Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

KART M58 na replikę snajperską - mój projekt


Recommended Posts

To, o czym piszesz można zrobić ze stockową. Robiłeś już coś takiego? Dla otrzymania efektu, o którym mówisz spróbuję zrobić jakąś dyszę do tego, tak jak w aegach (plastik też się nadaje do obrabiania :D tylko trzeba dobry materiał znaleźć). Lejek można zrobić większym wiertłem, polerowanie też specjalnym wkładem do wiertarki. Starczyło by to?

Link to post
Share on other sites

lejka nie zrobisz wiertłem. Nie wiem jak wyglada głowica w tym karabinie (plastik?!). MOzesz spróbować najpierw rozwiercić lekko sam przewód tylko nie wiertłem a pręcikiem metalowym, naciętym na końcu na który nawiniesz kawałek papieru ściernego, najpierw dość grubego (200 myślę bedzie dobry) a potem drobniutkim jakimś (1000??). Nie wiem co z tego wyjdzie, od razu ostrzegam. Od biedy zamiast lejka możesz zrobić stożek, powinieneś dorwać odpowiedni frez/wiertło. CZy robiłem juz coś takiego: tak, mam zamontowaną u siebie dorabianą głowice cylindra.

Link to post
Share on other sites

ciekawa teoria. Choć jak Thor kiedyś pisałw którymś temacie to dexter też o tym mówil a Thor mu odpowiedzial że prowadnica nie musi idealnie być dopasowana do sprężyny. Musi być odrobine mniejsza tak wiec polerowanie nie ma sensu w tuningu a raczej dla efektu wizualnego. Choć dalej nie wiem po co skoro tego nie widać. Co do drgań sprężyny. To smar grafitowy :) Po pierwsze eliminuje drgania i ogólnie hałas. Jest naprawde spora różnica. Można przyrównać do dobrego tłumika. Nie wiedziałem że z powodu drgania sprężyny (i przez to drgania tłoka? xD) może zmniejszyć sie żywotnośc cylindra albo prowadnicy. Jeżeli miałbyś tą prowadnice z plastiku albo z jakiegoś innego mało wytrzymałego materiału to się zgodzę ale każdy dobry metal pozwoli Ci na niemal "nieśmiertelność" prowadnicy:) opieram się to o zwykłych nie łożyskowanych prowadnicach bo z łożyskowanymi bywa różnie.

 

P.S prowadnica ma za zadanie aby sprężyna podczas naciągania układała się równo a łożyskowa na dodatek ma za zadanie wyeliminować efekt skręcania się sprężyny co powoduje szybsze jej zużycia (spadek fps)

Edited by Stricker
Link to post
Share on other sites
dexter co nam da zwiększenie średnicy prowadnicy?
Zmniejszenie jej luzu czyli zminimalizowanie wyginania się sprężyny na boki czy też w "wężyka" na prowadnicy.

 

Musi być odrobine mniejsza
Oczywiście że musi! nie może być na wcisk ani nic ale luz powinien być mniejszy.

 

polerowanie nie ma sens
ma, zmniejsza tarcie sprężyny o prowadnicę a przy toczonych elementach nie ma takiego zgrzytania metalu o nierówny (wszak karbowany!) element.

 

To smar grafitowy
ZAwsze to powtarzałem! Tylko że niestety jest dość lepki i zmniejsza nam (ale minimalnie) ilość fps (stwierdzone empirycznie). Ale drgania tłumi doskonale, nie ma takiego puuuf-brzdęęęęk tylko jest samo puuuf przy strzale :D

 

 

Sama prowadnica sprężyny, tak jak zostało napisane powoduje jej równe układanie się. Im równiej układa się spręzyna tym wiekszą żywotność ma zapewnioną. I wieksza kultura pracy.

Link to post
Share on other sites

ja zrobilem sobie taką że po prostu spręzyna ledwo na nią wchodzi i przy obracaniu nie ociera się o nią. To wystarcza jak pisał Thor polerowanie nie ma sensu bo to nie zwiększy ilości fps a tarcie jeżeli zrobi się taką prowadnice jka ja mam bedzie minimalne (w połączeniu z nasmarowaniem plus smarem grafitowym na sprężynie daje idealny efekt dzięki któremu nie trzeba się męczyć z papierem ściernym;)

Link to post
Share on other sites

no tylko zastrzeżenie: jeśli masz taką średnice że luz jest na tyle duży że nie trzeba polerować... to w czym dorabiana jest wtedy lepsza od oryginalnej? Po prostu warto zainwestować 2 czy 3 godziny na dobre wypolerowanie dobrej prowadnicy i potem cieszyć sie cichutką i płynną pracą :)

Link to post
Share on other sites

:D ja jak polerowałem koledze prowadnice to zrobiłem to w 6 minut :D Zapinam na tokarce obroty 1400 i jazda :) A tym czym się rózni od "oryginalnej" to tym że robisz ją tak jak Ci się podoba taniej i wytrzymalsza.

 

P.S ja mam prowadnice nie wypolerowaną a jest cicha i doskonała praca a gdy robierałem wszystko to nie widzialem nawet obtarć na sprężynie :)

Link to post
Share on other sites

teoretycznie nie. Ale tam gdzie masz bardziej zwężoną część powinieneś umieścić na prowadnicy. Ja zauważyłem minimalnie lepsze naciąganie bo przy tłoku nie ma sensu żeby była taka ubita.

 

P.S nawet nawet ;) Choć prowadnica troche śmieszna ale pewnie bardziej wytrzymała bedzie i zwiększy potencjał spręzyny przez grubość jej ścianki o która opiera się sear i czoło sprężyny.

Link to post
Share on other sites

Heh, właśnie zauważyłem pomyłkę tokarza :P muszę poprawić tą prowadnicę u niego, bo nie da rady zatrzymać tłoka w tylniej pozycji. A dzisiaj jeszcze polerowanie :D

 

Tak wogóle to po wystrzeleniu ok 1500 kulek urwałem bolt od stockowego cylindra, a biorąc pod uwagę jego mocowanie (ścianka cylindra uderzona w kilku miejscach tak, że wbija się w zaczep) to i tak dużo :D

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Czy temat umarł śmiercią naturalną? Pisałem do autora, ale niestety nie doczekałem się odpowiedzi. Czy któryś z użytkowników ma może jakiekolwiek plany tego upgrade'u? Sam posiadam takową replikę i chciałem coś z nią podziałać, ale niestety wszystkie zdjęcia w temacie wygasły.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...