Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pokrowce na magazynki do Thompsona


Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

właśnie zerkałem :D iii parę tam osób biega z tymi ładownicami, trzeba by porównać, dzięki że wspomniałeś o tym filmie znów mam pretekst by go zobaczyc.

pozdrawiam Ahmed

Jeżeli ktoś nie widział:

1970.Kellys Heroes

to nadrabiać panowie !!!!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Generalnie skórzanego oporządzenia używało MP. Były takie ładownice do 1911, ale do tommy'ego... No ja w każdym razie takich nie widziałem. Jeśli ktoś ma jakieś fotki, to chętnie zobaczę.

 

Jeśli chodzi natomiast o to cudo użyte w Złocie Dla Zuchwałych, to są to powojenne, jugosłowiańskie ładownice do pistoletu maszynowego MP56, czyli mocno uproszczonej (i dosyć pokracznej) kopii MP40. Ładownica była czterokomorowa i wygięta z profilu, ze względu na łukowe magazynki.

 

Oto rzeczony pokrak:

 

m56yu2.jpg

 

A to ładownica do niego:

 

GG4011a.jpg

 

No i sam Clint: :uśmiech:

 

166752.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Witam.

Czy wiecie w jaki sposób ładownice do thompsona były zamocowane do szelek? Czy je jakoś przerabiano doszywaląc dodatkowe troki lub zaczepy? Czy też po prostu przewlekano szelkę przez "szlufkę" ładownicy i tak sobie "wisiała"? Pytam się, bo zamierzam uszyć sobie ładownice na 3 długie magazynki i chcę je nosić na pasie albo szelkach.

Link to post
Share on other sites

Witam.

Czy wiecie w jaki sposób ładownice do thompsona były zamocowane do szelek? Czy je jakoś przerabiano doszywaląc dodatkowe troki lub zaczepy? Czy też po prostu przewlekano szelkę przez "szlufkę" ładownicy i tak sobie "wisiała"? Pytam się, bo zamierzam uszyć sobie ładownice na 3 długie magazynki i chcę je nosić na pasie albo szelkach.

 

Przerabiane były pięciokomorowe ładownice na krótkie magazynki.

Do dwóch ładownic przyszywano troki do oporządzenia - dwa długie paski poziomo przez plecy i dwa razy po dwie końcówki (jedna z klamerką) z przodu. Przez przepusty na pas przewlekano szelki, zakładano jak kamizelkę i spinano z przodu klamerkami.

 

Wyglądało to mniej więcej tak:

 

pouch3.jpg

 

Jeśli chcesz, to oczywiście możesz użyć trzykomorowych na długie - to wolny kraj, tyle, że to będzie science fiction.

 

 

To jeszce raz ja. Podobno nie było ładownic na 5 długich magazynków, a tu taka niespodzianka

 

To na oryginalnej fotce to specyficzny rigger pouch, czyli ładownica zszywana polowo przez gości od napraw spadochronów (a nie produkt, mówiąc współczesnym językiem, "kontraktowy"). Sprzedawca twierdzi, że zdjęcie pochodzi z 503 PIR i rzeczywiście podobne ładownice bywały u żołnierzy tego (skądinąd doświadczonego i sławnego) pułku, tyle, że walczył on... na Pacyfiku, a nie w Afryce, jak twierdzi sprzedawca (czy tym bardziej w Europie). Z Pacyfiku pochodzi też zapewne załączone zdjęcie.

 

Zarówno w Afryce, jak i w Europie (jako niezależny oddział przyłączony do 82 dywizji) walczył natomiast niemniej sławny 509 PIB, który jeszcze w Stanach został wydzielony z 503 PIR - troszkę się więc sprzedawcy pomerdało.

