kto wie... Jeśli nie będziesz zostawiał naciągniętej sprężyny to i nawet w emce będą powtarzalne (jakiś w miarę) strzały. Mnie się upgrade plan podoba choć wg mnie m150 to przesada. Co pewien czas będziesz musiał wymieniać szkielety gearboxa... Quote Link to post Share on other sites
elvis1991 Posted April 25, 2008 Author Report Share Posted April 25, 2008 No rozumiem. Ale jak co jakiś czas? Nawet jeśli będę używać pojedynczego trybu ognia? Jeśli wymienię gearbox na wzmocniony to przecież wytrzymałośc będzie o wiele większa. Co do sprawy czy będzie to snajperka czy nie to nawet nie mażę o nie wiadomo jakim zasięgu. Chcę raczej uzyskać broń parasnajperską. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.