The Ghost Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Mam pytanko, jak wyregulować silnik w AK. Chodzi mi o ustawienie jego wysokości, na spodzie chwytu po odkręceniu tej śróbki co trzyma chwyt znajduje sie śrubka na kluczyk m4 krecajac nią silnik przesuwa sie w gore i w dól. Jak optymalnie to ustawić, na słuch? czy jest jakaś inna metoda, czym grozi zła regulacja? Quote Link to post Share on other sites
Medi Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 czyli to jednak silnik a nie bateria...? Quote Link to post Share on other sites
The Ghost Posted May 5, 2004 Author Report Share Posted May 5, 2004 Przypuszczam, ze bateria, ale zanim zapytalem wziolem sie za regulacje silnika, ehh.... w goracej wodzie kompany jestem :( a pozniej takie kwiatki wychodzą... Quote Link to post Share on other sites
Psycholog Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Kręcisz tą śrubką tak, aby moment naciągania sprężyny był najkrótszy i najcichszy. Quote Link to post Share on other sites
The Ghost Posted May 5, 2004 Author Report Share Posted May 5, 2004 Rozumiem, że kręce srubką potem strzelam i słucham, i powtarzam czynność, czy moze trzymam spust i na pracujacym silniku kręce srubą? chociaż co do drugiej metody to raczej nie wydaje mi sie zeby to bylo dobre rozwiazanie... (IMHO mogą sie zębatki wysypać) Quote Link to post Share on other sites
Psycholog Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Ja robię to tak: pojedyńczy strzał, wkręcenie śróbki o pół obrotu, strzał, znowu wkręcenie... Jezeli jest coraz ciszej to znaczy, ze podkręcam w dobrą stronę. Kiedy znowu zacznie się robić głośniej to cofam o pół do jednego obrotu i zostawiam. Mam nadzieję, ze pomogłem. Pozdr. Quote Link to post Share on other sites
The Ghost Posted May 5, 2004 Author Report Share Posted May 5, 2004 Ok. tak tez zrobie i mam nadzieje, ze mi sie gun na strzelance nie rozsypie ;) Dzięki Quote Link to post Share on other sites
Medi Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 [ot mode on] skąd wziąć taki kluczyk, i gdzie go wsadzić mojej M733...? :] [ot mode off] Quote Link to post Share on other sites
Psycholog Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Kluczyk to jest sześciokąt imbusowy. Rozmiar bodajże 1,5 lub 2 (napewno jest w kazdym standardowym komplecie) do kupienia w każdym sklepie z narzędziami. A "wsadza" się go do łebka srubki, która znajduje się w dolnej części gripu (nie wiem czy dobrze nazwałem) - tego czegoś w czym znajduje się silniczek. Pozdr. Quote Link to post Share on other sites
Santiago Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Do kupienia byly w Tajgunie po 1 zl/szt :) Ale nie wiem jaka jest aktualna cena. A to jest 1,5mm (bo 1mm to juz raczej za malo, kiedys specjalnie pomierzylem suwmiarka i wpisalem na forum, ale teraz nie moge tego kluczyka znalezc). Quote Link to post Share on other sites
Psycholog Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Znalazłem w machinegunie komplet za 29 zł http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...products_id=254 Nie wiem czy to drogo, czy tanio bo się nie orientuję, ale na pewno w tym komplecie jest klucz, jakiego potrzebujesz. Quote Link to post Share on other sites
wiewior Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 a ja mam m4, silnik z łożyskowaniem eagleforce, zębatki supertorque up, a całość chodzi głośniej niż jakis stockowy src (kręcenie się mechanizmów słychać tak samo glosno jak sam strzal :] mimo ze kazdy twierdzi ze na tych podzesposłach strzał powinien byc znacznie głosniejszy niz reszta odglosow ze srodka zaznacze ze osobno silnik jest bardzo cichutki a sam gearbox skladal mi asgshop więc wszysztko powinnno byc ok! czy inny chwyt (pistoletowy KA) anizeli seryjny, moze powodowac ze silnik będzie źle ustawiony względem zębatek? nie mogę go lepiej wyregulować... kręcę kręcę, cały czas jest tak samo, aż do chwili gdy przestaje naciągać sprężynę, lub naciąga ją z oporem, cofam pół obrotu i znów jest tak samo głośno i szybko, potem sobie moge odkręcic spowrotem az do chwili gdy straci stycznosc z zebatką a i tak chodzi tak samo bardzo głośno :/ Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Kiedyś założyłem temat z opisem jak dobrze wyregulować silnik, ale jakoś go teraz znaleźć nie mogę :| Krótko mówiąc chodzi o ty, żeby regulację silnika przeprowadzać po wyjęciu całego zespołu pneumatycznego (tłok, cylinder, sprężyna, prowadnica...) ponieważ wtedy słyszy się tylko zębatki. A tak w ogóle to jakiej firmy są te zębatki i czy są helikalne, jaka sprężyna :?: [ Dodano: Wto Lip 25, 2006 10:24 am ] czy inny chwyt (pistoletowy KA) anizeli seryjny' date=' moze powodowac ze silnik będzie źle ustawiony względem zębatek? [/quote']Tak, minimalna różnica grubości plastiku może być przyczyną hałaśliwości i konieczności wyregulowania silnika. Quote Link to post Share on other sites
wiewior Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 A tak w ogóle to jakiej firmy są te zębatki i czy są helikalne' date=' jaka sprężyna [/quote'] zebatki CA helikalne, spręzyna 190pdi ale czy wyjęcie tłoka,cylindra,itp coś pomoże skoro kręcąc śróbką od brzegu do brzegu głos jest taki sam? wątpię :/ wydaje mi się że silnik w nowym chwycie jest hmm.. minimalnie pod innym kątem, moze to wychylenie żędu ćwierć procenta, tymbardziej ze chwyt wymagał minimalnego podpiłowania wystających elementów bo wogóle niedawał się wsunąć na miejsce ALE. z drugiej strony, położenie chwytu względem GB ustalają wyłącznie otworki przez które przykręca się chwyt do GB i zadne piłowanie pozostałych elementow chwytu nie powinno mieć wpływu na to ze będzie inaczej przylegać do GB gdy jest dobrze dokręcony Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Wyjęcie tłoka ułatwi ustawienie silnika "na słuch". Sam mam zębatki helikalne i bez tłoka słychać tylko szum, i lekkie bzyczenie silnika, nic więcej. Tak też powinno być u Ciebie :roll: Poza otworami na śruby chwyt jest też ustalany takimi podłużnicami pasującymi do wyżłobień w gearboxie. Jeżeli je spiłowałeś za bardzo to mógł się chwyt przesunąć lekko do przodu lub do tyłu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.