MiodUs Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 witam do mojego spr boyi wsadziłem bore-up CA, tłok G&P i sp130 guardera. Łożyska oczywiscie metalowe 7mm. przy strzale tłok jest naciągany i zostaje w tynej pozycji. dzieje sie to szybko (tlok jest szybko naciagany). Złe podkładkowanie odpada - zębatki są super wypodkładkowane, palcem sprawdzałem, kręcą się luźno. Batera naładowana. ZUPEŁNIE NIE MAM POMYSŁÓW! Rozkładałem i składałem gb juz z kilkanascie razy, bawilem sie podkladkami tez. Wszystko wydaje sie byc w porzadku! Pomocy! : )` Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Jaka bateria? Quote Link to post Share on other sites
MiodUs Posted February 8, 2009 Author Report Share Posted February 8, 2009 (edited) 9,6 KAN, takze wykluczam ją jako przyczynę. Edited February 8, 2009 by MiodUs Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 (edited) Nie ma czegoś takiego jak "super podkładkowanie" w tym wypadku. Daj komuś innemu do sprawdzenia, bo widać już, że nie masz do tego dystansu. Mój pierwszy pomysł to właśnie źle wypodkładkowany GB. Nigdy niczego nie wykluczaj. Baterie sprawdź miernikiem pod obciążeniem. Sprawdź całkowity opór na układzie. Jakiego bezpiecznika używasz? Silnik, jest dobrze wyregulowany? Nie uszkodzony? Edited February 8, 2009 by AnR Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Zwykle to jest wina niskiego napięcia, ja bym na początku wykluczył tę opcję. Tuż pod koniec naciągania sprężyny jest największy opór, silnik najciężej pracuje. Jak nie dostaje wystarczającego napięcia, nie może przeskoczyć tego punktu oporu. U mnie ta konfiguracja pracowała na Sanyo Cadnica 9,6 1800 na dużych ogniwach, rof był niezły, nie było takich problemów. Quote Link to post Share on other sites
MiodUs Posted February 8, 2009 Author Report Share Posted February 8, 2009 Cały cykl zatrzymuje się na ostatnim, ostatnieńkim zębie tłoka... Nie sądzę, żeby batka 9,6 od tak nie była w stanie tego pociągnąć, skoro u Ciebie michalll te same części chodziły dobrze ; ) Styki są w świetnym stanie... bezpiecznika nie ma. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Sprawdź w jakim stanie są wtyczki. Jeśli masz łożyskowaną prowadnicę sprężyny i głowicę to wymień prowadnicę na taką bez łożyskowania, powinno pomóc. Obejżyj dokładnie tłok czy nie ma jakichś zadziorów, moze się haczy. Quote Link to post Share on other sites
MiodUs Posted February 8, 2009 Author Report Share Posted February 8, 2009 Jeśli masz łożyskowaną prowadnicę sprężyny i głowicę to wymień prowadnicę na taką bez łożyskowania, powinno pomóc. To samo poradzono mi, chyba spróbuję. I wydaje mi się, że właśnie to jest przyczyną, gdyż kiedy tłok był zacięty, sprężyna była tak ciasno ściśnięta, że nie było miejsca na dalsze przesunięcie. Obejżyj dokładnie tłok czy nie ma jakichś zadziorów, moze się haczy. Nie ma i nie haczy. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Wtrącę się ;-) - mam rozumieć, że SP130 + obustronne łożyskowanie = niemożność wystrzału poprzez brak miejsca dla sprężyny, czy po prostu jego aku tego nie wytrzymuje ? Dziwy panie, dziwy... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Spotkalem sie z czyms takim w moim augu - kupilem tuningowany juz i wlasnie po paru strzalach a czasem od razu zacinal sie w tylnym polozeniu. Kombinowalem z prowadnica, potem zmienilem springa na m120 - pomoglo nie blokowalo sie. Uznalem ze sprezyna sie zakleszcza - bo tak sie robilo i nie dalo sie jej naciagnac. Potem podlaczylem zszeregowane 2 baterie 8.4 v i pociagnelo ... semi oczywiscie bo na auto mialo koszmarna szybkostrzelnosc. Niestety jak to aug raz nacisnelo sie mocniej auto i zmielilo tlok. Kupilem silnik wzmocniony PJ z taiwana - i co sie okazalo... Sprezyna owszem zakleszczala sie BO STOCKOWY SILNIK NIE MIAL SILY NACIAGNAC m130. (borek czyli podwojne podkladkowanie - za mocny daje opor na taki silnik). Wiec opcje sa takie. 