 

Produkt z aukcji natomiast w ogólnych zarysach przypomina tego oryginalnego rigger poucha, ale nie jest taki sam - brakuje chociażby wzmocnień z bawełnianej taśmy na uprzęże. Tkanina i kolor też są dla mnie dyskusyjne - riggery były zwykle robione z brezentu, a nie z takiego płócienka, a kolor OD7 wszedł po tym, jak większość riggerów została wycofana z użytku, niemniej przyznaję, że na spadochroniarskim sprzęcie z Pacyfiku znam się słabo 8)

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Jeżeli się nie myle to odpowiedz na to pytanie już była udzielona. Retimnon już o tym pisał w wątku o "Umundurowaniu i ekwipuneku Marines"

Pięciokomorowe ładownice były przeznaczone na krótkie pudełka (20). Były również używane przez USMC na Pacyfiku.

 

Da się w tej ładownicy nosić długie pudełka, z klapką zapiętą z boku i magiem wystającym trochę ponad ładownicę.

Można się pokusić o wniosek że taki był "patent wojenny"

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Chcę sie podzielić pomysłem na tanią ładownicę na długie magazynki, który dzisiaj zrealizowałem. Wykorzystałem do tego ładownicę do "PPS wz43" kupioną w demobilu za 5zł. Jak widać na zdjęciach przerobienie ładownicy polegało na:

- rozcięciu "klapki" na 3 równe części,

- obszyciu przeciętych krawędzi aby się nie strzępiły,

- nabiciu nap.

Całkowity koszt jednej ładownicy to 14zł.

 

2u56s60.jpg2wfrb6u.jpg

 

111nsck.jpg15bk94.jpg

Link to post
Share on other sites

100zł za oryginalne ładownice do thompsona to nie jest wcale tak dużo. Chyba, że to budżetowa wersja do rasowego asg (chociaż jak to mówią, podstawą asg jest lans :cool:).

Przede wszystkim ładownice od thompsona są zamykane na tzw. "Lift-the-dot" jak i większość oporządzenia.

LiftTheDotFasteners.JPG

Link to post
Share on other sites

100zł za oryginalne ładownice do thompsona to nie jest wcale tak dużo. Chyba, że to budżetowa wersja do rasowego asg (chociaż jak to mówią, podstawą asg jest lans :cool:).

Przede wszystkim ładownice od thompsona są zamykane na tzw. "Lift-the-dot" jak i większość oporządzenia.

 

No tak, tylko koszt jednego, kompletnego, oryginalnego LTD jest wyższy, niż koszt całego tego cuda powyżej ;)

Edited by retimnon
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Koledzy mam pytanie - czy magazynki do thompsona zmieszczą się do ładownic od MP 40?

Z tego co czytałem, to powinny z uwagi na fakt, iż mieściły się do ładownic do MP 56, czyli kopii MP 40, jak pisze jeden z przedmówców. czy ktoś może eksperymentował w ten sposób?

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

A ja z takim pytaniem:

 

Na większości zdjęć ładownice na magazynki do Thompsona pod pinami mają poziomą taśmę łączącą wszystkie "kieszenie". Spotkałem się natomiast z wersją bez tej taśmy. Czy aby na pewno jest to oryginalna amerykańska ładownica z okresu II WŚ czy może raczej nieudolna kopia lub sprzęt innej armii? Dodam że nie widać na niej żadnych pieczątek...Czy jest inna możliwość sprawdzenia czy jest ona "kontraktowa"?

Link to post
Share on other sites
A ja z takim pytaniem:

 

Na większości zdjęć ładownice na magazynki do Thompsona pod pinami mają poziomą taśmę łączącą wszystkie "kieszenie". Spotkałem się natomiast z wersją bez tej taśmy. Czy aby na pewno jest to oryginalna amerykańska ładownica z okresu II WŚ czy może raczej nieudolna kopia lub sprzęt innej armii? Dodam że nie widać na niej żadnych pieczątek...Czy jest inna możliwość sprawdzenia czy jest ona "kontraktowa"?

 

Bardzo możliwe że są to ładownice z Lend Leas-u. W większości nie miały żadnych oznaczeń.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...