Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

CKM do zamontowania na samochodzie poszukiwany!


Recommended Posts

Własnie kończę ostatni etap przebudowy samochodu terenowego na opancerzony samochód przewidziany do udziału bojowego w milsimach ASG. Docelowo auto będzie podobne do Dzika lub jakiejś ciężkiej odmiany opancerzonego Land Rovera.

 

W dachu części transportowej jest otwór przykrywany plandeką. W części transportowej moze siedzieć 4 do 8 osób desantu (liczebność desantu zależy od wyposażenia). Desant ma mozliwosc obserwacji przez wizjery na boki i do tyłu i prowadzenia ognia przez otwory strzelnicze.

 

Ostatnim etapem przebudowy bedzie zamontowanie broni głównej, czyli jak zakładam jakiegoś CKM.

 

Prosze o informacje i podpowiedzi jak to zrobić oraz ogólne sugestie w tym temacie.

 

Zastanawiam się:

 

1) jakiego Guna zainstalować?

2) jak skonstruować uchwyt tak żeby po pierwsze można było łatwo prowadzić ogień okrężny i po drugie żeby była mozliwość schowania uchwytu i broni do przedziału desantowego po zakończeniu gmilsima?

3) czy istnieją jakieś istniejące rozwiązania w realu lub w świecie ASG?

4) jak malować samochód: camo - jeśli tak to jakie? może oliwka lub ciemna zieleń? coś innego?

5) planuję zainstalowanie 7 mentrowego rozkładanego masztu do radiostacji. Zupełnie brak mi koncepcji jak to zrobić. Rozkładane maszty pneumatyczne dostępne w demobilu są zbyt masywne.

 

Jeśli ma ktoś jakieś propozycje to proszę o propozycje poniżej i jeśli ktos ma ochotę o dyskusję.

 

Po weekendzie zamieszczę zdjęcia z warsztatu.

 

Pozdrawiam

Bilex

Edited by Bilex
Link to post
Share on other sites

Ja w mojej replice MG34 (własnej konstrukcji) zrekonstruowałem uniwersalny montaż. Składa się on z 2 szyn na karabinie i odpowiednim montażu na dwójnogu i trójnogu.

 

Może ci się przydadzą fotki:

 

111tc4.png

dsc00182z.th.jpg

 

Montaż w kształcie półkola zakłada się na lufę i obraca o 180 stopni, klinuje się między szynami.

Edited by penio151
Link to post
Share on other sites

pidzejfat - dzieki!!!!!

 

Co prawda ja już mam otwór prostokatny, co będziesz mógł zobaczyć na zdjęciach, ale okrągłe mocowanie zamontuję w dachu kabiny nad siedzeniem pasażera!

 

penio151 - napisz więcej prosżę o samej replice swojej konstrukcji.

Link to post
Share on other sites

Dodam, iż replika jakby miała trochę bebechów miała wmontowana to by można poprowadzić zasilanie z akumulatora samochodowego.

 

Koszta mniejsze, większy ROF [ewentualnie opornik jakiś dać].

 

Prawie jak Minigun.

 

Pozdro.

 

OK, pomysł jest do zrobienia, tylko jaka replika????

Link to post
Share on other sites

Chyba M249 by było dobre. Tylko problem ze stojakiem.

 

Może by można na RISa dać stojak.

 

Podaj jakie fundusze masz na replikę bo nie wiemy czy chinola czy coś z innego świata.

 

EDIT:

 

Tu masz linki do sklepów z KM:

 

1. http://asgshop.pl/sklep/catalog.php?cat=81

 

2. http://www.taiwangun.com/shop,list,004

 

 

O RIS to mi o takie coś chodziło: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2150

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

PS: MINIGUN:

 

Minigun:

 

http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?i...4L_srch_minigun

 

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=25524

 

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=25523

 

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=22396

 

Pozdro.

Edited by grzechotnik
Link to post
Share on other sites

Na replike moge przeznaczyć maksymalnie, łącznie z wykonaniem zamocowania 2500 PLN.

 

moge sam z soba powalczyć o to aby wykroić większe środki, ale pewnie będzie to się wiązało z przesunięciem w czasie ostatniego etapu.

