sjzmisiek Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 dark_griph wiesz może jak wyciągnąć spust z DE TM ? ten pin co trzyma spust i zwalniacz slide nie chce wyjść a nie bede na siłe wypychał bo coś zniszcze :) mam bloka i nie wiem co zrobić po odkręceniu śróbki co utrzymuję przednią stronę całego mechanizmu w body i wyjęciu zabezpieczenia slide (trzymającego zamek po jego powrocie do pozycji wyjściowej- ten dzynks z przyciskiem po lewej i nazwijmy to"dźwignią" którą się obkręca po prawej stronie zaraz za spustem w stronę końca lufy patrząc) help :P Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 (edited) Wiem o co chodzi. Sam się nad tym głowiłem kilka minut z instrukcją w ręku, nim zrozumiałem jak to jest skonstruowane. Ujmę to tak - jak nie zrobisz tego na siłę, to nie zrobisz tego w ogóle. Całość trzyma się właśnie na tym jednym pinie. Wybija się go od prawej strony body - przeciwnej do tej, na której jest blokada zamka. Innymi słowy: po prostu uderz młotkiem w wystającą końcówkę pin'u. Po tej operacji będzie dało się go zwyczajnie chwycić i wyjąć. Całość jest skonstruowana w prosty sposób. Sam pin ma przewężenie od wewnętrznej strony, w które wciśnięta jest sprężynująca obejma (o kształcie "przeciętego" okręgu). Niestety takie mocowanie ma poważną wadę - po każdym demontażu pin będzie się trzymać coraz słabiej, a o zamienne częsci jest ciężko. Radziłbym rozbierać ten element jedynie w przypadku usterki mechanizmu spustowego, bądź wymiany dolnego korpusu. PS Przypomniało mi się, a komuś może uratować kilka groszy. Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia w majsterkowaniu, to nie radzę montować samemu konwersji Guarder'a. Po wyjęciu z pudełka górna część korpusu wymaga dopasowania do mechanizmu, nie będzie pasować "ot tak". Bynajmniej w moim przypadku nie pasowała. Edited January 28, 2009 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 (edited) wielkie dzięki :) będe miał na uwadze , a powiedz mi co dokładnie masz na myśli przez dopasowanie? trzeba coś podszlifować/przypiłować ? wsumie czeka mnie wymiana korpusu więc warto mieć tą wiedzę zanim się do tego zabiorę ( bo szkoda mi kasy którą wkładam w tą klamę żeby ją od tak popsuć :D z ciśnięciem na siłę różnie bywa ;) ) Edited January 28, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Musiałem nieco spiłować górną część korpusu, gdyż mechanizm po prostu się do niej nie mieścił. Ponadto ciężko składa się lufę z zamkiem. Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 (edited) Dark ostatnia prośba :D dałbyś rade wrzucić tu na forum całą instrukcję od deserta , jestem (mam nadzieje, że zaledwie) 2 właścicielem posiadanego przezemnie DE i poprzednik nie dał mi wszystkich papierów :/ poza tym na forum raczej to nie zginie a myśle że się jeszcze komuś przyda :) Edited January 29, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
pesinter Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Dzięki dark_griph za info, DE już zamówiony na capri! sjzmisiek - powiedz dokładnie dlaczego chcesz wymienić cały korpus do Deserta? Pękł ci? Rozumiem że wymieniasz na metalową wersję która kosztuje praktycznie tyle co sama replika od TM? Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 bo plastikowy desert to nie desert :D jak kupie metalowe części zewn. moge Ci sprzedać moje obdarte srebrne plastiki :) Quote Link to post Share on other sites
pesinter Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Też chcę kiedyś kupić sobie metalowe chromowane elementy zewnętrzne. Proszę powiedz jaka jest ich cena i gdzie je można dostać w Polsce? Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) narazie niema :( ale mają być początkiem lutego w sklepach z tego co pytałem - czyli na dniach :) co mnie martwi że srebrna (tzw electroplating silver czy jakoś tak :P) bedzie droższa od czarnej a i ona nie jest tania :) a że tak zapytam jeszcze ...wie ktoś może jakie zaworki będą lepsze? guarderowskie czy nine ball (czerwone)? ... gdzieś jeszcze widziałem km head'a tzw giga valve ale brak na stanie :( Edited January 30, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) (...)wie ktoś może jakie zaworki będą lepsze?