1. Masz za slaby aku - 9.4 v przy stockowym silniku to nie jest dosc zwlaszcza zima. Chyba ze 4400 mAh to wtedy ok. Ale i tak mi przy 12 V nie strzelal dobrze aug wiec sam rozumiesz. 2. Masz zle dokrecony silnik i zle spodkladkowanie. Ostatnio robilem eksperymenty z mp5 galaxy - wzielem podkladke duza (bo luzno latala zebatka silnikowa) od gory - silnik nie mial powera naciagac sprezyny. Zebatka silnikowa musi miec minimalna podkladke od gory gearboxa. 3. Masz za slaby silnik - to opcja z 95 % skutecznosci. Stockowy silnik nie zawsze daje rade na m130 - zwlaszcza na podwojnym lozyskowaniu. Po prostu nie ma dosc mocy zeby zrobic tan ostatni obrot. Tak jak pisalem o aku - sproboj NA SEMI podlaczyc akumulator 12 V. Jezeli uciagnie - to wina silnika zmien go na mocniejszy. ps. Aktualnie mam silnik Pjotki. Wstawilem spowrotem ta sprezyne ktora nie chcial naciagac plus cylinder do tloka zeby mocniej sprezal. Naciaga auga z 500 fps na baterii 8.4 V zima. Ale to byla ta pierwsza genialna wrecz partia silnikow. Z mocnymi magnesami neodymowymi. Takie ktore przyciagaja kazdy metal nawet z 5 cm. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Wtrącę się ;-) - mam rozumieć, że SP130 + obustronne łożyskowanie = niemożność wystrzału poprzez brak miejsca dla sprężyny, czy po prostu jego aku tego nie wytrzymuje ? Dziwy panie, dziwy... Tak się niestety dzieje w gearboxie v2, przy zbyt słabej baterii. Ogniwa RC sobie z tym radzą, potrzebna jest duża wydajnośc prądowa. Niektóre sprężyny 130 są wykonane z grubszego drutu przez co po ściśnięciu zostaje bardzo mało miejsca. Najprostszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest właśnie usunięcie jednego łżyska, wpływa to także na żywotnoś układu. Informacja jest sprawdzona na przykładzie wielu replik z gb2. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Tak się niestety dzieje w gearboxie v2, przy zbyt słabej baterii. Ogniwa RC sobie z tym radzą, potrzebna jest duża wydajnośc prądowa. Niektóre sprężyny 130 są wykonane z grubszego drutu przez co po ściśnięciu zostaje bardzo mało miejsca. Najprostszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest właśnie usunięcie jednego łżyska, wpływa to także na żywotnoś układu. Informacja jest sprawdzona na przykładzie wielu replik z gb2. Pozdrawiam! A jak wygląda sprawa z GB V3 ? W V2 jest ciut mniej miejsca na sprężynę, aniżeli V3 ? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Wywalanie łozyskowania z jednej strony to bzdura. KANki są mało wydajne a silnik Boyi to miernotka. I ja też sądzę, ze podkładkowanie może być marnawe. Poza tym może być zwyczajnie niedosmarowany GB. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Odnosze wrażenie że V3 jest nieco dłuzszy, niestety nie mam mozliwości sprawdzenia tego w tej chwili. poldeck, staraj sie unikać tak kategorycznych opinii, nie wiesz co kolega ma tak naprawde w swojej replice nawet jeśli jesteś głównym mechanikiem. Co do silnika boyi, ja uważam go za bardzo mocny i dobrze wykonany. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Co do silnika boyi, ja uważam go za bardzo mocny i dobrze wykonany. Co do uważania, to nie ma ono nic do rzeczy... Jakoś chłopakowi M130 nie ciągnie :roll: Robiłem niegdyś taki test, przykłada się śrubokręty do silnika i sprawdza się ile ich utrzyma w powietrzu. Silnik P&J (II gen.) wytrzymał więcej. Boyi to jest kiepska firma, nawet jak na chiny, i trzeba się z tym pogodzić. IMO elektryka może nie wydalać. Np. kable za cienkie, za słabe. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Tylko nie wiadomo czy jego problem wynika z braku mocy silnika. Zaczekajmy aż usunie awarię i się wypowie. Quote Link to post Share on other sites