 

Dziekuję!

Link to post
Share on other sites

3500 dolarów, to się nazywa napotkac ukryte koszty :wink:

 

ale nic to, po zakupie samochodu cena nowych opon przewyższyła cenę zakupu auta więc może z repliką będzie tak samo ;-)

 

Jeśli ktoś może coś więcej doradzić to chętnie poczytam inne opinie.

 

==> Grzechotnik - wielkie dzięki!

Link to post
Share on other sites

Zapraszam do galerii:

 

http://img256.imageshack.us/gal.php?g=img0...00903271206.jpg

 

zamieściłem 3 zdjęcia z końca 3 etapu przebudowy (fotki zrobione w trakcie roboty). oraz jedno, na ulicy po zakończeniu 2 etapu.

 

Jako ciekawostka, etapy do tej pory były nastepujące:

 

1) Uruchomienie pojazdu, i doprowadzenie go do stanu w którym można go rozpędzić i zatrzymać.

 

2) Wymiana opon i uszczelnienie silnika oraz regulacja skrzyni biegów i naprawa zawieszenia

 

3) instalacja osłon, strzelnic, zamocowań do siatki maskującej i plandeki, usunięcie zbędnej szpachli i przygotowanie do malowania, wycięcie otworu w dachu, instalacja wizjerów z poliwęglanu.

 

W tym miejscu jestem z projektem, kolejny i ostani etap obejmuje:

 

4) malowanie na wybrany matowy kolor, instlacja uchwytu i repliki, instlacja masztu antenowego, wyposażenia wnętrza ( radia, stolik sztabowy, uchwyty na broń, komputer dowódcy zespołu, instlacja elektryczna wewnętrzna, gps)

 

jako że na Forum jest jak zakładam masa osób z dużym doswidczeniem i głowami pełnymi pomysłów liczę, że 4 etap uczyni z pojazdu rzeczywiście użyteczny pojazd milsimowy ASG dzięki Waszym uwagom.

Edited by Bilex
Link to post
Share on other sites

Osłona przednia jest na zawiasie i może być położona na masce lub zdemontowana przez 2 osoby w kilka minut.

Osłony boczne są przykrecane ( do ramy drzwi dospawałem kawalki pręta gwintowanego).

 

mam nadzieje, że nie będzie wiekszych problemów z rejestracją i przegladami. w tej chwili mam samochód zarejestrowany i z waznym przeglądem technicznym do czrwca 2010.

 

jeśli się okaże, ze za rok będą problemy, to wtedy będę się martwił. Zakładam jednak, że jakas forma nacisku sprawi, że to i tamto zostanie niezauważone i pieczątka pojawi się w dowodzie rejestracyjnym :)

Edited by Bilex
Link to post
Share on other sites

Pieczątka pieczątką, ale przyjaciele na drodze stoją i też mają swoje zdanie :)

 

Co do opcji repliki...jest tego sporo, zależy co lubisz, najlepiej przybliż pochodzenie(narodowość) broni. Najtańszą opcją jest zdaje się M249 , najdroższe są Browningi, współczesne wersje MG, M60, karabiny systemu gatling, stoner itd.

Link to post
Share on other sites

Jesli będa problemy to będe auto woził lawetą i tak już o tym myslałem z racji kwestii zuzycia paliwa. Zobaczymy jak będzie sądzę jednak że skoro kolega ze Słupska jeździ SKOTEM i nikt go się nie czepia to i ja nie będę miał problemów.

 

Jeśli chodzi o CKM, to rzeczywiście szukam CMK (ze wskazaniem na ciężki :-) ).

 

mam już jedno minimi i sądzę, że bardziej będzie pasowało coś większego. Niestety nie mam zbyt wielkiego rozeznania w swiecie replik, a w naszych sklepach głównie widze minimi i M60.

 

Jesli możesz podać namiar na miejsce gdzie można zakupić coś większego, niekoniecznie w Polsce to będzie super.

Edited by Bilex
Link to post
Share on other sites

Był w newsach kiedyś zestaw konwersyjny co .50cal wymagał tylko bebechów zależnie od m249 lub m14 a kosztował ~200$ trzeba by pogrzebać...

