Kocur666 Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Witam mam zamiar stuningowac fn2000 do wysokiej szybkostrzelnosci. Spring m100 promyka. I teraz pytanie ktory z w miare tanich silnikow byscie polecali i jakie daja osiagi ? Systeme sobie podaruje ze wzgledu na cene... Ktos probowal juz silniki elementa ? Hi Speedy Guardera ? Druga kwestia dotyczy zebatek. Zastanawiam sie nad kupnem (z taiwana) Zębatki High Speed [GUARDER] czy tez Zębatki High Speed [ZS-02-11] systemy. Systema ma przewage helikalnym ustawieniem zebow ... Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 albo super hign speed łozyska kulki, miekka sprezyna lekki tłoczek i głowica, li-po, kable dobre i deansy :) Quote Link to post Share on other sites
ramiel Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Silnik systemy Hi speed/ Turbo, możesz dać też guarder revolution. Zebatki Hi Speed, spring max 110, tłok DF nylonowy z ostatnim metalowym zębem i takie inne tam pierdoły. P.S Tłok JBU aluminiowy z full steel gębą nie nadaje się do wysokich szybkostrzelności, jest piekielnie wytrzymały,ale przy hi-speed potrafi sie zjechać, i jest ciężki. 8) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 oczywiście guarder revolution. Zajebisty :D do sprężyn m100-110 Quote Link to post Share on other sites
Drakiva Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Ja mam gp m120 hi speeda w cm.036 i z chińską 8,4v kręci mi 15k/s rofa na stocku Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 14, 2009 Author Report Share Posted October 14, 2009 No nic - mosfet jest w drodze, Spring m100, zebatki hi speed guardera i silnik guardera revolution. Tlok alu - ale bardzo lekki jest bo to z wgc sciagany jakis kosmos (te jbc jakos do mnie nei przemawiaja) a ze ma wszystkie zeby metalowe to latwo sie pewnie nie zjedzie (jakby co wymieni sie zeby tylko). Uszczelniona dysza i konkretna glowica tloka tez sie przydadza bo w fn2000 szczelnosc to porazka. Lipola nie kupuje bo zamiast nowej batki z ladowarka za 200 zl wole wykorzystac te batki co mam (9.6 V 1500). Wiem - nie sa za mocne ale po to wlasnie i zebatki i silniczek potzrebne. Lozyska kulkowe sa w tej chwili i widze roznice - niestety sa to badziewia elementa za 10 zl i tylko 4 z nich dalo sie zamontowac (zebatke tlokowa sobie podarowalem) bo potrafia rozwalic sie w palcach. Wlasnie czytalem ze gp hi speed jest fajny ale przy springach m120. A tu tylko m100 i nic wiecej nie chce wkladac. Pj III generacji mam silniczek - ale on ma mocne torque a nie speeda. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted October 16, 2009 Report Share Posted October 16, 2009 Silnik guarder hi-speed revolution + zębatki hi-speed + batka 10,8V nawet może być 1300mAh (gp) dać ci powinna na m100 30bb/s Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 16, 2009 Report Share Posted October 16, 2009 zębatki nie będą konieczne po mojemu. Batke lepiej 9,6, bezpieczniej. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Wiec po wielu rozkreceniach gearboxa pare uwag. 1. Lozyska kulkowe elementa potrafia rozwalic sei w rekach .. ale za 10 zl nie spodziewalem sie rewelacji. 2. Podpilowana sprezyna to nie jest dobry pomysl - teraz nie wiem co padlo pierwsze - lozysko i polamalo sie przez to pare zebow zebatki srodkowej, czy odwrotnie (przy okolo m100 lub m90). 3. Odciac szlifierka modelarska jeden zab w tloku i zebatce - daje przyrost rofa i mniejsze sprezanie springa. Dzieki temu jak nie ma sie slabej sprezyny - odczuwa sie wiekszy rof i lrzejsza prace silnika. 4. Tlok aluminiowy po 2 dniach zaczal dziwnie zgrzytac. Okazalo sie ze skompresowal sie i zeby - wszystkie metalowe ... ale podniosly sie o 1 mm do gory i zebatka tlokowa nie dawala rady naciagnac tloka. A potem klinowala sie miedzy zebami. 5. Zebatki hi speed sa srednie ... pierdykly na m90 przy rofie 23 /s Ktos wogole moze mi powiedziec czym one sie roznica od zwyklych ? Nie liczac ostatniego zeba na tlokowej ktory jest szerszy o polowe i trzeba skracac tlok bo sie klinuje ? 