Sushi.50 Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 Witam! Niedawno kupiłem ten karabinek u krakmana za (promocyjne) 210 zł. Karabin jest opisany już w innym temacie, więc to zostawię. Mój projekt tuningu polega na: -wymiana lufy na precyzyjną, do snajperki na bolcie tylko najlepsza w optymalnej cenie, czyli prometheus (210 zł równowartośc repliki :wink: ) -gumka hop-up czerwona prometheus 40 zł -komora hop up jest w standardzie metalowa, myślę że po użyciu taśmy teflonowej wystarczająco szczelna -obudowa spustu jest niestety plastikowa, ale wykonane na frezarce stalowe wzmocnienie, taka jakby nakładana koszulka, i wypełnienie wolnych miejsc takim czymś (ktoś już kiedyś o tym pisał, nie pamiętam dokładnie, ale podobno wzmacnia) powinno wystarczyc -spust jest wykonany dobrze, więc póki co bym go zostawił, do wykonania na frezarce reszta. tą częśc, która przytrzymuje prowadnicę zaprojektowałem specjalnie pod nową prowadnicę, więc będzie wyglądała nieco inaczej (u góry okrągła, będzie wchodziła w prowadnicę) -cylinder wykonany u tokarza (myślę, że najlepsza będzie stal, jeżeli inny materiał to piszcie) nagwintowany z dwóch stron, o 0,5 mm grubszy aby nie było luzów jakie mam teraz -myślę, że da radę przerobic na tylę dysze i zakończenie cylindra (zaczep do bolta) aby pasowały do nowego cylindra, jeżeli nie to wykonam nowe (to zależy od inwencji twórczej mojego tokarza :-P ) -stalowa prowadnica sprężyny pod mój projekt -tłok aluminiowy robiony na podstawie oryginalnego -sprężyna oryginalna, będe dobierał jak już wszystko będzie zrobione, ale myślę że 300% od M24 styknie -rączkę od bolta zostawię, jak pęknie spróbuje coś dopasowac z oryginalnych Koszt całej roboty u tokarza to jakieś 200-250 zł + flaszka. Co myślicie o tym? (o projekcie, nie o flaszce :P) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 Mysle o tym że kolejny ambitny projekt ktory zdechnie śmiercią naturalną i skończy sie na lufie precyzyjnej. Zrób, przetestuj, opisz i wtedy oczekuj wypowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 Czekam tylko na wypowiedzi osób, które już coś podobnego robiły, albo widzą w tym jakieś błędy lub coś, co można zrobic inaczej. Zrobię to opiszę. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 polerowanie. Cylindra, prowadnicy i tłoka w tych miejscach gdzie trze o cylinder. I wnetrze "kanału" w głowicy cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Sticker Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 nie zniechęcaj ludzi tak na samym starcie tylko motywuj. Ambitny plan to fakt. Jak masz kase czas chęci to nie ma przeszkód. Głównym problemem jest kasa. Jak jej nie masz to się nic nie zrobi. Chociaż bez pozostałych też ciężko:P Chętnie przeczytam opis po tuningu. Ciekawa alternatywa. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 (edited) Wybacz. Ale tego typu zamiary niezbyt często na tym forum zostają zrealizowane. Jak bedziesz projektował nową głowice cylindra to zwiększ średnice wewnętrzną i zewnetrzną oraz zrób lejkowaty wlot dla powietrza. Edited May 13, 2008 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
Westie Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 Z czego ten karabin jest skopiowany? Bo Well swoje cudactwa oparł na APSach i teraz montuje w nich cylindry gazowe wg. jakiegoś japońskiego tune-kitu... Quote Link to post Share on other sites
marcu Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Zastanów się, czy nie lepszym wyjściem będzie zmontowanie nowej obudowy zespołu spustowego tak jak jest to rozwiązane w zerotriggerze, czyli dwie stalowe płytki skręcane ze sobą za pomocą śrubek. Niestety wszystkie wnętrzności też trzeba wymienić... Padną po 10 strzałach. Jedno wiem już teraz: kolbę da się dorobić :) Sam jestem mocno zainteresowany tym tematem. Jak będziesz miał jakieś wątpliwości to wal na moje gg: 5976842. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Przede wszystkim jeżeli zrobisz stalowy cylinder a w nim będzie "pracował" aluminiowy tłok przy takich siłach jak sprężyna 300% to za długo tłok nie popracuje. Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Z czego ten karabin jest skopiowany? Bo Well swoje cudactwa oparł na APSach i teraz montuje w nich cylindry gazowe wg. jakiegoś japońskiego tune-kitu... Jest zgodny z VSR wymiarowo, tyle ze cala obudowa mechanizmu spustowego jest z plastiku. No i kolba ma wciecie charakterystyczne dla M40 a nie jak w VSR-10. Quote Link to post Share on other sites
marcu Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 (edited) Przede wszystkim jeżeli zrobisz stalowy cylinder a w nim będzie "pracował" aluminiowy tłok przy takich siłach jak sprężyna 300% to za długo tłok nie popracuje. Dlaczego? Edited May 14, 2008 by marcu Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Bo "zwykłe" aluminium (zakładam że dostępu do duralu np raczej nie ma większość "śmiertelników") przy takim "trzepaniu" sprężyną i przypadkowym co jakiś czas ocieraniu się o stal zacznie się "zużywać" i w pewnym momencie nawet prowadnica sprężyny nie pomoże w utrzymaniu tłoka w sensownej pozycji. Aluminium jest na tyle miękkie że "powyciera" się o ile nie popęka w wyniku uderzeń i naprężeń. Lekkie tłoki aluminowe mają sens przy stockowych albo około stockowych sprężynach i siłach na nie działających. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted May 14, 2008 Author Report Share Posted May 14, 2008 Można spróbowac z plastikowymi oringami, żeby tłok miał jakąś amortyzację przy uderzeniach. Coś takiego, jak w tłokach LayLaxa do VSR. Jeżeli będzie za szybko się zużywał to nie ma wyboru, zrobię coś cięższego, mocniejszego kosztem mocy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 zakładam że dostępu do duralu np raczej nie ma większość "śmiertelników" Wiekszość "smiertelników" nie ma dostępu do czystego aluminium. Łatwiej o jego stopy które już takie miękkie nie są (ale nie sa też tak twarde jak dural). czas ocieraniu się o stal zacznie się "zużywać" Jeżeli tłok jest dobrze spasowany (tzn ma małe luzy w cylindrze) oraz cylinder jest porządnie wypolerowany ścieranie się tłoka będzie postępowało bardzo powoli. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Nie wiem jak jest z "brudnym" alu ale po moich doświadczeniach z "czystym" aluminimum nie wkąłdął bym tłoka takieog do cylindra ze stali. Ale to tylko moje widzimi się ;) Nikogo nie namawiam ;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 bo czyste aluminium jest bardzo miękkie. Quote Link to post Share on other sites
marcu Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 (edited) Thor_, masz rację, ale Przecież Laylax produkuje tłoki z alu bo jak inaczej wytłumaczyć wagę 23g. Można kupić płytki teflonowy, chociażby na allegro i z niej zrobić ślizgi na tłoku. A co do trzepania to nie wiem jaka uszczelka tłoka najczęściej jest wykorzystywana w prawdziwych snajperkach (oczywiście Airsoft'owych)czy tak jak w Aeg'ach czy ta czerwona od Laylax'a( niestety nie do wszystkich modeli ona się nadaje). Wykonanie takiej uszczelki w jakie wyposażone jest większość wiatrówek zminimalizuje trzepanie tłoka o głowicę cylindra. Co do samego wykonania uszczelki: http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=34406 aczkolwiek ja bym dodał jeszcze rowek w odstępie ok 1,5-2 mm od brzegu uszczelki, żeby sprężone powietrze dopychało ją ścianek cylindra dla szczelności. Edited May 14, 2008 by marcu Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Ciężkie chyba i jak na zastosowania asg za duże ale nie próbowałem. Laylax produkuje tłoki z alu Wszystkie niemal dostepne tłoki z metalu mają prowadnice z tworzywa: PDI, laylax... JA zastanawiałem się ostatnio nad odlaniem z jakiegoś sylikonu prawie całej głowicy tłoka... Taka uszczelka z amortyzatorem w jednym. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Pytanie do jakich sprężyn i warunków są te tłoki dedykowane? Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted May 15, 2008 Author Report Share Posted May 15, 2008 A jaki tłok może byc w dedykowanym do M24 cylindrze 300%? Właśnie taka sprężyna mnie interesuje, te 500 fps zupełnie mi starczy. Myślę, że po ograniczeniu bezpośredniego kontaktu tłoka z cylindrem powinno byc ok. Pożyjemy, zobaczymy :-P Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 16, 2008 Report Share Posted May 16, 2008 do najmocniejszych sprężyn. Do jakiejś 150 czy coś koło tego nie potrzeba metalowego tłoka... Quote Link to post Share on other sites
Sticker Posted May 17, 2008 Report Share Posted May 17, 2008 gdzieś widziałem kiedyś tabele oznaczeń sprężyn, i 300% odpowiadało chyba M160. Ale nie jestem pewien. Poszukaj na forum. Quote Link to post Share on other sites
ovne Posted May 17, 2008 Report Share Posted May 17, 2008 Tak, 300% to 160. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted June 29, 2008 Author Report Share Posted June 29, 2008 (edited) Żeby nie było, że projekt umarł śmiercią naturalną, co potwierdziło by troskliwe obawy kilku użytkowników, zamieszczam co się dzieje. Sprężyna jest, 145. Tokarz zajmuje się już cylindrem, w którym będzie stockowa głowica i zaczep do bolta. Sam cylinder toczony z rurki stalowej i polerowany w środku. Oczywiście wszystko na gwintach, czyli rozbieralne. Tokarz zajmuje się także prowadnicą sprężyny, robiona wymiarowo na wzór stockowej. Precka systemy od G3 , tak na początek, potem będzie promyk. Gumka hop-up guardera. We własnym zakresie wzmacniam cały zespół spustu. Z blachy rychtowanej wycinam wzmocnienie dla obudowy, zdjęcia będą jak skończę. Dodatkową śrubą wzmacniam miejsce, w którym (jeżeli pomyliłem nazwy, poprawcie mnie) opiera się piston sear przy naciąganiu sprężyny. Sam piston sear zrobiłem z takiego kawałka stali: Po obróbce tak wygląda: (obok oryginalny, stockowy) Koszt wykonania to trochę czasu i 3 zł na tarczę do stali. Reszta będzie na bieżąco. Za części do wykonania cylindra dziękuję rdk :) Edited June 29, 2008 by blaszko Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 29, 2008 Report Share Posted June 29, 2008 którym będzie stockowa głowica TO jest błąd. Duży błąd. Z poprawionej głowicy cylindra da się wycisnąć kilkanaście dodatkowych fps. Trzeba tylko zwiekszyć długość o jakieś 0,5mm, średnicę zewnętrzną o 0,5mm i wewnetrzną przy końcu o jakieś 0,6mm a do tego wlot wkształcie lejka i polerowanie od środka. Taka głowica jest cycuś :D lepiej trzyma szczelność (dłuższa i ciasniej wchodzi w gumke) i ma większą przepustowość (dzięki lejkowatemu wlotowi, większej średnicy oraz polerowaniu wewnetrznej powierzchni). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.