Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wnętrze SIG'a 552 JG


Recommended Posts

Witam

 

Nie wiem ilu z was widziało wnętrze tego chińczyka dlatego pozwoliłem sobie założyć temat :wink:

Mówiąc szczerze cudów się nie spodziewałem ale... do rzeczy.

 

Jak wiadomo samo rozbieranie sig'a i jego GB tym bardziej do najmilszych nie należy, ponieważ pozostajecie z masą mikroczęści w rękach jeszcze przed jego otwarciem także jak zdjęcia nie wystarczą i chcecie sami pooglądać u siebie to możecie mnieć "ubaw" przy składaniu. Przy jakimkolwiek braku doświadczenia katastrofa gwarantowana :mrgreen:

 

1) Po zdjęciu przedniej cześci body wraz z lufą i komorą hu odkręcamy klapkę dociskającą silnik w chwycie pistoletowym:

http://img217.imageshack.us/img217/3842/dsc00001eb6.jpg

Silnik jest typu średniego. Cały czarny. Bez oznaczeń ale wygląda solidnie.

 

2)Do momentu na kolejnym zdjęciu wszystko idzie gładko i nikt nie będzie miał problemów. Widać GB w dolnej części body z odkręconym selektorem ognia. Normalnie kable są dłuższe i z pudełkiem bezpiecznika (ja swoje modyfikowałem bo mam zasilanie na kolbie):

http://img213.imageshack.us/img213/8265/dsc00006aj2.jpg

 

3)Np to możecie zgubić. Mikroskopijna sprężynka i pin wypadające spod podstawy selektora ognia z lewej strony. To one odpowiadają za skokowe działanie selektora i wyczuwalne położenie różnych trybów ognia. Jak zgubicie będzie ciekawie:

http://img299.imageshack.us/img299/1556/dsc00007fv3.jpg

 

4)A to już GB wraz z zębatkami selektora po wyjęciu z prawej i lewej strony. Sporo części jest tam niczym nie przymocowanych i najnormalniej wszystko wam się rozpadnie jeżeli nie będziecie uważali przy wyjmowaniu z body. Na zębach są na szczęście znaczniki pokazujące właściwie położenie:

http://img299.imageshack.us/img299/7074/dsc00008zg5.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/1733/dsc00012qz6.jpg

 

5)Nagi GB na chwilę przed otwarciem:

http://img217.imageshack.us/img217/4200/dsc00016om5.jpg

 

Sprawdzając niestety zauważyłem znaczne luzy zębatki silnikowej pomimo tego że wewnątrz pod każdą było kilka podkładek.

 

6)Otwarty GB... a więc co w środku...

http://img299.imageshack.us/img299/173/dsc00020fs6.jpg

 

...Sam szkielet GB wygląda dość solidnie i jest nieźle wykonany. Na pewno usunięcia wymagają niedokładnie wyszlifowane ślady po odlewie które mogą przeszkadzać w pracy zębatkom w razie wymiany.

 

...Jakość części pozostawia niestety wiele do życzenia i większość z nich nie nadaje się do pozostawienia w razie jakiegokolwiek tuningu. Przy tym stock marui to rarytas.

 

...Poniżej na zdjęciu widać spory ubytek powierzchni wewnętrznej głowicy cylindra:

http://img217.imageshack.us/img217/5871/dsc00021ld5.jpg

Jest wykonana z kiepskiej jakości polimeru i nic sobą nie przedstawia poza żałosną jakością wykonania.

 

... Tłok jego głowica tak jak w stocku marui stawią jedną całość. Na szczęście można je łatwo rozdzielić. Na środku głowicy tłoka z przodu w środku widać wkręt typu philips który wszystko łączy:

http://img217.imageshack.us/img217/6882/dsc00022id4.jpg

Z całego pokazanego zestawu jedynie tłok może jeszcze do czegoś się nada... Po Ostatni ząb ma z metalu.

 

Głowica tłoka prosi o pomstę do nieba i pomimo że jest niby kierunkowa i ma otwory na swojej powierzchni to cała jest wykonana z podobnie lichego plastiku jak głowica cylindra i długo nie pożyje.

 

.... A tu ciekawostka ;-) Porównanie części z siga 552 z moich zapasów. U góry stock marui a na dole JG. Zębatek z 552 marui niestety już nie mam ale wiecie że były aluminiowe i ogólnie do niczego jeżeli chodzi o tuning:

 

http://img213.imageshack.us/img213/7403/dsc00023zp6.jpg

Mimo wszystko widać różnice. Cylinder JG ma większe otwory ale jakość jego wykonania jest znacznie gorsza. Oba komplety poruszają się na plastikowych łożyskach i pomimo tego że z JG wyjąłem masę podkładek to zęby nie były za dobrze spasowane w obudowie GB. Głowica tłoka TM na zdjęciu wygląda na bardziej tandetną ale uwierzcie mi że to tylko pozory ;-)

 

... Na koniec trochę miodu... 8-) a mianowicie ZĘBY

Zębatki JG wyglądają na wykonane ze stali i wyglądają naprawdę dobrze.

Zębatka silnikowa ma 4 zęby współpracujące z zatrzaskiem antireversala.

Brak na nich niedoróbek czy wybrakowań a zębatka tłokowa ma fabrycznie zamontowany opóźniacz popychacza :!: podobny do tego :

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3068

co powinno zapewnić bezproblemowe podawanie kulek.

 

A oto zdjęcie pokazujące zbiżenie zębatek:

http://img217.imageshack.us/img217/8129/dsc00026te0.jpg

 

... A co więcej?

Sam popychacz wygląda nie najgorzej chociaż plastik z jakiego jest zrobiony wygląda na bardziej kruchy niż stocki np CA

Styk standardowy więc może zostać na jakiś czas. Za to trzeba się raczej liczyć z wymianą okablowania GB przy mocniejszych tuningach bo są kiepskiej jakości ale na szczęście i tak jest lepiej niż w innych chinkach.

 

PODSUMOWANIE:

 

Tak więc biorąc pod uwagę tuning mocowy trzeba się liczyć z wymianą:

- cylinra

- tłoka ?

- sprężyny

- głowic tłoka i cylindra

- łożysk

- prowadnicy sprężyny

 

Zostać mogą raczej zęby i silnik oraz pozostałe podzespoły łącznie ze szkieletem GB, ale czy są na tyle dobre i wytrzymałe, jak wyglądają, pokaże czas.

 

Mam nadzieję że wstępnie wyczerpałem temat. W razie czego chętnie odpowiem na pytania.

 

Pozdrawiam

żylet

Edited by żylet
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...