Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

problem z RK-06 Boyi-a


Recommended Posts

Witam, ostatnio miałem mały wypadeczek, w którym mój AK-74 dostał nieźle w kość, że tak powiem w locie złamałem zatrzask blokujący kolbę (i to dość mały problem) natomiast po dotarciu na ziemię mój ak zginął pod wodą na jakieś 10-20min, w końcu go odnalazłem wyjąłem i o dziwo strzelał bez zarzutu, niestety od tamtej pory pojawiła się cholernie irytująca dolegliwość, potrafi się zaciąć nie jestem do końca pewny czy w tylnym położeniu ale się zacina, a jedyną radą jest poluzowanie silnika i ponowne dokręcenie pomyślałem, że mogło się coś zepsuć ale znajomy miał tak od nowości. Czy ktoś miał do czynienia z takimi dolegliwościami w tym modelu i mógł by coś poradzić, ewentualnie poradził by jakie procedury należy podjąć po "utopieniu" giwery?

 

pozdr.

Edited by chiefie
Link to post
Share on other sites

Po utopieniu? Zostaw co by sobie wyschła, nic strasznego AEG'owi się nie dzieje od wody. A zacina się - to boyi'acz więc ma w stocku krótką i twardą sprężynkę - coś ala m120 i kiespkie aku 8,4V, któremu często nie pomaga formowanie mikroklockiem nawet - coś jak AGM, tylko tam jeszcze mocniejszy spring i gorsze aku. Polecam wymianę springa na m110, albo akumulatora na 9.6V.

Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że nic mu nie dolegało do wypadku, nie miałem żadnych powodów do narzekań, dopiero teraz zaczyna chwytać mnie irytacja, a prawda taka, że nie chce w niego za wiele inwestować, bo to raczej giwera przechodnia, więc najlepiej jak by naprawa ograniczyła się do wymiany zatrzasku od kolby i ewentualnie gumki hop-up bo chyba jej tez coś dolegać zaczęło, jak bym nie ustawił bije pod cel ; / Ale ciągle nie mogę się dopatrzyć winy tych zacięć.

Link to post
Share on other sites

Napisałem powód zacięć w poprzednim poście - czytaj, a to że guma nie kręci? Normalka - woda działa podobnie jak smar i kulka się ześlizguje po gumce i nie kręci, chociaż jeśli to stock'owa to wymiana nie zaszkodzi na silikon Systema'y na pewno ;-). Piszę z doświadczenia jak i o zacięciach jak i o mokrym HU - przez to drugie przestałem lubić deszczowe strzelanki :???:.

 

PS. Rozbierz repliczkę - wyjmij cały GB, zespół lufy/komory - powycieraj z wody gdzie możesz, lufą z gumkę (wycior + bawełniana szmatka) - gumkę też (część, która podkręca), ale delikatnie. Nie chcesz się bawić w otwieranie GB to zostaw go przez te 2-3 dni - ciepło na świecie jest to wyschnie samoistnie ;-).

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Napisałem powód zacięć w poprzednim poście - czytaj, a to że guma nie kręci? Normalka - woda działa podobnie jak smar i kulka się ześlizguje po gumce i nie kręci, chociaż jeśli to stock'owa to wymiana nie zaszkodzi na silikon Systema'y na pewno ;-). Piszę z doświadczenia jak i o zacięciach jak i o mokrym HU - przez to drugie przestałem lubić deszczowe strzelanki :???:.

 

PS. Rozbierz repliczkę - wyjmij cały GB, zespół lufy/komory - powycieraj z wody gdzie możesz, lufą z gumkę (wycior + bawełniana szmatka) - gumkę też (część, która podkręca), ale delikatnie. Nie chcesz się bawić w otwieranie GB to zostaw go przez te 2-3 dni - ciepło na świecie jest to wyschnie samoistnie ;-).

 

 

Mam go od ładnych kilku miesięcy, więc ciężko po tylu miesiącach powiedzieć, że sprężyna jest za mocna i za słaba bateria, bo wcześniej się to nie zdarzało, teraz nagminnie. Poza tym jest już suchutki i co mogłem osuszyłem, a problem pozostał ; /

Ale możliwe, jak nie będzie poprawy będę zmuszony ingerować do środka.

Link to post
Share on other sites

Jak ładujesz aku stock'ową ładowarką - dołączaną do zestawu z repliką i też takowego aku używasz to tym bardziej im okres użytkowania rozciąga się na dłuższy okres czasu tym aku doznaje większego akuku. Było formowane w ogóle?