6. Jak juz spiluje sie zeba z tlokowej - mozna wykorzystac uszkodzone tloki ... mialem taki porzadny systemy ale z wylamanym pierwszym zebem. Po docieciu, przeszlifowaniu - chodzi ladnie. Tylko pozostalo zdystansowac glowice tloka zeby byla bardziej z przodu o te 5-7 mm. I teraz tak. Silnik revolution, zebatki stock auga, gearbox v3 (jednak przerobilem auga z uwagi na mocniejszy gearbox, po odlaczeniu semi - zeby nie chaczylo), lozyska jednak kulkowe elementa (zobacze czy troche wytrzymaja....) tlok systema z odcietym jednym zebem, sprezyna promyka m100 na spalonej baterii 8.4 v (wlasciwie dwie spalone zrownoleglone) daje 16 k/s. Na baterii 9.6 V - 2200 - 21 k/s Ogolnie nie chce wyciagac narazie wiecej bez wymiany lozysk na porzadne ... a najlepiej gearboxa na 7mm lub 8 mm i ile takie da rade dorwac. Pozatym podkaldkowanie w tej chwili jest srednie ... po 15 rozkrecaniu gearboxa zeby zdiagnozowac czemu sie zacina (nieszczesny tlok) nie chcialo mi sie juz tego jeszcze raz rozkrecac. ps. aug przeszedl tez skrócenie - przod od ragonova po to zeby dokrecic tlumik. http://4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/2.jpg http://4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/3.jpg Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Otóż robienie karabinka na super rof to wybitnie podła sprawa. Mam wrażenie, że gorsza niż na 500fps. Osobiście mam w MP5 taki zestawik: - łożyska kulkowe DF 7mm (8mm dałoby o wiele lepszy efekt, wiec jak ci peknie gb to weź z takimi łożyskami) - zębatki XYT z Chińczyków przy długiej serii i zacince zębatki padają jak muchy, bez względu na to czym są, a te idzie tanio kupić ;-) ) - tłok alu JBU z wstawionymi zębami od DF (trochę szlifowania było, ale śmiga OK, możnaby pomyśleć nad czymś lżejszym) - sprężyna M110 Guarder - silniczek Systema Turbo - kable 2,5mm^2 - mosfet - batka 10,8V 3600mAh Sanyo RC Daje to jakieś 26-28 kulek na sekundę i w miarę bezawaryjną pracę. Chociaż strzelanie z tego serią dłuższą niż 10 kulek dobrze gearboxowi nie robi. Koledzy mają repliki robione na kompletnych zestawach Modify i przy rofie w granicach 30-35 kulek nic im nie siada - więc może to jest rozwiązanie ? Quote Link to post Share on other sites
Silk Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 (edited) Stockowy M4 Viper od G&P i 11,1 LiPo(tak w sklepie doradzili znajomemu) Parę spotkań i zębatka silnikowa zmielona... Szybkostrzelność wynosiła ok.40bb's/s Edited October 19, 2009 by Silk Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 :strach: Ta szybkostrzelność mierzona ? Mi nigdy nie udało się przekroczyć granicy 30 k/s. Quote Link to post Share on other sites
Silk Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Mierzona jeżeli Mid-Cap(130 bb's) od G&P na full auto w kilka sekund poleciał. Tam bym spring m90, silnik m120 high speed od G&P bodajże i batka 11,1V. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 (edited) Ja sprawdzam rofa na adobe soundboothu - dokladnosc co do milisekundy wiec nic na oko. Tez mi sie wydawalo ze moja p90 miala 30 kulek na sekunde ale z zegarkie mw reku nagle wyszlo ponizej 20 ;) Wiem ze v2 gearboxy padaja na szybkim rofie okurtnie - bo mi jeden padl, ale teraz sproboje nowy gearbox 8 mm lozyskowanie. Do tego mosfet, t-connectory i silikonowe przewody. Tylko jeszcze nad bateria sie zastanawiam ale to potem. Najpierw niech sie dotrze. A ze zebatki beda pekac - jestem przygotowany mam jeszcze 2 komplety na wymiane ;) ps. Dla przykladu - mp3 z rofem 22 k/s (po naladowaniu batki na full wyszlo 22) i przyspieszone do 40 k/s http://www.4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/22rps.mp3 http://www.4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/40rps.mp3 Edited October 19, 2009 by Kocur666 Quote Link to post Share on other sites
Silk Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 (edited) Taka szybkość to była 1/3 tej eMki ta 1. 2 już bliżej ale jeszcze nie to. Edited October 19, 2009 by Silk Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Przy tym rofie latwo o zacinke bo tlok moze nie zdazyc sie cofnac i zeby wchodza w tlok. Znajomek tez robil extremalny rof - zszeregowane 2 batki 9.6 v (wiec w sumie 19 v) na gearboxie prowina. Rof byl masakryczny na m130... Ale zebatki padaly od reki. Zrobic 500 fps i 12 rpm jest pikus w porownaniu ze zrobieniem na 280 fps ale za to rofem ponad 25. Wiem zmielilem juz z 5 zebatek i zarznelem 2 gearboxy. Quote Link to post Share on other sites
