shamoth Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 (edited) Mam zagwozdkę co zrobić ze "szczątkowy" mocowaniem silnika średniego typu w GB v3 występującym w replikach FAL i SIG King Arms, może też i innych. Przepraszam, że bez pytania skopiowałem z recensji SIG'a KA ale nie dysponuję zdjęciami dobrej jakości obrazujacymi ten dyngs. Problem polega na tym, że dwa gwinty M3 mocujące chwyt pistoletowy z czasem się wyrabiają. Uzupełniałem już dwuskładnikowym BISONEM METAL, ponoć wytrzymałość do 180kg, pomogło na chwilę. Rozgwintowałem pierwszym z 3 gwintowników M4 żeby nie było luzów i dobrałem śruby M4, pomogło na dłużej ale też już sie wyrobiło. Nie bawiłem się z żywicą ale podejżewam że efekt nie był by lepszy. Mam jeszcze jedną sztukę na wyrobionych gwintach M3 i nie gwintowaną na M4, kupiłem używną replikę głównie dla tego elementu ale i tak szybko się wyrobił. Chwyt ma straszne luzy, dosłownie boję się brać replikę w ręce żeby nie wyrwać przez przypadek chwytu z silnikiem i instalacją elektryczną. Ktoś ma jakiś pomysł jak wybrnąć z tego problemu, ewentualnie gdzie można kupić takie koszyczki wykonane z wytrzymalszego stopu? Edited August 3, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 (edited) Weź toto do jakiegoś tokarza i niech dorobi ze stali, element nie jest jakiś trudny do zrobienia. Ewentualnie pomyśl, czy kupując koszyczek silnika do V3 nie da się go okrócić co by pasował do Twojej repliki. PS. KA sobie wymyśliło swoje V3,5.. ;-). Edited August 3, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 3, 2009 Author Report Share Posted August 3, 2009 (edited) Hmmm tokarz raczej nie da rady ale jakiś ślusarz precyzyjny może i by dał. Pomysł z pełnym koszykiem też nie głupi tylko za bardzo nie mam czasu żeby biegać po sklepach i szukać, zresztą tych też jak na lekarstwo i zazwyczaj dalekooo ale bede musiał nosić jedną sztukę w kieszeni i jak się gdzieś zapuszczę w pobliże sklepu bede musiał przymierzyć. W najlepszym wypadku trzeba będzie tylko przyciąć nawiercić otwory pod grip i nagwintować. Ogólnie ten koszytk to bardziej trzyma grip w który to znowu stabilizuje silnik... dziwny patent, pełny koszyk chyba jest dużo lepszym rozwiązaniem. Ale ogolnie już raczej nie ma tych co mam jak zreanimować ? Edited August 3, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 Ewentualnie weź chwyt pistoletowy do jakiegoś sklepu i posprawdzaj czy koszyczki w niego nie wejdą, ale to mało prawdopodobne - inaczej KA dałoby pełny koszyczek silnikowi. Jeśli ścianki chwytu pistoletowego są dość grube, istnieje możliwość ich podszlifowania i jakiś koszyczek od V3 może wlezie? Wtedy chwyt już na pewno będzie się trzymał stabilniej. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 3, 2009 Author Report Share Posted August 3, 2009 Jak jest mocowany grip w przypadku pełnego kosza v3? Bo z tego co fotki oglądam to musiał bym wydrylować praktycznie cały grip od góry żeby wsadzić pełny kosz ale nie wiem jak potem miał bym go przymocować. Standardowo grip jest tutaj mocowany do tego pseudo kosza i dopiero w grip wsadzam średni silnik. Pełne kosze są przystosowane też do średnich silników? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 Tja - tylko dżirboks V3 ma koszyczki na silniki, a krótkie silniczki są tylko do V3 czyli tylko do koszyczków. W V2 masz silnik długi bez kosza, funkcję owego tam pełni chwyt. Oczywiście są inne wersje dżirboksów dość popularne jak V4/V6/V7, ale o tym już nie będę pisał bo nie ma takowej potrzeby. Tak czy inaczej - nie masz innego AEG'a z V3 by wyjąć z niego koszyczek i spróbować podpasować? Celuj w koszyczki na silnik od AK/AUG i podpiłowanie tego troszkę ;-). Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 3, 2009 Author Report Share Posted August 3, 2009 Chyba tak zrobie;] Ale jeszcze może skrobne do KA maila :P Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 koszyk od ak i ucia trzeba bedzie i podpiłowac zapewne. powtarzam : tokarz toczy ( wałki- jedno-dwu-trzy stopniowe i inne, gwintuje, fazuje) frezer frezuje z półfabrykatu np. z sześcianu zrobi Ci prostokąt z 6 otworami. nie mylcie pojęc. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 (edited) Jak masz nieco miejsca przy śrubach przy koszyczku może zrób tak - daj dłuższe śruby by nieco wystawały poza koszyczek i na to daj nakrętki. Zabezpiecz to by się nie rozkręcało i zapomnij... Edited August 4, 2009 by kermit Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 4, 2009 Author Report Share Posted August 4, 2009 @kermit To chyba nie wypali miedzy koszem a gripem nie ma miejsca na gwint pośredni zrobiony z nakrętki... o ile o to Ci chodziło ;] A nie sry... mi nie chodzi o śruby boczne mocujące koszyk do GB, tu jest na ścisk wpychane i te dwie boczne śruby raczej służą za piny żeby się to nie rozsuneło. W koszyku są dwa gwinty, w pobliżu otworu przez który wchodzi zębatka śilnikowa, na koszyk nakładamy grip i mocujemy go dwoma śrubami właśnie na tych gwintach. 3mm miękkiego stopu to raczej za mała powierzchnia żeby utrzymąć 5kg a wiadomo że w trakcie użytkowania obciążenia są większe. Myślałem o jeszcze jednym myku... żeby nawiercić i nagwintować sam GB jako przedłużenie gwintów w koszyku. Ideałem było by wklejenie od środka w ścianę GB nakrętek stalowych czy cuś. Narazie postaram się poombinować z koszykiem od AK... jest dwudzielny czy monolit? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 W koszyku są dwa gwinty, w pobliżu otworu przez który wchodzi zębatka śilnikowa, na koszyk nakładamy grip i mocujemy go dwoma śrubami właśnie na tych gwintach. Zębatka osi silnika - ta która znajduje się na silniku... Narazie postaram się poombinować z koszykiem od AK... jest dwudzielny czy monolit? Dwu... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.