Link to post
Share on other sites

O sprawę baterii staram się dbać, mam mikroprocesorówke i wedle sztuki obchodzę się z bateriami mam 2 intellecty 8.4 i na nich zazwyczaj działam, awaryjnie mam firefoxa z zestawu, więc raczej to nie wina batki. Nie wiem może jakiś syf naleciał do cylindra i teraz opornie to wszystko chodzi, zauważyłem że na stykach na silniku przy strzale pojawiają się iskry ale nie wiem czy to normalne czy wynika z za dużych oporów.

Link to post
Share on other sites

Na stykach? Toż one powinny być zaizolowane termokurczami - chyba chodzi Ci o szczotki - wew. obudowy silnika patrząc od dołu przy strzale sypie iskrami tak? Jak tak to normalne. Nie no jak na różnych 8,4V dobrze obsługiwanych jest to samo to chyba musisz rozebrać GB faktycznie, choć jak nie było tak od początku to dziwne. Zacinki wynikają głównie z kiepskiego shimmingu, za słabego akuku czy podwójnego łożyskowania (przy niektórych sprężynach). Grzebałem w kałaszkach boyi i choć metalowe łożyska w stocku cieszą to całkowity brak shimmingu i dobrego smaru bije po oczach - zostaje Ci sprawdzenie całości na sprawnej 9.6V moim zdaniem no i rozebranie - shimming+smarowanko i może wymiana kabli.

Link to post
Share on other sites

Z tym iskrzeniem to jest tak, że gdy zdejmę rączkę i patrzę z boku widać tak jak by przebicie, jakaś iskra przeskakuje i tak jak by przy styku, inna sprawa skoro piszesz, że już rozbierałeś Boyia może znasz jakiś magiczny sposób jak się wyciąga tego pina/zaślepkę od selektora, domyślam się, że jest ona na wcisk, a to jedyna rzecz która mnie blokuje przed wymontowaniem gearbox-a, ale z racji materiałów z jakich to AK jest strach mi użyć jakiejś większej siły. Prawda taka, że wolał bym sam go przejrzeć, choć wielkiego pojęcia o tym nie mam, ale już nie raz przejechałem się na serwisie u krakmanów i wcale nie wierze, ze jak go zaniosę to będzie lepiej.

I jeszcze jedna sprawa którą zaobserwowałem, po wyjęciu silnika zębatka jest tak jak by przytarta u góry sugeruje to zbyt mocny docisk?

Link to post
Share on other sites

Hm, dziwna sprawa - może styki jak pisałem nie są dobrze zaizolowane? Te przy silniku oczywiście. To przy selektorze nie jest na wcisk, tylko się odkręca - jak nie chcesz tego zniszczyć za bardzo to bierzesz kawałki szmatki, kombinerki i odkręcasz. Rk-06 jest full steel/wood co prawda kijowa stal i drewno, ale lepsze to niż ZnAl ;-). Zębatka osi silnika czy zębatka silnikowa jest przytarta? I w którym miejscu? Jak możesz to zapodaj zdjęcie.

 

PS. Widzę, że sami sobie tu rozmawiamy - no inni mają Cie w zupie chyba :mrgreen:.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Jeżeli idą iskry z osi silnika i ma ona czarny osad, to znaczy, że silnik:

*mógł mieć zwarcie

*stracił na mocy, przez zapchany syfem komutator

*ma słabe magnesy i ogólnie daje ciała

 

Jak masz dojścia - sprawdź co się będzie działo na innym silniku. Jeżeli nie zauważysz widocznej różnicy to problem leży gdzie indziej. Z mojego puktu widzenia, jeżeli zostawiłeś giwerę pod wodą, to wystarczyło parę kropelek wody i już albo na silniku, albo przy wtyczce od baterii mogło być zwarcie, które zaskutkowało częściowym zniszczeniem obw. elektrycznego.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość, rzeczywiście jak się przyjrzałem izolacja wsuwek co nachodzą na silnik jest że tak powiem niedokładna, poprawie i zobaczę co się stanie i dobrze, że nie próbowałem metodą siłową tej zaślepki wyjąć na selektorze, chwilkę czasu będę miał to wykręcę i obejrzę jak to wszystko wygląda, porobię fotki, zamierzam to doprowadzić do odpowiedniego stanu, nadmiaru wiedzy nigdy za dużo ; )

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...