 

Szukałem już trochę i nie znalazłem...

 

O! jest:

http://www.wmasg.pl/aktualnosci/ciekawostek_ciag_dalszy/748/

 

ew. jak jest więcej pieniędzy:

http://www.wmasg.pl/aktualnosci/informacje_rynkowe/655/

 

Powodzenia i pozdrawiam Wojdatuz

Link to post
Share on other sites

Przeglądałem zdjęcia, i przyszło mi na myśl, że jeśli pojazd będzie użytkowany w terenie (średnie błoto) w momencie, w którym będziesz miał przykręconą osłonę na przednią szybę możesz mieć problemy z widocznością, wycieraczka z tego, co widzę będzie zbierać brud z blachy omijając szybę. Co do masztu warto oprócz rur PCV można też rozejrzeć się za starymi jednoczęściowymi masztami do windsurfingu, ich zaletą na pewno będzie waga i cena. Na allegro są to grosze, przy odrobinie szczęścia w samym Trójmieście znajdziesz też ludzi, którym to po prostu zalega w domu, i chętnie oddadzą byleby się tego pozbyć.

Link to post
Share on other sites

Był w newsach kiedyś zestaw konwersyjny co .50cal wymagał tylko bebechów zależnie od m249 lub m14 a kosztował ~200$ trzeba by pogrzebać...

 

Szukałem już trochę i nie znalazłem...

 

O! jest:

http://www.wmasg.pl/aktualnosci/ciekawostek_ciag_dalszy/748/

 

ew. jak jest więcej pieniędzy:

http://www.wmasg.pl/aktualnosci/informacje_rynkowe/655/

 

Powodzenia i pozdrawiam Wojdatuz

 

OK dzieki wielkie! tego typu broń będzie pasować. Jeśli Tobie Wojdatuz lub komus innemy wpadniew oko lub przewinie się przed nosem jakaś oferta na tego typu sprżet to walce do mnie na PW!

 

Pozdrawiam

 

Przeglądałem zdjęcia, i przyszło mi na myśl, że jeśli pojazd będzie użytkowany w terenie (średnie błoto) w momencie, w którym będziesz miał przykręconą osłonę na przednią szybę możesz mieć problemy z widocznością, wycieraczka z tego, co widzę będzie zbierać brud z blachy omijając szybę. Co do masztu warto oprócz rur PCV można też rozejrzeć się za starymi jednoczęściowymi masztami do windsurfingu, ich zaletą na pewno będzie waga i cena. Na allegro są to grosze, przy odrobinie szczęścia w samym Trójmieście znajdziesz też ludzi, którym to po prostu zalega w domu, i chętnie oddadzą byleby się tego pozbyć.

 

Dzaca. świadomie zdecydowałem się na takie rozwiązanie bo fabryczna wycieraczka nie zapewnia prawidłowego zbierania nawet wody nie mówiąc już o błocie.

Nad każdym z przednich wizjerow zamontowana będzie wycieraczka ze spryskiwaczem od tylniej szyby cinquecento, jej zadaniem będzie oczyszczanie poliwęglanu w wizjerze.

 

Rozważę pomysł z masztem od windsurfingu.

 

Dzieki

Link to post
Share on other sites

Zdradź mi proszę jaki tam siedzi silnik, mam nadzieje że na tyle mocny żeby w miarę porządnie jechać z pełną załogą i płytami. W razie czego popytam czy da się tanim kosztem i bez specjalnej rzeźby wrzucić coś mocniejszego.

 

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w realizacji projektu

Edited by dzaca
Link to post
Share on other sites

Generalnie, jeśli nie mylę go z opiniami o 2.4 to z tego, co wiem ląduje w większości starych radzieckich terenówek. Jeśli coś się będzie z tym działo to naprawi to każdy wiejski magik, za rozsądne pieniądze. Generalnie, więc dobry wybór. Jeśli maszt będziesz robił z windsurfingowego to daj znać na PW puszczę wici po znajomych, i przejrzę garaż może coś sie znajdzie.

 

Pozdrawiam

Edited by dzaca
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...