żylet Posted June 2, 2008 Report Share Posted June 2, 2008 (edited) Witam Nie wiem ilu z was widziało wnętrze tego chińczyka dlatego pozwoliłem sobie założyć temat :wink: Mówiąc szczerze cudów się nie spodziewałem ale... do rzeczy. Jak wiadomo samo rozbieranie sig'a i jego GB tym bardziej do najmilszych nie należy, ponieważ pozostajecie z masą mikroczęści w rękach jeszcze przed jego otwarciem także jak zdjęcia nie wystarczą i chcecie sami pooglądać u siebie to możecie mnieć "ubaw" przy składaniu. Przy jakimkolwiek braku doświadczenia katastrofa gwarantowana :mrgreen: 1) Po zdjęciu przedniej cześci body wraz z lufą i komorą hu odkręcamy klapkę dociskającą silnik w chwycie pistoletowym: http://img217.imageshack.us/img217/3842/dsc00001eb6.jpg Silnik jest typu średniego. Cały czarny. Bez oznaczeń ale wygląda solidnie. 2)Do momentu na kolejnym zdjęciu wszystko idzie gładko i nikt nie będzie miał problemów. Widać GB w dolnej części body z odkręconym selektorem ognia. Normalnie kable są dłuższe i z pudełkiem bezpiecznika (ja swoje modyfikowałem bo mam zasilanie na kolbie): http://img213.imageshack.us/img213/8265/dsc00006aj2.jpg 3)Np to możecie zgubić. Mikroskopijna sprężynka i pin wypadające spod podstawy selektora ognia z lewej strony. To one odpowiadają za skokowe działanie selektora i wyczuwalne położenie różnych trybów ognia. Jak zgubicie będzie ciekawie: http://img299.imageshack.us/img299/1556/dsc00007fv3.jpg 4)A to już GB wraz z zębatkami selektora po wyjęciu z prawej i lewej strony. Sporo części jest tam niczym nie przymocowanych i najnormalniej wszystko wam się rozpadnie jeżeli nie będziecie uważali przy wyjmowaniu z body. Na zębach są na szczęście znaczniki pokazujące właściwie położenie: http://img299.imageshack.us/img299/7074/dsc00008zg5.jpg http://img299.imageshack.us/img299/1733/dsc00012qz6.jpg 5)Nagi GB na chwilę przed otwarciem: http://img217.imageshack.us/img217/4200/dsc00016om5.jpg Sprawdzając niestety zauważyłem znaczne luzy zębatki silnikowej pomimo tego że wewnątrz pod każdą było kilka podkładek. 6)Otwarty GB... a więc co w środku... http://img299.imageshack.us/img299/173/dsc00020fs6.jpg ...Sam szkielet GB wygląda dość solidnie i jest nieźle wykonany. Na pewno usunięcia wymagają niedokładnie wyszlifowane ślady po odlewie które mogą przeszkadzać w pracy zębatkom w razie wymiany. ...Jakość części pozostawia niestety wiele do życzenia i większość z nich nie nadaje się do pozostawienia w razie jakiegokolwiek tuningu. Przy tym stock marui to rarytas. ...Poniżej na zdjęciu widać spory ubytek powierzchni wewnętrznej głowicy cylindra: http://img217.imageshack.us/img217/5871/dsc00021ld5.jpg Jest wykonana z kiepskiej jakości polimeru i nic sobą nie przedstawia poza żałosną jakością wykonania. ... Tłok jego głowica tak jak w stocku marui stawią jedną całość. Na szczęście można je łatwo rozdzielić. Na środku głowicy tłoka z przodu w środku widać wkręt typu philips który wszystko łączy: http://img217.imageshack.us/img217/6882/dsc00022id4.jpg Z całego pokazanego zestawu jedynie tłok może jeszcze do czegoś się nada... Po Ostatni ząb ma z metalu. Głowica tłoka prosi o pomstę do nieba i pomimo że jest niby kierunkowa i ma otwory na swojej powierzchni to cała jest wykonana z podobnie lichego plastiku jak głowica cylindra i długo nie pożyje. .... A tu ciekawostka ;-) Porównanie części z siga 552 z moich zapasów. U góry stock marui a na dole JG. Zębatek z 552 marui niestety już nie mam ale wiecie że były aluminiowe i ogólnie do niczego jeżeli chodzi o tuning: http://img213.imageshack.us/img213/7403/dsc00023zp6.jpg Mimo wszystko widać różnice. Cylinder JG ma większe otwory ale jakość jego wykonania jest znacznie gorsza. Oba komplety poruszają się na plastikowych łożyskach i pomimo tego że z JG wyjąłem masę podkładek to zęby nie były za dobrze spasowane w obudowie GB. Głowica tłoka TM na zdjęciu wygląda na bardziej tandetną ale uwierzcie mi że to tylko pozory ;-) ... Na koniec trochę miodu... 8-) a mianowicie ZĘBY Zębatki JG wyglądają na wykonane ze stali i wyglądają naprawdę dobrze. Zębatka silnikowa ma 4 zęby współpracujące z zatrzaskiem antireversala. Brak na nich niedoróbek czy wybrakowań a zębatka tłokowa ma fabrycznie zamontowany opóźniacz popychacza :!: podobny do tego : http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3068 co powinno zapewnić bezproblemowe podawanie kulek. A oto zdjęcie pokazujące zbiżenie zębatek: http://img217.imageshack.us/img217/8129/dsc00026te0.jpg ... A co więcej? Sam popychacz wygląda nie najgorzej chociaż plastik z jakiego jest zrobiony wygląda na bardziej kruchy niż stocki np CA Styk standardowy więc może zostać na jakiś czas. Za to trzeba się raczej liczyć z wymianą okablowania GB przy mocniejszych tuningach bo są kiepskiej jakości ale na szczęście i tak jest lepiej niż w innych chinkach. PODSUMOWANIE: Tak więc biorąc pod uwagę tuning mocowy trzeba się liczyć z wymianą: - cylinra - tłoka ? - sprężyny - głowic tłoka i cylindra - łożysk - prowadnicy sprężyny Zostać mogą raczej zęby i silnik oraz pozostałe podzespoły łącznie ze szkieletem GB, ale czy są na tyle dobre i wytrzymałe, jak wyglądają, pokaże czas. Mam nadzieję że wstępnie wyczerpałem temat. W razie czego chętnie odpowiem na pytania. Pozdrawiam żylet Edited June 2, 2008 by żylet Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted June 3, 2008 Report Share Posted June 3, 2008 Szczerze powiedziawszy jestem mocno rozczarowany jakością JG. Teraz pytanie: Te same podzespoły znajdują się w emkach JG? Głowica cylindra z plastiku?! Porażka... Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 4, 2008 Report Share Posted June 4, 2008 Viamortis - Przecież CA też wstawia plastikowe głowice... Nie masz co żałować bo tego można się było spodziewać - tania firma, tandetnie niska cena, chiny. Quote Link to post Share on other sites
Genneth Posted June 6, 2008 Report Share Posted June 6, 2008 Dzięki tobie wiem co mam w środku:P dzięki :) Quote Link to post Share on other sites
chrzanu Posted June 28, 2008 Report Share Posted June 28, 2008 W v2 JG(drugiej gen.) po rozebraniu żadnych braków nie stwierdziłem i byłem mile zaskoczony. Głowica w idealnym stanie bez najmniejszych zadrapań, wszystko szczelne, tłok praktycznie jak nowy. Widać rozrzut jakościowy. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.