Silk Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Ta eMka była strzelana nie an fullll auttttooo, a serie 3-5 kulkowe. Bo jakby jechał mocniej to by dwóch akcji nie wytrzymała. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 20, 2009 Author Report Share Posted October 20, 2009 Zastanawiam sie nad jednym - tlok systemy obiety wymiekl przy 30 rps ;) Ale to z uwagi ze drugi zab ktory pozostal jest dwa razy wezszy niz orginalny. Wiec wstawiam alu z metalowymi zebami - ale drugi zab nie jest obciety. Myslicie ze szlifierka modelarska wywalic go jest sens ? Moge spokojnie zrobic to tak ze nie oslabie reszty. Druga kwestia - czytalem ze silniki AMP potrafia zrobic 20 rps na springu m190 (ponad 650 fps). Gdzies w polsce da sie zamowic takiego potwora ? Bo cos nie moge znalesc. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Ej ale jak usuwasz ząb z tłoka to i z zębatki tłokowej trzeba by. Inaczej na ostatnim zębie będzie przeskakiwało i nie dziwota że to zdycha. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Silniki guardera padają jak muchy i szybko tracą na swojej szybkości. Nie można też do nich używać mocniejszych baterii. Kocur mam bardzo dobre łożyska za 25zł ;) kulkowe, zajdź to się dogadamy. MAX SPEED [Element] Zębatki nawet "czajna made", ale z tych nowszych generacji Tłok MB z 7 metalowymi zębami Zestaw cichej głowicy tłoka i cylindra (lub Borek, jednak będzie drożej) Dlaczego ? Czajna made silnik wytrzymuje większe obciążenia niż guarderowski (nie gdybać i pierdzielić - sprawdzałem). Generuje przy tym bardzo podobną prędkość. Dobrze zdystansowane zębaty na kulkowych łożyskach wytrzymają wiele, szczególnie przy tak małych obciążeniach. Zestaw cichej głowicy (lub borek) odpowiednio zabezpieczy GB przed masą uderzeń na sekundę. Będzie działać jak poduszka. Jednak w przypadku zastosowania zestawu wyciszonego zalecam zastosowanie innego cylindra (bardziej pełnego względem stockowego) żeby zniwelować ubytek pojemności wynikający z zastosowania tego zestawu. Trochę praktyki : Tłok wytrzyma - dlaczego ? U mnie śmigał przez długi czas na m150 przy rofie 16k/s Dalej śmiga na M140 przy rofie 26k/s (mierzone na chrono MB posiadający funkcję mierzenia szybkostrzelności) Zębatki wytrzymają - dlaczego ? Wytrzymują lipo 11,1 w stockowych A&K gdzie spring jest M120 Zastosowanie cichego zestawu, czy też borka wyjaśniłem wyżej. Quote Link to post Share on other sites
Silk Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Podobno Silniki Elementa MAX Speed to potwory pod względem szybkostrzelności które nadają? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 20, 2009 Author Report Share Posted October 20, 2009 Ej ale jak usuwasz ząb z tłoka to i z zębatki tłokowej trzeba by. Inaczej na ostatnim zębie będzie przeskakiwało i nie dziwota że to zdycha. Oczywiscie ze z zebatki tez usuniete. Szmerglu - jak silnik padnie to kupie elementa. Za pozno napisales. Co do lozysk juz mam zamowione 8 mm razem z gearboxem i przyjda jutro. Co do borka to mam tylko typ 0 bez dziury i nie wiem czy bedzie sens go wkladac. Tlok narazie pojdzie alu z wszystkimi metalowymi bo skonczyla mi sie kasa na kombinacje i nowego nie kupie. Zebatki beda chinskie ale niestety z auga albo cholera wie czego - mam jakies walajace sie i juz nie pamietam skad. Jak przemieli je bede myslec i pewnie kupie cos z uzywek. Teraz pytanie - wstawiac borek bez dziury czy sobie darowac ... da rade zassac odpowiednio duzo powietrza czy ni ;/ Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Do aluminiowego tłoka musi byc borek lub cichy zestaw inaczej moc uderzenia wynikająca z jego ciężaru znów rozwalą Ci GB Odnośnie cylindra to dobre pytanie :) przy tym springu, oraz takiej szybkostrzelności obawiam się że nie zdąży nabrać odpowiedniej ilości powietrza i dojdzie do poważnego spadku mocy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 (edited) Szmerglu, po to głowica właśnie jest kierunkowa. No i cylinder inny niż typ 0 rozwiązuje ten problem. Zamiast aluminiowego tłoka zastosował bym na pewno jakiś z tworzywa ale dobry, firmowy. Edited October 21, 2009 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Co z tego że kierunkowa (kto w ogóle wymyślił takie beznadziejne określenie łożyskowanej?!) ? Skoro waga łożyskowanej + tłoka + szybkostrzelność przerasta wytrzymałość ścianek GB ? Dodając parę gram więcej wagi przy takiej szybkostrzelności jaką Kocur chce osiągnąć trzeba zadbać o odpowiednią "poduchę" żeby znów nie stracił GB. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.