Maciej0011 Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Kilka miesięcy temu kupiłem używaną M933 P&J II gen., wymieniłem w niej sprężynę na m115. Po tej operacji akumulator z G36C JG (mini 8,4) nie starczy mi nawet na opróżnienie całego magazynka. M933 miał wymieniony silnik na inny o zbliżonej mocy i wymienione okablowanie na niskooporowe. W czasie strzelania kable się nie nagrzewają, tak samo akumulator. Nie wiecie co to może być? Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 1. Jaki to akumulator (pojemność, typ)? 2. Jaki jest mniej-więcej jego wiek i przebieg, jak jest traktowany(jaka ładowarka, czy doładowywany, czy rozładowywany rozładowywarką itp)? 3. Ile kulek jest w tym całym magazynku? 4. Jaka sprężyna przedtem siedziała w replice? Quote Link to post Share on other sites
DazO Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 (edited) Możliwe że to wina tego iż akumulator został przeładowany, lub starość i używalność dały mu w kość. Spróbuj pożyczyć od jakiegoś kolegi batke i zobaczy czy będziesz miał to samo jeśli tak to już chyba tylko serwis pomoże :uśmiech: Lub jeśli wszystko ok znaczy że twoją baterię szlak trafił i nadaje się na ozdobę do kosza :mrgreen: Laokoon: po 1. Co ma sprężyna do batki? po 2. Nawet gdyby mag miał 400 kulek pojemności to i tak powinna wytrzymać!!! Co najmniej te 1000 :wink: Edited April 9, 2009 by DazO Quote Link to post Share on other sites
Maciej0011 Posted April 9, 2009 Author Report Share Posted April 9, 2009 (edited) 1/Akumulator jest raczej ok. bo w G36 daje radę. 2/W stocku była sprężyna m110. 3/Serwis to na samym końcu, bo jest już po gwarancji. 4/Czy może "winne" są niewłaściwie dobrane kable? Edited April 9, 2009 by Maciej0011 Quote Link to post Share on other sites
DazO Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Wątpię... Jestem przekonany że to wina baterii ale tak jak mówiłem powyżej sprawdź na innej. Jeśli wszystko ok to nic innego jak kupić nową baterie. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 DazO: 1. Nie widziałem, o ile w dół lub górę zmieniła się energia potrzebna do naciągnięcia sprężyny, gdyby różnica była duża, mogłoby to coś zmieniać. 2. Chodziło mi raczej, czy nie jest to real-cap na 30 kulek, wtedy byłoby dużo gorzej ; D Maciej0011: 1.Jaka jest pojemność baterii oraz czym ją ładowałeś i czy czymkolwiek rozładowywałeś? 2. "w g36c daje radę" czyli na około ile kulek starcza? Jeżeli kable się nie nagrzewają, to są na 90% dobre. Nie jestem pewien, ale winne może być też niepoprawne wypośrodkowanie zębatek lub cokolwiek innego, co zwiększa opory obracania się kół zębatych w gearboxie (może coś się dostało do gearboxa podczas wstawiania nowej sprężyny?) Napewno musisz sprawdzić na innej baterii (najlepiej też 8,4V), wtedy będzie więcej danych. Aha, jaką pojemność ma bateria, której używasz oraz czy to ta stockowa dodawana do repliki? Quote Link to post Share on other sites
DazO Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Jeśli to stokowa to grubo :mrgreen: Możliwe jest również że jeśli ta bateria nie jest stokowa a ładowarkę masz do innej baterii o mniejszej pojemności czy ma innego typu parametry.Nie ładuje się do końca, albo się spaliła. No są różne możliwości, ale jak powiedział kolega powyżej mogło ci coś pójść w bebechach, lecz jeśli to byłaby wina gerboxa raczej było by to do usłyszenia że coś trzeszczy ociera.. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 (edited) To tak - jeśli wymieniałeś sprężynę to sam rozmim czy kumpel "fachowiec" to robił ? Obstawiam źle wyregulowany silnik i shimming - śrubę dociskają silnik mogłeś ciut dokręcić bo "co tam", a shimming, pewnie wziąłeś podkładki i wsadziłeś jak ci pasowało - czyż nie ? No i napisz tak jak koledzy wyżej mówią - jeśli na innym działającym aku u kumpli jest to samo to wina z pewnością leży w replice, a nie akuku twoim. Edited April 10, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Maciej0011 Posted April 10, 2009 Author Report Share Posted April 10, 2009 (edited) pewnie wziąłeś podkładki i wsadziłeś jak ci pasowało - czyż nie ? Nie sugeruj od razu innym, zwłaszcza tym których nie znasz, bylejakości i niedbalstwa. Zadałem