kamera Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 (edited) Witam! Jest to pewnie pytanie do elektrykow, ale moze ktorys z maniakow bedzie znal odpowiedz. Wraz z nowa replika sprowadzilem z wgc baterie 9.6 intellecta. Posiadam ladowarke automatyczna z batimexu (napewno wszystki dobrze znany model, tylko, ze spod wczesniejszej egidy CG http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru=2...6&menu2=702 ). Po podlaczeniu bateri ladowarka zaczela migac na czerwono (czyli nie ladowala, ani tez nie rozladowywala) zorietnowalem sie, ze + i - sa na odwrot niz w Europie i za kolor czarny w bateri odpowiada kwadrat (mowie o wtyczce), a za czerwony kolko, czyli na odwrot niz w ladowarce. W takim razie podpiĄlem krokodylkami baterie na odwrot dajac czerwony, do czerwonego i czarny do czarnego, tak jak wg mojej wiedzy byc powinno. Niestety ladowarka nadal miga. Kiedy podlaczam stare baterie zakupione w Polsce nie ma zadnego problemu i sa one odrazu ladowane. Co z tym zrobic? [stosuj polskie litery.] Edited November 27, 2008 by Foka Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 (edited) 1.Czy formatowales baterie? 2.Uzyj do tego przejsciowki wlasnej roboty i przekrec wtyczke w przejsciowce o 180*..(NIE TNIJ KABLI BATERI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BO CIE PROAD PORAZI) Jesli bedziesz mial problemy z silnikiem,to zrob to samo.. Edited November 27, 2008 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
kamera Posted November 27, 2008 Author Report Share Posted November 27, 2008 Johny, czekaj jeszcze raz, bo niewiele zrozumilem :D Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 Zdejmij plastikową końcówkę z baterii i załóż na odwrót. Quote Link to post Share on other sites
mag Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 Zacznij od powiedzenia jaka to wtyczka bo małe i duże mają odwrotnie umiejscowiony plus i minus i jest to normalne. Kolor czarny jest w kwadracie w małym wtyku. W dużym wtyku w kółku. Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted November 27, 2008 Report Share Posted November 27, 2008 NIE TNIJ KABLI BATERI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BO CIE PROAD PORAZITaaaa... Spopieli jego i jego całą rodzinę :? Quote Link to post Share on other sites
kamera Posted November 27, 2008 Author Report Share Posted November 27, 2008 Jest to bateria typu mini. Nie wchodzi w gre przelozenie wtyku na niej, bo: 1.mam takie cztery 2.karabin jako, ze tez jest z HK to takze ma tak umiejscowiona wtyczke. Podlaczalem juz zarowno czarny do czarnego (ladowarka nie daje wtedy zadnego zanku zycia) jak i czerwony do czarnego-przez chwile sygnalizuje, ze laduje, po to, zeby pozniej zaczac migac na czerwono (takiej sygnalizacji nie ma nawet opisanej w instrukcji). Kiedy podlaczam baterie zakupione w Polsce nie ma zadnego problemu! Co ciekawe, właśnie pożyczyłem od kolegi identyczny model ładowarki, tyle, że z oznaczeniami innego producenta. Teoretycznie bateria właśnie jest ładowana (z podłączonymi na odwrót kablami), ale tak samo jak moja dziwnie pracuje, tzn normalnie kiedy ładuje swoje baterie Sanyo słychać jeden nieprzerwany cichy szum/bzyk, kiedy ładuje baterie z WGC niezależnie od tego która ładowarką owy mruk jest co chwile przerywany chwila ciszy, tak jakby bateria była co chwile poddawana napięciu i odcinana. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 19, 2008 Report Share Posted December 19, 2008 (edited) @foka Prad wzwarty w bateri (przynajmniej w mojej) ma ok.30A. 18A wstarczy aby zabic czlowieka :/ Moze znajdzie sie jakis smialek,ktory polize wtyki naladowanej bateri i udowodni ze sie myle: P Edited December 19, 2008 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
HUGO_HUGO Posted December 25, 2008 Report Share Posted December 25, 2008 (edited) @foka Prad wzwarty w bateri (przynajmniej w mojej) ma ok.30A. 18A wstarczy aby zabic czlowieka :/ Moze znajdzie sie jakis smialek,ktory polize wtyki naladowanej bateri i udowodni ze sie myle: P muszę cię zmartwić robiłem tak wielokrotnie i jeszcze żyję :poddanie: 30A to jakiś akumulator od samochodu jest czy od motocykla moja bateria od aeg ma 3A jak jest naładowana Edited December 25, 2008 by HUGO_HUGO Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 25, 2008 Report Share Posted December 25, 2008 Ty Kolego piszesz o AMPEROGODZINACH czyli jednostkach pojemności baterii. Tamten Kolega ma na mysli maksymalną wydajność prądową. Lizanie styków nie da rezultatu w formie zgonu z tego względu, ze ciało (nawet Kolegi) jest zbyt oporne by ładne dać czadu przy tak niskim napięciu. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 27, 2008 Report Share Posted December 27, 2008 Johny next time zastanow się o czym piszesz... Akumulator 8,4V -12V zabija!!!! Uciekajmy!!!!! To, że można spawać akumulatorem samochodowym to wiem, jakoś akumulatorem od AEGa nie udało mi się jeszcze... śmiem twierdzić, że amperarz "na rozładowaniu" aku samochodowego jes t'ciut" większy niż w aku AEGowym. Jakoś nie specjalnie widzę możliwość porażenia prądem z tego typu akumulatorów. Wracając do tematu o ile zrozumiałem to Kamera podpinał już "odwrotnie" napięcie poprzez "krokodylki" i efekt był również "dziwny". W związku z tym podejrzewam, że bateria może być do d....y :( Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 Sama wartość prądu to za mało. Ważne jest też napięcie i częstotliwość. Dawno się tego uczyłem, ale przy prądzie stałym napięcie 24V jest chyba granicą bezpieczeństwa. Przy prądzie o częstotliwości 50 Hz granicą chyba było 12V, ale tego już zupełnie nie jestem pewien. O, źle pamiętałem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_bezpieczne Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.