HustleR Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 (edited) No i mam podobny problem ale u mnie dochodzi jeszcze dziwna akcja z silnikiem. Mój zestaw: Szkielet, zębatki, łożyska 6mm ślizgowe, popychacz ---> stock z AK47 JG - (GFC jak kto woli - to jest to samo) Silnik - High Torque CA Kable - GFC ale porządne, bez bezpiecznika Tłok Deep-Fire - pełne zęby, tytan Bore-up CA Sprężyna Guarder SP130 Smary Systema Zębatki są moim zdaniem wypodkładkowane poprawnie - nawet trochę luzu zostawiłem dla zębatki silnikowej (gdzieś tak przeczytałem, że dobrze tak zrobić) Zębatki kręcą się luźno i nie latają Wszystko jest nasmarowane fest. Silnik naciągnął sprężynę ale strzał nie padł - Batka to 9,6V ASG, Nacisnąłem spust raz - naciągnięcie sprężyny, drugi raz opór, trzeci raz opór i.... Sprężynka dociskająca szczotki przy "minusie" (tak to się nazywa?) uległa przepaleniu! No więc zdjąłem ją - rozwinąłem zwój i nawinąłem jeszcze raz. Odpaliłem silnik już bez GB i to samo - spaliła się. Kolejny zwój odwinąłem i silnik działa. :wink: No więc składam GB jeszcze raz - sprawdzam podkładki - zębatki chodą jak marzenie. Podpinam silnik (tym razem Sanyo RC 8,4 2400mAh) - znowu to samo - Naciągnął sprężynę trochę i dupa - Kolejna próba naciśnięcia spustu (krótkiego!) i znowu swąd, dymek i przepalona sprężynka. Wcześniej miałem MS120 Systemy i CA High Torque dawał rofa ok 15-17 k/s (9,6 ASG i 8,4 Sanyo RC) i reakcja na spust była natychmiastowa. Kable są ok - raczej nie ma nigdzie zwarcia. I teraz pytania: Co jest grane? Silnik jest raczej nowy, baterie też - Czy jednak silnik się sfajczył czy batka za słaba, czy jakieś zwarcie Poradźcie coś bo nie wiem czy mam kupować nowy silnik, kable, baterie czy co? Dziś jeszcze postaram się sprawdzić zestaw na MS120 na stockowym zestawie cylindra i później na Bore CA Proszę niech się wypowiedzą osoby które się znają jak OLO czy Poldeck lub inni praktycy a nie tacy co widzieli GB raz i to z wierzchu. Dzięki za wszelką pomoc Edited February 10, 2009 by HustleR Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 (edited) Widzę, ze przede wszystkim zmieniłeś spręzynę. Guarderowskie potrafią być minimalnie węższe od innych (przykladowo sp140 często nie chce najść na prowadnicę G&P). Sprawdź czy gładko śmiga po prowadnicy. Co najpierw powinieneś zrobić to sprawdzić czy nie ma zwarcia. Wiekszość mierników uniwersalnych ma taką funkcję. Jeden kabel we wtyczkę a drugi do gb i sie okaże. Potem druga połówka wtyczki. Dalej możesz sprawdzić najzwyczajniej na innym silniku. Ewentualnie wsadź swój silnik do repliki jakiegoś kolegi, bo jeżeli miałoby się okazać, ze masz coś z instalacją to szkoda zniszczyć kumplowi silnik ;-) . Bateria 8,4 Sanyo klasy RC powinna spokojnie m130 ciągnąć więc raczej bym ją wykluczył jako powód kłopotów. Zacznij od samego silnika bo on mi tu najbardziej śmierdzi. Wpakuj w inny gnat i sprawdź. edit: SHARKY_FST jasne, rozumiem Cię. Niemniej nie widzę powodu by w momencie kiedy mam taka a nie inna opinię wydawać taki a nie inny osąd ;-) . "Parę" GB już poskładałem i uruchomiłem z naprawdę dziwnych stanów i niby czegoś sie zdążyłem nauczyć. A wywalanie łożyskowania jest bzdurą. Nie ma takiej opcji by spręzyna ściśnięta nie mieściła się między łożyskowaniami. Zmierz grubość drutu, pomnóż przez ilość zwojów i porównaj z głębokością tłoka. Tłoka jest zwalniany w większości zanim łożyskowanie prowadnicy się w nim schowa więc trochę miejsca zostaje. A jeśli silnik nie daje rady przy niby prawidłowym złożeniu oddać strzału to sądzę, ze te 5,5 mm (grubość zestawu łożyskowania na przykładzie guardera) mało zmieni. Edited February 10, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