konkretne pytanie i oczekuje w miarę konkretnej odpowiedzi. Takie "wstawki" niczego do dyskusji nie wnoszą a czynią ją mało ciekawą i bezsensowną, tym bardziej że zamiast tych trzech wymęczonych zdań wystarczyło jedno. Nie jest to pierwszy GB który modyfikowałem, niestety jedyny który sprawia problemy-pozostałe śmigają bez zarzutu. Poza tym nie tylko fachowcy z serwisów potrafią dobrze złożyć i rozłożyć gearbox, ale to już tak na marginesie. Przejdźmy jednak do meritum: 1/po pierwszej próbie złożenia GB zębatki chodziły z wyraźnym oporem, dopiero usunięcie części podkładek rozwiązało problem. możliwe, że gdzieś jeszcze jakiś ruchomy element natrafia na niepotrzebny opór. Wygląda na to że być może zajdzie potrzeba ponownego otwarcia GB, 2/co do regulacji silnika, sprawdzę raz jeszcze, przy okazji eksperymentu z nowym akumulatorem 8,4 typu large, 3/wspomniana bateria (8,4 -1100 mAh) od G36c JG podłączona go tej Gieci spokojnie wystarcza na minimum 6-7 godzin strzelania co daje kilka-capów. Edited April 10, 2009 by Maciej0011 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 2/co do regulacji silnika, sprawdzę raz jeszcze, przy okazji eksperymentu z nowym akumulatorem 8,4 typu large, Jeśli nie ruszałeś silnika - regulacji to raczej nie ma takowej potrzeby, choć nigdy sprawdzić nie zawadzi. 3/wspomniana bateria (8,4 -1100 mAh) od G36c JG podłączona go tej Gieci spokojnie wystarcza na minimum 6-7 godzin strzelania co daje kilka-capów. 6-7 godzin strzelania nic nam tu nie mówi, jakich capów ? Hi, mid, low ? PS. Powtórzę pytanie Laokoon'a - kable się grzeją ? Quote Link to post Share on other sites
Maciej0011 Posted April 10, 2009 Author Report Share Posted April 10, 2009 (edited) Bardziej mnie nurtują te kable, ponieważ jakość lutowania ich nie jest nadzwyczajna, poza tym wystaje z GB jakiś ucięty dziwny trzeci kabelek obok tych dwóch wychodzących do akumulatora. Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się to dziwne. Poza tym silnik wygląda jak ten od I gen. P&J, a tam była sprężyna chyba ok. m100 a więc dużo słabsza od m115. M933 jest teraz u kolegi elektryka i na razie wiadomo tyle że kable się nie grzeją i silnik też. Mimo wszystko jednak ten silniczek trochę mnie niepokoi, obawiam się że może pracować na granicy swoich możliwości i stąd ten zwiększony pobór prądu. ps. W g36c chodziło oczywiście o hi-capy. Edited April 10, 2009 by Maciej0011 Quote Link to post Share on other sites
DazO Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 PS. Powtórzę pytanie Laokoon'a - kable się grzeją ? Po wyżej napisał że się nie grzeją ;-) Wystarczyło przeczytać temat leniuchu :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Skoro kable ani połączenia między nimi, styki itp się nie grzeją, to nie ma to prawa być ich wina (mówię jako fizyk teoretyk ze tak powiem) "silnik pracujący na granicy możliwości również nie powinien zużywać dużych ilości prądu (zasada zachowania energii) jeżeli się mocno nie nagrzewa. To z całą pewnością wynika z podstawowych praw fizyki, nic innego nie przychodzi mi do głowy niż to, że któraś część ma zbyt duże opory ruchu. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 No to zostaje rozkładanie dżirboksa - może przy składaniu coś się źle "złożyło" - nie wiem, każdemu się może zdarzyć. Tak czy na wspak diabeł tkwi w szczegółach, tak więc rozwiązanie problemu też gdzieś tam będzie tkwiło ;-). Quote Link to post Share on other sites
DazO Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 No nic prócz rozebrania repliki na części pierwsze ci nie pozostaje ! A sprawdzałeś już jak działa na innej baterii ?? Quote Link to post Share on other sites
Maciej0011 Posted April 11, 2009 Author Report Share Posted April 11, 2009 Jeszcze nie: raz że Święta, dwa w domu postrzelać nie mogę-muszę pojechać na pobliski poligon, zresztą eM-ka jest teraz u kolegi elektryka. W przyszłym tygodniu wszystko się wyjaśni. Oczywiście napiszę o tym, bo sprawa jest dość irytująca, a podobny problem mam z Sig-iem550-nowym, ale podejrzewam że tu akurat całościowo rozwiąże tą kwestię ładowarka mikroprocesorowa. W końcu to nowy akumulator,choć chiński. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.