(...) Tego na razie nikt u Nas nie wie na pewno, nawet obsługa sklepów. Jak zamawiałem swoje, to napisano mi, że "obie firmy są bardzo dobre". Postawiłem na Guarder'y - skoro oni zrobili cały korpus, loading muzzle i sprężyny to myślę, że ich zawory powinny najlepiej współgrać właśnie z w.w częściami. (...)Proszę powiedz jaka jest ich cena i gdzie je można dostać w Polsce? Za jakiś czas sprawdziłbym w asgshop'ie oraz specshop'ie. Cena czarnej wersji, w zależności od sklepu, to 460/550 pln. Stawiam, że chromowana wersja będzie przynajmniej o 100 pln droższa. Do tego dolicz sobie jeszcze koszty lepszych komponentów. Standardowe zawory nie podadzą odpowiednio dużo gazu, by "odrzucić" cięższy, metalowy zamek. Stokowy loading muzzle może szybko popękać, a stokowe sprężyny są za miękkie w stosunku do metalowego zamka i nie są w stanie go utrzymać - pod wpływem grawitacji zamek będzie się sam odsuwać. Edited January 30, 2009 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) dark a ile wyciągasz fps? ( i czy masz prec rurke? bo od tego też wiele zależy w gaziakach) chciałęm wiedzieć bo gdzieś na necie jest film z kolesiem który na green gazie wyciskał 400+ fps z deserta na ninebalowskich zaworkach i wzmocnionych spr.(i precce 6.04mm) jeśli na guarderowskich zaworkach będzie inna ilość fps da mi to rozeznanie które zawory mają "lepszego kopa" (... na fps mi wsumie nie zależy , raczej na lepszej kulturze pracy z metalową konwersją i mocniejszymi spr.-> więcej gazu z zaworka to lepszy blowback na takich bebechach) http://pl.youtube.com/watch?v=PlLbquEuWb4 filmik o którym wspominałem Edited January 30, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Przy standardowych częściach, W temperaturze kilku stopni poniżej zera, power gazie (link) włączonym hop-up'ie i kulkach 0.25 g kulki rozpędzały się do 100 m/s, czyli w przeliczeniu do około 330 fps. Jak jest teraz? Nie wiem dokładnie, gdyż tak jak już napisałem - replika zrobiła się wrażliwa na zimno i po prostu nie działa na mrozie. Co jak co, ale 400 fps'ów bym nie chciał z prozaicznej przyczyny - replika zrobiłaby się na tyle niebezpieczna, iż wypadałoby odpuścić sobie strzelanie od ludzi na niewielkich dystansach. Natomiast na większych odległościach celność jest zbyt słaba, więc zabawka stałaby się średnio użyteczna. Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 (edited) ano rozumie Cię :) ja też nie chce żeby mój desert jak prawdziwy ściany przebijał ... mam g3 i chciałem na snajpe robić -został mi tylko wewn. tuning i więcej niż 430fps nie chce w niej (bo przy 380 ma fajny zasięg i celność) ... a dopiero 400fps w klamce , jeśli wyjdzie mi coś dziwnego na chrono to na boczną naperno go nie będe brał bo mam go czym zastąpić (wsumie desert sam w sobie jest bardzo celny nawet na odl 40m więc może to będzie taki nietypowy primary weapon :D , do cqb napewno odpada ) dark ponawiam pytanko (chyba że ktoś inny chce zrobić dobry uczynek :) ) dałbyś rade wrzucić tu na forum całą instrukcję od deserta w wolnym czasie? byłbym wdzięczny (brakuje mi poprostu większości papierów do DE a bez tego dziwnie mi się go zawsze składa :P metodą dedukcji ... :P) Edited January 31, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Mam taką możliwość. Jak znajdę chwilę wolnego czasu i będę mieć dostęp do skanera, to wstawię tu co trzeba. Quote Link to post Share on other sites
pesinter Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Mam taką możliwość. Jak znajdę chwilę wolnego czasu i będę mieć dostęp do skanera, to wstawię tu co trzeba. Ja również będę wdzięczny za takową zeskanowana instrukcję. Za 20 dni powinienem być świeżo upieczonym nabywcą chromowanego DE od TM i bardzo mi się to przyda. Z resztą z wielkim zainteresowaniem czytam tutaj wszystko co panowie piszecie. Próbowaliście może założyć kolimator na górze DE(jest tam szyna 22mm) Ciekaw jestem czy w tej replice dobry kolimator pozwala na jeszcze lepsze celowanie niż standardowa muszka(która notabene już jest konkretna) Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 (edited) jeśli będziesz brał prosto ze sklepu powinieneś mieć instrukcje w pudle z gunem :) a co do kolimatora ... chyba jest to zbędne ale chyba gdzieś widziałem z czymś takim deserta http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2553 (na allegro były po 170zł) i fajnie to wyglądało, jeśli chcesz red dota http://www.apoh.net/reviews/57/TM_DE_HK/scope2.jpg to klama zrobi sie ogromna (sama w sobie i tak jest spora) w sumie nie polecam optyki do pistoletów (kabury na taki nie znajdziesz) :) Edited January 31, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