HustleR Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Widzę, ze przede wszystkim zmieniłeś spręzynę. Guarderowskie potrafią być minimalnie węższe od innych (przykladowo sp140 często nie chce najść na prowadnicę G&P). Sprawdź czy gładko śmiga po prowadnicy. Sprężyna wchodzi na prowadnicę gładko i śmiga po niej - Właśnie zapomniałem dodać, że mam prowadnicę łożyskowaną Systemy. Co do pozostałych rad - to posprawdzam silnik z inną repliką ale nie kumam trochę jak ma wyglądać to sprawdzenie zwarcia? Bez podpiętej batki mam po prostu włożyć końcówkę miernika do wtyczki do baterii a drugą dotknąć obudowy a później do drugiej wtyczki i dotknąć obudowy? Dobrze rozumiem - Jeszcze będę musiał sprawdzić czy mój miernik ma taką opcję ;) Quote Link to post Share on other sites
habib Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Bez podpiętej batki mam po prostu włożyć końcówkę miernika do wtyczki do baterii a drugą dotknąć obudowy a później do drugiej wtyczki i dotknąć obudowy? Dobrze rozumiem - Jeszcze będę musiał sprawdzić czy mój miernik ma taką opcję ;) Dokładnie tak, też nie pamiętam jak to się nazywa ale na ustawieniu trybu pracy miernika jest ikona diody chyba, przy zwarciu + z - miernik wydaje dźwięk (obwód zamknięty). Żaden z przewodów +/- nie powinien mieć przebicia na obudowę GB. Z tym silnikiem CA (tylko używanym) miałem analogiczną zagwozdkę, okazało że po prostu stracił moc, nie wiem czy się coś przepaliło czy coś innego, po prostu "wrzuciłem" stockowy chiński silnik i hulało dalej bez zająknięcia. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Nie napisałem że się nie mieści tylko że zostaje bardzo mało miejsca. I w tym przypadku 5mm robi ogromną różnicę. Jest to najprostsza opcja, żeby replika zadziałała. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Ale nie tędy droga. Równie dobrze można polecić mocniejszą baterię przecież. Tu chodzi o znalezienie problemu i wyeliminowanie go a nie przepchnięcie. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 No i jeśli bez łożyska zadziała to będzie wiadomo, że mechanicznie układ jest ok, i potrzebna jest lepsza baterie ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Nie rozpatrujmy układu "mechanicznie" i "elektrycznie" z osobna. Układ jest elektryczno-mechaniczny. Jeśli w elektryce coś zdechnie to mechanika nie zadziała, jeśli w mechanice coś zdechnie to z reguły pociągnie za sobą elektrykę... Quote Link to post Share on other sites
HustleR Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 (edited) Słuchajcie - zamontowałem do tego silnika nową sprężynkę dociskającą i założyłem do GB sprężynę M120 Systemy - działa wszystko (rof na chińskiej batce 8,4 bardzo fajny) czyli moim zdaniem wniosek - badziewny silnik High Torque CA nie jest w stanie pociągnąć springa M130 Guardera Kto jest za? Kto przeciw? ;) Jaki silnik kupić? Systema Magnum? Systema Turbo? ICS Turbo 3000? Jakiś inny? Cena ma mniejsze znaczenie - znaczenie ma NIEZAWODNOŚĆ i porządny rof (15-17k/s) przy springu M130 lub ew. M140 ale wątpie bym kiedyś zakładaj coś więcej niż M130 Edited February 10, 2009 by HustleR Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.