Klecor Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 (edited) Hej! Wymieniałem sprężynę w moim sr25 i pojawił się problem - po złożeniu wszystkiego i podłączeniu silnika jedyne co się dzieje to słychać blokujące się zębatki silnika i gb po czym następuje cisza a kable od silnika zaczynają się grzać. Po powrocie do starej sprężyny - to samo. Sprawdzam gb bez sprężyny - z samym tłokiem i wtedy zębatki śmigają, dysza się cofa i wszystko jest jak trza. Ale wystarczy, że wsadzę sprężynę i jej prowadnicę a gb przestaje działać. Jakieś pomysły? Porady? Z góry dzięki! TMK Moderatora proszę o przeniesienie do subforum o AEG. Dziękuję. Edited May 4, 2009 by tmk Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 To tak : 1-Zile wypodkładkowane . 2-Kable od silnika podpięte na odwrót . 3-Za słaba bateria 4-Może coś dostało się na zębatki , kiedyś miałem przypadek że pomiędzy zębami było kilka ziarenek piasku co całkowicie blokowało obrót . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Odwrócenie biegunów ona silniku odpada bo pisze że bez sprężyny chula a tak to i tak by AR zatrzymał. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Może przy sprężynach podpiął zile a bez dobrze :-F Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Musiał by mieć niezłego pecha chłopak ;) Quote Link to post Share on other sites
Klecor Posted May 4, 2009 Author Report Share Posted May 4, 2009 (edited) podłączenie silnika było pierwszym elementem jakim sprawdziłem, zresztą próbowałem dwie kombinacje. Silnik został więc wykluczony na samym początku :) Co do baterii - w pełni naładowany Firefox 10.4 1400 - a sprężyny to odpowiednio M140 i M150, więc bateria jest kolejnym elementem, który wykluczyłem. Co do wypodkładkowania - zostawiłem podkładki tak jak były pierwotnie ALE jest możliwość, że gdzieś mi jakaś wystrzeliła, ew. coś przez nieuwagę pomieszałem. Jutro to sprawdzę. Dziś już mi się nie chce rozkręcałem ten gb z 30 razy. Pojawia się tylko pytanie - czy możliwe, że źle wypodkłądkowane zębatki bez sprężyny chodzą ok, a z się przycinają? Jeżeli chodzi o coś między zębatkami - wykluczam - zębatki jako tako chodzą - po podłączneiu sprężyny pojawia się problem. Edited May 4, 2009 by tmk Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 zy możliwe, że źle wypodkłądkowane zębatki bez sprężyny chodzą ok, a z się przycinają? jakby ruszyło tłok minimalnie , to podkładkowanie mogło by być przyczyną , natomiast w tej ewentualności bym to wyelminował . Logiczne wyjaśnienie twojego problemu jest następujące . Jeżeli wcześniej chodził zmieniłeś sprężynę a teraz nie chodzi na nowej i na poprzedniej , to coś schrzaniłeś po drodze :D obstawiam moje ulubione : Zwarcie Quote Link to post Share on other sites
Klecor Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 (edited) Logiczne wyjaśnienie twojego problemu jest następujące . Jeżeli wcześniej chodził zmieniłeś sprężynę a teraz nie chodzi na nowej i na poprzedniej , to coś schrzaniłeś po drodze :D obstawiam moje ulubione : Zwarcie Zwarcie - to by tłumaczyło grzanie się kabli od silnika i gb. Jakieś pomysły gdzie mogło nastąpić? Chyba najlepiej będzie jak pobawię się w wymianę okablowania - i tak powinienem wstawić tam jakieś niestockowe. Pobawię się jeszcze z wypodkładkowaniem. Chyba mam okazję go generalnego remontu gb i montażu MOSFETa :) Pozdrawiam, TMK Edited May 5, 2009 by tmk Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 1 czy 2 podkładki nic nie zmienią , za to raz widziałem jak koleś władował wszystkie podkładki na 1 zębatkę i po skręceniu tego do kupy nic nie było w stanie ruszyć :wink: Quote Link to post Share on other sites
Klecor Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 nie miałem dziś kiedy otworzyć gb i sprawdzić wypodkładkowania- zostawiłem sobie to na jutro, jak już będę miał nowe kable. Co do zwarcia - sprawdzałem miernikiem i na chłopski rozum zwarcia nie ma. Najpierw podłączyłem miernik do przewodu zamiast silnika, a drugą sondę przyłożyłem do gb - brak napięcia, brak oporu, później to samo z drugim przewodem. Batka cały czas podłączona do gb. Jak dobrze rozumuje w przypadku zwarcia powinno być przebicie na obudowę. Ale może się mylę. Quote Link to post Share on other sites
Klecor Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 zniknęła mi edycja: Działa :) Przebicie było na... styku + do silnika, napięcie szło po obudowie i była dupa :/ Została mi jeszcze tylko regulacja selektora - teraz wali raz serią raz semi - podejrzewam styki. Najchętniej serię bym wypieprzył :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.