pesinter Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 (edited) -=treść skasowana=- Pomyliły ci się fora misiu... Chopin Edited February 16, 2009 by Chopin Quote Link to post Share on other sites
WUZI Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Czyżby ktoś zamontował tek kolimator na spinacz biurowy? :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 no w to czy na biurowy spinacz to nie wnikam (ale tak to wyglada :) ) a mam pytanie : montował ktoś czerwone ninebalowskie zawory do desesrta z metalową konwersją ? zastanawiam sie żeby właśnie na te się pokusić ale nie mam pojąeia jak będą współgrać z klamą Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Trochę to trwało, ale jest. Oto schemat pistoletu z instrukcji Marui: I jeszcze małe uzupełnienie tematu - replika z zainstalowaną prawie pełną konwersja Guarder'a (brakuje jedynie lufy precyzyjnej oraz stalowych przyrządów celowniczych): Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted March 15, 2009 Report Share Posted March 15, 2009 (edited) :D ładny :D mi zostało tylko konwersje kupić :) niestety srebrnej nie było w sklepach dostępnej jak narazie ... jak zainstaluje zawory (nine balle) i kupie metalowe części to też coś naskrobie dla potomnych (troche to wyzysk z mojej strony ale) Dark dałbys rade nakręcić filmik jak to współpracuje ze sobą ? a i powiedz jak to wyglada ze strzelaniem na silniejszych spr. (150%) bo mi czasami przy przeładowaniu po strzale zamek wraca tak szybko, że kulka ładowana do komory przelatuje mi przez nią i wypada lufą... miałeś coś takiego ? czy przy metalowym zamku wraca on wolniej i coś takiego nie występuje? ps: dzieki za schemaciki Edited March 15, 2009 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Filmik kiedyś nakręciłem, ale źle ustawiłem statyw i nie było za dobrze widać repliki. Drugi raz kręcić mi się po prostu nie chciało, a teraz już nie mam możliwości zrobienia kolejnego. Ze sprężynami sprawę przedstawię tak: metalowe części są na tyle ciężkie, że jeżeli wstawi się stock'owe sprężyny i wyceluje w sufit, to pod wpływem siły ciężkości zamek przesunie się całkowicie do tyłu. W taki sam sposób, jakby ktoś go odciągnął ręką. Muszę przyznać, że metalowa replika wygląda jak replika, a nie jak zabawka z tworzywa. Dźwięk przeładowania i gwint widoczny na wylocie lufy... dałoby się tym kogoś nieźle nabrać. Tylko niestety zainstalowanie tego wszystkiego łatwe nie jest, a zwykły green gas ma za niskie ciśnienie żeby to poruszyć. ż repliki można używać tylko w lato (poniżej 20*C pojawia się opisany wcześniej "efekt full auto"), bądź terzeba się bawić w szukanie drogich gazów (red gas, gazy zimowe). Generalnie walory użytkowe (o ile mogę to tak określić) spadają znacznie po zainstalowaniu konwersji Guarder'a. Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=P7g8XLWwSvc ktoś już zainstalował sreberko i nakręcił małe conieco :P (w 12 sekundzie kulka z lufy sie wykulała i poprostu wypadła ...mi sie tak dość często dzieje bo spr. 150-tki plastikowy zamek za szybko cofają i kulka nie zatrzymuje się na komorze HU :/ Dark zaobserwowałeś takie coś u siebie ?) poza tym incydentem z kulką śmiga to nawet temu ziomkowi Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Żadnych problemów takiej maści nie uświadczyłem. Zawsze możesz osłabić sprężynę, poprzez trzymanie repliki (na półce) z zamkiem zablokowanym w tylnym położeniu. Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 (edited) Przeglądałem artykuły na stronie głównej i natknąłem się na pewną ciekawostkę, może się ktoś zainteresuje... Poniższe zdjęcie pochodzi z artykułu o stoisku King Arms'a na IWA 2009. Edited March 19, 2009 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.