ghost18 Posted September 23, 2008 Report Share Posted September 23, 2008 Też o tym czytałem. Sami Amerykanie nie wyszli by z tego z tak małymi stratami gdyby nie pomoc sił ONZ. Ale mi głównie choidziło o to że nie zawsze da się oszacować przewagę wroga i może pomysł autora nie jest taki beznadziejny. Link to post Share on other sites
thor_ Posted September 23, 2008 Report Share Posted September 23, 2008 Czym innym jest zadanie odbicia przetrzymywanych zakładników a czym innym porwanie/zatrzymanie celu bedącego "wrogiem". łapiesz róznicę? Nikt nie wyśle do odbicia zakłądników sił które mogłyby "się odbić" bo to jest równoznaczne ze śmiercią zakładników. Dlatego poprzedza się tego typu akcje bardzo wnikliwym rozpoznaniem. W sytuacji z Mogadiszu bardzo upraszczając można było zaryzykować ewentualną śmierć "celu" dlatego nie wysłano tam dywizji pancernej żeby zabezpieczyła miasto jak to robiono np w czasie Desert Stormów w Iraku. W Mogadiszu żeby zabezpieczyć sobie odpowiednią przewagę potrzebne byłoby ze 20 M1A1/A2 wspartych kilkunastoma M2 że o AH-64 nie wspomnę. Ale nie była to misja/zadanie wymagajace tego typu podejścia do sprawy. Inna rzecz żę było to bardzo pechowe zadanie. Wracajac do sprawy i tematu: raz jeszcze powtórzę nie wysyła się z zadaniem odbicia zakładników czy to w warunkach policyjnych czy wojskowych sił które nie mają odpowiedniej przewagi. Link to post Share on other sites
ghost18 Posted September 23, 2008 Report Share Posted September 23, 2008 Dzięki za wypracowanie. Wracając do tematu przecież to jest tylko zabawa a wszystkie "siły" są porównywalnie na tym samym poziomie wyszkolenia (jeżeli można użyć tego słowa) i założenie przechwytywania zakładników z przewagą 5:1 albo nawet 2:1 było by bezsensowne, bo zabawa za szybko by się kończyła. Link to post Share on other sites
Foka Posted September 23, 2008 Report Share Posted September 23, 2008 wszystkie "siły" są porównywalnie na tym samym poziomie wyszkoleniaZdziwiłbyś się. Znam airsoftowców, którzy mają kłopoty z zapamiętaniem żeby nie ściągać w czasie gry gogli i z wykonaniem najprostszych rozkazów. Znam też ekipy, które nie miałyby problemów z zaplanowaniem i wykonaniem szturmu na mały budynek, czy 3-dniowego dalekiego patrolu. założenie przechwytywania zakładników z przewagą 5:1 albo nawet 2:1 było by bezsensowne, bo zabawa za szybko by się kończyłaZabawa szybko się skończy zakładając stosunek sił 1:1. Napastnicy zorientują się o szturmie i rozstrzelają zakładników - koniec zabawy. Poza tym - elitarne jednostki z wieloletnim doświadczeniem, kolosalną przewagą wiedzy, umiejętności, rozpoznania, wyposażenia, atakują z przewagą 5-3:1. A Ty sugerujesz żeby, jak to sam nazwałeś, siły o porównywalnym stopniu umiejętności, w takich samych warunkach, działały w stosunku 1:1? Gdzie tu logika? Link to post Share on other sites
ghost18 Posted September 24, 2008 Report Share Posted September 24, 2008 Gdzie tu logika?? W tym żeby dobże się bawić i żeby za łatwo nie było. A co do jednostek specjalnych to ni9e zaprzeczam. Link to post Share on other sites
Foka Posted September 24, 2008 Report Share Posted September 24, 2008 W tym żeby dobże się bawić i żeby za łatwo nie było. Napastnicy zorientują się o szturmie i rozstrzelają zakładników - koniec zabawy. Link to post Share on other sites
HateMe Posted September 27, 2008 Report Share Posted September 27, 2008 Za dużo CSa, chłopcy, za dużo CSa... ;) Link to post Share on other sites
ghost18 Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Akurat CSa nie nawidze i nigdy nie grałem:P Link to post Share on other sites
Szwagier33 Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 (edited) Skoro nigdy nie grałeś, to czemu (na jakiej podstawie) go nienawidzisz? Wybaczcie offtopic. Edited October 5, 2008 by Szwagier33 Link to post Share on other sites
ghost18 Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Bo lubie ładną grafike lub realistyke. A w CS ani tego ani tego nie ma. Sory jesli uraziłem maniaków CSa j.w. Link to post Share on other sites
Recommended Posts