robaQ Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Wiem, że ten temat był już kilka razy poruszany, ale spotkałem się z tyloma różnymi teoriami i wypowiedziami, że kompletnie pomieszało mi się w głowie. Zacznijmy od tego, że moje M16A3 PJ już wiele razy rozgrzebywałem, montowałem różne części, i cały czas replika ma mniej niż 30m zasięgu skutecznego, mimo tego, że wymieniłem w nim sporo, postaram się wymienić wszystko zaczynając od pierwszego tuningu: -Gumka HU Guarder -Lufa 6.03mm MadBull -Sprężyna M120 CA -Uszczelniona dysza Element -Uszczelniona komora HU Element (czerwona) Taki zestaw powinien teoretycznie dawać minimum jakieś 390fps, tymczasem moja emka nie daje rady przebić dwóch ścianek puszki od Coca Coli, nie mówiąc już o dnie :( Wczorajszy wieczór wertowałem dział tuningu, i wywnioskowałem że układ prawdopodobnie jest nieszczelny jak sito. Zrobiłem dwa testy; pierwszy polegał na tym, że zatkałem szczelnie dyszę palcem i nacisnąłem spust. Efekt był taki, że zębatki z trudem naciągały tłok i potem było słychać mocno przytłumiony dźwięk strzału, tłok cofał się do połowy i od tego momentu powoli wracał do końca, dużo wolniej niż się naciągał. Nie rozumiem. Skoro tłok miał taką trudność z powrotem do pozycji wyjściowej, to czemu GB wyraźnie strzelił? Oprócz tego nie czaję nawet gdzie miałaby występować nieszczelność, bo za czyjąś radą owinąłem głowicę cylindra taśmą teflonową i naprawdę dużo siły potrzebowałem aby wcisnąć ją do cylindra, po prostu nie ma szans, żeby tamtędy coś ulatywało. Drugi test, z założoną komorą HU i lufą. Zrobiłem test "papierkowy", czyli zatkałem lufę i położyłem kawałek papieru tam gdzie wchodzi magazynek. Po naciśnięciu spustu replika najzwyczajniej w świecie wystrzeliła, a papierek wesoło wyleciał w górę :o Domyślam się, że nieszczelność w komorze to wina gumki HU lub/i dyszy, bo sama komora jest w 99,9% szczelna. Kompletnie nie wiem od czego zacząć. Wiem tylko, że najprostszym i najbardziej łopatologicznym sposobem byłoby kupienie zestawu BU i nowej gumki. Problem w tym, że 200zł to dla mnie nie tak mało, a wiem, że uszczelnienie do normalnego poziomu (nie potrzebuję 450fps na M120, jak to niektórzy kombinują) nie powinno być aż taką skomplikowaną operacją. Quote Link to post Share on other sites
sebin Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Tłok nie może chodzić ciężko w cylindrze. Podczas strzału układ powinien sie sam doszczelnić (oring z głowicą tłoka). Wywal teflon i zrób test strzykawki :) tłok ma sie lekko cować ale ciężko chowac gdy zatkasz palcem wylot cylindra/dyszę. Co do komory to pewnie kołnierz gumki nie uszczelnia się z dyszą ale to już nie wiem jak rozwiązać :) niech mówią specjaliści Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted September 11, 2009 Author Report Share Posted September 11, 2009 Hmm, no to wychodzi na to, że układ gearboxa jest chyba szczelny, tłok naciąga się jakieś 10 razy szybciej niż cofa :D No to pozostaje jeszcze problem dyszy... Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 (edited) Krótko , daj dłuższą . PS. Sprężyna CA to 120% czy M120 bo to nie to samo . Edited September 11, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted September 11, 2009 Author Report Share Posted September 11, 2009 Pisało 120m/s, to dokładnie taka sprężyna. Jeszcze dzisiaj albo jutro rozmontuję GB i porównam suwmiarką tą dysze elementa ze starą stockową. Co jeśli obie mają odpowiednią długość? Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Jak rozbierzesz to teflonu na głowicy cylindra nie ruszaj, możesz ew. zdjąć uszczelkę z tłoka, nagrzać ją pod ciepłą wodą razem z cylindrem i nałożyć ją delikatnie na cylinder na zewnętrzną część (pomagając sobie gorącą wodą i uważając, żeby jej nie przerwać lub w inny sposób nie uszkodzić) zostawić ją na cylindrze do ostygnięcia i złożyć wsio do kupy z odrobiną smaru silikonowego. Powinno być szczelne na tyle, żebyś bez składania GB miał problem z wciśnięciem tłoka zakrywając wylot dyszy paluszkiem ;-). I tak jak pisali wyżej, wygląda na za krótką dyszę. ew. możesz spróbować podeprzeć komorę o body z przodu, aby bardziej ją docisnęło do GB (bo jak się nie mylę to ona tam ma takiego pseudo-springa jak od długopisu?). Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 A tam, grzebanie się z jakimś rozciąganie uszczelki. Wystarczy uciąć odpowiedniej długości i szerokości pasek taśmy IZOLACYJNEJ, lub nawet dwa jeśli istnieje takowa potrzeba - nakleić na miejsce gdzie był o-ring na głowicy cylindra (uprzednio go zdjejmując) po czym dać na to o-ringa i wepchnąć do cylindra (to powoduje, że w tym miejscu szczelność staje się wręcz maksymalna. Dysza najpewniej nie jest takiej samej długości (zmierz suwmiarką co do dziesiątej części milimetra i wtedy dopiero będziesz miał porónanie), jednak zawsze można podpiłować czoło popychacza by dysza bardziej dochodziła do przodu. Jeśli jednak będziesz takiej samej długości, to zmień gumkę i nasmaruj całość porządnie (w ten czas, zakładając, że dysza uszczelnia się z kołnierzem gumki i jak piszesz, komora jest szczelna, to szczelność osiągnie poziom bardzo satysfakcjonujący). Oczywiście jeszcze pod warunkiem, że zrobisz jeszcze jak wyżej radzili - o-ring nie ma prawa stawiać najmniejszego oporu gdy tłok się cofa, musisz najpewniej wymienić go na jakiś węższy (wierz mi, że czasami dziesiątek milimetra średnicy robią różnicę niemałą). Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Zacznij od przejścia na cywilizowaną gumkę. Na Systemę. Następnie zrób poldeckfixa w komorze HU. Dalej docisk solidny komory do GB. Później zaczną się cuda w samym GB. Po pierwsze tłok nie ma prawa się zasysać jak go cofasz. Jeśli zatkasz dyszę i ciągnąc za tłok czujesz opór to nalezy wymienić uszczelkę tłoka. Opór ma być tylko przy ściskaniu pod wpływem cisnienia powietrza. Dalej popychacz. Sprawdź czy chodzi swobodnie i czy nie ma na nim jakichś rys sugerujących, ze gdzieś trze. Wcześniej zamontuj starą dyszę i sprawdź czy pomogło ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 (edited) UWAGA! Uczymy się czytać ze zrozumieniem ;-) Tuksiak: teflonu na głowicy cylindra nie ruszaj, możesz ew. zdjąć uszczelkę z tłoka Gogin: A tam, grzebanie się z jakimś rozciąganie uszczelki I dalej pasek taśmy IZOLACYJNEJ, lub nawet dwa jeśli istnieje takowa potrzeba - nakleić na miejsce gdzie był o-ring na głowicy cylindra teraz Kolega mi powie o czym to ja pisałem? ;-) I do poldeck`a to samo ;-). EDYTA: Wracając do meritum ja osobiście zacząłbym od dociśnięcia komory hopa do GB, o czym wszyscy trzej pisaliśmy już ;-). Edited September 12, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 Nie rozumiem Tuksiak o co Ci chodzi ;-) . Czy ja pisałem o ruszaniu teflonu na głowicy cylindra? Albo o ruszaniu jego uszczelki? Nie. Napisałem o wszystkim ale nie o tym więc nie widzę w czym znajdujesz problem :-P . Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 To Gogin napisał, a my się sparowaliśmy z komorami ;-). Pewnie on tak samo miał jak ja z rana pomroczność jasną jak pisał posta ;-) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 Pewnie on tak samo miał jak ja z rana pomroczność jasną jak pisał posta ;-) Coś w ten deseń. Ja to nazywam urokami piątkowej imprezy ;-). No nic, czekamy na relację autora tematu z cyklu "rozwiązanie problemów - poradnik małego mechanika". Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted September 13, 2009 Author Report Share Posted September 13, 2009 (edited) Spokojnie, szykuję sobie teraz tydzień grzebania w replice ;) Oprócz poprawienia szczelności wymieniam jeszcze okablowanie, i zajmę się wspominaną już wcześniej kulturą pracy GB Edited September 13, 2009 by robaQ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.