Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Mocowanie silnika FAL/SIG King Arms


Recommended Posts

Mam zagwozdkę co zrobić ze "szczątkowy" mocowaniem silnika średniego typu w GB v3 występującym w replikach FAL i SIG King Arms, może też i innych.

 

a5.jpg

Przepraszam, że bez pytania skopiowałem z recensji SIG'a KA ale nie dysponuję zdjęciami dobrej jakości obrazujacymi ten dyngs.

 

Problem polega na tym, że dwa gwinty M3 mocujące chwyt pistoletowy z czasem się wyrabiają.

Uzupełniałem już dwuskładnikowym BISONEM METAL, ponoć wytrzymałość do 180kg, pomogło na chwilę.

Rozgwintowałem pierwszym z 3 gwintowników M4 żeby nie było luzów i dobrałem śruby M4, pomogło na dłużej ale też już sie wyrobiło.

Nie bawiłem się z żywicą ale podejżewam że efekt nie był by lepszy.

Mam jeszcze jedną sztukę na wyrobionych gwintach M3 i nie gwintowaną na M4, kupiłem używną replikę głównie dla tego elementu ale i tak szybko się wyrobił.

Chwyt ma straszne luzy, dosłownie boję się brać replikę w ręce żeby nie wyrwać przez przypadek chwytu z silnikiem i instalacją elektryczną.

Ktoś ma jakiś pomysł jak wybrnąć z tego problemu, ewentualnie gdzie można kupić takie koszyczki wykonane z wytrzymalszego stopu?

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Weź toto do jakiegoś tokarza i niech dorobi ze stali, element nie jest jakiś trudny do zrobienia. Ewentualnie pomyśl, czy kupując koszyczek silnika do V3 nie da się go okrócić co by pasował do Twojej repliki.

 

PS. KA sobie wymyśliło swoje V3,5.. ;-).

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Hmmm tokarz raczej nie da rady ale jakiś ślusarz precyzyjny może i by dał.

Pomysł z pełnym koszykiem też nie głupi tylko za bardzo nie mam czasu żeby biegać po sklepach i szukać, zresztą tych też jak na lekarstwo i zazwyczaj dalekooo ale bede musiał nosić jedną sztukę w kieszeni i jak się gdzieś zapuszczę w pobliże sklepu bede musiał przymierzyć.

W najlepszym wypadku trzeba będzie tylko przyciąć nawiercić otwory pod grip i nagwintować.

Ogólnie ten koszytk to bardziej trzyma grip w który to znowu stabilizuje silnik... dziwny patent, pełny koszyk chyba jest dużo lepszym rozwiązaniem.

Ale ogolnie już raczej nie ma tych co mam jak zreanimować ?

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Ewentualnie weź chwyt pistoletowy do jakiegoś sklepu i posprawdzaj czy koszyczki w niego nie wejdą, ale to mało prawdopodobne - inaczej KA dałoby pełny koszyczek silnikowi. Jeśli ścianki chwytu pistoletowego są dość grube, istnieje możliwość ich podszlifowania i jakiś koszyczek od V3 może wlezie? Wtedy chwyt już na pewno będzie się trzymał stabilniej.

Link to post
Share on other sites

Jak jest mocowany grip w przypadku pełnego kosza v3?

Bo z tego co fotki oglądam to musiał bym wydrylować praktycznie cały grip od góry żeby wsadzić pełny kosz ale nie wiem jak potem miał bym go przymocować.

Standardowo grip jest tutaj mocowany do tego pseudo kosza i dopiero w grip wsadzam średni silnik.

Pełne kosze są przystosowane też do średnich silników?

Link to post
Share on other sites

Tja - tylko dżirboks V3 ma koszyczki na silniki, a krótkie silniczki są tylko do V3 czyli tylko do koszyczków. W V2 masz silnik długi bez kosza, funkcję owego tam pełni chwyt.

 

Oczywiście są inne wersje dżirboksów dość popularne jak V4/V6/V7, ale o tym już nie będę pisał bo nie ma takowej potrzeby. Tak czy inaczej - nie masz innego AEG'a z V3 by wyjąć z niego koszyczek i spróbować podpasować? Celuj w koszyczki na silnik od AK/AUG i podpiłowanie tego troszkę ;-).

Link to post
Share on other sites

koszyk od ak i ucia trzeba bedzie i podpiłowac zapewne.

 

powtarzam : tokarz toczy ( wałki- jedno-dwu-trzy stopniowe i inne, gwintuje, fazuje)

frezer frezuje z półfabrykatu np. z sześcianu zrobi Ci prostokąt z 6 otworami. nie mylcie pojęc.

Link to post
Share on other sites

@kermit

To chyba nie wypali miedzy koszem a gripem nie ma miejsca na gwint pośredni zrobiony z nakrętki... o ile o to Ci chodziło ;]

A nie sry... mi nie chodzi o śruby boczne mocujące koszyk do GB, tu jest na ścisk wpychane i te dwie boczne śruby raczej służą za piny żeby się to nie rozsuneło.

W koszyku są dwa gwinty, w pobliżu otworu przez który wchodzi zębatka śilnikowa, na koszyk nakładamy grip i mocujemy go dwoma śrubami właśnie na tych gwintach.

3mm miękkiego stopu to raczej za mała powierzchnia żeby utrzymąć 5kg a wiadomo że w trakcie użytkowania obciążenia są większe.

 

Myślałem o jeszcze jednym myku... żeby nawiercić i nagwintować sam GB jako przedłużenie gwintów w koszyku.

Ideałem było by wklejenie od środka w ścianę GB nakrętek stalowych czy cuś.

 

Narazie postaram się poombinować z koszykiem od AK... jest dwudzielny czy monolit?

Link to post
Share on other sites

W koszyku są dwa gwinty, w pobliżu otworu przez który wchodzi zębatka śilnikowa, na koszyk nakładamy grip i mocujemy go dwoma śrubami właśnie na tych gwintach.

 

Zębatka osi silnika - ta która znajduje się na silniku...

 

Narazie postaram się poombinować z koszykiem od AK... jest dwudzielny czy monolit?

 

Dwu...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...